Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Paper Magic online tegen elkaar spelen

MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik ben trouwens echt stinkend jaloers op het feit dat Wizards jou tagt in hun bericht
PrimeAvatar
3 jaren geleden
Triskelion88
3 jaren geleden
Ik speel nu een oldschool toernooi op basis van robin round system waardoor je van te voren weet wie je tegenstanders zijn dus dan kan je afspreken hoe laat en wanneer,5 ronden en dan wordt de top 8 bepaald(hoe dat precies werkt weet ik niet) maar is echt super leuk om door de weeks te doen.
vanmaanen
3 jaren geleden
Zijn er mensen met ervaring via bijvoorbeeld Spelltable oid? Ik zou dat graag proberen binnenkort....

Bovenstaande set-up lijkt me een goed startpunt
MitchDeBaas
3 jaren geleden
ja ik denk dat ik nu met die avondklok ook moet gaan toegeven
JEV
3 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Zijn er mensen met ervaring via bijvoorbeeld Spelltable oid? Ik zou dat graag proberen binnenkort....

Bovenstaande set-up lijkt me een goed startpunt

Zin om eens een potje te spelen om te testen? Donderdag of vrijdag. Voor de prerelease van zaterdag iig.
Ik heb het vandaag geprobeerd, maar bij iemand moest de browser steeds gerefreshed worden omdat het beeld steeds op zwart ging. Niet heel ideaal.
offspring
3 jaren geleden
Ik heb het een paar weken voor het eerst geprobeerd via spelltable, met drie personen in totaal. Twee opmerkingen:

1. Het duurde behoorlijk lang voordat bij alle drie de spelers zowel audio als video werkte. Op de een of andere manier was steeds bij een van ons een van de schermen zwart, terwijl de andere twee het wel zagen. Lijkt een raar bugje.

2. Ik gebruik de door Bazaar ontwikkelde streaming technologie (moet wel een beetje fancy klinken toch) met het doosje uit de eerste post in deze thread. Werkt echt uitstekend, maar spelltable kan echt niet omgaan met het filmen vanuit een hoek: de kaartherkenning werkt dan voor geen meter. Hij maakte letterlijk van een Adarkar Wastes een Dread Cacodemon ofzo. Met name voor spelers die niet de meeste kaarten in je speelgroep uit hun hoofd kennen (bij ons is er eentje die het een stuk minder lang speelt dan de anderen) is dat soms lastig.

Verder wel props voor spelltable, het is niet mijn bedoeling het af te kraken. Ik denk dat ik het liever gebruik dan Google Hangouts.
 bijgewerkt door offspring 3 jaren geleden
LeKrutes
3 jaren geleden
Ik gebruik discord om digitaal te magicen met camera. Wat wordt er voornamelijk door de andere bazaar mensen gebruikt. Zou wel keer met iemand anders van bazaar willen kaarten digitaal. Nu kan dat. Vanuit Eefde naar Delft reiden is wel een eind. Vind er standaard avond dat er digitaal commander wordt gespeeld bij de bazaar?


Voor discord heb je of een pc/laptop met een losse webcam die je goed op je speelveld kan mikken. Hier heb je een account voor nodig.
Of wat ik zelf heb. Een laptop/pc om de speelvelden van de anderen te zien en een standaard voor mijn telefoon om mijn speelveld te delen. Hiervoor heb ik wel 2 discord accounts nodig. (gebruik ook de standaard uit de eerste post)
 bijgewerkt door LeKrutes 3 jaren geleden
MitchDeBaas
3 jaren geleden
ik ben van plan spelltable volgende week te gaan testen. ik ben nu eerst een arm voor mijn telefoon aan het 3D printen.
Als ik spelltable running heb, is er dan iets van een bazaar discord of een plek waar mensen meeten om te spelen? voordat ze de lobby van spelltable ingaan zegmaar.
het lijkt me dan wel leuk om is met nieuwe mensen te spelen, dat is sinds vorig jaar nog niet gelukt
Blasty
3 jaren geleden
Ik wil best aansluiten, stuur me maar een berichtje Mitch.
Ik heb al wat ervaring met Spelltable.
JEV
3 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
1. Het duurde behoorlijk lang voordat bij alle drie de spelers zowel audio als video werkte. Op de een of andere manier was steeds bij een van ons een van de schermen zwart, terwijl de andere twee het wel zagen. Lijkt een raar bugje.

