Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hoe was jouw War of the Spark prerelease?

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik hoor het graag: hoe ging jouw prerelease van War of the Spark?

De mijne was erg leuk en gezellig, en dramatisch .

Ik ben 1-4 gegaan, maar de spellen werden wel steeds gezelliger . O.a. tegen Obituary gespeeld (en verloren ). Ik had wel een leuke pool, maar het mocht niet baten . Nicol Bolas, Dragon-God, Teferi, Time Raveler, maar winnen, ho maar

Wat hebben jullie geopend en gespeeld?
TheRobinros
4 jaren geleden
's middags was ik wat ontevreden met mijn pool, ik eindigde door dubbel Mizzium Tank en een hoop zwarte removal in een soort Rakdos control-deck met 2 Ob Nixilis, the Hate-Twisteds, een Kaya, Bane of the Dead en een Davriel, Rogue Shadowmage met als finisher Command the Dreadhorde, waarmee ik uiteindelijk 2-2-1 ben gegaan. Ik begon met de twee losses en toen was de toon eigenlijk al gezet, ik had er niet bijzonder veel zin meer in. Kan ook komen dat ik bij het deckconstruction tegenover de winnaar van de middag zat, die met Nicol Bolas, Dragon-God, Bolas's Citadel, Ugin, the Ineffable, God-Eternal Bontu, 2 Ral, Storm Conduits en nog een hoop andere bommen een redelijk insane pool had en ik met mijn Silent Submersible en twee Mizzium Tanks (die laatste deden het best goed!) wat achterbleef...

's avonds was mijn promo Liliana, Dreadhorde General, maar vond ik de rest ook niet heel fantastisch. Ik eindigde in een Golgari-deck waarin ik wit splashte voor de bommen hoog in mijn curve: Tolsimir, Friend to Wolves, Wanderer's Strike, Sunblade Angel en Enforcer Griffin. Match 1 was ongekend spannend, want ik verloor game 1, won game 2 en in game 3 kwam ik achter met een leeg bord tegenover 3 creatures, op 1 leven... toen ik mijn tweede Forest pakte, Tolsimir, Friend to Wolves neerlegde, mezelf op 4 zette en een creature van hem sloopte, waardoor ik stabiliseerde. Toen heeft Mowu, Loyal Companion + Courage in Crisis me de overwinning nog net bezorgd. Wat bleek nou: mijn deck was blijkbaar best wel goed (of ik had ongelofelijk veel geluk ofzo?) want ik heb na de game 1 op de avond-prerelease geen game meer verloren. Liliana, Dreadhorde General heeft me, iedere keer dat ze de tafel raakte, de pot gewonnen. En een Ilharg, the Raze-Boar die niets beters kon doen dan iedere 3 beurten mijn 7/7 vigilance trample Mowu, Loyal Companion chumpblocken is een soort van moral victory, denk ik?

Kortom: ik heb me, zeker 's avonds, prima vermaakt!
n4ppy
4 jaren geleden
1-1-3 maar weer een hoop lol.

Het was alle kanten op. Laatste partij was een draw. Eerste game was een eindeloos, ik kan niets, hij kan niets, 20+ creatures op de battle field. Uiteindelijk won Gideon's Sacrifice me de game omdat tegenstander all in ging en ik daarna net genoeg damage kon doen. Duurde zo'n 40 minuten. 2e game was 4 minuten over en toen was het tijd. Allebei enorm gelachen
Jeff
4 jaren geleden
Ik heb twee prereleases gespeeld zaterdag.

De eerste met Izzet Spells waarin ik Ral, Storm Conduit, Sarkhan the Masterless en Commence the Endgame als bommen had. Highlights van deze prerelease waren een Jace's Triumph kopieren met Ral; aanvallen met 3 planeswalkers (waaronder een met haste: Samut, Tyrant Smasher) met dank aan Sarkhan en aanvallen met een 10/10 flying trample Zombie Army token door Commence the Endgame, Dreadhorde Twins en Eternal Skylord. Oh, en Totally Lost kopieren met Ral, terwijl je ook nog een planeswalker van het bord schiet met de trigger van Ral was natuurlijk ook wel grappig..
Met dit deck ging ik 3-2, waarbij ik alle 4 games die ik verloren had mana-screwed was. Het deck was wel echt heel cool!

