Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Head to head

Roks1983
5 jaren geleden
Als je deze beoordeelt zonder Threshold of Kicker is Primal Growth natuurlijk duidelijk de betere. Als je het wel meeneemt en kijkt naar het moment waarop je ze zou willen spelen (beurt 3), is het voor mij ook Primal Growth. Voornamelijk omdat het denk ik makkelijker is om in beurt 2 een beest te spelen dan om in beurt 2 al zeven kaarten in je graveyard te hebben. Later in het spel ligt het zo dicht bij elkaar dat het te afhankelijk is van wat je wilt doen op dat moment.
BuidingMage
5 jaren geleden
Als je je graveyard lekker aan het vullen bent (Stitcher's Supplier etc.) ga je voor Far Wanderings, anders bijna altijd voor de Primal Growth.
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Quote:
12 uur geleden
Als je deze beoordeelt zonder Threshold of Kicker is Primal Growth natuurlijk duidelijk de betere. Als je het wel meeneemt en kijkt naar het moment waarop je ze zou willen spelen (beurt 3), is het voor mij ook Primal Growth. Voornamelijk omdat het denk ik makkelijker is om in beurt 2 een beest te spelen dan om in beurt 2 al zeven kaarten in je graveyard te hebben. Later in het spel ligt het zo dicht bij elkaar dat het te afhankelijk is van wat je wilt doen op dat moment.
In beurt 3 zijn ze even goed. Het maakt niet zoveel uit of dat ene landje tapped of untapped in het spel komt, je kan er meestal toch niks mee. Hij wordt pas interessanter later in de game (beurt 6 ofzo), waar het untapped in het spel komen uitmaakt en je wat met dat landje kan doen.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik speel ze zelf op moment in geen een deck. Het zijn wel erg leuke kaarten.


Nieuwe head to head:
vs


Welke zou je spelen en waarom.
Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
12 uur geleden
Als je deze beoordeelt zonder Threshold of Kicker is Primal Growth natuurlijk duidelijk de betere. Als je het wel meeneemt en kijkt naar het moment waarop je ze zou willen spelen (beurt 3), is het voor mij ook Primal Growth. Voornamelijk omdat het denk ik makkelijker is om in beurt 2 een beest te spelen dan om in beurt 2 al zeven kaarten in je graveyard te hebben. Later in het spel ligt het zo dicht bij elkaar dat het te afhankelijk is van wat je wilt doen op dat moment.


Dit. Helemaal feest als je beurt 2 een Viridian Emissary weet te droppen, want dan haal je zelfs hetzelfde aantal landjes uit Primal Growth. En Primal legt ze niet tapped op het veld!

EDIT: er was inmiddels een nieuwe Head to Head tussen geninja'd: lichte voorkeur voor Qumulox. De 2 extra toughness en goedkopere manacost van Gearseeker Serpent vind ik niet opwegen tegen het feit dat Qumulox geen hoeft te betalen om evasive te worden.
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
qumulox... Heeft flying zonder er moeite voor te doen
Triskelion88
5 jaren geleden
Qumulox absoluut, echter beide kaarten zou ik niet spelen eerlijk gezegd.
BuidingMage
5 jaren geleden
Altijd Qumulox boven Gearseeker Serpent.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik speel ze zelf beide in een casual afinity deck. Daar kan de lucht nogal eens vol lopen met flyers. Door 6 mana te betalen kan ik dan door komen voor de laatste paar damage.
Magicfreak
5 jaren geleden
Nieuwe head to head:

Deze keer eentje voor commander:

VS


Indestructible of altijd de mogelijkheid om een kaart te pakken?
burtyoungsters
5 jaren geleden
Ik speel de sphere - naast Sol Ring - standaard in al mijn EDH decks.
n4ppy
5 jaren geleden
Kan me niet herinneren dat de indestructible een keer van pas kwam. De draw a card gebruik ik vaak, dus als ik moet kiezen de sphere maar allebei kan ook
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Kan me niet herinneren dat de indestructible een keer van pas kwam. De draw a card gebruik ik vaak, dus als ik moet kiezen de sphere maar allebei kan ook
eeehm, een van de redenen waarom de sphere zo goed is, is omdat hij Akroma's Vengeance, Hour of Revelation/Planar Cleansing en Vandalblast overleeft, net zoals de ingot. Sol Ring en de signets overleven dit niet.

