Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Online Magic spelen?

beany
7 jaren geleden
weet iemand een site/programma/spel waar je online tegen vrienden kan spelen?
liefst iets wat de regels van magic volgt en waarschuwt wanneer iets niet kan
burtyoungsters
7 jaren geleden
MTG Online?
beany
7 jaren geleden
die had ik geloof ik geprobeerd maar kreeg ik steeds foutmelding of error
dus had die weer ge deinstalleerd

die had ik idd al eens gedownload zal nog wel eens proberen
kan je er iets meer over vertellen hoe het werkt ed?
 bijgewerkt door beany 7 jaren geleden
Davy
7 jaren geleden
Ik gebruik zelf Xmage, installatie vergt wat IT-handigheid, en er zitten af en toe kleine bugs in, maar het is gratis en werkt verder prima.
Reynaerd
7 jaren geleden
Ik speel wel eens via Skype met vrienden Magic.
Dan moet je wel een camera hebben uiteraard, en vrienden die je kan vertrouwen.
beany
7 jaren geleden
ik krijg xmage launcher niet geopened ik kan hem alleen ergens opslaan en als ik die open krijg ik hetzelfde (opslaan en openen is grijs en kan ik niet openen)
ik heb nu geen crashes met magic online maar decks/kaarten moeten kopen staat me niet aan
ik zoek alleen iets waar we onze decks op kunnen zetten voor een potje doordeweeks

en heb ook eens via skype 1 vs 1 gedaan maar had alleen in ingebouwde camera in me laptop en dat werkte niet
aangezien die schuin moest staan om mijn kaarten te laten zien en kon ik dus niet zien wat tegenstander deed
en wij kunnen niet videogesprek met meerdere personen hebben dus dit valt helaas om meerdere redenen af
 bijgewerkt door beany 7 jaren geleden
Sunitram
7 jaren geleden
Het is een beetje het Magic equivalent van Subway noemen als iemand vraagt of je een broodjeszaak kent, maar heb je Magic Duels al op Steam geprobeerd? Is gratis, is redelijk makkelijk in het gebruik (wel lange laadtijden soms) en in de games zelf houdt ie het tempo er lekker in.

Anders, als je echt specifieke formaten wil oefenen (standard, modern, zelfs commander!), dan is Xmage inderdaad een aanrader. Je moet er even aan wennen, maar als je hem doorhebt is het een hele fijne gratis online Magic service

EDIT: Ninja'd. Ik weet niet waarom Xmage niet voor je werkt...
 bijgewerkt door Sunitram 7 jaren geleden
beany
7 jaren geleden
ik zoek iets waar ik causal en commander kan spelen (waar je eigen deck kan invoeren heel heel graag gratis)

dus dan klinkt x-mage goed maar de installatie ging niet goed kan je uitleggen hoe het wel werkt?
farden10
7 jaren geleden
Cockatrice is nog een optie. Je moet wel even de knoppen combinaties goed doorlezen, maar verder is het heel makkelijk te gebruiken en het is gratis
WizardGarm
7 jaren geleden
Ik gebruik net zoals farden10 ook Cockatrice, beetje wennen maar het precies wat jij zoekt. Gratis, zelf alle kaarten in kunnen voeren, en heeft goede simulaties voor schudden, mulligans etc etc.
beany
7 jaren geleden
ik heb gehoord dat cockatrice niet echt let op wat legal is in magic en je dus (al dan niet per ongeluk) verkeerde moves maken is dat nog steeds zo?
farden10
7 jaren geleden
Voor zover ik weet is dat nog steeds zo. Cockatrice is eigenlijk gelijk aan Magic aan de keukentafel, maar dan via je pc.
beany
7 jaren geleden
hoe maak ik een commander deck op cockatrice? ik kan alleen kaarten naar main of sideboard zetten
en zie alleen new deck maar niet waar ik het type deck kan invullen/klikken

kan iemand ook uitleggen hoe ik met mensen online kan spelen?
ik kan niet connecten met een server en registreren lukt ook niet
 bijgewerkt door beany 7 jaren geleden
Roboreaper
7 jaren geleden
MTGO:
kost geld, maar meeste kaarten zijn erg goedkoop, dus casual decks kosten tussen 5-15 euro. draften is wel leuk en als je genoeg point hebt door winnen. of rares in te ruilen voor tickets dan is sealed ook nog wel te betalen

