Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Paar Commander vragen voor alle spelers.

piano
6 jaren geleden
1. In welk formaat speel jij het vaakst Commander? 1v1? 2v2? FFA?
2. En hoeveel beurten schat je dat een gemiddeld potje commander duurt?
3. Welke kaart kom jij het vaakst tegen in jouw potjes?
4. Wat is je meest gehate kaart om tegen te spelen (en hoe los je dit op)?

Wellicht is dit voor meer mensen leuke informatie.
Met genoeg antwoorden zal ik een grafiekje maken en posten!
 bijgewerkt door piano 6 jaren geleden
LeKrutes
6 jaren geleden
1. Free for all en pentagram
2. Ongeveer 10 denk ik.
3. Basic land . Daarna Sol Ring verser niet echt een idee.
4. Prossh, Skyraider of Kher zie deze commander te vaak. 6 spelers hebben er een deck mee. Het is of de speler met prossh dood haten en leuk potje spelen of ten onder gaan.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
1. Alleen Free for All eigenlijk. Liefst met 3-5 spelers.

2. 10-15 in mijn meta denk ik.

3. Basics . Verder de goedkope staples die in bijna alle decks kunnen. Sol Ring, Command Tower, etc.

4. Insurrection / Armageddon / extra turns / poison. Ik los dit op door tegenstanders ervan te overtuigen dat dit het spel minder leuk maakt.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
1. 1v1v1
2. 12
3. Heel moeilijke vraag. Misschien een van de volgende: Sakura-Tribe Elder, Rakdos Signet, Anger, Duplicant...
4. Edgar Markov. Hoe los ik dit probleem op? Goed uithuilen nadat ik weer in elkaar ben gestompt.

Er zijn natuurlijk tig heel vervelende kaarten waar ik een hekel aan heb (Winter Orb!), maar die zie ik ook (bijna) nooit.
StanleyW
6 jaren geleden
1. FFA, 3/4 spelers
2. 13?
3. Tsja, de standaard ramp, Cultivate, Sakura-Tribe Elder, Yavimaya Elder, Orzhov Signet en co. Tragic Slip, Phyrexian Arena en Ulvenwald Tracker zie ik ook vaak genoeg langskomen.
4. Rise of the Dark Realms. GRMBL. Zorgt alleen al voor zoveel ETB effecten dat zelfs een WoG de game meestal niet kan redden.
Dordledum
6 jaren geleden
1. Free for all 3 tot 5 spelers, maar bij gebrek aan actieve spelers ook wel 1v1.
2. Beurten of turns? Eh...lastig te zeggen... 10 tot 50 turns. Een goeie pot kan soms meerdere uren duren.
3. Basics, Command Tower, Sol Ring, Sakura-Tribe Elder, Cultivate/Kodama's Reach/Harrow (kort samengevat: alles wat rampt)
4. Wave of Vitriol / extra turns/combat phases / discard-decks / Nekusar, the Mindrazer (in combinatie met wheel/millkaarten)
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Gijsneus
6 jaren geleden
1. Het liefst Free for all met 4 spelers. Ook met enige regelmaat 1v1. Laatst weer Emperor gespeeld, was ook weer eens leuk.
2. 10 tot 20 oid? Geen idee, ik houd dat niet echt bij.
3. Command Tower, Eternal Witness, Cyclonic Rift, Terramorphic Expanse
4. Propaganda en Ghostly Prison. Exilen en nooit meer terugzien.
Reynaerd
6 jaren geleden
1 2-5 spelers, en dan meestal ieder voor zich. Af en toe Usurper (bij 5 spelers), Planechase of Archenemy (bij 4 spelers)
2 Het ligt heel erg aan met wie je speelt. Ik ken decks die het liefst turn 3 afgaan, maar ik heb met gemak wel eens de 30 beurten gehaald. Het ligt er echt aan met welke commander en tegen welke commander je speelt
3 Sol Ring is altijd veel gespeeld. Daarnaast bekende kaarten als Command Tower, Lightning Greaves/Swiftfoot Boots
4 Ik heb niet echt een specifieke kaart, maar meer algemene tactieken als I-win-Cards (Insurrection/Cyclonic Rift), Infect, Land-destruction en Lockdowns als Humility & Ensnaring Bridge.

Ik zie EDH als een leuk casual format en daar baseer ik mijn decks ook op. Al vind ik Infinite niet altijd leuk, het hoort erbij en ik speel het zelf ook. Als je merkt dat het minder leuk wordt om met/tegen bepaalde mensen te spelen, probeer een andere speelgroep te vinden, of ga challenges met elkaar bedenken
LeKrutes
6 jaren geleden
Als je verliest van een Ensnaring Bridge mis je denk ik removal in je deck.

Insurrection snap ik. In deck waarbij dat de enige win con is is het inderdaad saai. In decks met waarbij het als extra dient vind ik het een minder groot probleem.

Cyclonic Rift zie ik maar 1 op de 20 potjes voor een win zorgen. Vaak wordt het vooral defensief gespeeld en duurt het potje vooral langer.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
Morph
6 jaren geleden
1. Louter Free for All
2. Tussen de 15 en 20 denk ik?
3. Buiten landen is dat denk ik Sol Ring.
4. Ik vind Voltron decks niet leuk om tegen te spelen. Zoals Uril, the Miststalker, Rafiq of the Many of Bruna, Light of Alabaster bijvoorbeeld. oplossing is natuurlijk die Commander te slopen. Maar vaak hebben dat soort decks veel protection in het deck zitten.
Laatst wel veel tegen Painful Quandary gespeeld. Ook geen fan van.
piano
6 jaren geleden
Bedankt voor alle antwoorden! Leuk om te lezen.
koffiemelk
6 jaren geleden
1; meestal variërend tussen de 3 tot 6 personen, en voornamelijk vampire, emperor of Usurper. FFA vinden er een aantal te lang duren in mijn meta.
2; Ik gok ook tussen de 15 a 20 beurten.
3; Sol Ring, Lightning Greaves, en verder alle bovengenoemde kaarten wel.
4; de grootste hekel heb ik aan Humility, je kan er geen kak tegen doen, tot je een spell ofzo pakt, ETB doet ook niets voor je. De tweede is Sorin Markov. Verder ben ik geen fan van infinite gaan. Ohhw en blijf van iemand zijn land af, anders kan je geen magic meer spelen, utility landjes slopen uitgezonderd
LeKrutes
6 jaren geleden
Emperor valt mij altijd tegen. 9 van de 10 keer is het ene team moord de ander uit. Gisteren de usurper / kingdom gedaan. Super vette games. Alles ging heen en weer en welke rol zal hij hebben. Zo heb ik gisteren mijn knight volledig vermoord.

Regels usurper of kingdom
http://articles.edhrec.com/uncompetitive-spirit-kingdoms
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
MarcelN
6 jaren geleden
Quote:
35 minuten geleden
Zo heb ik gisteren mijn knight volledig vermoord.



Waren mooie potjes!
 bijgewerkt door MarcelN 6 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 14 posts
  • Laatste post MarcelN 6 jaren geleden
  • Gemaakt door piano 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top