Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Oathbreaker Format

Eclavyrr
4 jaren geleden
Als jij per se Wrenn and Six als commander wilt spelen met een Strip Mine ernaast, ga je gang. Houd er wel rekening mee dat andere speler vanaf dat moment je best wel vervelend gaan vinden.

Tuurlijk er zijn zat manieren om dit format te breken en het zo competitief mogelijk te maken. Maar weet je, het is en blijft een casual format, speel daar dan ook na. Als je per se competitieve decks of combo's wilt gaan spelen dan is het voor jou en andere spelers op een gegeven moment niet leuk meer.

En wat betreft de Tutor clausule, zodra spelers al zo een combo zien liggen in je command zone weet je dat je gefocust gaat worden en ze gaan alles open houden om jou niet uit te laten spelen. Wees subtiel in dat soort plays (ik bedoel: Jace, Wielder of Mysteries en Treasure Hunt in je command zone is ook vrij lomp om te spelen)
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
7 juni gaan wij in de speelgroep voor het eerst Oathbreaker spelen ik ga voor een Sorin, Vengeful Bloodlord met Rite of Consumption als signature spell(vond dat wel vampierachtig). met kaarten als Phyrexian DreadnoughtWall of Blood iedereen is druk aan het brewen dus ben benieuwd wat er allemaal op tafel gaat komen
nielsbap
4 jaren geleden
Wrenn and Six lijkt me wel heel gaaf. gewoon als mechanic wise (je hoeft echt niet te winnen met een Strip Mine) blijven retracen en je doet een paar sac landjes (fetches of Evolving Wilds afhankelijk van budget) en je heb ook echt een goed deck.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Wrenn and Six lijkt me wel heel gaaf. gewoon als mechanic wise (je hoeft echt niet te winnen met een Strip Mine) blijven retracen en je doet een paar sac landjes (fetches of Evolving Wilds afhankelijk van budget) en je heb ook echt een goed deck.
een landfall thema is natuurlijk super leuk hiermee, maar we zijn het er wel overeens dat een lock met stripmine super aantrekkelijk is
Nissa333
4 jaren geleden
Het klinkt meschien dom maar mag je een tribal sorcery gebruiken als signature spell en als dat zo is kan je bijvoorbeeld bij Notorious Throng de alternatieve kost altijd betalen of komt daar de ‘commander tax’ (of hoe het heet bij oathbreaker) nog bovenop?
hallowman3
4 jaren geleden
Je mag een tribal sorcery gebruiken en je moet ook de commander tax blijven betalen, zo werkt het bij alle additional costs.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nee, dat is geen domme vraag. Ja, een Tribal Sorcery is een Sorcery, dus mag je als Signature spell gebruiken. En ja, je mag de alternatieve cost betalen (aangenomen dat een Rogue van jou combat damage aan een speler heeft gedaan deze beurt), maar de commander tax komt daar nog wel bovenop.

Je cast de spell uit de command zone, dus ik denk dat het de commander tax blijft heten, maar hoe dan ook: betalen moet je .
Tinus255
4 jaren geleden
Ik vind het een supertof format! Eindelijk een plekje gevonden voor mijn favoriete planeswalker Ugin, the Spirit Dragon.

Ik heb een paar leer met het deck gespeeld en het is erg leuk. In mijn spelersgroep zitten geen spelers die uit zijn het format te breken.

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nice! Zou je er niet wat manarocks in willen spelen?
Tinus255
4 jaren geleden
Ja ik zit alleen nog een beetje te zoeken welke praktisch zijn, ik ben er veel van commander gewend, maar dingen als sol ring vallen al af. Colored is niet praktisch dus ben nog een beetje aan het neuzen welke het beste werken. Tot nu toe gaat het wel redelijk trouwens.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Mind Stone, Thran Dynamo en Worn Powerstone zijn wel de beter denk ik, en Hedron Archive wellicht ook.
Frankovic
4 jaren geleden
Ik vind het een heel vet formaat. Nu meerdere potjes gespeeld. Zeker met meer dan 2 spelers erg vet. Het leuke is dat je echt samen moet werken om bepaalde OP combos niet af te laten gaan. Het kan echt een zenuwslopende race tegen de klok worden.

Soms kan je door zo gefocust tegen een bepaalde combo te vechten weer te veel ruimte geven voor een andere OP combo.

Ik heb zelf niet zo zeer een OP combo waardoor ik over het algemeen wat meer ruimte krijg.

Ik speel nu met Nicol Bolas, Dragon-God
En Settle the Score
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Settle the Score is echt heel goed . Laatste een game met Liliana of the Dark Realms. Ik speel en +1 haar. Beurt erna cast ik Settle the Score en ultimate ik haar direct. Hallo, Liliana of the Dark Realms emblem!

Ik heb het virus goed te pakken en heb - met kaarten die ik thuis in mijn map had zitten - nog twee Oathbreaker decks gemaakt

JEV
4 jaren geleden
Ik wil ook wel wat proberen, maar de keuze is reuze! Ik ben nu aan het kijken of ik genoeg leuks heb voor een Tibalt, the Fiend-Blooded+bolt oid. madness/discard/burn of Gideon of the Trials+Ignite the Beacon Gideon-tribal.
farden10
4 jaren geleden
Ik zit te overwegen om een Kiora, Behemoth Beckoner + Green Sun's Zenith oathbreaker deck te maken, maar mijn speelgroep weet nog niet of we oathbreaker willen proberen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dan zou ik een deck maken en het laten zien, dat helpt! Je kunt er ook een Commander deck (tijdelijk) voor slopen. Haal er 40 kaarten uit en zorg dat er iig een Planeswalker in zit en klaar! Het hoeft niet meteen een superdeck te zijn. Ik heb die bovenstaande decks ook maar gewoon gemaakt met wat ik had liggen. Ik weet heel zeker dat Ghitu Lavarunner zeer snel zal sneuvelen als ik iets beters heb, maar dat maakt het spelen ermee niet minder leuk!
JEV
4 jaren geleden
Dat is een mooie praktische oplossing. Wel jammer dat er voor veel kleuren (nog) geen Planeswalkers zijn. Misschien dat ik m'n ongebruikte Marath, Will of the Wild naar Huatli, Radiant Champion of Samut, the Tested kan ombouwen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Juist!

Eerder in dit topic zijn alle opties wel op een rijtje gezet. Het valt ook wel enigszins mee. Voor monocolored/kleurloos heb je ruime keuze, alle tweekleuren decks zijn ook beschikbaar met 5+ opties per guild en 5 van de 10 3-kleurencombinaties zijn beschikbaar. Er zijn (nog) geen 4 en 5 kleuren opties, maar hey, je hebt ook maar 60 kaarten .
Stephan85
4 jaren geleden
Ik ga vanavond het formaat proberen eens kijken of het wat is.
 bijgewerkt door Stephan85 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Awesome, ik ben benieuwd! Wat ga je spelen?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 110 posts
  • Laatste post Sunitram 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Morph 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top