Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Leuke regelvraag: denk mee! :)

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb weer twee mooie regelvragen bedacht voor jullie . Denk je het antwoord te weten? Post het vooral! Twijfel je? Post het ook, vertel waar je twijfelt en leer ervan

Vraag 1:
Mijn tegenstander heeft een Garruk Relentless liggen. Ik cast een Clever Impersonator en kopieer Garruk. Ik activeer de eerste 0-ability en target een Squire. Die krijgt 3 damage en Garruk krijgt 1 damage, waardoor hij een loyalty verliest. Wat gebeurt er nu?

Vraag 2:
Ik heb een Containment Priest liggen met een Gift of Immortality erop. Mijn tegenstander cast een Murder op de Priest. Wat gebeurt er?

Succes
stefke78
5 jaren geleden
Vraag 1: Garruk Relentless blijft liggen met 2 loyalty counters...
Vraag 2: Containment Priest ziet zichzelf het veld in komen en exiled zich zelf. De gift of immortality probeert terug te komen op de containment priest te komen, maar ze is er niet. Dus hij blijft in de graveyard
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Als je denkt dat de antwoorden van stefke78 kloppen, laat het weten! Denk je het beter te weten? Post het!

Ik zal ergens in het weekend de correcte antwoorden geven
TheRobinros
5 jaren geleden
Vraag 1 ben ik met stefke eens: copy's van kaarten kunnen niet transformen.
Over vraag 2: Het replacement effect ligt pas op de battlefield als Containment Priest al terug is, dus ik zou zeggen dat de priester gewoon terug komt

Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
RSelen
5 jaren geleden
Vraag 1: Ben ik ook met bovenstaande eens. Copy's kunnen niet transformen.

Vraag2: De Containment Priest komt denk ik terug. Het eerste deel van Gift of Immortality resolved eerst. Als de priest dan ligt, dan ziet ze pas of non token creatures gecast worden. Op de volgende end step komt Gift of Immortality terug op de priest als deze nog in het spel is.
 bijgewerkt door RSelen 5 jaren geleden
nederland439
5 jaren geleden
Denk bij vraag 2 ook dat de Containment Priest gewoon terugkomt. Dit omdat zodra de Murder resolved Containment Priest dies en dus de battlefield verlaat (naar de grafbak gaat). Hierdoor komt de trigger van Gift of Immortality op de stack, zodra deze resolved komt Containment Priest weer terug met de enchantment.

Omdat Containment Priest dood gaat en dus naar je grafbak gaat resolved de triggered ability van Gift of Immortality nooit terwijl er nog een Containment Priest op de battlefield ligt en dus komt de priest gewoon terug.
Magicfreak
5 jaren geleden
Vraag 1: idk
Vraag 2: met stefke78 eens!
Reynaerd
5 jaren geleden
Vraag 1: Garruk neemt 1 schade, maar kan niet transformen omdat het geen double-faced card is. Hij blijft dus op 2 loyalty.
Vraag 2: Nee, the Priest zal zichzelf NIET exilen (Staat bij rulings). De Gift zal aan het einde van de beurt weer gewoon terugkomen.
Dordledum
5 jaren geleden
Reynaerd maakt het makkelijker door de rulings erbij te halen

Zelf dacht ik (laat ik eerlijk zijn):

Vraag 1: Garruk transform trigger gaat wel op de stack, maar vind geen flip side en toen liep ik vast! Wat de rest zegt klinkt logisch, maar ik had het ook geloofd als Garruk doodging.

Vraag 2: Op het moment dat Containment Priest terugkomt gaat de trigger niet af want de priest ligt dan nog niet op de battlefield. Dus komt ze gewoon terug.

ps. Leuk topic, leerzaam! Mag van mij vaker terugkomen!
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ok, er is volgens mij wel consensus over de Priest vraag en die hebben de meeste van jullie wel goed: de Priest komt terug en de Gift daarna ook. Dit omdat het een replacement effect is en geen trigger. Dus zodra de Priest de battlefield verlaat werkt het effect niet meer.

De Garruk vraag...die heeft nog niemand correct beantwoord (wat!? Jep ). Wie durft?
Dordledum
5 jaren geleden
Ok. Ik ga met mijn gut feeling. De Garruk copy flipt wel en je houdt er een 2/2 aan over zonder abilities.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nope
Dordledum
5 jaren geleden
Variatie erop: De Garruk copy flipt wel en je houdt er een ondersteboven kaart aan over die niets doet.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Not even close
Dordledum
5 jaren geleden
Hahahaha, I'm out of ideas. Next!
MalcolmS
5 jaren geleden
De garruk flipt gewoon, omdat je een kopie hebt gemaakt van een kaart die kan flippen dus flipt de kopie ook, zou ik zeggen
dus je houdt er een fuctionele geflipte garruk met 2 loyalty aan over?
 bijgewerkt door MalcolmS 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nope!
AncientOne
5 jaren geleden
Volgens mij gebeurt er inderdaad niets als de getriggerde transform-ability van de Garruk-kopie resolvet (de kopie is nu eenmaal niet double-sided).
Maar volgens mij triggert die ability daarna wéér: je hebt immers nog steeds een Garruk Relentless met 2 of minder loyalty-counters. Ook nu resolvet die trigger zonder dat Garruk flipt.
Daarna triggert die ablty weer...
Enz., enz., enz.

Het is dus een draw!
(je kunt hieraan alleen 'ontsnappen' als iemand (in response op zo'n trigger) Garruk uit zijn eeuwige lijden verlost...)
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
EnchantedBunny
5 jaren geleden
1. Eens met AncientOne, die ability blijft maar triggeren, dus er kan niet verder gespeeld worden.
2. Die Containment Priest en z'n aura komen gewoon braaf terug (tenzij er nog een stokje voor wordt gestoken, los van die Murder).
 bijgewerkt door EnchantedBunny 5 jaren geleden
Tomtg
5 jaren geleden
1.Inderdaad, ook met AncientOne eens.(lijkt mij toch het meest logische)

Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top