Xmage:
launcher downloaden is niet genoeg. me moet ook Java installeren.
http://www.slightlymagic.net/forum/viewtopic.php?f=70&t=13632 voor korte handleiding.
Zorge wel dat je Xmage in een apparte folder start want de launcher zet alle bestanden ernaast.

Volledige rule engine, soms wat bugs, maar ook een roll back systeem( fouten corrigeren)

Cockatrice
geen automatische dingen. alles met de hand doen. Online is te doen via een account maken voor de server waar je op connect, maar die zijn moeilijk te vinden.

---
zelf raad ik cockatrice af voor online play. meeste mensen zijn ERG onaardig en omdat je alles zelf moet doen, cheaten mensen veel. Als je echt online wilt. https://github.com/Cockatrice/Cockatrice/wiki/Public-Servers voor servers.
- http://www.woogerworks.com/offered-services.html
- registereren zou moeten werken
-- "click on the Cockatrice menu and then Register to server..."

decks bouwen in cockatrice vind ik dan weer erg fijn.
- je hebt geen type decks.
- je maakt een nieuw deck en slaat die dan op.
- als je EDH wilt doen dan moet je je commander in je SB stoppen bijv en dan aan het begin van het spel uit je sideboard vissen en apart leggen.

Xmage is wel de beste optie op dit moment. als je Java installeerd: https://www.java.com/en/download/manual.jsp dan kan je .Jar bestanden openen. dan zou de launcher moeten werken
 bijgewerkt door Roboreaper 7 jaren geleden
FinlayDaG33k
7 jaren geleden
Untap
tis nog in de aanbouw ed. maar voor een groot deel prima
veel met de hand
Patrick72
3 jaren geleden
Persoonlijk vind ik een potje magic erg leuk maar niet op magic arena online, het gaat er alleen maar om om zoveel mogelijk rares te verzamelen een leuk potje magic zit er niet in. En vooral als men al gewonnen heeft nog even zeggen GOOD GAME wat een dood doener ik heb het spel verwijderd van mijn laptop.
Groeten Patrick
Sunitram
3 jaren geleden
Even los van dat dit een beste necropost is; Arena is letterlijk Standard. Ik ben ook minder dan enthousiast over de manier van kaarten verzamelen (ik heb mythic wildcards als water, maar ik kom eeuwig rares tekort), maar daarbuiten is een potje op Arena weinig anders dan op je lokale FNM. Het kan helpen om je decks eens te updaten; als je ze hier post willen veel forum members je wel helpen
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik heb echt enorm veel plezier op Arena met Brawl, en de tijdelijke challenges met maffe decks, en nu ook Jumpstart!
Bavelb
3 jaren geleden
Ik kan als f2p speler prima meekomen in de diverse meta's Heb altijd wel 2 a 3 metadecks in standard en nu ook historic. Je moet alleen wel van competitieve decks houden en geen janky decks willen spelen, om je wildcards efficient te gebruiken.

Eenmalig gems grinden via drafts voor een seasonpass helpt daarbij erg: je krijgt bijna je hele inleg terug als je genoeg speelt, en hebt dan vrij makkelijk genoeg voor de volgende pass.

Goud vooral stoppen in drafts om zo meer gems en boosters te krijgen (en dus wildcards). Of traditional standard/historic events om goud om te zetten in meer goud
 bijgewerkt door Bavelb 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 20 posts
  • Laatste post Bavelb 3 jaren geleden
  • Gemaakt door beany 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top