De tweede prerelease op zaterdagavond had ik een Selesnya deck, waarin ik en passant blauw én zwart splashte voor Ob Nixilis's Crueltyx2, Oath of Kaya, Time Wipe en Elite Guardmage. Bommen als Awakening of Vitu-Ghazi, Planewide Celebration, Tolsimir Wolfblood en Arlinn, Voice of the Pack naast de al genoemde Time Wipe lieten me iedere long game winnen. Tolsimir deed het erg leuk met Time Wipe, The Wanderer en Arlinn, Voice of the Pack; naast dat het gewoon al een hele sterke kaart is. Super sterke lategame en splashes, dus ik speelde wel 18 land (waaronder twee Gateway Plaza), Paradise Druid, New Horizons én Centaur Nurturer om dat alles mogelijk te maken.
Met dit deck ging ik 4-0, na een aantal epische games. Zo heb ik meerdere keren twee Awakening of Vitu-Ghazi tegenover elkaar gezien en heb ik ook een Time Wipe mirror gespeeld!
Blasty
4 jaren geleden
Leuk om te lezen allemaal... Zo balen dat het niet lukte om de prerelease mee te doen
BluezamX
4 jaren geleden
Dit waren de leukste prereleases tot nu naar mijn mening! Iedereen was echt in een geweldige stemming en heb met veel mensen leuke gesprekken gehad en getrade beide dagen.

Op zaterdag 2/2/1 met een UB Amass / kaasschaaf deck dat langzaam probeerde te winnen. Halverwege overgestapt naar m'n GW Proliferate deck dat toch beter presteerde. Laatste game besloten om 1/1/12 te laten eindigen zodat we allebei een booster zouden pakken. Geen geweldige pool, en Niv-Mizzet Reborn als enige Mythic :/

Op zondag 2/2/1 gegaan met een WR deck, dat het best goed deed met twee Sarkhan the Masterless en een Solar Blaze! Tijdens het openen alleen even boos geworden... Weer een Mythic gepakt, en weer Niv-Mizzet Reborn! Terwijl alle dozen om me heen een god naar boven visten! Dat was zowel hilarisch als jammer.

Ik wil in ieder geval al mijn tegenstanders bedanken, ik heb me geen enkele pot verveeld en veel matches waren erg spannend!
Triskelion88
4 jaren geleden
Lastig om een fatsoenlijk deck te bouwen, mijn rares zaten niet in de kleuren waar ik fatsoenlijke ondersteunende kaarten in had. Ben begonnen met Abzan en na 2 rondes overgegaan naar Gulgari. De nieuwe Ugin, the Ineffable is een beest van een kaart en heeft mij erg goed geholpen.
Huatli, the Sun's Heart heeft voor mij ook meer dan eens een potje gered zeker tezamen met Charity Extractor
Awakening of Vitu-Ghazi bleek ook wel echt een bom te zijn maar door het gebrek aan middelen om hem trample te geven is hij te vaak tegen een 1/1 army aangelopen

uiteindelijk 2-1-3 gegaan. Waarvan 1 loss kansloos eraf moeten mulliganen naar 5 en vervolgens 5 ronden land trekken
en
2 losses 0-1 en dan vervolgens uit de tijd, waarbij het rete spannend was wie de eerste game zou winnen.

één win waarbij ik het eerste potje had gewonnen na 45 minuten en het tweede potje automatisch een draw werd. En een 2-0 win waar mijn deck gewoon perfect liep
farden10
4 jaren geleden
Mijn prerelease ging heel goed. Ik eindigde met een 4-1 finish, waarbij mijn enige verlies kwam doordat mijn tegenstander Finale of Eternity speelde en de beurt erna Angrath, Captain of Chaos, waardoor blokken onmogelijk werd en mijn levens heel snel naar 0 gingen in beide games.
Ik speelde met een Sultai midrange deck, met Massacre Girl als mijn promo en daarnaast nog Kasmina, Enigmatic Mentor, Nissa, Who Shakes the World, Spark Double, Bioessence Hydra en Merfolk Skydiver als bommen. Ik was heel erg onder de indruk van Nissa, Who Shakes the World en Kasmina, Enigmatic Mentor, beide planeswalkers hebben mij meerdere keren aan de winst geholpen. Helemaal na kopiëren met Spark Double. Spark Double op Kasmina, Enigmatic Mentor locks je tegenstanders removal uit het spel voor het grootste gedeelte van de game.
Sanderdl
4 jaren geleden
Telt magicfest London? Ik heb namelijk daar twee flights gespeeld. Flight 1 liep voor geen meter. De volgende ochtend (flight 3) had ik een krankzinnig goed pool met Gideon Blackblade, Dreadhorde Invasion, Finale of Eternity en een hoop goede removal en aardige creatures. Tijdens de eerste ronde zat de invasion al in mijn openingshand en raapte ik gideon als eerste draw. Dus toen ze respectievelijk beurt twee en drie op het veld terechtkwamen, gaf mijn tegenstander een reactie in de trend van "are you f-ing kidding me?". Vervolgens staarde hij de rest van de game met een uitdrukking van afgrijzen op zijn gezicht geëtst naar mijn groeiende nachtmerrie van een boardstate.

