Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Het MTG Arena Discussiespot

center-49
5 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik ben gold, en kom 1/4e mono rood, 1/4e mono blauw / blauw rood tempo, 1/4e Gates / BWife gain en 1/4e originele decks tegen denk ik.

Ook al zijn het de makkelijkste Decks om te craften vind ik het jammer dat zo veel mensen ze spelen, aangezien het de diversiteit van de potjes belemmert.


ja dat ben ik helemaal met je eens.

ik merk het ook zkr op zilver en brons dat er vooral decks izzet mono blauw tegen.

het lijkt me soms of ze een beetje overpowered zijn .

Amanda
5 jaren geleden
Kom je nu vooral izzet decks of mono blue tegen center-49? Of kom je deze twee decks voornamelijk tegen? Je bent halverwege de zin iets anders anders gaan typen. Om dat tegen te gaan lees ik altijd mijn bericht over voordat ik op versturen druk.

Maar nu de reactie, als ze overpowered zijn zullen ze vaak winnen en dan zie je ze niet zoveel meer op brons/zilver en gold. Vooral nu iedereen niet meer helemaal terug wordt gezet bij het begin van een nieuwe maand. Ik ben zelf gold en begin februari was ik een bertje ontmoedigd met ranked spelen. Omdat ik telkens de tier 1 decks met eindeloos mytics tegenkwam. Daar kan ik met mijn verbeterde begindeck niet tegenop en ik heb niet genoeg mythic wildcards om daarmee mee te gaan en heb daar ook helemaal geen zin in. Maar in maart hebben ze iedereen dus maar een beetje terug gezet (ik van gold naar zilver) waardoor ik ze nu niet meer tegen kom. Dus de decks die veel sterker zijn dan de (verbeterde) begin decks zullen snel doorstromen en dan heb je er al snel geen last meer van. Alleen nog de enkeling die net begonnen is met zo een deck. Dat is mijn ervaring.
Jeff
5 jaren geleden
Het is wel gewoon zo dat mono blauw momenteel een van de sterkste decks is in standard, zo niet de sterkste. Het is ook een van de gemakkelijkste om te bouwen, zo uit mijn hoofd heb je maximaal 4 rare wildcards nodig als je geen sideboard gebruikt; en geen mythic wildcards. Het is dus niet heel gek dat veel mensen dat deck spelen, ook in de lagere ranks.
AncientOne
5 jaren geleden
Dit is nieuw wat mij betreft:

Goeie verbetering!
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Ik kan je afbeelding niet zien AncientOne
JEV
5 jaren geleden
Zijn er hier mensen die Arena op hun mobiel spelen? (Met remote desktop o.i.d., of zelfs direct op een Surface Pro) Ben wel benieuwd naar ervaringen daarmee.
AncientOne
5 jaren geleden
Quote:
19 uren geleden
Ik kan je afbeelding niet zien AncientOne

nu wel?
bartist
5 jaren geleden
nu wel. Gaaf! Gems zijn erg lastig te krijgen, dus ik vind dit ook een verbetering!
Jeff
5 jaren geleden
Dit zit nu zo'n 4 weken in Arena. Het is ipv vault progress dat je nu een kleine hoeveelheid gems krijgt wanneer je een 5e rare zou krijgen. 20 gems voor rares, 40 voor mythics. Ik vind het lastig te zien of het echt een verbetering is, maar ik heb dan ook nog maar een erg kleine Arena verzameling
Thedouwegames
5 jaren geleden
weet iemand trouwens of het nog een ios/linux versie krijgt?
burtyoungsters
5 jaren geleden
Hoe krijg je gems? Ik heb dat nog niet meegemaakt.
BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
25 minuten geleden
Hoe krijg je gems? Ik heb dat nog niet meegemaakt.


Als je een Ranked Draft speelt. Volgens mij is dat de makkelijkste manier.

