Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Het MTG Arena Discussiespot

bartist
5 jaren geleden
Aangezien iedereen en z'n hond of kat nu een code kan krijgen (als je hem nog niet hebt, check dit topic), vind ik het wel tijd om Arena gezamenlijk onder de loop te nemen.

Dus, wat vinden we ervan? Wat kan beter en wat vinden jullie een verbetering ten opzichten van andere MTG spellen?

Ik ben persoonlijk erg fan de wildcards, maar moet alsnog erg veel spelletjes spelen/winnen om aan drafts mee te doen. Aan drafts meedoen betekent voor mij dus een tijd geen nieuwe kaarten krijgen.

Maar, zoals gevraagd: Wat vinden jullie van MTG Arena?
hallowman3
5 jaren geleden
Het gebrek aan een normaal communicatie systeem (naast de hallo knop en zo) ergert me extreem. De kaart economie valt me ook tegen, een miljoen pakjes openen om dan pas de kaarten te krijgen wat je wilt is niet naar mijn voorkeur. Verder vind ik het opzich wel ok.
bartist
5 jaren geleden
Een chat is inderdaad wel een gemis... Ik heb vaak gave plays gezien, of gezien dat een speler nieuw is waarbij ik wil helpen, maar probeer dat maar is te doen met alleen maar "Nice" of "Your turn"
Bargok
5 jaren geleden
Ik wacht op de release voor mac osx...
RonnieB
5 jaren geleden
Een chat en friends systeem zou inderdaad heel erg welkom zijn!

Verder ben ik wel tevreden met de manier van spelen; ik speel niet elke week IRL magic, dus dit is een mooie toevoeging om meer feel te krijgen met de kaarten, plays en meta.
kolonelnick
5 jaren geleden
Mijn laptop is helaas wat verouderd en moet ik arena echt op de laagste van de laagste settings spelen, waar ik me dus vooral aan stoor is de overvloed van animaties die je niet uit kunt zetten. En zou graag een nieuwe laptop aanschaffen, maarja die zijn zo duur
De kaart economie vind ik eigenlijk wel goed, wild cards zijn prima, the vault vind ik een goede toevoeging. Het is inderdaad alleen wel jammer dat het grinden om mee te kunnen doen met drafts erg lastig is voor ftp spelers. Daarnaast is er een heel sterk onderscheid op de ladder tussen ftp spelers en betalende spelers, als je nog geen echte collectie hebt dan wordt het al een stuk moeilijker om games te winnen, wat je moet anders mis je een hoop gold.
The UI vind ik verder wel prima werken, hoewel graveyard kaarten in je hand erg vreemd blijven.
Ik hoop dat de game snel op consoles uit komt
Teferi
5 jaren geleden
Sinds gisteravond gaan spelen, tot nu toe erg enthousiast. Spelverloop is af en toe wel extreem traag. Ik moet vaak wachten tot mijn tegenstander iets doet. Ik vraag me af of dit ligt aan mijn laptop, de verbinding of dat de tegenstander echt even moet nadenken. Was al erg blij met een Jodah en Jhoira uit een booster. Kan voor de rest nog weinig zeggen, ik ga na werk weer even 'testen'.
MalcolmS
5 jaren geleden
ik vind het vooral heel storend dat alles op de battlefield eruit ziet als vierkante arts (met naam en power/toughness) doordat de textbox wegvalt. Daardoor is het veel te makkelijk om te missen dat iets nog een ability heeft en ziet het er niet meer uit als Magic kaart
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Het speelt erg lekker en intuitief, maar ik merk dat het me teveel tijd kost. Ik heb al een paar maanden niet meer ingelogd.
RonnieB
5 jaren geleden
Quote:
3 uur geleden
Sinds gisteravond gaan spelen, tot nu toe erg enthousiast. Spelverloop is af en toe wel extreem traag. Ik moet vaak wachten tot mijn tegenstander iets doet. Ik vraag me af of dit ligt aan mijn laptop, de verbinding of dat de tegenstander echt even moet nadenken. Was al erg blij met een Jodah en Jhoira uit een booster. Kan voor de rest nog weinig zeggen, ik ga na werk weer even 'testen'.