Ronde 2 keerde mijn geluk alweer om als een munt. Game 1 mulde ik naar 5, zat op de play en mijn tegenstander resourcde me er gewoon uit. Game 2 had ik een mooie openingshand, maar kwam uiteindelijk niet voorbij de drie mana.

Ronde 3 en 4 zette ik de situatie weer terug naar mijn hand en even durfde ik te dromen van spelen op zondag. Maar ja, toen kwam ronde 5 om al mijn dromen keihard te versplinteren, vertrappelen en uit te blazen naar alle windrichtingen. Ondertussen was ik ook al best moe en besloot maar te droppen en mee te doen aan een commander event. Dat was gezellig en een stuk relaxter. Tegen de tijd dat ik de hal uitliep, was het al 20:00 en waren alle eetstandjes in Excel gesloten of sluitende. Gelukkig vond ik vlakbij mijn hotel een of ander dodgy zaakje waar ze gefrituurde kipproducten klaarmaakten voor ontzettend weinig geld. Hopend dat ik er geen voedselvergiftiging door op zou lopen, nam ik het mee naar mijn kamer en besloot het een dag te noemen.
Amanda
4 jaren geleden
Ik heb er twee gespeeld (9 rondes totaal) en nu ik de verhalen lees, bedacht ik me pas dat ik maar 1x kan herinneren dat ik een army tegenover me heb gehad. Alleen toen iemand de 2/2 flyer amass 1 speelde en vervolgens met beide dubbelblokte in mijn beurt. Misschien dat er nog wel een keeertje een amass 1 geweest is maar niet vaker en geen grotere. Dat vind ik wel heel apart, dat ik amass volkomen heb ontweken.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Grappig! Ik speelde er zowel mee als tegen
Thomasvdk
4 jaren geleden
Heb gisteren echt een super gezellige en toffe prerelease gehad bij mijn local store.
Ben uiteindelijk 3-1 gegaan. Ik weet het, het is een slecht excuus, maar ik heb mijn eerste pot verloren (1-2) door mijn mana. De eerste game bleef ik hangen op 3 groene mana en de 3de pot starte ik met 3 land en heb de volgende 6 turns aleen maar land gepakt

Maar wauw wat is Nissa, Who Shakes the World een beest. Deze dame kan potten breken!

Even wat hoogtepunjes (qua spel) van gisteren:
In mijn tweede game had ik mijn tegenstander bij de .... hij kon geen kant meer op. Ik viel aan met Neheb, Dreadhorde Champion ik discarde 2 kaarten en pakte er 2 (waarvan 1 Planewide Celebration). Ik speelde hem direct en gainde 16 leven. Tegenstander gaf gelijk op

Derde pot was ook wel grappig.
Krenko, Tin Street Kingpin was uiteindelijk 7/8. Tussentijds gewoon aangevallen met Samut's Sprint en Giant Growth er op. Je wilt niet weten hoe mijn playmat eruit zag Goblins, Goblins en nog eens Goblins!

Laatste pot was tegen een soort controldeck (4 kleuren), was best gaaf om tegen te spelen. Op de lange termijn had ik de overhand en had 9 3/3 Elemental creature (landjes) liggen die vigilance, first strike hadden(Nahiri, Storm of Stone) en indestructible (Nissa, Who Shakes the World emblem) waren . Lekker rustig blijven slaan en mijn tegenstander komt vanzelf wel op 0.