Of je koopt ze, vond de intro deal voor 5 euro best wel goeie.
ForceOfNature
5 jaren geleden
Gems krijg je ook als je alle rares of mythics van een set al hebt. 20 gems voor een rare en 40 voor een mythic dacht ik.

Mono Blue tempo kom ik in Bo3 niet vaak meer tegen. Wel heel veel nadat Autumm er het Mythic championship mee won. 3 mono Blue tempo’s deck bij de top 8.
Goed deck, makkelijk om mee te spelen en cheap build maakt dat het erg populair is.
Ik speel enkel Bo3 en vorige maand top 500 Mytic geëindigd. Nu wat minder tijd om te spelen helaas, zit wel weer tegen Mythic aan. Ik heb een heerlijk Gruul deck wat het goed doet, een exploreless Sultai deck en een geniaal Esper control deck.
Heb meer decks maar met deze 3 speel ik het meeste en haal er een mooie winrate mee.
Ik spaar al m’n gold (35k ish and counting) tot WotS komt. In die nieuwe set ga ik veel packs kopen. Misschien wat storten om paar drafts te spelen. Dat kan in het begin alleen met gems. Die set heeft 36 (!!) planeswalkers.
Ik speel geen paper magic en dat is maar goed ook. Wil je leuk mee willen spelen met competitieve decks kan je gerust een 2de hypotheek afsluiten. Lol.

Leuk om te lezen dat er ook Nederlanders actief Arena spelen. Kunnen we geen channel aanmaken op Discord?
Archranex
5 jaren geleden
Vergeet zeker niet de codes STARTERSTYLES, SuperScry en ParallaxPotion in te voeren in Arena voor gratis cosmetics in de nieuwe coole kaartstijl! Hopelijk volgen er nog meer zulke codes de volgende dagen
BluezamX
5 jaren geleden
Hebben jullie trouwens ervaring met overlay programma's? Ik werk sinds kort met Manuel777s Mtg-Arena-Tool, en dat bevalt goed. Naast winrates per deck is ook zichtbaar hoeveel kans je hebt om bepaalde kaarten te rapen. Nuttige assistent die naar mijn idee mijn winrate iets omhoog heeft gebracht!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Even samenvatten, voor wie het gemist heeft: Dit zijn de codes die je nu in Arena kunt redeemen tot 1-1-2023 (ga naar store en rechtsboven is een veld dat je in moet vullen):

SuperScry
FoilFungus
ShinyGoblinPirate
ParallaxPotion
SparkleDruid
STARTERSTYLES

Je moet dit exact invoeren met hoofdletters op dezelfde plek. Van STARTERSTYLES weet ik trouwens niet zeker wat de einddatum is.

Verder, dit is het deck waar ik momenteel het meest plezier van heb. Ik speel het alleen in de gratis best-of-one Play optie, en ik win er redelijk wat spelletjes mee en het is leuk om te spelen

BluezamX
5 jaren geleden
Hiero mijn dino deck, waarmee ik net voor het derde seizoen Platinum ben geworden: .
Ook alleen voor best-of-one, en het is leuk om te spelen. Soms voelt het wel als een 50/50, je kan beurt 4 met je Regisaur Alpha en Ghalta, Primal Hunger aanvallen, maar ook op beurt 5 nog niks op het veld hebben door tactische removal van je tegenstander.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Wow, pittig deckje! En cool dat je Platinum gehaald hebt! Ik ben nog brons, maar ik ga er dan ook absoluut niet voor
BuidingMage
5 jaren geleden

Deckje waarmee ik Diamond II haalde.
burtyoungsters
5 jaren geleden
Gisteren speelde ik een potje draft. Ik had een dimir deck met veel surveil kaarten. Ik surveil, zie Doom Whisperer bovenop mijn library, laat deze liggen, raap een kaart en trek....

Een swamp?!

Lekker dan

Iemand ervaring mee? Ik heb een bug report ingeleverd, maar wat doet wizards hiermee?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top