Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Product Preview - Signature Spellbook: Jace

Eclavyrr
6 jaren geleden
Met de komst van een nieuw product op de Magic markt leek het me interessant dit item eens nader te bekijken. Dit product zal gaan dienen als vervanger voor de From the Vault series, die volgens Mark Rosewater niet langer gemaakt zullen worden.

Over welk product hebben we het hier? Nou, over niets minder dan de Signature Spellbooks. Een product waarbij een Planeswalker centraal wordt gezet en deze gekoppeld wordt aan een aantal iconische kaarten met (tot zo ver bekend) nieuwe art en een nieuwe stijl voor vrijwel al deze kaarten!

De eerste in deze lijn is niemand minder dan Magic's iconische magiër: Signature Spellbook: Jace

Nu heeft jullie schrijver het feitelijk product nog niet in zijn hebberige klauwtjes gehad, aangezien dit pas in juni beschikbaar zal zijn, maar is er genoeg over bekend om een korte preview in elkaar te zetten voor de mensen die geïnteresseerd zijn in dit item.



Algehele look & feel
Het geheel komt verpakt in een donker uitziende doos, met voorop het een afbeelding in de kleur van de bijbehorende Planeswalker. Voor Jace is dit natuurlijk blauw.

Alle bijgesloten kaarten zijn iconische spreuken die deze planeswalker zou casten, en zijn indien van toepassing voorzien van nieuw artwork waarbij de Planeswalker centraal staat. De kaarten hebben een heldere layout waarbij er voor gekozen is om de mana symbolen in een afwijkende kleur te printen, namelijk wit.

Mijn enige vraagteken hierbij is dat dit een uitdaging wordt als ze ooit bij Gideon uitkomen, maar het kan best zijn dat ze per Planeswalker een ander kleurenpalet gebruiken.
De kleuren op de achtergrond van de kaart zijn ook donkerder. Vergelijk Blue Elemental Blast maar eens met Blue Elemental Blast. Die laatste is een stuk donkerder en intenser.

Alle kaarten zijn voorzien van een bijbehorend set symbool, waarbij ik het een beetje vreemd vind om de common en uncommon kaarten naar rarity "Rare" te shiften, maar gezien het feit dat het een gelimiteerd product is, snap ik dit wel, dit was ook bij de FtV versies gedaan.

Ten slotte nog één ding: deze set voelt iconisch aan. Je ziet de kaarten en bij elke kaart denk je gelijk: BOH! Jace! Ik had bij geen enkele kaart, of zelfs de doos of de aankondiging het gevoel dat het weer een poging was om een label te plakken op een product in de hoop de verkoop omhoog te drijven. Een negatief gevoel dat ik bij de laatste twee Masters sets, en met name faalboot Iconic Masters (die zo iconisch was als een baksteen) wel had.
Dit voelt persoonlijk aan, alsof je een kijk neemt in Jace's ziel en daar zijn krachten en herinneringen meemaakt. Ik kan niet wachten op Liliana

Iconische spreuken
Natuurlijk zou een spellbook niets zijn zonder spreuken. In het totaal mag je 9 kaarten verwachten in dit spellbook. Acht van deze kaarten zijn speciaal geselecteerde spreuken voor deze Planeswalker, en de negende is een premium foil versie van één van deze acht kaarten. Welke dat is weet je van te voren niet.

Welke acht kaarten mag je dan verwachten?


Laatste print: Masters 25
Een goude ouwe, BEB zag vroeger de nodige play in control deckjes als sideboard kaart, tegenwoordig is deze kaart niet zo heel erg spannend meer. De "modal" optie is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Hij wordt op dit moment nog in Pauper gespeelt. Ik zelf denk dat dit de minst interessante reprint is.



Laatste print: Masters 25
Zeg je blauw dan denk je aan Island als meest iconische kaart in deze kleur. En dat is geen spreuk. Deze kaart is toch wel de gaafste reprint van de set. Goed, Brainstorm heeft zat reprints gehad, maar deze art in combinatie met de flavortekst zet deze versie vér boven de anderen uit. Een staple in Legacy, Vintage (ondanks dat hij daar restricted is) en Pauper, en daarnaast een prima kaart voor Commander.



Laatste print: Masters 25
De moeder van alle counterspells en de naamhouder voor elke opvolger. Ondanks de vele varianten wordt deze nog steeds veel gespeeld, ook in de competitievere formats zoals Legacy. Prima toevoeging aan een commander deck en erg, erg iconisch. Opmerkelijk is dat deze kaart geen nieuwe art heeft, ze hebben de art van Counterspell gebruikt.



