Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Leukste manier dat je verloren hebt?

Dordledum
6 jaren geleden
Veel van ons willen graag winnen, maar soms verlies je op zo'n epische manier of zo'n stomme manier dat het weer gewoon leuk is.

Zo speelde ik laatst tijdens een M25 draft een Pact of Negation en ik had maar 4 land. Ik had hem verkeerd gelezen (dacht dat de upkeep slechts was). Vond het wel erg grappig.

Kan me ook herinneren dat ik wel een paar keer de situatie heb gehad dat ik in Commander in een verloren positie zat en liever mezelf dood maakte/millde dan mijn tegenstander dat plezier te gunnen.

Meer?

sibrand
6 jaren geleden
Ik heb 1 keer verloren door de win-con op Maze's End, dat was wel best wel grappig. (het was voor hem de eerste keer in zo'n 100 potjes)
MalcolmS
6 jaren geleden
Ik heb laatst een keer verloren doordat ik een Torment of Hailfire castte voor X=30 wetende dat dat lethal zou zijn op all mijn opponents, ware het niet dat een van mijn opponents Reiterate castte waardoor hij opeens ook een Torment of Hailfire voor X=30 had en ik zelf dood was voor mijn eigen spell was geresolved
Roks1983
6 jaren geleden
Potje met mijn Yidris, Maelstrom Wielder deck. Ik ging als een gek af met draw en discard in combinatie met Waste Not, gevolgd door een epische Ghastly Conscription (ik kreeg 40+ beesten). Enige probleem was dat ik niet meer kon discarden toen de speler naast mij stom toevallig de tweede helft van zijn Sanguine Bond / Exquisite Blood combo op handen kreeg. Die speelde hij doodleuk en na nog wat cascaden van mijn kant zonder resultaat won hij de pot door 1 lifegain trigger
AncientOne
6 jaren geleden
Anderhalve week geleden nog op een Modern-toernooi. Mijn tegenstander speelt een GW Panharmonicon deck, ik speel monoW Pillow Fort. Ik heb een hele zooi witte enchantments liggen, waardoor mijn tegenstander mij geen schade kan doen met zijn Thragtusk (ik sta nog op 20). Door een Nykthos, Shrine to Nyx maak ik een heleboel witte mana op het moment dat ik een Entreat the Angels trek: ik maak NEGEN 4/4 Angels! MIjn tegenstander gaat niet infinite, maar gaint wel een boel leven met een Restoration Angel en een Thragtusk (hij gaat naar halverwege de 50 life). Ik val aan met 9 4/4 Angels en sla hem naar tegen de 20 of zo. Hij kan nogmaals zijn Thragtusk twee keer dubbel laten triggeren en gaint dus weer 20 life. Hierna val ik hem weer aan met 9 4/4 Angels naar zo'n 4 life. Vervolgens speelt mijn tegenstander Felidar Guardian en gaat naar (semi-)infinite life (hij koos 3 miljoen extra leven en krijgt en passant 600000 3/3 Beast tokens). Hoewel ik dus niet meer kan winnen, krijg ik Solemnity en Phyrexian Unlife op tafel waardoor ik ook niet meer kan verliezen. Enkele beurten later heb ik beide kaarten zelfs dubbel in play. Pas in de extra turns komt mijn tegenstander erachter dat hij met zijn Felidar Guardian triggers ook mijn 2 Phyrexian Unlifes kan bouncen om daarna voor lethal aan te vallen met zijn (ruim) 600000 Beast tokens.
Er is een foto gemaakt van de board state (er lagen echt 9 Angel tokens op tafel (8 van mij en 1 van hem) alsmede een hele zwik witte enchantments - maar ik heb die foto nog niet teruggezien... Tegen vrijwel elk ander deck zou mijn boardstate zwaar winning zijn, maar dus niet tegen GW Panharmonicon!).

(Afgelopen weekend maakte ik met datzelfde deck op een GP Amsterdam Modern side event 17 Angels aan om daarmee te winnen, nadat ik op -2 leven en 5 Poison had gestaan).
 bijgewerkt door AncientOne 6 jaren geleden
Sunitram
6 jaren geleden
Het was de tijd van Tarkir-Battle for Zendikar Standard. Ondanks dat 5-kleurige decks meer dan mogelijk waren speelde ik monozwart 8-Fleshbag (Fleshbag Marauder en Merciless Executioner waren beide Standard Legal op dat moment). Het idee was dat ik met de 8 Fleshbags, en nog meer removal ellende het veld bij m'n tegenstanders leeg hield, ze drainde met Zulaport Cutthroat en kaarten raapte met Grim Haruspex, tot ik met een of meerdere Erebos's Titans de pot kon beëindigen. Het deck won opzich wel potjes, maar ik had nu toch echt een win nodig, wilde ik die FNM nog binnen booster bereik blijven. Enter blauw-zwart Eldrazi deck dat precies hetzelfde doet! Ik heb uiteindelijk verloren, maar de chaos van 3 potjes waarin niet een creature langer dan twee beurten op het veld kon blijven liggen was het meer dan waard!
 bijgewerkt door Sunitram 6 jaren geleden
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Laatst nog verloor een vriend van me met Hoarder's Greed. Hij stond op 7 life, en won 3 clashes op een rij. xD
En StanleyW verloor laatst door zijn combo van Trove of Temptation & Last Laugh, niemand wilde hem meteen dood focussen, maar we werden er toe gedwongen. En hij kon niet blocken omdat twee van ons enkel een creature hadden met Protection from Black, en hij enkel zwarte creatures.

