Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik speel vaak met 5 man multiplayer variant pentagon. M.a.w.je hebt twee opponents tegenover je en twee allies naast je. Als je twee opponents dood zijn heb je gewonnen. Het komt heel vaak voor dat 1 van de 5 spelers vrij snel dood is (is niet telkens dezelfde persoons trouwens) en dat het potje dan nog lang duurt. Is niet leuk voor degene die moet wachten. Heeft een van jullie een oplossing voor dit probleem? (De oplossing de 5e man niet snel doodmaken hadden we al bedacht). Bij voorbaat dank voor de reacties!
Heb je een keuken met oven? Deeg, bakplaat, pizza ingrediënten en go!
Anders misschien een slaaf/zombie optie? De gedode speler herrijst als een slaaf aan jouw zijde.
Hoe of wat is dan aan jouw groep om te bepalen.
Bijvoorbeeld Kees heeft zojuist Jan gedood:
- Jan schudt alle kaarten in zijn deck en pakt 4 kaarten.
- Jan slaat zijn eerst volgende beurt over.
- Jan mag Kees niet aanvallen of opzettelijk hinderen.
- Jan krijgt geen levens en kan niet aangevallen worden.
- Als Kees doodgaat, gaat Jan ook (weer) dood.
Wij spelen vaak deze variant in Commander, met vijf rollen die worden toegewezen door elk blind een face-down basic land te pakken:
1 Plains: Koning - onthult rol, begint met 50 levens, als eerste speler, en een kaart extra, wint als alle bedreigingen (bandits en assassin) zijn geëlimineerd
1 Forest: Guard - geheime rol, wint met de Koning
2 Mountain: Twee bandits - geheime rol, wint als ze de Koning doden
1 Swamp: Assassin: wint als hij de enige overgebleven speler is, en de koning dood is na de bandits.
Wij gebruiken deze variant eigenlijk altijd als we met vijven zijn. Geeft prima richting aan het spel, stimuleert samenwerking tussen twee personen, en geeft ook nog eens een leuke dynamiek: je weet eigenlijk alleen als Guard dat je met de koning werkt - maar bewijs dat maar eens.
Leuk idee, alleen is het nog steeds zo dat - mocht je als 1e doodgaan -je moet wachten tot het potje klaar is. Kan me voorstellen dat ook in deze variant 1 speler vrij snel dood is en dat het potje dan nog lang kan duren met de overige 4 man of valt dat mee?
Ik zoek dus vooral een variant/oplossing voor niet (lang) hoeven wachten. Naar links aanvallen hebben we ook gedaan; als je speler links van je dood hebt gemaakt win je. Niet hoeven wachten, maar we merkten dat je niet zo bezig bent met overkant van tafel. Eigenlijk alleen naar linker en rechterbuurman kijken.
Wij spelen vaak deze variant in Commander, met vijf rollen die worden toegewezen door elk blind een face-down basic land te pakken:
1 Plains: Koning - onthult rol, begint met 50 levens, als eerste speler, en een kaart extra, wint als alle bedreigingen (bandits en assassin) zijn geëlimineerd
1 Forest: Guard - geheime rol, wint met de Koning
2 Mountain: Twee bandits - geheime rol, wint als ze de Koning doden
1 Swamp: Assassin: wint als hij de enige overgebleven speler is, en de koning dood is na de bandits.
Wij gebruiken deze variant eigenlijk altijd als we met vijven zijn. Geeft prima richting aan het spel, stimuleert samenwerking tussen twee personen, en geeft ook nog eens een leuke dynamiek: je weet eigenlijk alleen als Guard dat je met de koning werkt - maar bewijs dat maar eens.
Had hier nog nooit van gehoord maar ik ga het morgen meteen proberen!!
Leuk idee, alleen is het nog steeds zo dat - mocht je als 1e doodgaan -je moet wachten tot het potje klaar is. Kan me voorstellen dat ook in deze variant 1 speler vrij snel dood is en dat het potje dan nog lang kan duren met de overige 4 man of valt dat mee?
Ik zoek dus vooral een variant/oplossing voor niet (lang) hoeven wachten. Naar links aanvallen hebben we ook gedaan; als je speler links van je dood hebt gemaakt win je. Niet hoeven wachten, maar we merkten dat je niet zo bezig bent met overkant van tafel. Eigenlijk alleen naar linker en rechterbuurman kijken.
Misschien dat je een uitgeschakelde speler kan aanbieden in het spel te blijven door een deel van jouw levenstotaal over te nemen terwijl de speler jou wat creatures en mana schenkt. Zo zijn jullie een alliantie geworden en trekken samen op tegen de rest? Ik verzin ook maar wat