Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nieuw Commander Deck

Flut123
5 jaren geleden
Hey!
Ik wil graag een niet al te duur commander deck maken.
Ik zou ook liever geen nieuwe planeswalkers kopen, want die zijn duur
Ik heb Chandra, Pyrogenius, Sarkhan, Dragonsoul, Ajani Unyielding en Gideon, Martial Paragon.
Ik kan eventueel ook aan een Ob Nixilis Reignited, Sorin Markov, Tezzeret, Artifice Master, Nissa, Voice of Zendikar en Tibalt, the Fiend-Blooded komen...
Kunnen jullie me helpen?

Flut123
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
BluezamX
5 jaren geleden
Je hebt ook niet per se Planeswalkers nodig voor een Commander deck, zeker aangezien de opgenoemden niet je Commander kunnen zijn.

Als je al je Planeswalkers wil spelen zou je kunnen gaan voor [k]Mayeal of the Anima[/k], die is niet heel duur (ook niet om te casten!) maar werkt wel lekker met een big dragons Sarkhan deck.

Heb je ook kleuren / thema's die je graag wil spelen of gebruiken?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Wat is je doel? Al die Planeswalkers in een deck doen? Minimaal eentje?

Wat voor deck wil je maken? Moet het om de Planeswalkers draaien of niet? Heb je voorkeur voor kleuren, een type deck of een bepaalde Commander?

Momenteel moet je je voorstellen dat je een tweedehands autodealer binnenloopt en zegt: "Ik wil een niet al te dure auto. Een groene. Ik heb al een kralenkleedje dat op de stoel kan. Kunnen jullie me helpen?"

Natuurlijk kan die verkoper je dan helpen, maar hij gaat je dan van aaaaaaalles aanbieden wat je wellicht helemaal niet wilt of kent of toch niet kan betalen. Maar als je hem nou zegt dat je een kleine boodschappenauto zoekt die weinig benzine gebruikt, maar wel airco heeft, dan kan hij je beter helpen.

In andere woorden: vertel ons meer wat je wil
Flut123
5 jaren geleden
Ik wil zegmaar graag een rood deck met Sarkhan, Dragonsoul denk ik. Ik wil het goedkoop houden. Ik weet nog geen commander, maar in ieder geval gebaseerd op dragons.

@BluezamX, [k]Mayeal of the Anima[/k] bestaat niet... wel Mayael the Anima, maar die is 3 kleuren, ik wil graag monocolor

Misschien Chandra, Pyrogenius d'r ook bij doen?

Dan heb ik al een basis.
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
BluezamX
5 jaren geleden
Quote:
50 minuten geleden
Ik wil zegmaar graag een rood deck met Sarkhan, Dragonsoul denk ik. Ik wil het goedkoop houden. Ik weet nog geen commander, maar in ieder geval gebaseerd op dragons.

@BluezamX, [k]Mayeal of the Anima[/k] bestaat niet... wel Mayael the Anima, maar die is 3 kleuren, ik wil graag monocolor

Misschien Chandra, Pyrogenius d'r ook bij doen?

Dan heb ik al een basis.


Oh oeps, dacht dat ik 'm goed had. Monorood budget met dragons? Lathliss, Dragon Queen is een goede optie, anders ook nog Verix Bladewing. Dan alleen nog je deck volpompen met Dragons en klaar! Zoek vooral even rond bij de bestaande decks met Mono red Dragons op de website.

Trouwens, nog een tip (uit ervaring), als dit je eerste Commander deck is maak dan eerst even een decklist, zet deze online samen met je budget, vraag om commentaar en wacht dan 2 weken voor je wat koopt. Was zelf zo enthousiast over m'n eerste edh deck dat ik er achteraf achter kwam dat ik veel kaarten had met te weinig impact, en m'n deck in de praktijk tegenviel. En dat is zonde uiteraard!
 bijgewerkt door BluezamX 5 jaren geleden
Flut123
5 jaren geleden
Thx, die 2 zal ik er indoen.
Verix Bladewing is wel een beetje duur. Die doe ik er toch niet in. Zie hier mn deck:
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Steel Hellkite, Demanding Dragon, Territorial Hellkite, Archwing Dragon, Skyline Despot, Spit Flame, Spawn of Thraxes, Warstorm Surge, Hellkite Tyrant, Skyship Stalker, Urza's Incubator en Moonveil Dragon zijn leuke kaarten voor dragon tribal.
Hazoret's Monument en Ruby Medallion zijn dan natuurlijk ook kaarten die ik sowieso in elk mono red commander deck zou doen.
Flut123
5 jaren geleden
thx!!! Demanding Dragon heb ik toevallig al!!!
BluezamX
5 jaren geleden
Als je wil heb ik ook nog wel
Crucible of Fire
Slumbering Dragon
Furyborn Hellkite
Hellkite Charger
Te ruil.
Progenitus2005
5 jaren geleden
Ryusei, the Falling Star is ook erg leuk om te spelen, of Sarkhan's Triumph kan ook
 bijgewerkt door Progenitus2005 5 jaren geleden
Flut123
5 jaren geleden
Hellkite Charger heb ik al... Ja die 2 zijn leuk!

