Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Oathbreaker Format

Morph
4 jaren geleden
Heeft er al iemand met Oathbreaker decks gespeeld? Ben benieuwd naar de ervaringen
Sunitram
4 jaren geleden
Binnen mijn speelgroep gaan we ons er binnenkort aan wagen Dit weekend ga ik eens fijn aan de brew met Saheeli, Sublime Artificer en Stoke the Flames!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
@Lekrutes: leuke decks!
@Ariatus: Sure, absoluut! Het idee is dat het een multiplayer en casual format is, dus ga er los op!
@Morph: ik ga dit weekend mijn decks testen. Ik heb Liliana of the Dark Realms en Dack Fayden, en ik ga spelen tegen Sarkhan the Masterless, Elspeth, Sun's Champion en een nog niet onthuld deck
@Sunitram: Klinkt gaaf, ik ben benieuwd!
Ariatus
4 jaren geleden
Ga het zeker proberen, even kijken wat ik in elkaar kan flansen.
Ariatus
4 jaren geleden
Even een vraagje omdat ik het niet op de Oathbreaker pagina zie staan. Moet de Signature spell in de zelfde kleuren combo zijn als dat de planeswalker is?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het staat er wel hoor, maar vragen stellen is altijd goed .

Nee, je signature spell moet binnen de color identity van je Oathbreaker vallen, maar hoeft niet exact dezelfde kleuren te zijn. De signature spell van mijn Dack Fayden deck is Contentious Plan bijvoorbeeld.
Ariatus
4 jaren geleden
Aaaaah okee dan heb ik er misschien overheen gelezen
Bedankt
MagnusMagicus
4 jaren geleden
https://weirdcards.org/oathbreaker-rules
Quote:
8. In addition, each Oathbreaker will have a "Signature Spell" that will also exist in the command zone. That Oathbreaker's "Signature Spell" must be an instant or sorcery card that falls within their color identity. (Note: Colorless spells are allowed for any Oathbreaker.) While your Oathbreaker is on the battlefield under your control, you may cast it from the command zone with an additional cost of 2 generic mana for each time it has been cast from the command zone this game. This is an additional cost, and does apply even if an alternative cost is paid (e.g. Force of Will).
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Ariatus
4 jaren geleden
Ik wist niet dat er ook een ruling pagina was ik had alleen de link gebruikt die helemaal op pagina 1 van dit topic staat.
LeKrutes
4 jaren geleden
Wordt oathbreaker ook toegevoegd aan de opties voor decks?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Als het een succes gaat worden, dan zeker.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik heb een Oathbreaker Helpdesk pagina gemaakt
TheRobinros
4 jaren geleden
Empty the Warrens klinkt trouwens ook gevaarlijk als Signature, die gaat infinite met oa Skirk Prospector enzo
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Maar dat kost evenveel goblins als het oplevert, dus je hebt wel NOG een kaart nodig, zoals Purphoros, God of the Forge. En sure, infinite kun je altijd gaan, in Commander ook. Het idee is vooral: dat doe je niet . Behalve als je groep dat allemaal ok vindt natuurlijk.
n4ppy
4 jaren geleden
Quote:
32 minuten geleden
Empty the Warrens klinkt trouwens ook gevaarlijk als Signature, die gaat infinite met oa Skirk Prospector enzo

Even 6 nodig om op te starten en dan is het goblin feest. Nee 8 want je hebt de commander tax.
TheRobinros
4 jaren geleden
Quote:
17 minuten geleden
Maar dat kost evenveel goblins als het oplevert, dus je hebt wel NOG een kaart nodig, zoals Purphoros, God of the Forge. En sure, infinite kun je altijd gaan, in Commander ook. Het idee is vooral: dat doe je niet . Behalve als je groep dat allemaal ok vindt natuurlijk.

Je kan ook willekeurig veel goblins maken, als je eerst een spell cast. Soms ook wel goed genoeg
En tuurlijk, dat is niet de bedoeling van het format. Maar ik neem aan dat je met me eens bent dat bijvoorbeeld een kaart met de tekst ": Add " toch problemen kan veroorzaken en tot bannings kan leiden...
hallowman3
4 jaren geleden
Dit formaat is wel erg makkelijk te breken, weinig spells en je kan een tutor als je signature spell runnen. Je hebt zo je combo bij elkaar (als je signature spell al niet een combo is) omdat je maar 58 kaarten in je deck hebt. Ik denk niet dat het een formaat voor mij is maar het idee is interessant en heeft zeker potentie, misschien met wat finetuning hier en daar wordt het een veel gespeeld formaat.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok, dus als je eerste meerdere spells cast EN je hebt je combo pieces liggen EN je Oathbreaker EN je hebt genoeg mana om dan je Signature spell te casten, sure. Dan win je .

Weet je, ik heb een tip: GA HET FORMAT EERST SPELEN. Ik heb het afgelopen weekend gespeeld en het was gewoon supertof. Soort van snel potje Commander dat niet minder intensief aanvoelde. Commander is net zo hard te breken als dit, en dat is ook nog steeds super populair . Want het idee is: breek het format gewoon niet!
hallowman3
4 jaren geleden
Uiteraard is commander net zo hard te breken als dit, maar hier heb je een stuk makkelijker de consistentie die je nodig hebt. Demonic Tutor is bijvoorbeeld hardstikke legaal om in de command zone te hebben en dan heb je zo je combo bij elkaar met een willekeurige zwarte planeswalker. Ik heb zeker interesse om het formaat te spelen en wat decks te bouwen, en wil dan daar ook mijn mening op gaan baseren, maar zo als het er nu voor staat lijkt dit een extreem simpel formaat om te breken.
Verder vind ik "breek het formaat gewoon niet" ook geen goed argument, je kan altijd je decks sterker willen maken omdat je speelgroep dat ook doet en puzzelen hoe je mid-power deck sterker wordt en dan kan je het langzaam uitbouwen naar een zeer sterk deck. Ook als je het formaat niet mag breken heeft het totaal geen mogelijkheid om een competitieve grond te hebben wat, in mijn ogen, behoorlijk interessant is.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Sure, leef je uit . En dan win je met je opgezochte combo en dan zegt de rest van de tafel: Cool! Nu graag een ander deck, en sloop deze maar want we hebben het nu wel gezien. En dan wordt het weer gezellig!

En het is wel een goed argument. Er is toch ook cEDH. Competitive Commanderdecks zijn er al lang. Ik heb 17 Commander decks. Ik kan je verzekeren dat exact 0 daarvan een game gaan winnen tegen zo'n deck. Ik kan je ook verzekeren dat ik nog nooit tegen zo'n cEDH deck heb gespeeld of verwacht te gaan spelen .

Als je meta zo competitief is, dan is wellicht Oathbreaker niet het juist format voor je, of je gaat lekker allemaal supercombo decks maken . Het doel van Oathbreaker is casual multiplayer. Maar doe vooral wat je zelf leuk vindt!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 110 posts
  • Laatste post Sunitram 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Morph 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top