Samenvatting van zondag:
Top! Super gezellig en wat een leuke set!

Dit was mijn deckje:
 bijgewerkt door Thomasvdk 4 jaren geleden
sbelfroid
4 jaren geleden
Niet de meest glorieuze prereleases ooit (2-2-1 & 2-3)
Vaak waren de potjes wel intens maar toch wel vaak een race tussen PW neerleggen en in leven proberen te houden.

Dat gezegd hebbende ;
Grenko + giant growth dus 5 goblins voelde echt echt goed
Goscalyon
4 jaren geleden
Ik vond mijn eerste pre-release echt supertof. (BluezamX ik was degene naast je die een mooie God-Eternal Rhonas opende!)
Geweldige kaarten : Feather, the Redeemed, Command the Dreadhorde, The Elderspell (promo), Kasmina, Enigmatic Mentor (promo), Deathsprout, Domri, Anarch of Bolas, Blast Zone en Karn's Bastion en als klap op de vuurpijl bij mijn voorlaatste pot deelde ik en mijn tegenstander een booster (was een draw) lieten het random verdelen door iemand en daar kwam in mijn stapel zomaar een God-Eternal Kefnet uit!!!!

Ik had een deck gemaakt met (uiteraard Rhonas), Ob Nixilis, the Hate-Twisted, Vraska, Swarm's Eminence en Angrath, Captain of Chaos en redelijk wat proliferate, veel removal. Ben uiteindelijk 1-2-2 gegaan. De eerste pot moest ik tegen iemand die zowel Liliana, Dreadhorde General, Ilharg, the Raze-Boar en 2 maal op turn 2 een Dreadhorde Invasion speelde. Liliana moest het helaas wel elke keer afleggen tegen mijn The Elderspell (oh wat heeft deze kaart veel planeswalkers gesloopt gister , eenmaal heeft het er zelfs voor gezorgd dat mijn vraska iets wat veel counters kreeg)

Verder hele toffe potjes, geen van de potjes was eenzijdig! Iedereen bedankt.

En voor Magnus: het is me tevens gelukt om 2 Merfolk Skydivers te spotten!!

Heb het deck ook even toegevoegd :
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
vanmaanen
4 jaren geleden
Heb zelf nog niks kunnen draften. Maar het goede nieuws; vanmiddag komen vanuit BoM als het goed is (lees; als de post meewerkt) mijn bestelde 2 boosterboxen binnen. En we gaan meteen vanavond booster draftjes doen

Hopelijk zit er wat leuks bij.
Nu al zin in in elk geval!
bartist
4 jaren geleden
Voor het eerst aan een pre-release meegedaan, was een bijzondere ervaring!
Mijn promo's waren Ob Nixilis, the Hate-Twisted en Casualties of War, de laatste is foil enorm mooi door alle vliegende sparks.
De promo's, Nissa, Who Shakes the World, Awakening of Vitu-Ghazi, Finale of Devastation en alle removal en ramp stuurde mij richting , waar ik bij gesplashed heb voor Gideon Blackblade en wat proliferate.

Ik ben uiteindelijk 3-2 gegaan.
1 match (2-1) heel spannend verloren tegen een evasive/removal build met een paar goede Amass kaarten,
1 match verloren tegen een zeer agressieve build met Krenko, Tin Street Kingpin en Ugin, the Ineffable waar ik geen goede openingshanden kreeg.

Gewonnen van een Gruul (met blauwe splash) build (2-1) die creatures van redelijk formaat kon neerleggen in combinatie met token-planeswalkers. Nissa heeft me daar de potjes gewonnen, 1 keer door haar ultimate en 1 keer door het mana-verdubbelen voor een x=10 Finale of Devastation.
Tweede was eerst een Rakdos aggro build, die eerst veel gas had maar dat snel verloor. Daarna ging hij over op een Selesnya Proliferate build, Die was consistenter, maar uiteindelijk kon hij niet op tegen mijn finishers: 2-0
De derde win was tegen een Esper... Ik weet eigenlijk niet. De potjes gingen vrij rap. Het eerste potje won ik door met Gideon Blackblade en Law-Rune Enforcer zijn leven enorm laag te krijgen, om vervolgens een genadeslag te doen met Vitu-Ghazi. Het tweede potje had hij wat tegenstand met Tomik, Distinguished Advokist, die ik gelukkig in de Prison Realm kon stoppen. Nissa pracht m'n board vol met creature lands, waarna er een Time Wipe kwam en ik nog maar 4 landjes had. Door de mana-verdubbeling van Nissa kon ik gelukkig m'n Forest Animaten, met vigilance aanvallen om vervolgens (weer) het potje af te maken met Awakening of Vitu-Ghazi.

