Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Niet-Engelse Magic-kaarten

carlovdm
9 jaren geleden
Hallo medemagicspelers,

Ik vroeg me af hoe het zit met de waarde van magic-kaarten in een andere taal dan het Engels. Ik vroeg me dit af toen ik deze week een Sun Titan uit een Russische booster trok Een vriend van me zei dat die ergens meer waard is dan een Engelse, omdat Russische magic-kaarten minder worden geprint dan Engelse en gewoon kwantitatief zeldzamer zijn, en bovendien zullen er vast ook verzamelaars zijn die in zulke kaarten geïnteresseerd zijn.

Maar van de andere vraag ik me af wie er echt geïnteresseerd is in magic-kaarten in een andere taal dan Engels - want ik ken niet veel mensen die daar warm voor lopen en ze vaak zelfs vermijden. Ik vind het zelf wel leuk, maar dat komt misschien omdat ik taalkunde studeer.

Dus ik vroeg me af: zijn zo'n kaarten meer waard, of juist minder? Of ligt dat aan wat je ervoor wil geven/vragen?
En on a side note: wat vinden JULLIE (de rest van de community) van niet-Engelse kaarten?
Doyle
9 jaren geleden
Persoonlijk hou ik niet van niet-Engelse kaarten. Alleen Japanse kaarten vind ik nog wel leuk om te hebben (omdat ik kort Japanse taal en cultuur heb gestudeerd). Sommige mensen geven inderdaad meer voor niet-Engelse kaarten maar zelf zou ik juist minder geven voor zo'n kaart

Als je iemand vindt die er meer voor wilt geven is dat dus leuk, maar verwacht er niet al te veel van.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Het is extreem afhankelijk van de taal, versie, foil of niet, en populariteit van de kaart. Als basis kun je nemen dat een niet-Engelse kaart niet meer waard zal zijn dan de Engelse variant. Er zijn specifieke uitzonderingen, dat wel.
Dordledum
9 jaren geleden
Over waarde kan ik weinig zeggen, maar ik wil ze zelf echt niet.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Dat snap ik. Maar laten er niet een "ik vind het wel leuk" / "ik vind het niet leuk" topic van maken. Ik vermoed dat dat namelijk weinig toevoegt aan de vraag of een kaart meer of minder waard is .

Toen kaarten voor het eerst in het Russisch geprint werden, was dat in Ninth Edition. Engelse 9th was whitebordered, maar de Russische kaarten waren blackbordered. Dat maakte ze meer gewild. Voor een aantal oudere coresets geldt hetzelfde voor andere talen, bijvoorbeeld zo is Fourth Edition in het Koreaans ook blackbordered beschikbaar.

Voor recente sets en de meeste expansies maakt dat niet uit, want die zijn sowieso blackbordered.

Daarnaast is het - volgens mij vooral in Vintage en Legacy - bij een bepaalde groep geinvesteerde spelers de gewoonte om een deck te "pimpen". Dat kan door de oudste versie van een kaart te gebruiken, of anders in ieder geval een foil versie als die beschikbaar is, en dan liefst een relatief zeldzame foil. Japanse kaarten zijn daar relatief populair.

Afgezien daarvan denk ik dat een Engelse versie van een kaart altijd de 'duurste' versie is, behalve wellicht voor iemand die specifiek naar een andere versie op zoek is. Maar goed, die moet je maar net tegenkomen.
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 16-11-2014 om 23:46
Afgezien daarvan denk ik dat een Engelse versie van een kaart altijd de 'duurste' versie is, behalve wellicht voor iemand die specifiek naar een andere versie op zoek is. Maar goed, die moet je maar net tegenkomen.


Pro tip: Als je nog eens naar de VS gaat, neem dan al je speelbare niet-Engelse kaarten mee. Er is een redelijke influx van Spaanse (Mexico en zuidelijke delen van onder andere Texas) en Portugese (vanuit Brazilie) kaarten in de VS, maar andere talen worden er in de VS nauwelijks geopend. Ik had ze niet bij me toen ik een tijdje in de VS was, maar ik kreeg er wel waardes te horen van wat van mijn Russische en Koreaanse kaarten waarvoor je 3 of 4 engelstalige zou kunnen kopen.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ik had geen korte termijn plannen, maar goed om te weten!
Harakesh
9 jaren geleden
Als je gaat kijken dan zijn kaarten in de volgende talen het waardevolst (de hoogste het duurst):

Russisch
Japans
Koreans
S-Chinese
T-Chinese

Veel Europese talen zijn redelijk gelijk aan de waarde van de engelse kaarten, soms een factor van 1:1.15 bv., maar als je gaat kijken naar Russische Polluted Delta (foil) bv. dan gaan die weg voor 900 tot 1100 dollar, terwijl de normale hier +- 60/70 euro kost. Buitenlandse kaarten, foil, dan zijn de echte jackpots.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post Harakesh 9 jaren geleden
  • Gemaakt door carlovdm 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top