Laatste print: Duel Decks Anthology: Jace vs Chandra
De originele versie van Jace, met de originele art. Wat kun je er over zeggen? Het is een prima Planeswalker en alhoewel de wat meer recentere versies zijn plaats in de competitieve formats hebben overgenomen is dit nog steeds een populaire kaart voor o.a. Commander.



Laatste print: Modern Masters 2017
Een staple in Modern en Legacy, en de spil in het zogenaamde Gifts deck. Een mooie reprint met een geweldig stuk artwork erop, iets wat bijzonder is aangezien elke reprint tot nu toe de originele Kamigawa art had.


Laatste print: Rivals of Ixalan
Noem mij een blauw deck in Standard en ik noem je een counterspell die je hierin terug vind. Inmiddels heeft deze kaart honderden reprint gehad. De artwork maakt veel goed en geeft het toch die unieke feel.


Laatste print: Eternal Masters
Onderdeel van de Mirage tutor cycle naast Worldly, Enlightened, Vampiric en Gamble. Dankzij Eternal Masters is deze wat meer beschikbaar geworden, en deze print kan geen kwaad. De art is super, en menig Commander speler zal deze graag in zijn deck of voor zijn Cube willen.


Laatste print: Explorers of Ixalan
Alleen opnieuw geprint in een speciale set en als Invocation in Amonkhet. Deze kaart werd voorheen best veel gespeeld in de eternal formats als antwoord voor blauw tegen onzin zoals Tarmogoyf. Tegenwoordig is deze een beetje uit de trend geraakt. Desalniettemin een prima reprint, en ik zie deze liever dan een zoveelste Control Magic versie.

Voor wie is dit bedoeld?
From the Vault series waren ooit bedoeld om spelers aan premium versies van bepaalde staples te laten komen. Helaas waren FtV kaarten zo krom als een 180 jarig russisch vrouwtje en de foil laag op de kaarten was niet altijd heel erg mooi (althans dat is mijn mening, ik was best blij met de FtV's hoor!). Verzamelaars die de sets wilden hebben voor de collectie, Cube en Commander spelers die een manier zochten om hun decks te pimpen en Constructed spelers die eindelijk versies van felbegeerde kaarten konden krijgen waren de voornaamste doelgroep van deze sets.

Ik denk dat die doelgroep niet veel veranderd is. Deze producten zijn echt bedoeld als extraatje voor bestaande spelers, en niet om nieuwe spelers naar het spel te lokken.

ECHTER

ik denk wel dat deze sets nieuwe spelers meer aanspreken omdat ze een duidelijker beeld geven van wat je van zo'n set mag verwachten. Ik denk dat er best kans is dat spelers die blauw een fijne kleur vinden om te spelen deze sets gaan zoeken en kopen. Het spreekt meer aan dan sommige andere sets (ik kijk naar jullie, From the Vault Lore & Twenty).

Value?
De waarde ga ik kort over zijn: in principe zijn alle kaarten die in deze set zijn opgenomen meer waard dan de MSRP van $19.99. Ik denk wel dat de kans klein is om ze voor exact de MSRP te krijgen. De set is gelimiteerd, alleen verkrijgbaar bij WPN stores (zoals onze Bazaar of Magic) en waarschijnlijk erg gewild.
Dit kan de prijs best hoger uit doen uitvallen, en dat mag je ook best wel verwachten. Ik denk wel dat de prijzen een stuk lager zullen zijn dan de FtV gedrochten die we af en toe mochten zien langskomen.

Het zal je misschien op zijn gevallen dat ik mijn mond niet echt heb geroerd over de random foil in de set. Dit is omdat ik deze als extraatje beschouw en niet meeneem in mijn mening over speelbaarheid, gewildheid of waarde van de Spellbooks. Je kunt er toch geen pijl op trekken of je nu een Brainstorm krijgt of een Negate.

Samengevat: Een prachtig product, gericht op een toch wel vrij breed publiek met mooie reprints van iconische kaarten, en een product dat ook aanvoelt als een persoonlijke spreukenboek van onze alom geliefde Jace.

Plusjes en minnetjes voor de liefhebber:

Plusje
+ Voelt aan als een iconisch en Magic-waardig product
+ Prima waarde voor MSRP
+ 8 prachtige kaarten, waarvan 6 met nieuwe art
+ Gericht op een breder publiek dan de FtV series en een waardige opvolger

Minnetjes
- De random-heid van de foil (alhoewel ik het meer als een plus zie dat je er gewoon een foil kaart bij krijgt)
- Beperkte beschikbaarheid kan eventueel de prijs omhoog duwen, ik hoop stiekem dat dit niet gebeurd.

