Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Head to head

Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
19 minuten geleden
Quote:
31 minuten geleden
Het feit dat (bijna?) ieder Modern deck dat ze runt ze allebei runt zegt al genoeg denk ik.

Ik weet dat ik me niet echt meer verdiep in Modern de laatste tijd, maar ik heb nog nooit een deck beiden zien runnen...


Afgelopen mei op de Dutch Open heb ik tegen zowel Esper als Jeskai control gespeeld (die laatste meerdere keren) en in alle matchups heb ik beide kaarten voorbij zien komen. En als Xmage een indicatie is voor het huidige Modern landschap hebben Delver en Thing in the Ice decks er tegenwoordig ook een aardig handje van.
Roks1983
5 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Quote:
14 minuten geleden
Voor commander liggen deze heel dicht bij elkaar. Gevoelsmatig zou ik gaan voor Visions vanwege scry 2 (en Opt ook gewoon spelen ).


In commander zou ik zelden tot nooit een kaart spelen die je alleen maar één keer laat scry-en en slechts één kaart laat pakken. Tenzij je er nog iets leuks mee kan, zoals een vroege trigger geven voor Mizzix of the Izmagnus ofzo. Ik heb liever kaarten die nog iets doen.


Dan zijn Opt en Serum Visions niet de kaarten voor jou
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Same here, ik heb beide kaarten nog nooit gespeeld in Commander .
Triskelion88
5 jaren geleden
beide zou ik niet spelen in commander, maar als ik zou moeten kiezen kies ik Opt
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik zou ze alleen spelen als je top van je deck belangrijk is in commander
Met bijvoorbeeld kaarten als: Yennett, Cryptic Sovereign, Baneful Omen.

Ik heb verder voor andere formaten niet echt een voorkeur.
n4ppy
5 jaren geleden
Jeff Doh! Inderdaad, scry laat je ook kaarten wegwerken naar beneden
 bijgewerkt door n4ppy 5 jaren geleden
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik zou ze alleen spelen als je top van je deck belangrijk is in commander
Met bijvoorbeeld kaarten als: Yennett, Cryptic Sovereign, Baneful Omen.

Ik heb verder voor andere formaten niet echt een voorkeur.


Zelfs dan niet. Ik zou ze in commander juist eigenlijk spelen in een deck dat probeert veel spells te spelen. Het cantrip effect plus goedkope mana idee, voor bijvoorbeeld Talrand, Sky Summoner.

Quote:
2 uur geleden
Quote:
2 uur geleden
Ik weet dat ik me niet echt meer verdiep in Modern de laatste tijd, maar ik heb nog nooit een deck beiden zien runnen...


Afgelopen mei op de Dutch Open heb ik tegen zowel Esper als Jeskai control gespeeld (die laatste meerdere keren) en in alle matchups heb ik beide kaarten voorbij zien komen. En als Xmage een indicatie is voor het huidige Modern landschap hebben Delver en Thing in the Ice decks er tegenwoordig ook een aardig handje van.


Ah, ok. Beide decks die je noemt zijn Snapcaster Mage decks en voorheen speelden die als extra instant-speed cantrips dan Thought Scour, wat voor mijn gevoel nog steeds beter is. In mijn ogen is het echter nog steeds wel gewoon eerst 4 Visions voor ik aan die andere cantrips begin in Modern.
 bijgewerkt door Jeff 5 jaren geleden
sibrand
5 jaren geleden
In commander vindt ik zelf Opt beter, maar ik speel hem eigenlijk nooit. Ik speel liever Ponder.

Beetje oftopic, maar is het de bedoeling dat iedereen een head to head mag plaatsen, of alleen Lekrutes?
n4ppy
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Beetje oftopic, maar is het de bedoeling dat iedereen een head to head mag plaatsen, of alleen Lekrutes?


Quote:
2 dagen geleden
Als iemand anders een toffe head to head weet. Post hem dan hier als er die dag nog niks gepost is.


bartist
5 jaren geleden
Ik weet dat ik een half uurtje te vroeg ben, maar ik zou wel een kleine discussie over deze twee kaarten willen starten:


Of Kodama's Reach



Wat maakt Cultivate een commander staple, en grow from the ashes niet? Of is de laatste gewoon onderschat? Ik hoor graag de meningen
Dordledum
5 jaren geleden
Grow from the Ashes is zeker heel goed voor commander, maar minder bekend omdat hij nog zo nieuw is. Cultivate is toch net wat makkelijker speelbaar omdat hij gewoon minder kost om 2 kaarten te zoeken. Grow from the Ashes is alleen echt goed als je de kicker kan betalen en dan moet je hebben. Wel heel fijn dat de kaarten dan untapped in het spel komen. Ik zou ze in groen zeker allebei overwegen.
LeKrutes
5 jaren geleden
Cultivate, Kodama's Reach, Nissa's Pilgrimage zijn top kaarten die je rampen en ervoor zorgen dat je de volgende beurt een land drop kan. Spelen. De cultivate en de reach zijn de nummer 2 en 3 meest gespeelde kaarten in commander.


Grow from the Ashes is top dat hij een landje opzoekt en untapped in het spel legt. Wat zeker niet verkeert is maar dan speel ik liever Rampant Growth. Al is het wel leuk dat het een modal spel is. Hij doet naar. Mijn idee te weinig voor de manakost. Voor de zelfde mana heb je ook Wood Elves. 5 mana om te rampen is gewoon veel. Voordeel is dat het untapped in het spel komt.

Andere alternatieven voor Grow from the Ashes vs Spring // Mind lijkt mij een eerlijkere vergelijking.
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
LeKrutes
5 jaren geleden
Een nieuwe dag een nieuwe head to head. Wat vinden jullie van:
vs


Welke zou je spelen en waarom?
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
Krabbel
5 jaren geleden
Over het algemeen zou ik Farseek spelen. als ik Mono speel zijn er betere opties om te rampen denk ik, dus is de color fixing van Farseek (meestal) beter.
BuidingMage
5 jaren geleden
Farseek, want color fixing.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik speel ze beide in 5 kleuren decks omdat ze landjes van alle types kunnen Opzoeken zoals Bayou, Murmuring Bosk, Canopy Vista.

Als je dit soort land niet speelt is vaak de Farseek maar een landje untapped in het spel krijgen kan ook zeker zijn voordelen hebben. Beide vind ik ze vaak beter dan Rampant Growth in 5 kleuren decks vanwege de bovengenoemde reden.

Zie ook een voorbeeld voor een 5 kleuren budget mana base:

 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Ja, als je duals speelt is het weer een ander verhaal; dan speel ik toch liever Nature's Lore.
Morph
5 jaren geleden
Laat ik er ook eentje posten:



Welke speel je eerder? Eventueel als Commander?
Sunitram
5 jaren geleden
Lyzolda all the way! Het enige echte voordeel dat Tymaret ten opzichte van haar heeft is dat ie minder kost en met z'n tweede ability de Commander Tax kan omzeilen. Leuk hoor, maar Lyzolda kan naast spelers ook creatures raken (leuk als je haar Deathtouch kan geven!) en voor haar burn ability hoef je geen gekleurde mana open te houden. Neemt niet weg dat ik 't absoluut geen straf zou vinden om Timmy in een Lizzy deck te spelen!
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Ik zou eerder Tymaret spelen, zijn creature type is relevant in zombie samen met de abilitie om te ze af te kunnen schieten er is genoeg om zombies terug op de battlefield te krijgen en weer af te schieten.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top