Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Head to head

goeth78
5 jaren geleden
In Commander hou ik van de grote effecten. En dan wint de upside van See the Unwritten het voor me. Instant is wel een sterke overweging, maar dan moet je er wel een beetje het deck voor hebben.
LeKrutes
5 jaren geleden
Mocht je meta counterspel heavy zijn is denk ik Summoning Trap beter.

See the Unwritten is vaak beter. Ligt aan het deck maar de rest in mijn graveyard leggen kan ook vervelend zijn.

Heb het hier over commander. Ik speel ze op moment beide niet. Beide hebben ze concurentie van Selvala's Stampede die vaak meerdere permananets in het spel cheat. Ik ga binnenkort eens Genesis Storm proberen.
farden10
5 jaren geleden
See the Unwritten vind ik zelf beter, omdat het in commander niet moeilijk is om de ferocious te halen. Daardoor krijg je 2 creatures in plaats van 1. Het deck waarin ik See the Unwritten speel heeft de kaart wel concurentie van een aantal andere spells die iets vergelijkbaars doen, maar haalt deze het steeds net. Doordat Summoning Trap maar 1 creature in het spel legt zou die de cut niet halen.
Panoramix
5 jaren geleden
Ik zou ze beiden wel in een deck kunnen stoppen. See the Unwritten zou ik wel vaker verkiezen boven de Trap, vanwege het gegeven dat de kaarten van See naar de graveyard gaan.
LeKrutes
5 jaren geleden
Vandaag 2 mana stenen:

vs


Uiteraard voor commander zijn er de standaard:Darksteel Ingot, Commander's Sphere, Coalition Relic, Chromatic Lantern. Maar vab de 2 welke zou je spelen en waarom?
Dordledum
5 jaren geleden
Van deze 2 zou ik bijna altijd voor de Cultivator's Caravan gaan.

Astral Cornucopia wordt pas interessant bij = of meer en dan vind ik hem te duur. Tenzij je met een Doubling Season ofzo speelt, dan is het wel weer leuk, maar dan zit je ook in en dan heb je geen manarocks nodig.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Met Proliferate in je deck de Cornucopia. In bijna alle andere gevallen de Caravan.
n4ppy
5 jaren geleden
Astral, early game net zoveel mana als de caravan, late game kun je hem voor 6 spelen en heb je een gekleurde sol ring.
In atraxa deck is astral helemaal leuk

De 5/5 van de caravan kan leuk zijn maar je moet er wel 3 crew in stoppen en dan is het geen mana steen meer.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik speel de Cornucopia in m'n Arjun, the Shifting Flame Commander deck. Daar is het juist een heerlijke kaart, want early game is het een mana rock en late game is het een spell die ik gratis kan casten om met Arjun m'n handje even door te draaien Maar in het algemeen is de Caravan wel de betere kaart ja. Ik vind sowieso dat ie veel te weinig liefde krijgt; een alle-kleuren-manasteen voor 3 die in een 5/5 beuker kan veranderen, daar moet toch iets Standardwaardigs mee te doen zijn?
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
34 minuten geleden
Vandaag 2 mana stenen:

[ka]Steen[/ka] vs [ka]Voertuig[/ka]



Als dat vehicle een steen is, ben ik een kei

Oké, even alle gekheid daargelaten, ik ben het er mee eens dat de Cultivator's Caravan in de meeste gevallen beter is, maar in een deck dat heel snel veel mana maakt, of Proliferate speelt, is Astral Cornucopia uiteraard beter.
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Quote:
6 uur geleden
Met Proliferate in je deck de Cornucopia. In bijna alle andere gevallen de Caravan.
Soms zegt ie wel eens wat zinnigs , dan mag dat ook wel eens gezegd worden
farden10
5 jaren geleden
Astral Cornucopia in Atraxa, Praetors' Voice commander. In bijna elk ander deck zou ik kiezen voor Cultivator's Caravan.
Tudou
5 jaren geleden
Astral Cornucopia speel ik ook in mijn Rosheen Meanderer Hydra deck. Maar naast die niche toepassing en de proliferate decks is de Cultivator's Caravan toch echt de betere kaart van de twee.
LeKrutes
5 jaren geleden
Nieuwe dag nieuwe head to head:
vs


Welke zou je spelen en waarom?
Dordledum
5 jaren geleden
Oeh, leuke.