Zelf verlies ik nog wel eens door mijn eigen damage sources, zoals Havoc Festival, Mindstorm Crown, Sulfuric Vortex, Gibbering Descent.
 bijgewerkt door EnchantedBunny 6 jaren geleden
TheRobinros
6 jaren geleden
Ik heb een keer verloren van een vriend van me, die destijds in standard een Bearer of the Heavens aan Rescue from the Underworld sacrificede om nóg een Bearer of the Heavens terug te halen. In mijn endstep sloopte hij het héle bord, in zijn upkeep legde hij 2 10/10's neer. Awesome

En gisteren nog, speelde ik op beurt 2 een Madcap Experiment, waarna het 16(!) kaarten duurde voor ik mijn Blightsteel Colossus in het spel legde. Dit deck speelt 8 artifacts op toen nog 51 kaarten. Toen ging ik wel direct dood aan Lightning Bolt, maar dat is het risico van het vak. Beurt 2 Blightsteel Colossus is een soort morele overwinning.

Tegen dezelfde vriend als potje 1, heb ik nog een keer briljant gelijk gespeeld. Ik had een Tel-Jilad Stylus en een Shared Fate liggen, en in mijn deck geen manieren om een enchantment te slopen. Ik activeerde de Stylus om mijn landje, dat hij speelde, onderop mijn deck te leggen. Maar hij tapte dat landje om een Ancient Grudge op mijn Stylus te spelen, waardoor ik mijn eigen permanents niet meer kon tucken. Toen hij een Stylus speelde, had ik geen manier meer om te winnen: zijn deck had geen hasters of direct damage ofzo, Shared Fate voorkomt dat spelers kaarten trekken van een leeg deck, etc. Punt is dat mijn deck ook geen winconditions heeft: het is winnen met mijn tegenstanders deck, of als hij een leeg deck heeft, mijn eigen Shared Fate tucken met Stylus in zijn upkeep. Dus op een gegeven moment waren we op het punt aangekomen dat we allebei geen kaarten meer in ons deck hadden, hij had genoeg lock-pieces in het spel liggen om mij niets meer te laten doen en ik kon technisch gezien spells casten, maar deed dat ook maar niet. Die hebben we maar op een gelijk spel gehouden.
Waus
6 jaren geleden
Zelfmoord plegen met Necropotence vind ik altijd wel leuk in Commander. Vooral als bij de BoM 2 points verdeeld moeten worden over 3 mensen

Geinigste was denk ik wel 1vs1 ik had een Aetherflux Reservoir en Rings of Brighthearth in play en betaal 50 leven 2 mana om 100 damage op mijn tegenstander te doen, waarop hij reageerde met een Comeuppance...
BuidingMage
6 jaren geleden
Selfmill in een Laboratory Maniac deck en per ongeluk de Maniac millen... Was wel lachen
bartist
6 jaren geleden
Kan mij nog wel een keer herinneren dat ik tijdens een potje EDH met volle enthousiasme Avenger of Zendikar neerlegde om vervolgens..... 0 plant tokens neer te leggen, want ik was vergeten dat ik Storm Cauldron op het veld had liggen en ik al m'n landjes had getapt voor de avenger.... dat potje heb ik dus niet gewonnen :/
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Niet gewonnen? Maar je had toch een solide 5/5 vanilla voor 5GG + 'Bounce all lands you control'?
MagnusMagicus
6 jaren geleden
De loss die me nog erg bij staat is een Commander 1vs1 potje (we waren toevallig met z'n tweeen) tegen Gijsneus. Ik speelde een mono- Equipment deck en hij een 5-color Superfriends deck (dus veel Planeswalkers). Ik had een wat hortende start dus Superfriends ging los. Hij had Rings of Brighthearth liggen en Doubling Season. Hij cast Nicol Bolas, Planeswalker. Die met dubbele counters op de battlefield arriveert. Hij activeert de ultimate en kopieert deze met de Rings. Daarna cast hij Flicker op Bolas, die weer met dubbele counters opnieuw arriveert. Hij activeert de ultimate weer en kopieert deze weer. Daarna cast hij een Regrowth op de Flicker en blinkt Bolas NOG een keer. Hij had net niet genoeg mana om dit ook nog te kopieren met de Rings, maar hij kreeg het dus voor elkaar om 5x de ultimate van Bolas te activeren in een beurt.

