Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hearthstone

Twigwalker
8 jaren geleden
Hallo allemaal!

Ik vond het wel tijd voor een Hearthstone topic. Voor wie het niet kent: Hearthstone is een online verzamel card game van Blizzard, de makers van onder andere World of Warcraft. Hearthstone lijkt in veel opzichten op Magic, maar ook in heel veel opzichten niet.

Zelf speel ik Hearthstone sinds de Beta release en heb veel belangrijke kaarten al verzameld. Wat voor mij een grote plus is aan Hearthstone is dat je er geen geld aan uit hoeft te geven als je dat niet wilt. Ik heb er zelf nog geen euro ingestoken, maar door telkens Daily Quests te volbrengen en aardige resultaten te halen in the Arena (hierover later meer) heb ik heel veel kaarten kunnen verzamelen. Ik heb telkens Gold gespaard wanneer er een uitbreiding aankwam zodat ik deze meteen kon kopen.

Je kan in Hearthstone kiezen om een deck te maken en casual of ranked te spelen of in de arena te spelen. In de arena draft je een deck door steeds een kaart te kiezen uit 3 opties totdat je er 30 hebt. Met dit deck speel je dan tegen iemand die het zelfde heeft gedaan totdat je 3 keer verloren hebt of 12 keer gewonnen.

Nu ben ik in eerste instantie vooral benieuwd of er hier veel mensen zijn die Hearthstone spelen en wat ze dan het liefst spelen, arena, ranked of gewoon casual. Zelf speel ik vooral arena en ben ik sinds kort ook begonnen om mijn resultaten bij te houden in Heartharena een site die tips geeft tijdens het draften en allerlei statistieken voor je bij kan houden.

Wat zijn jullie ervaringen met Hearthstone? Wat vind je ervan? Wat speel je het liefst? Waarom is het beter/slechter dan Magic? Alles over Hearthstone kan nu hier terecht
Liamail
8 jaren geleden
Dat wij het nooit tegen elkaar gezegd hebben XD
ik speel ook sinds beta heathstone bro!

zelf speel ik allerlei decks maar ik kan moeilijk ranked shaman of paladin spelen omdat ik de kaarten er niet echt voor heb. Mijn sterkste decks zijn denk ik wel de Hunter midrange, warlock aggro of handlock. Maar de leukste deck die ik ook nog wel in ranked speel soms is jaina secrets. Erg leuk!

Ik deed vroeger veel meer arena dan nu, ik vind het nu moeilijker om de 7 wins te halen en dan arenas achter elkaar te chainen en ik moet nog voor al die quests sparen... dus dan even wachten en dailies op laten lopen
Twigwalker
8 jaren geleden
Haha grappig. In ranked vind ik handlock een van de vervelendste decks om tegen te spelen. Zelf mis ik ook veel kaarten voor handlock zoals de giants waardoor ik het niet kan spelen. Arena is inderdaad veel lastiger geworden dan in het begin. Maar samen met de Daily Quests heb ik er altijd wel genoeg gold voor.

Ik kan in ranked met bijna alle classes wel uit de voeten, maar soms is het lastig met Warlock of Rogue.
munio
8 jaren geleden
Ik speel het ook af en toe, het spel is vele malen simpler dan magic, (alles gebeurt in je eigen beurt, je hoeft geen land in je deck te doen want je krijgt elke beurt een gratis landdrop).

Vorig seizoen haalde ik in constructed rank 4, en rond die ranking speel je voor 80% tegen dezelfde 3 a 4 decks (agro hunter, dragon paladin, control warrior). Op dat punt is het een kwestie van je mainboard een beetje tweaken om met de meta mee te gaan. De decks veranderen niet of nauwelijks, en als er nieuwe kaarten uitkomen duurt het hooguit een week voordat de beste decks weer zijn ontdekt.

Draften doe ik nog wel graag, meestal zit ik rond de 5a 6 wins waardoor ik zo'n beetje elke dag zou kunnen draften als ik zou willen.
hallowman3
8 jaren geleden
Ik ken het spel wel maar ben er eerlijk gezegd geen (groot) fan van, ik vind de regels te simpel en eigenlijk is dit gewoon je tegenstander kapot beuken en verder niks. De meeste goede beestjes zijn toch al 5 mana en zelfs dan is het beestje meestal nog erg slap (zeikerds die mensen die alles sterk willen toch ook ).
kolonelnick
8 jaren geleden
ik speel hearthstone ook al zeker een half jaar probeer nu om voor de release van duels: origins mn gouden mage te halen (nog 179 wins te gaan) verder speel ik ook hunter en dragon paladin. ik vind het spel echt tof. dus als je me wilt toevoegen zeg t me maar
LegoRobster
8 jaren geleden
*lees dit topic terwijl ik alt tabbed ben in m'n tegenstanders beurt*

Alleen dingen in je eigen beurt kunnen doen heeft z'n voordelen
Ik zie dit spel ook als gratis, casual alternatief voor Magic.
Ik speel zelf ook sinds de beta, voornamelijk ranked. Midrange/control decks hebben mijn voorkeur. Favoriete classes zijn Mage, Pally, Warlock en Priest.