Ik merk ook dat de servers soms wat laggen. Dan lijkt de tegenstander niks te doen, en ineens 1,5 minuut later dan zijn er acties uitgevoerd en is het mijn beurt. Lijkt me een beta dingetje, wellicht moeten ze nog wat server optimalisatie doen.
Maar het zal ook vast voorkomen dat tegenstanders lang blijven nadenken
JEV
5 jaren geleden
Moet zeggen dat ik het wel leuk vind om af en toe wat te kunnen Magicen. Als casual speler hierin ben ik toch teveel tijd kwijt in het vergaren van kaarten en zoals Magnus zei gaat het allemaal wat sloom (zeker als de tegenstander z'n teennagels aan het knippen is oid). Ik was op zich tevreden met Magic Duels, maar kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment op uitgekeken bent.
bartist
5 jaren geleden
Welke decks spelen jullie eigenlijk? Is het net-decken of proberen jullie nu decks die je normaal nooit zou proberen?

Ik heb ben een hele tijd bezig geweest met 2 brews om Rekindling Phoenix, een UR en een WR brew.
De UR brew is flying midrange, en de WR brew focussed meer op God-Pharaoh's Gift en tokens
standard
[ONL] Phoenix Gift
door bartist2 maanden geleden


Ik ben nu bezig met een brew maken rond Vaevictis Asmadi, the Dire. Daar moet ik nog flink aan werken, maar ik heb geduld om veel te testen
AncientOne
5 jaren geleden
Mijn kaartkeuze wordt met name beprekt door een gebrek aan wildcards (in beide decks):
standard
monoW MTG Arena
door AncientOne16 minuten geleden

standard
Gw MTG Arena
door AncientOne9 minuten geleden


Met beide decks win ik de meeste matchups wel, alleen monoG Energy is lastig (voor beide decks) en monoW Lifegain is zo goed als onmogelijk om van te winnen... (is me alleen met het Gw deck 2x gelukt (Rabid Bite ftw!)

IK heb overigens nu 2x een crash gehad: 1x netjes een crash report gekregen, die ik netjes heb gemaild, en 1x crashte het generen van het crash-report!
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
farden10
5 jaren geleden
Ik speel op het moment met dit deck.


Tegen de meeste decks heeft het wel een kans op winst, maar het is nog niet af.
Pelgrim1994
5 jaren geleden
Ik gebruik momenteel dit deck, tot nu toe win ik over het algemeen. Meestal heb ik rond beurt 4/5 al wel 1 of meerdere dikke beesten liggen. Als de tegenstander dan geen antwoord heeft is het meestal wel een win. Zeker omdat er best wat trample in het deck zit.
bartist
5 jaren geleden
Arena is al een tijdje in open beta, met als gevolg dat iedereen weer met dezelfde kaarten-set van 0 begint.
Ik merk nu wel weer hoe moeilijk het is om je verzameling bij elkaar te sprokkelen.
Ik heb zelfs moeite met het bij elkaar rapen van play-setjes commons...

Iemand anders daar een mening over?
AncientOne
5 jaren geleden
Ik heb het idee dat nu in de Open Beta MtG Arena vaker crasht dan bij de Closed Beta!
Het autotappen van je landjes werkt vaak erg contra-intuitief: de "AI" houdt zoveel mogelijk dubbellandjes untapped, OOK als je daardoor geen mana meer open hebt voor een counterspell... Menig potje al op verloren... Ook wordt Guildmages' Forum NIET automatisch gebruikt als je een multi-colored creature wilt casten, sterker nog: met 2 Mountains + 2 Islands + 1 Guildmages' Forum wordt een Crackling Drake gecast met en blijft je Guildmages' Forum untapped liggen... En dat is dan precies het verschil tussen wel of niet een Lava Coil overleven...
Animaties zijn leuk, maar voelen wat random op kaarten gezet. Doe dat bv. alleen op de Rares & Mythics, maar waarom op bv. Kraul Harpooner?
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik heb op dit moment een GW Stompy deck dat ik speel, en ben omdat ik aardig wat zwarte en groene rares had begonnen aan een midrange golggari explore deck..
Ik heb een beetje geluk gehad dat ik twee maal Assassin's Trophy uit een booster kreeg en in een draft tot twee maal toe Vraska, Golgari Queen kreeg vanuit de tegenstanders pool.

 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Ik heb het auto-tappen al een hele tijd uitstaan, om de reden dat Arena inderdaad heel slecht bedenkt wat je wilt.
In het verleden heb ik potjes verloren omdat ik een Negate open wilde houden, ik cast iets, en de overige landjes die ik kon gebruiken waren eigenlijk nutteloos voor alles...
AncientOne
5 jaren geleden
Na de laatste update van MtG Arena kun je elkaar nu ook rechtstreeks challengen!
Dus als je een potje tegen mij wilt spelen: mijn id = Hwulfila#62100...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top