Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Het MTG Arena Discussiespot

Dordledum
4 jaren geleden
Nu al zin in!

Edit: Planeswalker Momir is ook best geinig grappig. Gisteravond gespeeld om de tijd te doden tot vrijdag.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
AncientOne
4 jaren geleden
Mailing van Wizards ontvangen met mijn Throne of Eldraine stats:


Dat is dus met name info over Limited, wat ik weinig speel, dus is er ook nog dit:


Misschien speel ik iets te vaak MtG Arena...
 bijgewerkt door AncientOne 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Cool! Ik wil ook een mailtje. Ga morgen een middagje vrijnemen om lekker Theros te spelen.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Iedereen zal de mail wel gehad hebben, maar voor wie het gemist heeft: deze code geeft je 3 boosters Theros Beyond Death op Arena: PLAYTHEROS.

Ik voeg 'm toe aan de MTG Arena codes pagina .
Dordledum
4 jaren geleden
Dank, geen mail gezien.
Dordledum
4 jaren geleden
Zojuist mijn eerste THB draft gewonnen! 2-7.

Heliod, Sun-Crowned, Daxos, Blessed by the Sun, Bronzehide Lion, 3 Altar of the Pantheon en een hele berg witte lifelink beestjes. Met Heliod in het spel en meerdere lifegain triggers per beurt is het niet moeilijk om te winnen.
BluezamX
4 jaren geleden
En, wie denken jullie dat kampioen gaat worden? Stem op Magic.gg !
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Saint
4 jaren geleden
Zo jammer dat ze er allemaal uitzien als autistische mega-nerds.
Zo komt mtg nooit van dit imago af.
Dordledum
4 jaren geleden
Het kan me erg weinig schelen. Absoluut niet geïnteresseerd in deze "laten we spelers afschilderen als superhelden" hype. Ruim tweederde van de artikelen gaan de laatste tijd over competative players. Boeit me niets.
bartist
4 jaren geleden
Arena heeft een update gehad, met daarbij twee (voor zover ik gezien heb) grote toevoegingen: Ikoria en draften met echte mensen!

Ik ben over beide enthousiaster dan ik had verwacht!
Ikoria heeft een redelijk complexe draft omgeving, maar er zijn best leuke decks van te maken. Wel jammer als je een twijfelende persoon aan de tafel hebt, maar de timer zorgt wel voor voortgang.

De decks die ik tot nu toe hebt gedraft waren erg leuk, en Arena maakt Mutate erg overzichtelijk! Hopelijk lukt het op papier datzelfde overzicht te kunnen maken. Heb ook al voor het eerst een Companion kunnen toevoegen, hoewel dat wel wat zoeken was hoe dat moest.

Zijn er al mensen met een sterke mening na 1 dag?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik heb de draft tegen andere spelers gedaan, maar nog niet gespeeld. Ik vond het wel leuk, want het is wel echter draften dan tegen bots, maar ik vond het ook wel irritant dat ik moest wachten . Ik weet niet, van mij had het niet gehoeven, maar ik snap wel dat er behoefte aan is.

Jullie zullen allemaal de code wel gezien hebben, maar voor de volledigheid: PLAYIKORIA levert je eenmalig 3 boosters Ikoira op, en als je inlogt tussen nu en 30 april 2020, dan krijg je dus een gratis draft tegen andere spelers. Dus doen! In het slechtste geval een paar gratis kaarten .
Rody
4 jaren geleden
Als je vandaag (of deze week) Ikoria draft of sealed speelt in MTG Arena en een screenshot daarvan in ons Discord Channel post met een leuk bericht erbij dan krijg je een code om iets tofs te unlocken!
Dordledum
3 jaren geleden
Het lijkt wel alsof iedereen mono rood speel in Arena Standard tegenwoordig. Wat saai!

Van mij mag Torbran, Thane of Red Fell wel gebanned worden uit het format, elk deck is hetzelfde.

Ben ik de enige met die ervaring?
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Ik ken het gevoel. Het deck wat ik nu het meeste speel is eigenlijk een deck dat ik alleen heb gebouwd om de meta te pesten.

