Oathbreaker Format

Blasty
4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
hoe heb je die stoke zo vaak gespeeld?
Blasty
4 jaren geleden
Door elke keer token creatures te krijgen als je hem cast, en te Convoken met die tokens.
Hij moet op het laatst wel 12 mana gekost hebben, en gezien hij nooit een land ervoor getapt had, dus ook 12 creatures.
Sunitram
4 jaren geleden
Wat Blasty zegt. Saheeli, Sublime Artificer maakt een token voor iedere noncreature spell die ik cast. Stoke the Flames is geen creature. Tel daar nog wat andere spells bij op die die pot de revue zijn gepasseerd en dan heb je al gauw een leger tokens liggen waar je prima Stoke mee kan blijven spammen
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Klinkt als een uitstekende pot! Ik vind ook Kiora + Neoform erg mooi gevonden!

Ik heb afgelopen weekend ook een pot Oathbreaker gespeeld. Ik speelde Nissa, Who Shakes the World + Explore tegen Huatli, the Sun's Heart + Tower Defense en Daretti, Scrap Savant + Scrap Mastery en Liliana of the Dark Realms + Consume Spirit + Aminatou, the Fateshifter + Soul Summons.

Ik was als een maniak aan het manarampen met Nissa en ik had mooie kaarten op hand, waaronder een Breaker of Armies. Helaas maakte een Wheel of Fortune van Daretti een einde aan deze mooie droom en ik kreeg een nieuwe hand met 5 Forests, en mijn eerste 3 draws waren ook Forests. Ik kon later wel een Genesis Wave van 16 casten, maar het enige dat ik daaraan over hield was een Bird token, omdat Aminatou een Swan Song had. Helaas was ik te greedy, want ik had ook mijn Forests met +1/+1 counters erop getapt, zodat ik geen defenses had en Daretti met een lading Myr tokens en Myr Battlesphere me platwalste. Uiteindelijk was Liliana, die het hele spel bijna niets anders deed dan rampen, degene die de overwinning pakte omdat ze door het Liliana of the Dark Realms emblem ruim 50 mana had en Consume Spirit daar wel raad mee weet .
Triskelion88
4 jaren geleden
had er over geen gelezen dat het noncreature spells zijn dus dat ze ook triggert op artifacts en de goblins voor de mana natuurlijk. lekkere combi hoor
Obituary
4 jaren geleden
Vraagje, hoe werkt de overload mana costs van Scale Up als je die als signature spell gebruikt. Is dat ook plus 2 elke keer. Of werkt dat alleen maar op zn normale cmc?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De Overload wordt ook duurder. Dus als je hem eerst voor cast, en daarna voor , en daarna wil je hem overloaden, dan kost dat .
Obituary
4 jaren geleden
Helder, thx voor de snelle reactie weer
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het Oathbreaker format is toegevoegd als optie bij het invoeren van decks!

Alle decks met "Oathbreaker" in de naam zijn al overgezet naar het nieuwe type. Dus pas snel je deck aan als je iets anders gebruikt hebt

En check meteen Alle Oathbreaker decks!
Sunitram
4 jaren geleden
Magnus, u is een held
LeKrutes
4 jaren geleden
Goed bezig
Sunitram
4 jaren geleden
Het valt me op dat er nog maar weinig over Oathbreaker gesproken wordt. Spelen jullie nog of is de vlam uit de pan en staat je deck nu naast je Tiny Leaders deck stof te happen?
Daretti388
4 jaren geleden
Ik speel erg graag met m'n Vivien Reid Bond of Flourishing deck
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik vind het een superleuk format, het enige issue is dat ik maar ongeveer 1x in de maand een avond speel, en ik heb ook 19 Commander decks, en mijn speelgroep is een Commander speelgroep....ik heb bijna iedereen wel aan een Oathbreaker deck gekregen, maar we kiezen toch bijna altijd voor Commander, omdat we daar gewoon veel meer tijd in hebben geinvesteerd.

Dus wat mij betreft speel ik het veel te weinig, maar zou ik het wel meer willen spelen. Ik heb mijn 7 decks niet voor niets in elkaar geknutseld

Ik heb momenteel deze decks:
Jaya Ballard + Jaya's Immolating Inferno mass damage

Chandra, Acolyte of Flame + Indomitable Creativity cheat grote creatures in het spel

Kasmina, Enigmatic Mentor + Polymorph cheat grote creatures in het spel

Dack Fayden + Argent Mutation proliferate en planeswalkers

Liliana of the Dark Realms + Consume Spirit big mana

Nissa, Who Shakes the World + Explore big mana, big creatures

Tezzeret, Master of the Bridge + Thoughtcast affinity

Ik ga vanavond Puerto Rico spelen, maar als er tijd over is hoop ik ook nog een of twee potjes Oathbreaker in te kunnen squeezen .
BluezamX
4 jaren geleden
Ik vond het een geweldig format, maar in mijn speelgroep was het weinig populair. Inmiddels mijn Venser, the Sojourner + Comeuppance ETB control deck uit elkaar gehaald en in mijn Chulane, Teller of Tales deck verwerkt.

Ik heb nog een Koth of the Hammer + Blasphemous Act control en win met koth emblem deck (subthema dragons), maar dat is compleet samengesteld uit dingen die ik heb. Zodra ik daar wat uit nodig heb zal die ook wel verdwijnen.
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
In onze groep ligt het een tijdje stil. Ik heb 4 potjes gespeeld en ook een tweede deck gemaakt dat ik nog niet op tafel heb gehad.
Luc
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Het valt me op dat er nog maar weinig over Oathbreaker gesproken wordt. Spelen jullie nog of is de vlam uit de pan en staat je deck nu naast je Tiny Leaders deck stof te happen?


Heb hetzelfde gevoel, vaak een gebrek aan spelers en vandaar de paar decks die ik had ook weer uit elkaar gehaald. Commander blijft bij onze speelgroep ook de eerste keuze.
BluezamX
4 jaren geleden
Oathbreaker is leuk voor als je nog maar een half uur hebt. Maar zelfs dan wordt bij onze Commander groep gewoon het motto "snel spelen" en doen we daar nog een pot van
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
17 uren geleden
Heb hetzelfde gevoel, vaak een gebrek aan spelers en vandaar de paar decks die ik had ook weer uit elkaar gehaald. Commander blijft bij onze speelgroep ook de eerste keuze.


In onze groep is het ook Commander wat de klok slaat, maar tussendoor willen de Oathbreaker decks nog weleens op tafel komen. Die groep zie ik echter soms anderhalve maand niet, dus heel veel actie krijgen m'n decks niet. Wat ik best zonde vind, want er is iets aan de combinatie van snelheid en politiek gekonkel van Oathbreaker dat me echt blijft fascineren
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 110 posts
  • Laatste post Sunitram 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Morph 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top