Ja dit klinkt bekend. We hadden het idee dat het aan de 'use your mobile as webcam'-functie lag icm de browser (Chrome en Firefox). Het beeld ging constant op zwart, dus compleet onspeelbaar voor diegene. Tenzij je 2x per beurt refreshed...

Ik gebruikte zelf Iriun om m'n mobiel als webcam te gebruiken ipv de experimentele functie van Spelltable. En dat leek te helpen.

Nog een tip voor het ophangen van je webcam, een camera statief werkt echt ideaal. Alle ruimte en recht boven het midden. Beetje karton om je mobiel heen en met wat tape vastmaken.
 bijgewerkt door JEV 3 jaren geleden
Morph
3 jaren geleden
Niet helemaal onder de noemer "Paper Magic", maar wij spelen nu via Cockatrice, en praten via Discord.
Dit is een handig programma, waarbij je zelf alle Triggers en acties moet bijhouden en uitvoeren, het programma heeft enkel de basisfuncties van kaarten pakken, landen neerleggen..etc. Maar het werkt heel goed, en is wat mij betreft wat overzichtelijker dan Webcams e.d. Je kunt ook heel eenvoudig je deck hier van de bazaar exporteren en importeren in Cockatrice.

We hebben afgesproken alleen decks te uploaden die we ook daadwerkelijk op papier hebben.
 bijgewerkt door Morph 3 jaren geleden
MitchDeBaas
3 jaren geleden
Hallo,

ik heb gister Spelltable voor het eerst geprobeerd. dat beviel me best goed moet ik zeggen! nu vraag ik me af of er hier van de bazaar een discord server of iets dergelijks is. zodat je als je thuis zit en gewoon een potje wil spelen. kan kijken of er iemand online is en kan gaan spelen.

als dit er nog niet is lijkt het mij personelijk best leuk om zoiets op te zetten. het idee is dan dat er gewoon 1 grote discord groep komt waar je een berichtje in stuurd en kan checken of er ook andere mensen willen spelen.

is dit er, of is hier animo voor??



EDIT:
ik kreeg net een uitnodiging, dus denk dat mijn vraag beantwoord is. thanks!
 bijgewerkt door MitchDeBaas 3 jaren geleden
JEV
3 jaren geleden
De Discord link is ook te vinden bij Commander @ Home, zie ik nu.

Ben best te porren voor een avondje EDH/casual/Pauper via Spelltable. Ik moet alleen even kijken of ik de automatische ISO/brightness correctie van m'n mobiel uit kan zetten, is nu nogal een disco soms.
Een pot via Tabletop Simulator of XMage kan ook. Dan kan je zelfs met meerdere mensen draften.
MitchDeBaas
3 jaren geleden
ja ik vraag me dus af of er een kanaal in de discord is waar je ook voor casual potjes elkaar kan meeten zonder bazaar evenement. ik zou het wel leuk vinden om wat vaker edh of casual tegen anderen te spelen.
JEV
3 jaren geleden
Voicechat Paper Magic at Home 1 en 2 gok ik? Neem aan dat de Kaldheim kanalen nu ook niet gebruikt worden.
MitchDeBaas
3 jaren geleden
ja dat gok je indd, maar het zou dus mooi zijn als daar een specifiek channal voor gemaakt zou kunnen worden. eentje waar iedereen gewoon in en uit kan hoppen. zodat als je online komt, je meteen kan checken of er mensen zijn. ipv alle channels af op hoop van zege
SceneFizza
3 jaren geleden
Ik zeg altijd, als er varkens en apen op de wereld zijn met computerchips in hun koppies, dan moet er toch een hoop mogelijk zijn.
Toch is het me nog niet gelukt. Dus ik probeer volgende week ergens online te kunnen paper gamen.
JEV
3 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
ja dat gok je indd, maar het zou dus mooi zijn als daar een specifiek channal voor gemaakt zou kunnen worden. eentje waar iedereen gewoon in en uit kan hoppen. zodat als je online komt, je meteen kan checken of er mensen zijn. ipv alle channels af op hoop van zege

Bij de voice channels kan je zien wie er in zitten.
Brobraam
2 jaren geleden
Persoonlijk gebruik ik dit voor paper magic from home: https://www.action.com/nl-nl/p/hot-tutorial-standaard/

Is wat prijziger dan een DIY versie met een bundle doos, maar is wendbaarder en geeft de optie voor licht
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top