Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Leuke commanders

Lavinius
1 jaar geleden
Hoi iedereen !
Lange tijd was ik niet zo'n fan van het commander format, en speelde ik het maar zelden. Maar recent heb ik nieuw "inzicht" gekregen in het maken van EDH-decks en vind ik het veel leuker om ze te bouwen. In denk dat ik zo'n vijftien commander decks gebouwd heb of in de bouw heb, allen in de laatste week of twee aan gewerkt . Het probleem is; de meeste commanders die ik nu tegenkom zijn een beetje eentonig. Ik heb al verscheidene zoekopdracjten op Google uit geprobeerd, maar weinig lonend . Mijn vraag is dus of jullie leuke commanders hebben waarmee jullie goede decks hebben gemaakt. Ik wil graag niet te dure commanders, dan wordt het moeilijk om ze vaak te recasten. En meestal moet er ook wat text op staan. Voorbeeld van een ideale commander: Katsumasa, the Animator. Deze is niet duur, en heeft meerdere sterke abilities waar je gemakkelijk aan vijftig kaarten themed geraakt. Kennen jullie leuke generals die aan deze voorwaarden misschien voldoen ? Dan kan ik weer aan de slag !
Dankjewel voor de hulp alvast !
Cobaltius
1 jaar geleden
Wat vind je van Koll, the Forgemaster?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vond hem met de random kaart functie van Scryfall.
Dit is een link voor commanders onder de 3 USD:
https://scryfall.com/random?q=is%3Acommander+usd%3C3
Blasty
1 jaar geleden
Het gaat niet om goedkope commanders, Cobaltius, maar om lage Mana Value.

Lavinius welke thema's vind je saai, en welke spreken je aan? Ik heb wat ervaring met de volgende:

Voor graveyard truukjes vind ik de nieuwe Kagha, Shadow Archdruid wel tof. En terwijl ze deathtouch heeft, geef haar een Arc Spitter of deel een Rabid Bite uit.

Voor burn is Rem Karolus, Stalwart Slayer misschien een leuke build around, bescherm hem en je kan niet meer stuk.

Nog meer tekst nodig? Jerren, Corrupted Bishop is een mono zwarte uitdaging en een bijzondere payoff!

Politieke spelletjes spelen meer je ding? Breena, the Demagogue is meer dan ze op het eerste gezicht lijkt. Focus je op counters of ga je voor control?

Succes met het uitzoeken en bouwen, er zijn zo ontzettend veel leuke nieuwe legendaries, het is lastig bii te houden.
 bijgewerkt door Blasty 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Dankjulliewel ! Meer suggesties altijd welkom.
Om te antwoorden op de vraag van Blasty, ik ben over het algemeen dan van de control uit Azorius (mijn user name komt ook van Lavinia of the Tenth). Minder fan ben ik van golgari en abzan. Boros is ook een leuke kleur combinatie, en zwart vind ik een hele fijne Color. Het graveyard thema heb ik weinig ervaring mee, en probeer ik ook in mijn decks te vermijden. Daarom heb ik bijvoorbeeld ook nog geen deck rond Hogaak, Arisen Necropolis. Jerren en Koll lijken mij al leuke kaarten, daar zal ik eens voor brainstormen.
Netjes
1 jaar geleden
Athreos, God of Passage als reanimate deck is heel leuk om mee en tegen te spelen, en hou je je creatures juist uit de graveyard

Brokkos, Apex of Forever als voltron commander uit je graveyard op hydra creatures mutaten ook en wat anders omdat je commander de hele tijd in de graveyard ligt

Kaseto, Orochi Archmage als snake tribal met unblockable creatures is ook leuk en eens wat anders dan al die overpowered simic commanders

Of Marath, Will of the Wild als toolbox commander speel ik met creatures wide / met deathtouch creatures pingen

En als je playgroup niet van veel power en alleen maar staples spelen is misschien Taborax, Hope's Demise als cleric tribal sacrifice voor een voltron demon
 bijgewerkt door Netjes 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
8 uren geleden
Het gaat niet om goedkope commanders, Cobaltius, maar om lage Mana Value.


Oops, moet volgende keer niet s'avonds laat op het forum schrijven
SceneFizza
1 jaar geleden
Killian, Ink Duelist is veelzijdig in te vullen.
Justian2002
1 jaar geleden
Een recentere Jan Jansen, Chaos Crafter kan ook een hele leuke zijn

Als je iets met +1/+1 counters wilt werken, is Daghatar the Adamant ook leuk. Weet enkel niet of deze onder ‘goedkoop’ valt…
marcoboth
1 jaar geleden
Kess, Dissident Mage: beetje graveyard, maar je kan het gewoon als control spelen.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Ik heb een Yoshimaru, Ever Faithful / Keleth, Sunmane Familiar deck. Twee Commanders op de battlefield turn 2, wat wil je nog meer? En uitdaging genoeg in monowhite .
Left4Doner
1 jaar geleden
Boros ook leuk? Rem Karolus, Stalwart Slayer, Reyav, Master Smith en Wyleth, Soul of Steel kun je op meerdere manieren bouwen.

Kediss, Emberclaw Familiar met een witte Partner commander kan ook leuk zijn, denk ik.
Gideon1544
1 jaar geleden
Nog goedkoper?
Rograkh, Son of Rohgahh is ook super stoer, maar niet echt textueel ingesteld.

En na lk gisteren gewonnen heb met 21 13/13 indestructable trample konijntjes, ben lk helemaal dol op Cadira, Caller of the Small.

Ook heel gaaf, en precies wat je zoekt is;
Yasharn, Implacable Earth.

Goede vraag!
Hier alweer leuke ideeën opgedaan.
(Kediss lijkt me ook vet!! Gelijk besteld)
dcgardulf
1 jaar geleden
ik vind het altijd wel leuk om partners te spelen. Heb wel iets wat niet past in je straatje qua prijs en control, maar wel qua text en multi inzetbare abilities
Probeer eens een deck te bouwen met Sengir, the Dark Baron en Nadier, Agent of the Duskenel

En dan iets met goedkope elf token, treasures en wat sac outlets... laatst een potje gespeeld waarbij ik ze beiden had liggen, met een sac outlet. Speler 1 sloeg ik dood met sengir, speler twee met Essence Harvest. En door effect van Sengir eindigde ik die beurt met 160 leven... Grootste uitdaging is ze allebei hebben liggen en een sac outlet...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top