Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

MTG collection / deck manager?

burtyoungsters
4 jaren geleden
Ik ben al een tijd opzoek naar een MTG collection manager. Online of een app, dat maakt me niet uit.

Ik heb maar 1 specifieke wens: ik wil niet alleen mijn collectie kunnen bijhouden of decks kunnen toevoegen, ik wil ook graag zien welke kaart in welk deck zit. Bijvoorbeeld: in mijn collectie kan ik zien dat ik 3 Ancient Tomb heb en ook in welke 3 EDH decks ze zitten. Tot op heden heb ik nog niet echt een manager kunnen vinden die dit doet. Ik gebruik nu decked builder, maar zover ik heb kunnen ontdekken, kun je daar in je collectie niet aangeven in welk deck een bepaalde kaart zit.

Heeft iemand suggesties dan wel ervaringen met het goed managen van zijn of haar collectie? Ik hoor het graag.
BluezamX
4 jaren geleden
Oeh dit klinkt inderdaad interessant! Helaas ken ik er zelf ook geen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik gebruik zelf Excel. Ik heb alle kaarten die ik heb ingetypt en erachter gezet in welk deck ze zitten of in welke map. En daar dan een draaitabel op gemaakt, zodat ik precies kan zien of alle decks wel 60 of 100 kaarten bevatten en ik weet ook van elke kaart waar deze zich bevindt.

Ik heb wel een vrij compacte verzameling, ik bezit net iets meer dan 4000 kaarten, waarvan 70% in decks zit. Kost wel tijd en moeite om dat bij te houden, maar ik vind het heel prettig. Zeker ook omdat ik altijd even kan checken of ik een kaart heb en waar die is ook als ik niet bij mijn decks in de buurt ben .
JEV
4 jaren geleden
Volgens mij kan dit met LinkMagic Assistant. Het oogt qua UI mss wat ouderwets, maar je kan er vrij veel mee. Importeren, exporteren, updates voor recente sets, statistieken, etc. Enige gemis is het gebrek aan tokens en dat het offline is.
Ik weet niet zeker of je elke kaart uit je verzameling kan 'linken' naar je decks. Maar wat sowieso kan is het verplaatsen van kaarten van verzameling(en) naar decks. En dan kan je zoeken in alles (dus bestaande decks + verzameling). Hiernaast heb je ook 'virtuele' decks.

Anders hoor ik ook veel goede verhalen over Deckbox. Dit is online, maar of wat jij wil daar werkt weet ik niet.
vanmaanen
4 jaren geleden
Ik heb na een tijd zoeken en speuren besloten om dit in Excel te zetten. Ik ben niet georganiseerd genoeg en heb teveel kaarten om alles bij te houden maar ik heb nu 6 Modern decks, 2 standard decks en 4 commander decks. Daarvan heb ik nu de kaarten bijgehouden.

Volgende uitdaging is inderdaad om de tabel een beetje behapbaar te houden, een draaitabel is een goed idee ;-)
Voorbeeld welkom, MagnusMagicus hoe heb je je kolommen en rijen opgezet?
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Ik gebruik deckbox.org. Je kan zelf je inventory aangeven en door decks aan te maken kan je zien in welke decks welke kaart zit. Je kan ook een 'deck' aanmaken voor je verzamelmappen, zodat je weet welke kaart waar zit, maar dat is weer veel werk. Daarentegen, Magnus z'n optie is ook erg veel werk .
Zelfs met de gratis versie kom ik redelijk ver in het managen van mijn verzameling. Zoals met alle verzamelingmanagers discipline wel redelijk belangrijk, wat één van mijn zwakkere punten is .
vanmaanen
4 jaren geleden
ha ha, herkenbaar robbertvanderkleij. Dat is inderdaad altijd een dingetje
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Mijn kolommen die ik voor elke kaart invul zijn:
- Kaartnaam
- Seriecode
- Aantal
- Aantal foil
- Is land (ja/nee)
- Opmerking
- Deck
- Type (CMD, Oathbreaker, Map)

En dan nog een paar kolommen die berekend worden:
- Aantal land (dat is Aantal * Is Land), dan weet ik of het land is en hoeveel
- Aantal basics (checkt of de kaartnaam een basic is, en vertelt me dan hoeveel het er zijn)
- Is ReservedList (checkt of de kaart op de Reserved List staat)

De eerste twee berekende kolommen gebruik in in een draaitabel om wat details over mijn decks te zien en die laatste om te kunnen filteren welke Reserved List kaarten ik bezit
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Wat doe je met kaarten die in meerdere decks zitten, zoals Sol Ring?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Elke kaart gaat op een eigen regel

Alleen heb ik het zo gemaakt dat als ik een Forest bv. 20x in een deck heb, dat ik dat op 1 regel kwijt kan ipv 20.

Dus mijn 10 Sol Rings gaan op 10 regels, elk met een eigen deck.
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Ik gebruik mtggoldfish. Voordeel is dat een netdecker als ik gelijk kan zien welke kaarten er nog nodig zijn voor een bepaald deck. Verder heb ik niet de behoefte om te zien of ik meerdere playsets nodig heb van een bepaalde kaart voor meer decks. Ik maak de deck meestal een dag voordat ik ergens afspreek om te spelen
burtyoungsters
4 jaren geleden
Ik ben uiteindelijk toch voor deckbox.org gegaan.

Nadeel is dat je in de gratis versie niet je deck meteen aan je collectie kunt toevoegen, maar hier kun je omheen werken door je deck in te voeren, je decklist te exporteren als textfile en vervolgens de textfile te importeren naar je collectie. Iets omslachtig, maar het werkt wel. In de betaalde versie heb je hier geen last van.

Verder erg fijn om te zien welke kaarten in welke decks zitten.

En grappig bijkomstigheid: tijdens het intypen ontdekte ik ook wat foutjes in decks. Bijvoorbeeld 2x dezelfde kaart in een EDH deck. Oeps!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top