Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Poging 2: Commander Deck hulp

Justian2002
2 jaren geleden
Hoihoi,

Laatst had ik een poging gedaan een commander deck te maken, wat niet helemaal lekker liep (moest veel kaarten schrappen enzo). Ook het mono green werkte niet helemaal mee. Dus probeer ik het helemaal opnieuw, deze keer dual colored: Black en Green. Nu zijn de creatures en de Lands zo goed als gereed voor gebruik, maar loop ik vast op de enchantments, sorcery en instants. omdat ik niet heel vaak Black speel, weet ik niet echt goede Black cards die ik hiervoor gebruiken kan.

Dus, ik hoop dat er veel suggesties komen waaruit ik kiezen kan, want nu loop ik flink vast

DezieDennis
2 jaren geleden
Misschien dat edhrec.com je ideeën kan geven voor het deck als je daar nog niet gekeken heb.
Justian2002
2 jaren geleden
mbv edhrec heb ik nu denk ik iets weten te maken. Als iemand nog feedback heeft, lemme know
(en ja, ik weet dat Earthcraft een prijskaartje heeft! maar ik ga deze waarschijnlijk met een proxi spelen. Ik weet niet in hoeverre dit is toegestaan in een BoM toernament)
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
Rody
2 jaren geleden
Tijdens officiële toernooien, dus ook bij de Bazaar of Magic, zijn proxies niet toegestaan.
Justian2002
2 jaren geleden
Ook ik ga een boost doen op deze topic!
Ik heb nog noet vaak met zwart gespeeld, dus ik weet niet 100% zeker of de kaarten die ik heb ook een winnend deck (kunnen) zijn. Van de groene kaarten ben ik (vrijwel) zeker dat ik goede kaarten heb, aangezien dit vrijwel allemaal kaarten zijn die best vaak genruikt worden binnen Commander!
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Leuke lijst! Ik heb wel een paar suggesties

Elf Replica is zeker ok, maar ik raad Reclamation Sage wel ruim aan boven de Replica.
Moonglove Winnower is niet echt een commander kaart. Vier mana voor een 2/3 deathtouch....als je perse een deathtoucher wil dan kan ik Oakhame Adversary van harte aanbevelen. Ochran Assassin is ook nuttig, zeker als je zijn power kunt boosten. Poison-Tip Archer is ook een topkaartje. En Wren's Run Packmaster is ook de moeite wellicht waard.
Thornbow Archer kan zeker nuttig zijn, maar in dit deck denk ik dat hij 1x aanvalt en dan gaat hij dood .
Army of the Damned is een coole kaart, maar past niet echt in je Elf thema.
Return to Battle is echt een te klein effect. Ik raad Patriarch's Bidding aan
Defenestrate is ok, maar Murder sloopt ook flyers (oh wacht, die speel je al ). En je kunt ook nog upgraden naar Hero's Downfall, maar als je het niet erg vindt dat het een sorcery is, dan zijn Bloodchief's Thirst, Never // Return en Ruinous Path goede opties.
Ik denk dat je veel te weinig enchantments speelt voor Ancestral Mask. Als je die speelt zonder enchantments dan geeft die niet eens een bonus.
Withercrown is leuk, maar 1 leven verliezen is niet het allergrootste drama in Commander. Ik zou deze vervangen.

Dat waren een paar kleine dingen, ik hoop dat je er wat mee kunt!
Justian2002
2 jaren geleden
een klein updatje gedaan. vind het jammer om mijn favo kaart te zien gaan... (RIP Ancestral Mask 2021-2021)

Wel fijn om te horen dat op het eerste gezicht de landjes in orde zijn (ik leer het nog wel eens haha)
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Weinig aan te merken op de landjes. Je kunt upgraden door iets minder "enter the battlefield tapped" landen te spelen, Necroblossom Snarl is een budget optie daarvoor. En je zou nog een land removal landje kunnen spelen, zodat je van een vervelende Maze of Ith ofzo af kunt komen. Ghost Quarter, Field of Ruin, Tectonic Edge, zoiets. En Wirewood Lodge is ook nog wel leuk.
Justian2002
2 jaren geleden
Ik wilde nog kijken of Yavimaya, Cradle of Growth (handig in combinatie met Arbor Elf) en een Damn erin kan doen. Ik heb ze toch liggen en mij lijken het wel ok kaarten (denk dat Damn zelfs beter is dan Murder, ookal is het een Sorcery)
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
Ik wilde nog kijken of Yavimaya, Cradle of Growth (handig in combinatie met Arbor Elf) en een Damn erin kan doen. Ik heb ze toch liggen en mij lijken het wel ok kaarten (denk dat Damn zelfs beter is dan Murder, ookal is het een Sorcery)


Damn heeft wit in zn color identity dus dat kan helaas niet
Justian2002
2 jaren geleden
Oh oeps, je hebt gelijk! Die heb ik over het hoofd gezien!
FouteWillem
2 jaren geleden
Ik vind het goed dat je zelf je deck bouwt en probeert.
Hulpvraag is dan ook niet erg.
Iedereen kan netdecken en edhrec gebruiken maar dan is het eigenlijk nooit jouw deck.
Keep it up
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top