Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nieuwe speler: Goblin deck?

bojoown
6 jaren geleden
Hola mensen,

Ik ben sinds kort weer begonnen met magic kaarten kopen/spelen met decks tegen vrienden. Ook ben ik van plan af en toe mee te doen met FnM en/of release parties.

Ik heb nu 1 vraag voor een deck dat ik eignelijk al altijd wilde namelijk een goblin deck! Volgens mij is het wel zo dat er (jammer genoeg) momenteel geen goede standard goblin decks zijn, maar evt wel redelijke modern goblin decks. Klopt dit? of is het zonde van mijn tijd/geld om te proberen een goed goblin deck samen te stellen? ik heb online een beetje rond gesnuffeld en kwam dit redelijk goedkope(ik ben een arme student) deck tegen: linkje verwijderd - Magnus

is dit een "oke" deck om aan te schaffen en mee te spelen als (opnieuw) beginnend speler? En zal ik er een beetje succes mee hebben in modern tournaments of is het puur een deck voor de lol?

sorry als ik domme vragen heb gesteld / verkeerde termen heb gebruikt. Het is alweer 5 jaar geleden dat ik heb gespeeld en toen speelde ik ook niet zo heel veel!

Alvast bedankt
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden (link verwijderd, graag niet naar een concurrent linken)
AncientOne
6 jaren geleden
Deze build haalt de afgelopen twee jaar af en toe wel een goed resultaat:
18 juni 2017: 11e v/d 100
1 mei 2016: 22e v/d 617

Beide decks hebben exact hetzelfde main deck, en hebben alleen verschillen in het sideboard.
 bijgewerkt door AncientOne 6 jaren geleden
bojoown
6 jaren geleden
Hey bedankt voor de reactie! ik ga even kijken of dit een beetje betaalbaar deck is, ziet er inderdaad goed uit!
Circuitbreaker
6 jaren geleden
Ik mis de "whackers" in dit deck ?!

Goblin Bushwhacker en Reckless Bushwhacker, zijn toch wel een ding in Goblin decks en niet echt duur. Daarnaast zou ik minimaal 1 Goblin King in 't side-board doen, voor als je tegen decks speelt met Mountain

NB 8-Whack is een echt Modern Goblin deck, alleen speelt dat een aantal duurdere kaarten ( Goblin Guide ...).
AncientOne
6 jaren geleden
Quote:
Circuitbreaker 24-08-2017 om 14:08
Ik mis de "whackers" in dit deck ?!

Goblin Bushwhacker en Reckless Bushwhacker, zijn toch wel een ding in Goblin decks en niet echt duur. Daarnaast zou ik minimaal 1 Goblin King in 't side-board doen, voor als je tegen decks speelt met Mountain

NB 8-Whack is een echt Modern Goblin deck, alleen speelt dat een aantal duurdere kaarten ( Goblin Guide ...).


De beide 'whackers' en de guide worden inderdaad in de door mij gelinkte decks gespeeld...
De Goblin Guide is verreweg de duurste kaart uit het deck. De Legion Loyalist, de Goblin Piledriver en de Goblin Chieftain zijn nog wel te doen... De rest kost zijn goedkope commons en uncommons... (met uitzondering van de Lightning Bolt en Shattering Spree die voor een common resp. uncommon best duur zijn).

Ik heb voor het gemak hieronder beide decks gelinkt, zodat je een idee kunt krijgen van wat ze je bij de Bazaar of Magic zouden kosten:


 bijgewerkt door AncientOne 6 jaren geleden
bojoown
6 jaren geleden
pfoe, bedankt voor de reacties! ik was even vergeten hoe duur magic decks waren . Vooral als dit een "budget" deck is !
Circuitbreaker
6 jaren geleden
Dat Goblins een "budget" deck is, komt vooral door je simpele mana-base, met enkel basic lands en geen spoor van dure fetches, painlands of fast lands. Ik speelde vroeger een zwart/rood Goblin deck, maar na een paar potten tegen blauwe decks had ik er heel snel twee Cavern of Souls ingedaan (tegen counter spells) - wat in 1 klap de prijs van het deck zo'n beetje verdubbelde

NB Als je zwart-rood Goblins wilt spelen, dan zijn Auntie's Hovel (flavor win) en Dragonskull Summit trouwens nog wel aardige twee-kleuren budget opties. Misschien binnenkort weer eens een dergelijk deck in elkaar zetten ...
 bijgewerkt door Circuitbreaker 6 jaren geleden (Link naar kaarten toegevoegd ipv plaatje)
Circuitbreaker
6 jaren geleden
Heb wat gesleuteld aan een oud deck en kom hier op uit . Het deck gaat geen FNM's winnen denk ik zo, maar ik ga het waarschijnlijk wel een keer voor de lol proberen. Afgezien van de Goblin Guide re-print die een van de beste Goblin one-drops een stuk goedkoper heeft gemaakt, heeft de Goblin tribe al een tijd geen echte nieuwe speelbare kaarten gekregen

De Elf tribe zit een beetje met hetzelfde probleem (gebrek aan vers bloed/goede nieuwe kaarten) als Goblins, al is dat deck best nog wel speelbaar.

Ixalan lijkt helaas geen Goblins te hebben. Hopelijk brengt de terugkeer naar Dominaria volgend jaar nieuwe Goblins...

NB Smash to Smithereens is trouwens een goede budget optie in 't sideboard tegen artifact decks.
 bijgewerkt door Circuitbreaker 6 jaren geleden (/ vergeten in link naar decklist)
Thorsten
6 jaren geleden
In EDH kan je ook Goblins spelen



Het echte Goblin gedeelte van dit deck maakt het deck redelijk budget vriendelijk.
bojoown
6 jaren geleden
Dus als ik het goed begrijp zou ik beter even een paar sets kunnen wachten om te kijken of er leuke nieuwe goblins komen? bedankt voor alle reacties vol van informatie! als newbie leer ik hier veel van
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post bojoown 6 jaren geleden
  • Gemaakt door bojoown 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top