Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Oathbreaker Format

Stephan85
4 jaren geleden
Ik speelde Liliana of the Dark Realms met als signature spell The Elderspell en later Liliana's Triumph omdat The Elderspell wel heel sterk bleek te zijn.

Andere 2 decks hadden Domri, Chaos Bringer met als signature spell Berserk en jace the mind sculptor met als signature spell Disallow

Het is een leuke format en eind van de maand gaan we het nog eens proberen of het een blijvertje is
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Cool!
farden10
4 jaren geleden
Quote:
4 dagen geleden
Dan zou ik een deck maken en het laten zien, dat helpt! Je kunt er ook een Commander deck (tijdelijk) voor slopen. Haal er 40 kaarten uit en zorg dat er iig een Planeswalker in zit en klaar! Het hoeft niet meteen een superdeck te zijn. Ik heb die bovenstaande decks ook maar gewoon gemaakt met wat ik had liggen. Ik weet heel zeker dat Ghitu Lavarunner zeer snel zal sneuvelen als ik iets beters heb, maar dat maakt het spelen ermee niet minder leuk!


Heb je advies opgevolgd en gewoon maar een deck gebouwd. Binnenkort maar meenemen als m'n vrienden weer zin hebben in een avondje magic. Dit is het huidige deck:

Commentaar wordt zeker gewaardeerd.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Wat commentaar gegeven .
Luc
4 jaren geleden
Hoelang bestaat dit format ondertussen? Heb echt het gevoel dat het uit de lucht is gevallen en vervolgens ontploft is.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het is in 2017 bedacht door een groep mensen en grondig getest. Maar het is een paar maanden geleden inderdaad ontploft, deels door War of the Spark die plots 37 extra Oathbreakers toevoegde aan het format . En The Professor van Tolarian Community College heeft er enthousiast over verteld, dat hielp ook .

Dat, gecombineerd met het feit dat het goed uitgedacht is en makkelijk te starten is als je Commander kent, maakt dat het nu zo'n succes is (en hopelijk ook blijft ).
Triskelion88
4 jaren geleden
Wij hebben afgelopen vrijdag voor het eerst in een groep oathbreaker gedaan, wat mij betreft een groot succes ondanks de verliespotten voor mij. Opvallend vind ik wel dat het tempo beduidend hoger ligt dan in Commander en daardoor ook een stuk competitiever is.

wat mij betreft een blijver, relatief goedkoop instappen om al een focused deck te krijgen snellere potjes om even tussendoor te doen en nog steeds rare kaarten die voorbij komen die je zelden in standard/modern/legacy ziet.
Sunitram
4 jaren geleden
Hey mensen, willen we nog steeds een keer afspreken om Oathbreaker bij de Bazaar te gaan spelen? Ik zou het weekend van 13 en 14 juli kunnen en anders lukt 29 en/of 30 juni me waarschijnlijk ook nog wel. Heb ik ook gelijk de incentive om eens een deck idee compleet af te maken
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Hey mensen, willen we nog steeds een keer afspreken om Oathbreaker bij de Bazaar te gaan spelen? Ik zou het weekend van 13 en 14 juli kunnen en anders lukt 29 en/of 30 juni me waarschijnlijk ook nog wel. Heb ik ook gelijk de incentive om eens een deck idee compleet af te maken


Lijkt me leuk! 13 / 14 juli klinkt voor mij goed, want dan zijn net alle tentamens achter de rug.
Sunitram
4 jaren geleden
Nou, ik heb dit weekend m'n eerste portie Oathbreaker gehad hoor! We waren met 4 man bij vrienden thuis; ik speelde mijn Saheeli deck, en verder waren er Kiora, Behemoth Beckoner met Neoform; Chandra, Torch of Defiance met Price of Progress en Wrenn and Six met, volgens mij, Become Immense.