@Magicfreak, sommige kaarten zijn wel wat duur, zoals Urza's Incubator... De boedoeling was een Budget deck, dus goedkoop, maar bedankt voor de tips. Mijn bedoeling was om de meeste kaarten ónder de 2 euro te houden, zelfs onder de 1 euro...

Ik wil iedereen bedanken voor de tips tot nu toe, ik heb al 70 kaarten weten te krijgen. Gemiddelde minder dan een euro per stuk...

 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
RSelen
5 jaren geleden
Misschien dat je Dragonlord's Servant en/of Dragonspeaker Shaman gebruiken. Die is wel iets boven je budget, maar maakt al je draken goedkoper.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb nog maar een berg kaartjes gespuwd bij je deck
BluezamX
5 jaren geleden
Magnus is hard bezig geweest zo te zien

Laatste tip; voer je deck in (door te copy pasten) op TappedOut.net . Zo zie je meer graphs over je deck, en kan je het playtesten. In combinatie met de kaartenlijst die je hebt komt het dan helemaal goed!
Progenitus2005
5 jaren geleden
Kan er ook nog een Sarkhan's Rage of Roast of je toch een beetje ramp, Sol Ring en Thran Dynamo in

Maar die kunnen iets duurder worden
Flut123
5 jaren geleden
Ja dat klopt, maar bedankt...
Flut123
5 jaren geleden
Sarkhan's Whelp is ook wel leuk.. of Forgestoker Dragon...

NOG 14 KAARTEN!!! we zitten onder de 70 euro, dat is onder de samengestelde commanderdecks, maar deze is véél beter!!!
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Ik zou Sarkhan's Whelp er eerlijk gezegd niet in doen. Je hebt er maar 1 Sarkhan inzitten, en dan is de kans dat je ze beiden tegelijk op het battlefield hebt liggen gewoon niet zo groot.
bartist
5 jaren geleden
Vergeet vooral niet de mono-rood staple kaarten erin te doen. Deze zijn vaak gereprint en daarom ook vaak redelijk budget (dingen als Chaos Warp, menig mono-red damage-boardwipe, etc).
Probeer ook te zien hoe je kaarten van tegenstanders om moet gaan, en hoe je een volle/nuttige hand behoud.
Dus kijk naar: wat als m'n'tegenstanders enchantments speel? Wat als hij/zij artifact heavy is? Wat als hun missie een volle graveyard is? Wat ga ik doen om mijn achterstand in te halen, en wat doe ik als ik een voorsprong heb?
Carddraw/filtering is ook nodig. Op beurt 7 wil je niet 7 landjes op hand hebben. Rood moet het vaak van carddraw van artifacts hebben, in filteren zijn ze beter (discard a card, draw a card effecten).

Ow, en voeg wat leuke landjes toe. 38 is meestal de basis voor ieder commander deck, en met alleen mountains gebruik je niet de volle potentie van je kleur. Denk bijvoorbeeld aan cycle-landjes (Forgotten Cave en consorten), Haven of the Spirit Dragon, Spinerock Knoll en colorless utility landjes (Rogue's Passage, Scavenger Grounds). Zelfs Memorial to War is een optie, voor als je tegenstander een supergoed, supervervelend landje heeft.
Flut123
5 jaren geleden
Ik heb Darksteel Ingot, Dreamstone Hedron, Hedron Archive, Ur-Golem's Eye en Worn Powerstone er al in zitten... Memorial to War is inderdaad een optie, die zal ik er in doen... Spinerock Knoll is ook wel grappig
 bijgewerkt door Flut123 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top