Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Head to head

n4ppy
5 jaren geleden
De blauwe is een precieze, een maal, bliksem afleider als je een keer heel veel ellende op je af krijgt.
De rode is een 2nd main fase, zoeken jullie het maar uit chaos kaart

Beide kaarten brengen het risico met zich mee dat je daarna een serie concentrische cirkels op je voorhoofd ziet verschijnen
Triskelion88
5 jaren geleden
beide absoluut leuk om te spelen en zal voor een hoop interactie zorgen, qua keuze zou ik zelf toch voor Disrupt Decorum omdat dit een finisher kan betekenen van tenminste 1 speler of misschien wel 2.
derooy89
5 jaren geleden
Duidelijk de disrupt. Speel hem in elk rood deck. Hylarisch om mensen elkaar naar aanvallen te dwingen. Plus liggen ze vaak de volgende beurt helemaal open.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik moet Disrupt Decorum ook maar keer gaan regelen. (speel aleen niet zoveel roode decks)

Volgende head to head. Welke vinden julie leuker en waarom:

vs


2 kaarten die iets doen met artifacts en mana zijn.
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
RSelen
5 jaren geleden
Persoonlijk zou ik voor de golem gaan als je een artifact matters deck speelt. Daar worden al je artifacts goedkoper van. De colossus kijkt alleen naar zich zelf. De colossus is 10/10, maar verder geen evasion. Dus zolang je hem geen trample kan geven zal hij meestal gechumped worden.
BuidingMage
5 jaren geleden
In een artifact deck de Golem, daarbuiten geen van beide
LeKrutes
5 jaren geleden
De golem geeft alleen korting aan je artifact creatures.
RSelen
5 jaren geleden
Ohw, fout gelezen , maar dan nog zou ik voor de golem gaan denk ik.
dvaneker
5 jaren geleden
Mycosynth Golem vaak in de hand gehad om een artifacts/blauw edh deck te maken. Maar telkens ook weer weggelaten. Tegen de tijd dat je hem kunt spelen heb je vast al genoeg mana en rocks dat hij niet zo heel veel toevoegd. Wel perfect om invite combos te bouwen, maar dat wordt toch niet gewaardeerd.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb Mycosynth Golem gespeeld in een Golem tribal deckje, daar was hij wel erg vet en nodig om de tribe wat beter te maken

Geen ervaring met de Colossus, al kan die wel snel gratis zijn, dat is wel interessant.
Triskelion88
5 jaren geleden
Metalwork Colossus zou ik eerder spelen dan de Golem, Thran Dynamo en Sol Ring in het spel en je kan hem droppen. maar beide vind ik niet goed genoeg voor een EDH deck.
de golem zou ik nog wel overwegen in een gewoon affinity deck.
bartist
5 jaren geleden
Ik heb twee kaarten waar ik (op Arena) tussen twijfel.
Dus met betrekking tot standard: welk zou je kiezen?





En voor mij specifiek: ik wil de kaart gebruiken in een Arcades, the Strategist brew
Jeff
5 jaren geleden
Ixalan's Binding is in principe de sterkere kaart. Het tegenhouden van nieuwe kopieën van de geëxilede kaart is sterker dan het kunnen tappen van creatures om te betalen voor je removal.
TheRobinros
5 jaren geleden
Conclave Tribunal is beter in aggro-decks, waar je gewoon de dikke blokker eenmalig wil stoppen omdat je dan volgende beurt wint (want hij is "goedkoper").

Ixalan's Binding is beter in tragere decks met weinig creatures, want dan zijn ze toch even duur en heeft deze een extra (vaak zelfs relevante) upside.
Triskelion88
5 jaren geleden
conclave tribunal wil je juist niet in aggro spelen dan wil je aanvallen en niet tappen om een spel te spelen. dan wil je liever een oppomp spel er op gooien om hem meteen dood te maken

ixalans binding heeft een goede upside waardoor ik hem zou verkizen boven conclave tribunal.
nederland439
5 jaren geleden
Ik denk dat het sterk afhankelijk is van wat voor een deck je speelt en in welk formaat. Als je een singleton formaat speelt, zoals EDH, is die bonus van Ixalan's Binding al een stuk minder relevant. Daarnaast is het ook afhankelijk of je in staat bent veel kleine creatures te maken. Zo ja, dan wordt Conclave Tribunal weer interessanter omdat je de mogelijkheid hebt om deze met Convoke te spelen.
 bijgewerkt door nederland439 5 jaren geleden
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
conclave tribunal wil je juist niet in aggro spelen dan wil je aanvallen en niet tappen om een spel te spelen. dan wil je liever een oppomp spel er op gooien om hem meteen dood te maken

ixalans binding heeft een goede upside waardoor ik hem zou verkizen boven conclave tribunal.


Als er tegenover me een Goblin Chainwhirler ligt en ik maar 2 of 3 mana heb, tap ik graag mijn kleinere creature(s) om hem weg te halen en met de rest aan te vallen hoor. Dat kleine creature had anders toch niet aangevallen omdat hij toch doodgeblockt zou worden. Juist in snelle decks die niets meer kunnen doen als er een dikke blocker tegenover ligt, is de Tribunal handig omdat je anders toch niets met je kleine weenies doet. Anders is het inderdaad een 4 mana Oblivion Ring, die ik voor 3 mana niet eens zou spelen in een soortgelijk deck.

Daarbij komt: je HOEFT hem ook niet te spelen. Als er geen dik ding tegenover je ligt, of iets dat je kan negeren omdat je critical mass hebt, kan je er ook gewoon voor kiezen om hem niet te casten en direct aan te vallen. In dat geval doet de Tribunal niets, maar de Binding ook niet en heb je toch al gewonnen.

Er zijn ook in aggro-decks situaties waarin de Binding beter is, maar ik denk dat die redelijk zeldzaam zijn. Al is het nooit echt een slechte kaart.
LeKrutes
5 jaren geleden
Nieuwe dag nieuwe head to head:
vs



Welke zou je spelen en waarom?
Magicfreak
5 jaren geleden
Ik zou voor Legion Warboss gaan, omdat je niet met al je goblins gedwongen moet aanvallen, en omdat de +1/+1 counters dus een permanente boost zijn.
BuidingMage
5 jaren geleden
De Rabblemaster. Snelle clock. Hele goede sideboard kaart.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top