Als het jouw beurt is en je meer draw opties op hand of in play hebt of niet direct iets nodig hebt is Serum Visions beter omdat Scry 2 > Scry 1.

Als je wel direct iets zoekt, dan is het heel fijn dat je bij Opt eerst mag Scry-en, voordat je de kaart pakt. Daarnaast is het een instant, dus kan je hem in je tegenstanders beurt ook spelen.

Ik vind Opt beter denk ik.
Sunitram
5 jaren geleden
Het feit dat (bijna?) ieder Modern deck dat ze runt ze allebei runt zegt al genoeg denk ik.

Serum Visions is voor de lange-termijn planning. Je krijgt een nieuwe kaart en ziet daarna je draws voor 1 a 2 beurten vooruit.
Opt is instant en kan aan het eind van je tegenstander's beurt gespeeld worden, met de mana waarmee je daarvoor een counterspell hebt zitten signallen. Dat ie je vantevoren laat scryen zorgt ervoor dat er iets meer garantie is dat je ook serieus wat hebt aan deze draw.

Beide zijn essentiële onderdelen voor een control deck en je deck is gewoon serieus niet af als je de een wel hebt en de ander niet. Dus nee, ik heb geen favoriet
n4ppy
5 jaren geleden
De opt is beter in noodgevallen maar moet je dan wel op hand houden en minimaal open laten (wat in een blauw deck niet vaak een probleem zal zijn) en mana voor het antwoord.
Dus als je deck veel open laat dan de opt anders de visions?

Maar Brainstorm is een betere optie dan beide kaarten
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
12 minuten geleden
Het feit dat (bijna?) ieder Modern deck dat ze runt ze allebei runt zegt al genoeg denk ik.


Ik weet dat ik me niet echt meer verdiep in Modern de laatste tijd, maar ik heb nog nooit een deck beiden zien runnen...

Serum Visions heeft een sterker effect, dus tenzij het instant-speed gedeelte waarde heeft voor je deck, zou ik altijd 4x Visions spelen voor ik de eerste Opt in mijn deck stop.
In mijn ervaring zijn er in Modern ook nog de decks die graag instant-speed willen spelen, maar waarbij de scry 1 van Opt nog steeds minder goed is dan het graveyard-vullende effect van Thought Scour, waarmee je effectief mana kunt maken voor Gurmag Angler.

n4ppy: Het effect van Brainstorm is minder sterk dan deze beide kaarten. Combineer het effect van brainstorm echter met schud-effecten, het liefst 'gratis' aka fetchlandjes en je hebt een veel sterker effect. Zonder fetchland is Brainstorm bijvoorbeeld ook aanzienlijk minder goed dan Preordain en Ponder (zie bijvoorbeeld pauper). Die twee zijn dan weer gebanned in Modern, dus een vergelijking tussen Serum Visions en Opt is wel leuk.
Roks1983
5 jaren geleden
Voor commander liggen deze heel dicht bij elkaar. Gevoelsmatig zou ik gaan voor Visions vanwege scry 2 (en Opt ook gewoon spelen ).
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
3 minuten geleden
Voor commander liggen deze heel dicht bij elkaar. Gevoelsmatig zou ik gaan voor Visions vanwege scry 2 (en Opt ook gewoon spelen ).


In commander zou ik zelden tot nooit een kaart spelen die je alleen maar één keer laat scry-en en slechts één kaart laat pakken. Tenzij je er nog iets leuks mee kan, zoals een vroege trigger geven voor Mizzix of the Izmagnus ofzo. Ik heb liever kaarten die nog iets doen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top