Het MTG Arena Discussiespot

Goscalyon
21 dagen geleden
Ik vond de +1/+1 echt heel cool. Gemakkelijk de winsten binnen gesleept. Ik had een deck rondom proliferate met 1x Simic Ascendancy, Jiang Yanggu, Wildcrafter, Nissa, Who Shakes the World Hadana's Climb en verder voornamelijk kleine creatures en een paar spells omtrent +1/+1 counters zoals Ugin's Conjurant, Merfolk Skydiver.
 bijgewerkt door Goscalyon 21 dagen geleden
Wolgoz
20 dagen geleden
De omniscience draft voelt beetje als geluk, je kan niet altijd 40 dure kaarten kiezen, en het is dus maar net wat je in je hand van 3 krijgt aan het begin. En dan heeft je tegenstander wel een jace dus kan hij wel extra kaarten drawen :/. Had zelf geen enkele draw kaart in mijn draft... alleen 2x Erratic Visionary wat een beetje helpt.

Edit: Had dan wel het geluk dat ik met mijn 1 win wel de 2de bonus pack kreeg.
 bijgewerkt door Wolgoz 20 dagen geleden
BluezamX
20 dagen geleden
Quote:
2 uren geleden
De omniscience draft voelt beetje als geluk, je kan niet altijd 40 dure kaarten kiezen, en het is dus maar net wat je in je hand van 3 krijgt aan het begin. En dan heeft je tegenstander wel een jace dus kan hij wel extra kaarten drawen :/. Had zelf geen enkele draw kaart in mijn draft... alleen 2x Erratic Visionary wat een beetje helpt.

Edit: Had dan wel het geluk dat ik met mijn 1 win wel de 2de bonus pack kreeg.

Ik weet nog mijn eerste Omniscience Draft, ik dacht dat het een normale was...

Maar naar mijn bevindingen is er wel degelijk tactiek aan verbonden. Veel card draw helpt bijvoorbeeld enorm, net als removal / dikke creatures. En tijdens het pikken is de kans klein dat je weinig van deze drie kan pakken. Hier mijn deck. Ik heb iets te veel instants / sorceries gepakt naar eigen zeggen, meer creatures was nuttiger geweest. Maar ach, sta nu 3/2. Een game verloren van een turn 1 Roalesk, Apex Hybrid + Chainwhip Cyclops, een ander van een turn 1 Merfolk Skydiver (die super sterk blijkt!)
 bijgewerkt door BluezamX 20 dagen geleden
MagnusMagicus
20 dagen geleden
Tuurlijk zit er geluk bij, maar je kunt er ook op plannen. Pak dure creatures en goede removal, en alles dat "draw a card" zegt is heel goed. En ik heb al 2x beurt 1 een Davriel's Shadowfugue op iemand kunnen spelen . Eerste ronde 5-3 gegaan. Ging 5-0, maar daarna kreeg ik een hand van Bond of Discipline, Bond of Revival, Sorin, Vengeful Bloodlord die ik moest mullen. Wat krijg ik terug....Bond of Discipline en Bond of Revival . Dus ik mull naar 1.....Bond of Discipline. Holy shit die pot heb ik hard verloren . De potten erna deed de ander gewoon veel meer dan ik.

Oh, en Vivien's Grizzly is heel erg goed! Je kunt die ability elke beurt van elke speler activeren en dat levert je enorm veel voordeel op!

Edit: draft 2: holy shit....Liliana, Dreadhorde General is insane . Echt zo, zo, zo, zo hard van verloren
 bijgewerkt door MagnusMagicus 20 dagen geleden
BluezamX
20 dagen geleden
Zit nu ook in mn tweede draft, had als first pick zelf Lili. Iedere game dat ik haar heb gehad dik gewonnen. Net turn 1 Lili en 6 creatures op het veld gekregen, toen concede mijn opponent (zonder aan de beurt te zijn geweest).
Saint
20 dagen geleden
De eerste draft dacht ik dat ik goede kaarten had maar ging ik uiteindelijk 2-3.

De tweede draft pakte ik alleen maar telleurstellende kaarten dacht ik maar won ik overtuigend.

