Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Rode commander kaarten

Jacemaster
4 jaren geleden
Hoi. Ik ben momenteel bezig met het kaarten uitzoeken voor mijn Torbran, Thane of Red Fell commander deck. Ik heb al veel kaarten ervoor uitgezocht maar ik besef me nu dat ik helemaal geen card draw en mana ramp kaarten heb. Heeft iemand leuke ideeën?
Knights_Hate
4 jaren geleden
Hi,

Dacht je aan bijvoorbeeld Faithless Looting?

Een handige site is gatherer.wizards.com
Werd mij ook aangeraden...
Kun je uit gebreid zoeken naar opties voor in je deck.
Have fun met de zoek tocht!
Blasty
4 jaren geleden
De meeste rode draw kaarten zijn tijdelijk (exile en play until end of turn) zoals Chandra, Fire Artisan en Light Up the Stage.
Of kaarten voor kaarten (discard and draw) zoals Faithless Looting en Cathartic Reunion

Je beste optie is artifact:
Endless Atlas, Staff of Nin, Mind's Eye, The Immortal Sun om even een paar te noemen.

Kwa ramp én draw zijn deze drie heel speelbaar:
Mind Stone
Hedron Archive
Dreamstone Hedron
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Goscalyon
4 jaren geleden
Sandstone Oracle is een heel erg leuk creature vooral als er een tegenstander is die blauw of groen speelt die hebben meestal wel 7 of meer kaarten op hand. Ik heb zelf ook een Torbran deckje : Ik zie dat in deze versie ik de oracle nog niet heb toegevoegd (+ een aantal andere kaartjes, maar misschien vind je inspiratie)
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
De website EDHRec kan ik je aanraden! En verder, kijk inderdaad bij Artifacts, die doen een hoop van wat je nodig hebt.

Ook een leuke kan zijn Hazoret's Monument, voor "Ramp" en kaarten!
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Qua mana ramp kan ik je Runaway Steam-Kin van harte aanbevelen; ik neem aan dat er genoeg rooie spells in je deck zitten Verder zou ik het ook voornamelijk in de artifact hoek zoeken.
MitchDeBaas
4 jaren geleden
wat dacht je van Risk Factor en misschien Light Up the Stage?
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Qua mana ramp kan ik je Runaway Steam-Kin van harte aanbevelen; ik neem aan dat er genoeg rooie spells in je deck zitten Verder zou ik het ook voornamelijk in de artifact hoek zoeken.


Met Torbran aan het roer zou ik zelf proberen in de gaten te houden hoeveel je op basis van artifacts doet, maar goed als het alleen gaat om kaarten die 'toch geen damage doen', dan is dat niet zo'n ramp.

Rood is inderdaad niet heel sterk in kaartvoordeel genereren. En maar goed ook: als iedere kleur overal goed in zou zijn hadden we net zo goed geen kleurtjes kunnen hebben. Er zijn zeker een aantal artifacts die je gaan helpen, maar die zijn allemaal al wel genoemd ondertussen.
Daarnaast kun je kaartvoordeel op andere manieren halen. Feldon of the Third Path of Etali, Primal Storm bijvoorbeeld trekken geen kaarten, maar genereren wel in zekere zin kaartvoordeel.
Jacemaster
4 jaren geleden
Super bedankt iedereen
Dordledum
4 jaren geleden
Risk Factor is inderdaad de eerste die bij me opkomt in een Torbran, Thane of Red Fell deck.
Twigwalker
4 jaren geleden
In mono colored decks kan Extraplanar Lens leuk zijn, je helpt je tegenstanders die ook Mountains spelen wel ook een handje
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Je kunt ook Snow-Covered Mountains spelen, iets minder kans op het helpen van je tegenstanders
WJayW
4 jaren geleden
Het ligt er denk ik ook aan of je perse rode mana wilt rampen, dan komen kaarten als Vessel of Volatility, Seething Song,Desperate Ritual gelijk in mijn gedachten. Of als je geluk hebt de kaart te hebben, of geld teveel hebt en je m ergens kunt vinden, natuurlijk Gauntlet of Might.

Qua card draw valt het me op dat nog niemand Tormenting Voice genoemd heeft.
Ook een goede optie is wellicht Tectonic Reformation.

Maar over het algemeen is rood erg van de discard een kaart om daar je voordeel uit te halen, al kun je nog kijken naar instants die je een effect geven voor je creatures en dan een kaart geven, zoals Expedite.
Blasty
4 jaren geleden
Tormenting Voice lijkt me niet noemenswaardig naast de al genoemde Cathartic Reunion en Faithless Looting, maargoed die hoort ook in dat rijtje.

Ik denk dat de rest van de kaarten die je noemt beter tot hun recht komen in spellslinger decks als Zada, Hedron Grinder, Mizzix of the Izmagnus of Kykar, Wind's Fury.
Als je ergens een draw op wil plakken heb je met Torbran, Thane of Red Fell meer aan kaarten als Blindblast, Flare, of Glint-Horn Buccaneer.
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
WJayW
4 jaren geleden
Quote:
30 minuten geleden
Tormenting Voice lijkt me niet noemenswaardig naast de al genoemde Cathartic Reunion en Faithless Looting, maargoed die hoort ook in dat rijtje.

Ik denk dat het discarden van 1 kaart vaker makkelijker gaat dan 2 als ik kijk naar Cathartic Reunion, zeker als je met rood krap zit met kaarten, maar voor commander is er geen schande om beide te runnen.

Het werd mij verder niet duidelijk welke richting Jacemaster op wilde met zijn deck, dus het noemen van meerdere opties kon nooit kwaad. Zeker als ie damage wil dealen met spells OF creatures... je moet het wel kunnen casten.

Quote:
30 minuten geleden
Als je ergens een draw op wil plakken heb je met Torbran, Thane of Red Fell meer aan kaarten als Blindblast, Flare, of Glint-Horn Buccaneer.


Absoluut, daar doelde ik dan ook op maar wist even geen voorbeeld te noemen uit mijn hoofd
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Tormenting Voice is recentelijk wel ingehaald door Thrill of Possibility trouwens, dat is dezelfde kaart maar dan een instant .
Nissa333
4 jaren geleden
Ik heb er geen verstand van maar ik denk dat ik Drakuseth, Maw of Flames zou willen spelen, lijkt me wel grappig (als het lukt)
MarcelN
4 jaren geleden
Verwonderlijk dat Braid of Fire nog niet is genoemd... knetters leuke ramperdebamp!
Waus
4 jaren geleden
Dan heb je wel veel Flash of Instants nodig.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 19 posts
  • Laatste post Waus 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Jacemaster 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top