Het ligt een beetje aan het deck, hoeveel big mana het echt nodig heeft, maar meestal is de sphere een tikje beter. Vaak als er een mass removal spell wordt gespeeld is de vervangende kaart van de sphere net zo goed als het blijven liggen van de ingot. Daarnaast heeft de sphere ook de flexibiliteit om te veranderen in een kaart als je de mana niet meer nodig hebt of de kaart echt nodig. De Sphere heeft bijna alle ingots in mijn decks vervangen, maar ik blijf een fan van de ingot.
Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
42 minuten geleden
eeehm, een van de redenen waarom de sphere zo goed is, is omdat hij Akroma's Vengeance, Hour of Revelation/Planar Cleansing en Vandalblast overleeft, net zoals de ingot. Sol Ring en de signets overleven dit niet.


Hoe dan? Je kunt er een kaart voor terugkrijgen als zo'n boardwipe gespeeld wordt, maar verder gaat hij net zo hard naar de grave als alle andere non-indestructible artifacts.

Anyway, voor mij is 't ook Commander's Sphere any time of the day. Niks mis met de Ingot, maar in mijn ervaring voegt de indestructible vaak niet heel veel toe. Als men van je mana rocks af wil lukt dat men meestal toch wel. Dan heb ik liever een rock die, als je eenmaal op dat punt van het spel bent waarop een mana source meer of minder niet meer uit maakt, gratis in carddraw verandert
stefke78
5 jaren geleden
Voor mij is een van de redenen om de ingot te spelen, als ik denk ooit mana nodig te hebben van andere kleuren dan mijn commander, Bv om abilities te activeren van gestolen beesten.
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
51 minuten geleden
Voor mij is een van de redenen om de ingot te spelen, als ik denk ooit mana nodig te hebben van andere kleuren dan mijn commander, Bv om abilities te activeren van gestolen beesten.


Dit kan helaas niet. Je kan alleen mana maken binnen de color identity van je eigen commander. Dus als je met je Animar, Soul of Elements deck speelt, en je hebt een Abzan Banner met Aladdin van je tegenstander gepikt, kan ie wel produceren, maar zodra je kiest voor of verandert dat direct naar . De ability van Abzan Banner om een kaart te pakken, zal je nooit kunnen activeren, omdat je geen en kan maken.
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
@Magicfreak: dat is al een behoorlijke tijd niet meer zo hoor . Je kunt nu gewoon alle kleuren mana maken in elk deck met kaarten die "add one mana of any color" zeggen.

Ik speel eigenlijk altijd Sphere boven Ingot, maar graag ook beide . En Chromatic Lantern is ook een favorietje
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Quote:
9 minuten geleden
Quote:
32 minuten geleden
Voor mij is een van de redenen om de ingot te spelen, als ik denk ooit mana nodig te hebben van andere kleuren dan mijn commander, Bv om abilities te activeren van gestolen beesten.


Dit kan helaas niet. Je kan alleen mana maken binnen de color identity van je eigen commander. Dus als je met je Animar, Soul of Elements deck speelt, en je hebt een Abzan Banner met Aladdin van je tegenstander gepikt, kan ie wel produceren, maar zodra je kiest voor of verandert dat direct naar . De ability van Abzan Banner om een kaart te pakken, zal je nooit kunnen activeren, omdat je geen en kan maken.

Deze regel is verwijderd. Tegenwoordig kan de ingot wel mana maken die buiten je kleuren vallen.

Quote:
1 uur geleden
Quote:
1 uur geleden
eeehm, een van de redenen waarom de sphere zo goed is, is omdat hij Akroma's Vengeance, Hour of Revelation/Planar Cleansing en Vandalblast overleeft, net zoals de ingot. Sol Ring en de signets overleven dit niet.


Hoe dan? Je kunt er een kaart voor terugkrijgen als zo'n boardwipe gespeeld wordt, maar verder gaat hij net zo hard naar de grave als alle andere non-indestructible artifacts.

Wat ik bedoelde dat hij geen card-disadvantage heeft na een boardwipe, omdat je hem kan saccen voor een kaart.
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
23 minuten geleden
@Magicfreak: dat is al een behoorlijke tijd niet meer zo hoor . Je kunt nu gewoon alle kleuren mana maken in elk deck met kaarten die "add one mana of any color" zeggen.


For real!?
Dan heb ik dat dus altijd al fout gedaan
Weer wat geleerd
farden10
5 jaren geleden
Ik speel Commander's Sphere liever dan de ingot. Sure de indestructible van sphere is fijn, maar de meest gebruikte boardwipe in mijn speelgroep is Merciless Eviction. Daar doet indestructible niks tegen, terwijl je met sphere nog wel een kaart kan pakken.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top