Het was m'n eerste Pre-release, en hij was erg geslaagd. Niet alleen door de potjes, maar ook door de sfeer. Heb met mensen kunnen praten over wat ze leuk vinden, discussies kunnen voeren over de kracht en de nut van kaarten binnen de limited omgeving, en heb zelfs een half commander potje kunnen spelen voor de aanvang. Dit ga ik vaker doen

 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
nederland439
4 jaren geleden
Kon er helaas weer niet bij zijn dit prerelease weekend. Heb wel al aardig wat gespeeld met de nieuwe set op Arena en ben erg enthousiast tot nu toe ondanks dat ik het een lastige set vind. Daarnaast vandaag 2 boosters open gemaakt en ben erg blij met wat er in zat. Booster 1 begon al goed met The Elderspell en Ashiok, Dream Render en de tweede was nog mooier met Solar Blaze en Ugin, the Ineffable.
vanmaanen
4 jaren geleden
Gisteren 2x kunnen draften (6 boosters per keer dus 12 boosters gezien) en oa. tot nu toe tevreden met wat er in zat...

Nicol Bolas, Dragon-God
God-Eternal Rhonas foil
Teferi, Time Raveler
Finale of Devastation

Met Nicol Bolas moest ik natuurlijk spelen, en al werd ie in potje 1 meteen gecountered hij ging 2e potje super lekker ;-)
Eclavyrr
4 jaren geleden
Wegens een chronisch tijdsgebrek had ik in het weekend geen tijd om de prerelease bij te wonen, maar gelukkig organiseert mijn LGS regelmatig nog op de dinsdag erna een mini-prerelease waarmee ik heb kunnen meedoen

Ik trok mijn pack open, en de promo's waren Ignite the Beacon en Ashiok, Dream Render. Die laatste was ik wel erg blij mee, want die wilde ik nog voor mijn Commander deck hebben

Nou, eerste pack dan maar. Wanderer's Strike en... Gideon Blackblade?! Dat roept toch wel om iets met wit te gaan doen... dacht ik.

Helaas zijn de packs erna op een enkele kaart na zover van wit weg georienteerd als mogelijk, met als rares en planeswalkers Ral, Storm Conduit, Soul Diviner, Planewide Celebration, Kasmina, Enigmatic Mentor, Tibalt, Rakish Instigator, The Wanderer, Huatli, the Sun's Heart en als laatste Niv-Mizzet Reborn waar ik niet veel mee kon, en een klein beetje een bagger mythic vind in limited.

Wit en groen waren vrij zwakke kleuren, en ik had erg veel removal in de Grixis kleuren. Alleen erg weinig beesten. Uiteindelijk heb ik elke Amass en Proliferate kaart die ik kon spelen gespeeld (behalve de counterspell) en ben ik op Grixis Control/Tempo uitgekomen. Ashiok en Kasmina waren echt de helden van dit deck, met mijn extra proliferate en blink effecten heb ik mensen gewoon weg weten te millen
De keren dat dit niet ging, kon ik de game pakken met een flyer of Ashiok's Skulker.
Uiteindelijk 2 boosters weten te winnen (1 per gewonnen ronde op drie rondes) waar niet veel bijzonders meer in zat

Leuke avond, en een leuke set. Vanavond de release en dan lekker Commander deckjes compleet maken en chillen tot de volgende set.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
MalcolmS
4 jaren geleden
Mijn leukste prerelease moment was toch het moment dat ik mijn Nicol Bolas, Dragon-God dmv Sarkhan the Masterless's +1 een dragon heb kunnen maken.

Verder heel veel geluk gehad met mijn 2 pakjes: 1x Nicol Bolas, Dragon-God (promo), 2x Liliana, Dreadhorde General, 1x God-Eternal Oketra en uit mijn prijspakjes nog een Ilharg, the Raze-Boar met een Bolas's Citadel in het zelfde pakje
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top