Chandra had beurt 2 een Firebrand Archer gedropt, in beurt 3 een andere noncreature spell gespeeld (ik ben kwijt welke) en beurt 4 trakteerde de Chandra speler ons op zijn planeswalker en haar signature. Affijn, toen ik beurt 4 aannam stond iedereen dus al op 15 of minder levens. Ik had gelukkig nog geen landdrop gemist en ik had al een Talisman of Creativity liggen, dus kon ik in 1 beurt Goblin Bombardment, Izzet Signet en Dragon Fodder droppen (waardoor Saheeli, Sublime Artificer 3x getriggerd werd!) en zo m'n eerste Stoke the Flames convoken. Toen daar in beurt 5 een Throne of the God-Pharaoh bij kwam, gevolgd door nog een compleet ge-convoke-te Stoke the Flames vond de Chandra speler het mooi geweest en castte Vandalblast met overload... die volgens klassiek recept gestopt werd door een Counterspell mijnerzijds. De Kiora speler op zijn beurt had 't ook niet zo op Bolas z'n spullen en haalde alsnog m'n troon weg met Reclamation Sage, die vervolgens geNeoformd werd in een stuk enger beest. MAAR, hij stond nog maar op 8 leven... De Wrenn and Six speler had moeite met het vinden van creatures en passte vrijwel direct de beurt, waarna ik door middel van een Stoke-Dramatic Reversal-Stoke de Kiora speler het spel uit wist te knikkeren. De Chandra speler wist me uiteindelijk op 9 te krijgen (en werkte daarmee de Wrenn and Six speler binnen Stoke-bereik), waarna de Wrenn and Six speler een burnspell vond om mij ook op 4 te zetten. Tijdens mijn beurt mocht hij dus een Stoke the Flames koppen, waardoor ik op meer dan genoeg tokens uitkwam om de Chandra speler dood te pingen met Goblin Bombardment. Eindstand: ik heb een potje Oathbreaker gewonnen zonder ooit ook maar 1 mana uit te geven aan m'n signature spell. Wat een format
Blasty
4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
hoe heb je die stoke zo vaak gespeeld?
Blasty
4 jaren geleden
Door elke keer token creatures te krijgen als je hem cast, en te Convoken met die tokens.
Hij moet op het laatst wel 12 mana gekost hebben, en gezien hij nooit een land ervoor getapt had, dus ook 12 creatures.
Sunitram
4 jaren geleden
Wat Blasty zegt. Saheeli, Sublime Artificer maakt een token voor iedere noncreature spell die ik cast. Stoke the Flames is geen creature. Tel daar nog wat andere spells bij op die die pot de revue zijn gepasseerd en dan heb je al gauw een leger tokens liggen waar je prima Stoke mee kan blijven spammen
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Klinkt als een uitstekende pot! Ik vind ook Kiora + Neoform erg mooi gevonden!

Ik heb afgelopen weekend ook een pot Oathbreaker gespeeld. Ik speelde Nissa, Who Shakes the World + Explore tegen Huatli, the Sun's Heart + Tower Defense en Daretti, Scrap Savant + Scrap Mastery en Liliana of the Dark Realms + Consume Spirit + Aminatou, the Fateshifter + Soul Summons.

Ik was als een maniak aan het manarampen met Nissa en ik had mooie kaarten op hand, waaronder een Breaker of Armies. Helaas maakte een Wheel of Fortune van Daretti een einde aan deze mooie droom en ik kreeg een nieuwe hand met 5 Forests, en mijn eerste 3 draws waren ook Forests. Ik kon later wel een Genesis Wave van 16 casten, maar het enige dat ik daaraan over hield was een Bird token, omdat Aminatou een Swan Song had. Helaas was ik te greedy, want ik had ook mijn Forests met +1/+1 counters erop getapt, zodat ik geen defenses had en Daretti met een lading Myr tokens en Myr Battlesphere me platwalste. Uiteindelijk was Liliana, die het hele spel bijna niets anders deed dan rampen, degene die de overwinning pakte omdat ze door het Liliana of the Dark Realms emblem ruim 50 mana had en Consume Spirit daar wel raad mee weet .
Triskelion88
4 jaren geleden
had er over geen gelezen dat het noncreature spells zijn dus dat ze ook triggert op artifacts en de goblins voor de mana natuurlijk. lekkere combi hoor
Obituary
4 jaren geleden
Vraagje, hoe werkt de overload mana costs van Scale Up als je die als signature spell gebruikt. Is dat ook plus 2 elke keer. Of werkt dat alleen maar op zn normale cmc?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De Overload wordt ook duurder. Dus als je hem eerst voor cast, en daarna voor , en daarna wil je hem overloaden, dan kost dat .
Obituary
4 jaren geleden
Helder, thx voor de snelle reactie weer
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het Oathbreaker format is toegevoegd als optie bij het invoeren van decks!

Alle decks met "Oathbreaker" in de naam zijn al overgezet naar het nieuwe type. Dus pas snel je deck aan als je iets anders gebruikt hebt

En check meteen Alle Oathbreaker decks!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 110 posts
  • Laatste post Sunitram 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Morph 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top