Wit/Zwart Hate noem ik het, met Kaya, Orzhov Usurper tegen alle 1-drops, Leyline of the Void en Kunoros, Hound of Athreos tegen graveyard, en Hushbringer en Knight of the Ebon Legion tegen ETB/Dies en Aggro.
Ik heb ook veel life-gain erin gestopt in de vorm van de Hushbringer, Kunoros en Alseid of Life's Bounty om het uit te kunnen houden en met Dawn of Hope en Castle Locthwain kaarten te kunnen pakken
Het deck is eigenlijk gebouwd uit pure frustratie, met veel weenie-removal zoals Elspeth's Nightmare en Legion's End, en een playset Kaya's Wrath om alle mono-rood tegen te gaan. Het deck werkt, omdat de meta een beetje verpest is.
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
Sunitram
3 jaren geleden
Ik speel SaffronOlive's GW Auras deck en dat heeft in mijn ervaring een redelijke game tegen monored. Dan vind ik dat monoblack (of nog erger: Rakdos) Cauldron Cat deck een heel stuk vervelender en dat zie je ook met de regelmaat van de klok. Rooie removal doet niks tegen de hexproof van Paradise Druid (die we vigilance proberen te geven in dit deck) en Karametra's Blessing is een zeer goed antwoord op Embercleave aanvallen In ideale situaties start ik tegen red met t1 Alseid of Life's Bounty, t2 All That Glitters, gevolgd door nog meer aura backup in latere beurten; want zodra de Alseid op 3 of meer toughness staat kan rood 'm bijna niet meer removen en de steeds harder groeiende lifelink maakt het heel lastig voor rood om op schade te winnen.

Ik speel alleen wel uitsluitend Best of One, omdat ik een chronisch gebrek heb aan rare wildcards en ik dus de sideboard niet rond kreeg voordat Ikoria z'n intrede deed...
AncientOne
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik ken het gevoel. Het deck wat ik nu het meeste speel is eigenlijk een deck dat ik alleen heb gebouwd om de meta te pesten.

Wit/Zwart Hate noem ik het, met Kaya, Orzhov Usurper tegen alle 1-drops, Leyline of the Void en Kunoros, Hound of Athreos tegen graveyard, en Hushbringer en Knight of the Ebon Legion tegen ETB/Dies en Aggro.
Ik heb ook veel life-gain erin gestopt in de vorm van de Hushbringer, Kunoros en Alseid of Life's Bounty om het uit te kunnen houden en met Dawn of Hope en Castle Locthwain kaarten te kunnen pakken
Het deck is eigenlijk gebouwd uit pure frustratie, met veel weenie-removal zoals Elspeth's Nightmare en Legion's End, en een playset Kaya's Wrath om alle mono-rood tegen te gaan. Het deck werkt, omdat de meta een beetje verpest is.

Maar als ik in na jouw turn 2 Hushbringer mijn turn 2 Kroxa, Titan of Death's Hunger of Uro, Titan of Nature's Wrath speel, voel je je toch wel een beetje lullig denk ik...
Bavelb
3 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Het lijkt wel alsof iedereen mono rood speel in Arena Standard tegenwoordig. Wat saai!

Van mij mag Torbran, Thane of Red Fell wel gebanned worden uit het format, elk deck is hetzelfde.

Ben ik de enige met die ervaring?

Ik speel sinds Ikoria nauwelijks tegen monorood maar constant tegen gyruda, lurrus sacrifice, jeskai fires, dimir flash en andere metadecks. Maar let wel dat Arena algoritmes heeft die decks met bepaalde 'value' (lees aantal rares/mythics) tegen elkaar zet in de 'play' en 'traditional play' queues (dus nonranked). En monoR bevat niet veel rares tov eeen driekleurendeck (alleen al de manabase....).

En zeker in BO1 spelen nog meer mensen monorood, omdat daar de carddraw algoritmes je openingshand 'seeden': vanuit 2 handen geeft Arena jou de gene met de beste mix land/spells. Een monocolour deck wat kan draaien op weinig land (= monoR) heeft daar het meest profijt van.

Dus kortom: Speel je BO1 unranked, en met weinig rares/mythics, dan is de kans groot dat je monorood tegen je krijgt.

In BO3 is de kans al kleiner, en wordt nog minder als je ook nog eens zelf een rare-pile speelt in de play queue. En als je ranked speelt speel je eigenlijk alleen nog tegen metadecks (waar monoR nu niet toe behoort maar wel het goedkoopste deck is wat in de buurt komt met zo min mogelijkrare/mythic wildcards).
 bijgewerkt door Bavelb 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Het lijkt wel alsof iedereen mono rood speel in Arena Standard tegenwoordig. Wat saai!

Van mij mag Torbran, Thane of Red Fell wel gebanned worden uit het format, elk deck is hetzelfde.

Ben ik de enige met die ervaring?


Ik speel al maanden alleen nog Brawl via ArenaBrawl of nu de gratis in-game optie, omdat ik games te repetitief vind. Doe mij maar Singleton, veel interessanter
Dordledum
3 jaren geleden
Draften is wel heel leuk nu.
bartist
3 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
5 uren geleden
Ik ken het gevoel. Het deck wat ik nu het meeste speel is eigenlijk een deck dat ik alleen heb gebouwd om de meta te pesten.

....

Maar als ik in na jouw turn 2 Hushbringer mijn turn 2 Kroxa, Titan of Death's Hunger of Uro, Titan of Nature's Wrath speel, voel je je toch wel een beetje lullig denk ik...



Dat klopt, maar daarom speel ik veel removal. En ik schat ook in tegen welke decks ik speel Anders zou dat inderdaad een domme actie zijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top