Ik ben in elk geval al enthousiast, en het is lang geleden dat ik zo ontzettend uitzag naar een Magic product (buiten de artbooks om). Ik kan niet wachten tot juni!
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Sunitram
6 jaren geleden
Ik vind het ook een mooi product geworden! Persoonlijk juich ik het toe dat ze PartyJace als de Planeswalker van deze set hebben gekozen; hij was een van de First Five, dus iconisch, en daarnaast is 't nog steeds een soortvan guilty pleasure van me om 'm in Commander decks te sneaken. Op de Gifts en de Tutor na zou ik de rest van de set eerder aanschaffen vanwege het uiterlijk van de kaarten dan omdat ik nog echt nut voor ze heb (Negate en Counterspell zijn absoluut nuttig, maar ik heb er al zo veel ), maar dat mag de pret niet drukken. Als de prijs niet teveel omhoog wordt getrokken omdat Gifts erin zit, ga ik deze met alle liefde halen!
Cees007
5 jaren geleden
Minnetjes
- De random-heid van de foil (alhoewel ik het meer als een plus zie dat je er gewoon een foil kaart bij krijgt)
- Beperkte beschikbaarheid kan eventueel de prijs omhoog duwen, ik hoop stiekem dat dit niet gebeurd.

hehehe..... ik zeg niets BoM
MagnusMagicus
5 jaren geleden
En daarmee bedoel je dat je het zo tof vindt dat Signature Spellbook: Jace nu in de aanbieding is?
Eclavyrr
5 jaren geleden
BoM hanteert een prima prijs naar mijn mening, ik verwacht alleen dat dit product echter snel uitverkocht zal zijn.
Cees007
5 jaren geleden
Ik denk dat veel controll spelers dit een mooi product vinden inderdaad. Ik zelf ben niet zo super onder de indruk van de kaarten. Maar ik heb er wel 1 besteld just in case. Waarschijnlijk gaat die net als ftv series een aantal jaar de kast in totdat ik een kaart wil gebruiken of totdat hij in waarde is gestegen en ik er van af wil. Vind het alleen zo jammer dat de foiled kaart random is. En dat je dan weer the lucky package moet hebben voor wat value.
BuidingMage
5 jaren geleden
De prijs hier is best goed hoor, de msrp is ook gewoon niet te halen met een limited printrun
Gijsneus
5 jaren geleden
Quote:
13 uur geleden
De prijs hier is best goed hoor, de msrp is ook gewoon niet te halen met een limited printrun


Dit is natuurlijk onzin. In de handel koop je iets in, je zet er marge op inclusief btw en je bepaalt een verkoopprijs. Als Wizards al een adviesverkoopprijs geeft is het opmerkelijk als je hiervan afwijkt. De Bazaar is een winkel, de schoorsteen moet roken etc. maar meer dan 2x de mrsp is toch vrij fors.
 bijgewerkt door Gijsneus 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
ook nog ff een dingetje over de msrp:
Quote:
MSRP: $19.99*
*APPLIES TO US ONLY
Gijsneus
5 jaren geleden
+1 voor je positiviteit. In Europa zal de inkoop waarschijnlijk net boven de 10 euro liggen. Die MRSP is ook gewoon geldig voor Europa hoor.

Vind de lay out trouwens prachtig. Hoop stiekem dat er meer sets als dit verschijnen.
 bijgewerkt door Gijsneus 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Even kort door de bocht: geen discussie over de MSRP graag in dit topic. Laten we dit inhoudelijk over de kaarten hebben.

MSRP is een suggested retailprijs en de Bazaar mag zoveel of zo weinig vragen als ze zelf willen. De Bazaar wil graag ook zoveel mogelijk op voorraad hebben om dat aan te kunnen bieden, en dit voor 20 euro te koop zetten betekent alleen maar dat 1 iemand direct alles opkoopt en dan voor veel geld op Marktplaats gaat zetten. Om dat te voorkomen vraagt de Bazaar een realistische prijs. Ja, dat is dus relatief veel marge, maar dit product (of in ieder geval de voorloper From the Vault) was ook bedoeld als een soort van 'cadeau' aan winkels.

Dat uitgelegd: graag dit onderwerp laten rusten. Mocht je er perse iets over kwijt willen: info@bazaarofmagic.nl of als je een forumdiscussie wil: open een nieuw topic.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top