Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nieuw Vaevictis Asmadi budget Commander deck

Archranex
4 jaren geleden
Hoi allemaal,

Na twee precon commander decks te hebben, ben ik eens begonnen mijn eerste (budget) commander deck zelf op te stellen, met Vaevictis Asmadi, the Dire als commander. Hiervoor heb ik een deck gemaakt met alleen maar permanents (zodat je met Vaevictis altijd de kaart die je revealt op het veld kunt leggen). Ik heb zowel kaarten toegevoegd die zorgen voor goede sacrificial fodder voor Vaevictis als kaarten die mij gewoon sterk leken. Landen heb ik nog niet toegevoegd.

Nu heb ik iets van een 72 spells in het deck. Dat zijn er dus zowat 10 te veel, en ik weet niet goed welke kaarten ik het beste uit het deck haal. Vandaar mijn vraag aan jullie voor wat advies over welke kaarten jullie zouden verwijderen en waarom? Andere bedenkingen en tips bij het deck zijn ook altijd welkom! Hieronder de decklijst:



Alvast bedankt voor het lezen en de hulp!
 bijgewerkt door Archranex 4 jaren geleden
Jsterck1
4 jaren geleden
Mij lijkt Experimental Frenzy nog wel leuk of iets anders waar je de bovenste kaart van je library kan zien of manipuleren, met Vaevictis Asmadi, the Dire zijn trigger kan je dan gewoon jezelf targetten en de kaart spelen zonder dat je je tegenstanders er voordeel van zouden hebben...
Morph
4 jaren geleden
Ik heb wat gespamd bij het deck-commentaar
Dordledum
4 jaren geleden
49 creatures is wel veel en zoals Morph zegt hebje ook veel ramp/fix. Misschien kan je wat mana-elfjes schrappen?
Progenitus2005
4 jaren geleden
Ik heb zelf een vaev deck (ook wel de gestoorde kippendraak of draak in de doos, omdat hij altijd de target is van Claustrophobia) en uit ervaring weet ik dat bijdrage haste en top manipulatie heel belangrijk zijn, omdat hij meteen word getarget met removal omdat niemand wilt dat zijn beste permanent wordt geChaos Warped en je de top flipt, dus die bepalen is altijd beter.

Ook zijn instants en sorcery’s (behalve Primal Surge) niet echt de beste keuze

Ik raad Cream of the Crop, Primal Surge, Fires of Yavimaya, Flamekin Village, Bearer of the Heavens, Ancient Stone Idol,Mwonvuli Beast Tracker, Aid from the Cowl, Mosswort Bridge, Hythonia the Cruel, Crystal Ball, Vulturous Zombie,Catacomb Sifter en Sifter Wurm zeer aan
Archranex
4 jaren geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties en suggesties tot nu toe!

@Morph: je uitgebreide analyse wordt ten zeerste geapprecieerd en is zeer behulpzaam! Ik heb vandaag al een paar kaartjes geschrapt maar morgen (of later vandaag eigenlijk ) zou ik wat meer tijd moeten hebben om het verder te bekijken. Ik zal vooral dan wat schrappen van de ramp creatures en de hoge mana cost creatures, en de card draw behouden.

@Progenitus: leuk om te horen van iemand die ook met deze commander speelt! Ik ben het volledig met je eens dat top deck manipulatie en haste een meerwaarde vormen voor het deck, alleen heb ik momenteel al wat plaatsgebrek en zal het nog wat wikken en wegen worden of ik al dan niet nog plaats kan vinden voor sommige van de kaarten ten koste van andere kaarten.

Verdere suggesties blijven natuurlijk steeds welkom
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top