Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Opruimwoede - de andere kant van Magic verzamelen

Dordledum
5 jaren geleden
Ik heb me net heerlijk een paar uurtjes teruggetrokken uit de realiteit om een paar stapels kaarten die ik nog had liggen uit te zoeken, te ordenen en op te bergen. Terugkerend moment als er een set of een paar sets uitgekomen zijn of ik een paar decks uit elkaar gehaald heb. Houdt me dan wel meestal een paar dagen zoet.

Alles netjes op een rijtje geeft me een prettig gevoel. Ik moet nu alleen nog de artifacts uitzoeken en de mappen van de landcollectie bijwerken. Als ik het te lang laat slingeren, wordt ik ook onrustig. Een soort dwang? Opruimwoede? Ik weet het niet.

Ben ik de enige? Of is het het herkenbaar?

Vroeg het me af, weer eens wat anders.

MagnusMagicus
5 jaren geleden
Oh absoluut. Ik ben ook altijd bezig met mijn Magic opruimen en dat geeft een goed en rustig gevoel .

Sterker nog, ik speel al ruim 20 jaar en ik bezit misschien net 5000 kaarten .
Axwell01
5 jaren geleden
Hoe doe je dat dan?

Schaf je zo weinig aan of verkoop/verruil je bergen commens en uncommens voor interessantere kaarten?

Tis alles behalve cool zijn maar ik heb toch wel aan dubbelen minimaal een 0 erbij...
burtyoungsters
5 jaren geleden
Zeer herkenbaar. Tegelijkertijd word ik altijd enorm onrustig van bulk common/uncommons. Fling is best een leuke kaart, maar na de 14e dubbele kaart heb ik het wel gehad.

Wat doen jullie met overbodige commons/uncommons?
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
57 minuten geleden

Wat doen jullie met overbodige commons/uncommons?


Als ze niet veel waard zijn geef ik ze weg. Ik speel alleen Commander, ik heb van de meeste kaarten er max 2 bewaard. Tenzij ze verschillende art hebben, dan van elke versie 1.
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik probeer mijn verzameling tot een minimum te beperken. Ik heb een zestal commander decks die ik soms wel wat bijwerk met nieuw materiaal, maar ik ben gestopt met actief bouwen (wegens te weinig speeltijd) dus commons, uncommons en rares onder de 3 euro vliegen richting een bulkbak die ik om de zoveel tijd online te koop zet.
Omdat ik wel veel sealed en draft speel loopt dit met de tijd toch wel op maar ik gebruik deze stapels dan weer om nieuwe sealed events te sponsoren of wat singles te kopen die me interessant lijken voor mijn commander decks.
Op deze manier houd ik mijn overige losse kaarten tot een minimum (sterker nog, ik heb soms helemaal geen losse kaarten buiten die 6 decks om)
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Blasty
5 jaren geleden
Ik bewaar meestal alles wat ik open, commons meer dan 4 doe ik in een bulk bak die ik aan de game shop geef. Als ik van de huidige set genoeg un/commons heb laat ik ze na een draft liggen voor beginnende spelers.
Opruimen en sorteren van de kaartjes is wel een leuke bezigheids therapie

Het is ook fijn als een oude common ineens waardevol wordt, of iemand in mn groep wilt er een paar voor een janky deck, ik heb ze altijd op voorraad en binnen een minuut gevonden.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb een tijd geleden uitgezocht wat ik al jaren had liggen en toch niet meer ging gebruiken en dit aan de Bazaar verkocht. Ruimt heerlijk op en als ik een kaartje mis koop ik die wel los hier, veel beter dan 40.000 kaarten in bakken hebben liggen.

Ik heb 16 Commander decks en 8 gewone, dus daar zit de helft van mijn verzameling al in
Dordledum
5 jaren geleden
Ik heb sinds de nieuwe website ook al een paar keer een stapeltje waardevoller ruilmateriaal waar ik geen animo voor vond aan de Bazaar verkocht. Zeker prima methode. Werkt vast ook voor bulk, maar daar nog geen ervaring mee.
burtyoungsters
5 jaren geleden
Ik heb laatst een hoop draft en sealed bulk verkocht. Ging prima. Je krijgt er natuurlijk niet de hoofdprijs voor, maar uiteindelijk lekker wat singles en accessoires die ik wel gebruik terug gekocht. Win win situatie wat mij betreft.