Ik kreeg dus 35 damage, moest 35 kaarten discarden en 35 permanents sacrificen. Ik zat met een compleet leeg bord, geen hand en nog maar een paar leven. Een beurt later was het voorbij
Slagbroder
6 jaren geleden
Quote:
17 uur geleden
Pas in de extra turns komt mijn tegenstander erachter dat hij met zijn Felidar Guardian triggers ook mijn 2 Phyrexian Unlifes kan bouncen om daarna voor lethal aan te vallen met zijn (ruim) 600000 Beast tokens.


Volgens mij mis ik iets, maar met Felidar Guardian kan hij toch alleen permanents targetten die hij zelf controleert?
AncientOne
6 jaren geleden
Quote:
2 uur geleden
Quote:
20 uur geleden
Pas in de extra turns komt mijn tegenstander erachter dat hij met zijn Felidar Guardian triggers ook mijn 2 Phyrexian Unlifes kan bouncen om daarna voor lethal aan te vallen met zijn (ruim) 600000 Beast tokens.


Volgens mij mis ik iets, maar met Felidar Guardian kan hij toch alleen permanents targetten die hij zelf controleert?

Je hebt gelijk...
Hij deed dat met zijn Flickerwisp (die hij ook nog speelde) en niet met zijn Felidar Guardian...
Ergens in het beschreven scenario werd die ook nog gespeeld, dat was het punt dat hij (en ik) erachter kwam, dat hij infinite kon gaan (hij had het deck nl. geleend van iemand). Tot dat punt dachten wij beiden dat zijn deck 'alleen' allerlei triggers verdubbelde, niet dat die triggers elkaar konden laten triggeren, om zodoende infinite te gaan...
nielsbap
6 jaren geleden
ik had een keer in commander een 3 man draw-draw. ik had een Vizier of Many Faces op zijn Consecrated Sphinx gedaan en gaf beurt door. hij drawde ik drawde enzovoort ik had 80+ kaarten in hand hij +- 50 na wat spells gecoun terd te hebben (waar ik dood aan zou gaan volgends mij) gaf hij turn door en was ik tapped out. speler drie had niet zon goede boardstate maar wel een Windfall op hand waar wij dood aan zouden gaan maar hij niet. hij caste die en op reactie deed speler 2 een Cyclonic Rift over load waardoor ik meer kaarten op hand had en ook hij dood zou gaan. zoals eerder vermeld was ik tapped out en hadden we een 3 man draw-draw. best commander game yet.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Eerder draws dan losses, maar ik heb ook nog twee keer een 3 man draw gehad vanwege een Abyssal Persecutor en drie man op 0- leven (als de controller van de Persecutor dood gaat verliest hij de game, vervolgens gaan de andere drie spelers tegelijk dood). xD
HyperActief
6 jaren geleden
Toch wel een potje commander met 3 man. Speler 3 was al redelijk vroeg uitgeschakeld, maar ik met mijn Tosti (Trostani, Selesnya's Voice) en de ander met een pre-con rood-wit commander deck (ben even de naam kwijt) waren nog over. Ik had op een gegeven moment miljoenen levens en extreem veel beesten, maar wegens gebrek aan een creature met trample totdat het te laat was kon ik hem niet doodtrappen. Op een gegeven moment kon hij voor een hoop mana al mijn beesten tappen, waarmee bijna alle hoop op aanvallen voor mij verdween. Nadat dit nog een paar rondes zo door was gegaan, maakte ik een foutje in het tappen, waardoor hij mij met zijn commander voor een paar schade kon slaan, wat het totaal commander damage dat ik had de 21 liet passeren. Daar zat ik dan, hele tafel bedekt met tokens en dobbelstenen, miljoenen levens en een foutje in het tappen voor mana en toen was het voorbij. Doodgeslagen door een creature dat welgeteld 4 schade deed... Nog steeds goede herinneringen aan.
Eclavyrr
6 jaren geleden
Ik heb een keer een multiplayer potje verloren omdat de Rhys the Redeemed tokenspam speler zo leuk was om Biorhythm te casten terwijl hij iets van 30 tokens in het spel had.
Alleen speelde een Kaalia of the Vast speler Rout in zijn deck die hij in respons op instant speed castte.
Ik speelde zelf Animar, maar helaas ging alles dood bij mij omdat ik uitgetapt lag. Wie won er uiteindelijk?

De mono-black speler die al tig beurten mana screwed was, op drie mana was blijven steken en alleen zijn general en wat random meuk in het spel had. Wat toevallig Bontu the Glorified was.
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
LeKrutes
6 jaren geleden
Lol geniaal. Eclavyrr, Maar in welk formaat is dit? Biorhythm is banned in commander.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top