Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Interessante drukfouten?

BluezamX
4 jaren geleden
Hallo! Zoals de titel al zegt, ben ik benieuwd of er mensen zijn die ooit gekke drukfouten zijn tegengekomen op hun kaartjes. Zelf heb ik eenVenser, the Sojourner emblem waarvan er naast het emblem tekst vreemd staat geprint, en een Origins mountain die oranje is ipv rood-achtig (ik heb ook de normaal gekleurde variant).

Waarschijnlijk zal ik ook wel een paar (un)commons hebben waar een manasymbool verkeerd staat, maar dat zal niet heel boeiend zijn.

Hoe zit 't met jullie?
MarcelN
4 jaren geleden
Ik heb een fillercard uit een pakje gehaald... dit zijn plekken op t drukvel die niet voor een kaart worden gebruikt en helemaal zwart zijn of t woord “filler” bevatten... zijn wel apart!

 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (fixed :))
AncientOne
4 jaren geleden
Ik verzamel ze zelfs!

Dit is mijn meest overinkte kaart:


Deze heeft ook nog best wel veel extra inkt:


Maar bij de meeste is dit probleem een stuk kleiner:


Te weinig inkt komt ook voor:


Maar niet alleen inktproblemen zijn interessant, ook verschoven druklagen zijn leuk:



En dan heb je uiteraard nog miscut-kaarten:


Square cut kaarten:


en allerlei minor errors:


etc., etc.!
 bijgewerkt door AncientOne 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Wow, cool!

Op deze pagina staan er ook veel:

http://squt.tripod.com/MainError.html
Mango
4 jaren geleden
Serendib Efreet is een blauwe creature. Oorspronkelijk werd hij gedrukt in een kleur die eerder groen dan blauw is te noemen.

Mirri, Cat Warrior is een 2/3 creature. Later werd zij per ongeluk als 2/2 creature herdrukt.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
22 uren geleden
Serendib Efreet is een blauwe creature. Oorspronkelijk werd hij gedrukt in een kleur die eerder groen dan blauw is te noemen.

Mirri, Cat Warrior is een 2/3 creature. Later werd zij per ongeluk als 2/2 creature herdrukt.

Het was niet "eerder groen dan blauw", het was groen . Serendib Efreet is een misprint, omdat het een blauwe kaart is. Hij is per ongeluk met de border en art van Ifh-Biff Efreet geprint, terwijl het de art van Serendib Efreet had moeten zijn.

De misprint van Mirri is deze: Mirri, Cat Warrior. Ze is ook een common in plaats van een rare .

In Anthologies zijn er wel meer dingen misgegaan:
- Armored Pegasus kost ipv
- Carnivorous Plant heeft een symbool in plaats van
- Goblin Hero heeft de art van Goblin Hero, maar het symbool van Goblin Hero
- Mogg Raider kost ipv
- Raging Goblin heeft de art van Raging Goblin, maar de flavortekst van Raging Goblin
- Samite Healer kost ipv
- Warrior's Honor kost ipv
Mango
4 jaren geleden
"Raging Goblin heeft de art van Raging Goblin, maar de flavortekst van Raging Goblin".

Ja, dat is een ernstige zaak! De consequenties hiervan zijn niet te overzien .
 bijgewerkt door Mango 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Haha! Ja, ik dacht maar compleet te zijn .
Mango
4 jaren geleden
Ik heb een oude Sinkhole in mijn verzameling. Die kaart is zo donker geprint dat je de naam van de kaart, de casting cost, het kaart type en de naam van de kunstenaar bijna niet kunt lezen.
DaanJamo
4 jaren geleden
Mijn deckbuilder's toolkit bevatte veel kaarten die te weinig inkt hadden... Ze waren nog steeds leesbaar en de war of the spark pack die erin zat bevatte een foil Finale of Promise en Sorin, Vengeful Bloodlord in één pack dus ik heb niet veel te klagen, maar het is jammer van de art...
 bijgewerkt door DaanJamo 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Mijn deckbuilder's toolkit bevatte veel kaarten die te weinig inkt hadden... Ze waren nog steeds leesbaar en de war of the spark pack die erin zat bevatte een foil Finale of Promise en Sorin, Vengeful Bloodlord in één pack dus ik heb niet veel te klagen, maar het is jammer van de art...


Kan je hier wat foto's van posten? Heb er nog geen meldingen van voorbij zien komen, en een misprint mythic rare lijkt me voor verzamelaars ook wel interessant
DaanJamo
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Quote:
7 uren geleden
Mijn deckbuilder's toolkit bevatte veel kaarten die te weinig inkt hadden... Ze waren nog steeds leesbaar en de war of the spark pack die erin zat bevatte een foil Finale of Promise en Sorin, Vengeful Bloodlord in één pack dus ik heb niet veel te klagen, maar het is jammer van de art...


Kan je hier wat foto's van posten? Heb er nog geen meldingen van voorbij zien komen, en een misprint mythic rare lijkt me voor verzamelaars ook wel interessant


Helaas, de mythic rare kwam uit een pack en was dus wel correct geprint... toch leuk zo'n 16 euro pack.
Nee de drukfouten zijn vooral te zien bij mijn groene commons & uncommonsbond of flourishing en bloom hulk

De linkerrij is de misprint. De kaarten zijn zonder twijfel echt: ze doorstonden de licht en de bendtest (sorry bond of flourishing). De kaarten voelen wel raar en een beetje als papier aan, en zijn veel minder kleurrijk. Dit kan je vooral goed zien bij de bond of flourishing
 bijgewerkt door DaanJamo 4 jaren geleden (Foto werkte niet)
DaanJamo
4 jaren geleden
Ze ruiken ook nog eens vies... wat mij niet zoveel uit maakt. Toch gek, ik vermoed dat de kaarten hun coating missen

Nu ik over nadenk... zouden echt stinkende swamps een gewild item zijn?
 bijgewerkt door DaanJamo 4 jaren geleden
MalcolmS
4 jaren geleden
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar dat is in werkelijkheid helemaal geen printfout.
Deckbuilder's toolkits worden (volgens mij) alleen geprint in Amerika, terwijl kaarten uit booster packs hier over het algemeen uit Belgie komen.
In Belgie is de kwaliteit van de kaarten iets beter en hebben de kaarten inderdaad een extra coatingslaagje dan de Amerikaanse, waardoor deze er wat sterker gekleurd uitzien en wat gladder aanvoelen.

Wat mijn eigen misprints betreft:
Ik heb ooit een commander precondeck gehad met 7 kaarten naast elkaar die een vlek van missende blauwe inkt hadden, waarbij de laatste 3 ook nog eens een vlek hadden van extra gele inkt. Deze heb ik echter een tijdje terug weggeruild aan AncientOne.

De meest interessante misprint die ik momenteel bezit is deze Moonlit Strider waarbij de printer iets te enthausiast was met de roze inkt:
 bijgewerkt door MalcolmS 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Heb vandaag m'n eerst (minder gebruikelijke) misprint geopend

Een kaart uit een modern horizons draft, waar het lijkt of ze een druppel witte inkt hebben gemorst:
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 15 posts
  • Laatste post bartist 4 jaren geleden
  • Gemaakt door BluezamX 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top