Mocht iemand een potje willen spelen, ben ik te vinden als LegoRobster#2738
Twigwalker
8 jaren geleden
Ik zal mijn gamertag ook even vermelden: Twigwalker#2828. Casual potjes hoef ik niet perse te spelen maar een friendlist met wat mensen erin die ik daadwerkelijk ken kan geen kwaad
JT
8 jaren geleden
Leuk, ik heb het vroeger ook wel gespeeld. Maar dat is al een tijdje terug. Ik speel het heel soms nog wel eens. Meestal ranked, soms casual of arena. Maar arena haal ik meestal niet mijn inzet er uit, omdat ik bij nieuwe kaarten mij niet heel erg verdiep in wat echt goed werkt. Aan het begin ging het wel goed, maar de laatste paar keer had ik geen idee van die nieuwe 'goblin en gnomes' of zoiets.
Maar inderdaad, een soort gratis alternatief. De laatste keer dat ik het speelde, zie ik net, is bijna een half jaar geleden... Een jaartje terug heb ik het een paar maanden wat actiever gespeeld, meerdere keren per week om de daily quests te voltooien. Speelde volgens mij hunter, paladin en priest, een enkele keer ook warrior of mage (dat laatste heeft wel wat weg van magic combo, maar dan zijn de combo's net wat minder sterk, heb ik het idee)...
Open het spel nu en moet denk wel even wachten voor dat alle updates weer eens gefixed zijn...
Twigwalker
8 jaren geleden
Updaten gaat vaak best snel bij Blizzard. Je loopt alleen waarschijnlijk wel achter met wat voor kaarten je bezit. De Goblins vs Gnomes kaarten zijn veel sterker dan de basis set. Het maakt best wel uit als je die niet hebt. Als je Arena gaat spelen zou ik even een account maken bij HearthArena en hun tips opvolgen dan heb je waarschijnlijk wel een redelijk deck.
Krabbel
8 jaren geleden
Ha, ik speel zelf ook al sinds de Beta, op het moment Patron Warrior, het grootste troll deck van het moment. Ik speel ook(op lagere rank, dat wel) graag MurlocLock en SuperSecretMage.
M'n Battletag is Krabbel#2400 voor de geinteresseerden
jjv
8 jaren geleden
Nog niet gespeeld, maar ik zal hem eens op me telefoon zetten en uitproberen
kolonelnick
8 jaren geleden
ik zal mijn battletag vanavond ook even posten voor de geïntreseerden
JT
8 jaren geleden
Ik log net in, krijg ik twee packs gratis, hoe dat zo? Heb ik iets gemist?

ps. mijn naam in 't spel is: CowboyJoe#2211
 bijgewerkt door JT 8 jaren geleden
Maurice
8 jaren geleden
Ik speel hardstone nu een week en ik vind het best wel een leuk spel. Alleen vind ik het nogal jammer dat je zo moeilijk munten krijgt en moet betalen voor de campain. Mijn in game naam is maurice#2256
JT
8 jaren geleden
Net weer na tijdens eens een paar potjes gespeeld. Ik speel graag met de priest, maar het potje net was wel erg flauw, of dom van de tegenstander. Want iedereen die tegen een priest speelt en een lightspawn tegen zich heeft, weet dat je die niet te groot moet laten worden. Was in beurt 7 een 9/9 en ik verdubbelde met 2 divine spirits het beestje tot een 36/36. De tegenstander zat alleen maar op mijn levensaantal in te hakken, maar dat had geen zin, omdat ik o.a. een lightwell had. Tja, gelukkig zijn de meeste potjes wel leuker, hoewel dit voor een keer ook wel grappig is.
LegoRobster
8 jaren geleden
Quote:
Maurice 08-06-2015 om 21:34
Ik speel hardstone nu een week en ik vind het best wel een leuk spel. Alleen vind ik het nogal jammer dat je zo moeilijk munten krijgt en moet betalen voor de campain. Mijn in game naam is maurice#2256


Als de campain 'te goedkoop' zou zijn, zou niemand echt geld besteden. Het ligt wat mij betreft precies op een goede waarde, waar ernaartoe grinden bij lange aan niet onmogelijk is, maar het voor veel mensen toch wel aanlokkelijk wordt om 'het gewoon maar even te kopen'.
Blizzard is uiteindelijk ook gewoon een bedrijf dat geld moet verdienen.
Taekijessyb
8 jaren geleden
Ik speel het af en toe op mijn Iphone.

Ik vind het wel een leuk spel, maar het mist de diepgang van magic vind ik.
Als iemand me toe wil voegen: Taekijessyb#2329
kolonelnick
8 jaren geleden
ik ben benieuwd naar magic duels: origins. of dit inderdaad een beetje de hearthstone mechanics gaat volgen. dat lijkt me gewoon heel tof.

edit: kolonelnick#2414
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
joderi
8 jaren geleden
Een ander alternatief dat net iets meer van Magic weg heeft ishadow Era..
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top