EDIT: verkocht aan de Bazaar dus.
 bijgewerkt door burtyoungsters 5 jaren geleden
RSelen
5 jaren geleden
Mijn verzameling probeer ik niet al te groot te laten worden. Een tijdje terug heb ik een berg commons verkocht en hier wat kaarten voor terug gekocht. De commons en uncommons die ik nu nog heb zijn vooralsnog op oude/nieuwe layout en kleur gesorteerd. De kaarten die ik de vorige keer weggedaan heb, waren ook nog verdeeld op cardtypes en deze dan weer alfabetisch opgeborgen. Dit voor als ik een kaart snel nodig zou hebben, en het mij een prettig gevoel geeft als het netjes opgeruimd is. Dat ga ik met de kaarten die ik nu nog heb ook weer doen denk ik. Een vorm van bezigheidstherapie zullen we het maar noemen
Rhyddids
5 jaren geleden
Ik ben nu net begonnen en heb 210 kaarten van mezelf, al gaan die ook gewoon gebruikt worden door het hele gezin. Maar ik ben ook iemand die wel hevig kan verzamelen, dus daar kunnen er zeker altijd bij komen :') Ik heb gewoon te veel andere verzamelingen ook nog.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik moet weer eens beginnen aan deze woede. Begint weer op te stapelen op de meest onvindbare plekken.
Teferi
5 jaren geleden
Zeer herkenbaar! Ik heb gemerkt dat het sorteren en archiveren van mijn kaarten erg therapeutisch werkt dus ik doe het graag.
Door de aankomende dure maand ben ik ook weer meer gaan ruilen om kosten te voorkomen dus dan helpt het als alles op de juiste plek ligt.
Dordledum
5 jaren geleden
Haha, ik ben net weer helemaal bij. Tot Ultimate Masters uitkomt tenminste. Alleen mijn ruilmateriaal zit nog niet netjes in de ruilmap, maar ligt wel op volgorde apart.

 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
nielsbap
5 jaren geleden
Hahaha ik zie dat iedereen weer druk aan het opruimen is. ik zou graag die binders dan eens zien. mijn vader vindt het leuk maar vindt de set symbooltjes best lastig. dus dat heb ik voor hem gedaan (ben er 3 weken mee bezig geweest) nu moet ik hem eens vragen of hij het af wil maken. druk druk druk. maar ik ben wel super blij dat hij me tokens heeft gesorteerd op naam en dan op art.
koopman2017
5 jaren geleden
ik ben nu druk op zoek naar mijn eerste set kaarten. waarschijnlijk zijn ze van 1993 toen het voor het eerst uit kwam. ik pak het spel nu weer op. Ik had niet door dat het spel in zo veel steden te spel zo groot was geworden dat maakt het nu wel super leuk. toen ik begon was er eigenlijk helemaal niks alleen samen met mijn broertje en zus.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik sorteer als volgende.

1 map met ruilwaar.
1 map met kaarten die ik niet weg ruil. Leuke (commander) kaarten. Zijn voornamelijk rares, maar ook. Uncommons. Dit berg ik ongeveer in zoon map op: UG Supreme Collector's Album QuadRow XenoSkin Black
1 map met deck die ik aan het bouwen verzamelen ben.
Verder 8 van die bundle dozen met alle kleuren etc met de kaarten. Die ik leuk vind zitten hier in.

De rest komt in een bak met uncommons en commons die ik nog moet verkopen.
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
21 uren geleden
ik ben nu druk op zoek naar mijn eerste set kaarten. waarschijnlijk zijn ze van 1993 toen het voor het eerst uit kwam. ik pak het spel nu weer op. Ik had niet door dat het spel in zo veel steden te spel zo groot was geworden dat maakt het nu wel super leuk. toen ik begon was er eigenlijk helemaal niks alleen samen met mijn broertje en zus.


Mocht je die vinden, deel dan wat foto's . Wellicht kunnen we je helpen met het bepalen van de waarde (dat kan drie keer niks zijn, maar het kan ook veel meer zijn dan je verwacht). Veel oude kaarten zijn erg in waarde gestegen de afgelopen jaren (maar veel ook niet ).
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top