Waarvan akte

Vooral Vivien's Grizzly is idd erg goed en zou bijna first pick moeten zijn.
Ook was het wel chill toen een opponent Davriel's Shadowfugue in zijn openingsbeurt speelde, ik mijn Jace's Triumph overhield om vervolgens NOG een Triumph te pakken en wat creatures waaronder dus Vivien's teddybeertje. GG
 bijgewerkt door Saint 20 dagen geleden
Theuno
15 dagen geleden
En nieuwe codes:

LevelUp for two free levels of mastery system https://magic.wizards.com/en/articles/archive/magic-digital/mastery-system-check-2019-07-02
PLAYM20 code for 3 packs
MagnusMagicus
15 dagen geleden
Nice! Toegevoegd aan de MTG Arena codes pagina!
bartist
14 dagen geleden
London mulligan is nu (volgens mij) de mulligan voor alle formaten op Arena!

Er is nu ook een level systeem, waar je extra beloningen krijgt na het krijgen van zoveel experience.
Ook is M20 beschikbaar en te koop!

Zijn er al kaarten van M20 waar jullie niet mee kunnen wachten om te brewen?
Pelgrim1994
13 dagen geleden
Zojuist sealed M20 gedaan op MTG arena. Had 7 wins met een flying deck. Als flyers zaten erin: Kykar, Wind's Fury, 2x Empyrean Eagle, Dragon Mage, Cerulean Drake, 2x Goblin Bird-Grabber, Daggersail Aeronaut, Cloudkin Seer en een Griffin Protector. Met daarnaast een aantal controll spells die meteen kykar een spirit lieten maken. Werkte erg lekker, had 2 potjes verloren. waarvan 1 echt maar net omdat de tegenstander nog een Growth Cycle op hand had als laatste kaart, anders had ik die match gewonnen en de andere had ik wel hard verloren omdat ik in het begin wat mana problemen had en die persoon speelde een hoop dikke groene beesten waardoor ik niet meer kon doorkomen, helaas had hij een stomme spin.
Nou had ik ook wel veel geluk, vaak had ik Kykar al snel op hand en kon ik deze ook al beurt 4/5 casten.

Vind M20 erg leuk voor sealed en draft zal vast het zelfde zijn.
BluezamX
10 dagen geleden
Het voelt stom om te vragen, maar heeft iemand toevallig een tweede Prerelease code? Kom er net achter dat ik gister middag mijn doosje ben vergeten bij de BoM, waar (gelukkig) alleen mijn W/R (un)commons in zaten, maar helaas ook de promo code.
Eclavyrr
10 dagen geleden
Ik heb er 1 over, PM gestuurd.
MagnusMagicus
10 dagen geleden
Ik heb de Prerelease helaas aan me voorbij moeten laten gaan. Als iemand zo'n code ook nog overheeft, dan zou ik dat erg waarderen .
Wolgoz
10 dagen geleden
Er is onderhand weer een nieuwe code voor arena: BroughtBack 2000 xp voor de mastery.
Thedouwegames
10 dagen geleden
Ook ik zou een overige code erg waarderen.

Edit: Ik heb eens in de 5 jaar dorpsfeest en dat was in dit weekend.
 bijgewerkt door Thedouwegames 10 dagen geleden
bartist
10 dagen geleden
Idem, dit weekend was voor mij niet handig op een pre-release te verschijnen dus als iemand een code over heeft...
MagnusMagicus
10 dagen geleden
Quote:
2 uren geleden
Er is onderhand weer een nieuwe code voor arena: BroughtBack 2000 xp voor de mastery.

Top, ik update de MTG Arena codes meteen!
Eclavyrr
10 dagen geleden
Oh die kan ik goed gebruiken zat een paar honderd xp af van genoeg crysta voor een sealed eventje
Vanavond even snel incasseren!
Eclavyrr
9 dagen geleden
Dat.... was een raar sealed event. Ik had een deck met Sorin, Imperious Bloodlord, Cavalier of Night en Knight of the Ebon Legion, Yarok, the Desecrated, Steel Overseer en Chandra, Acolyte of Flame als pulls, en met o.a. Murder en 2 Rabid Bites als removal en 2 Epicure of Blood, 1 Bloodthirsty Aerialist en 1 Vampire of the Dire Moon dacht ik dat het wel los zou lopen. BG gegaan met twee gain lands als blauwe splash voor Yarok.
En toch verlies ik de eerste twee potten echt KEIHARD van een UW flyers deck en een RG stompy deck. Balend als een stekker pot drie in gegaan, beurt 3 Epicure op tafel en dit keer geen pacifism of andere onzin erop. Zes potten gewonnen om te flooden in de laatste
Maar ben erg tevreden over de set, limited speelt deze erg fijn en ik ben benieuwd naar het draft format!
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 dagen geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 153 posts
  • Laatste post Eclavyrr 9 dagen geleden
  • Gemaakt door bartist 11 maanden geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL