Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Sorteren in binder/opbergdoos

Tomtg
6 jaren geleden
Ik worstel al een tijdje met de vraag hoe ik mijn kaarten optimaal kan sorteren. Is het in een binder, een opbergdoos, welke binder...?
Kan ik het best in een binder 1 exemplaar van elke kaart, gesorteerd volgens kleur... steken en dan de andere kaarten in dozen, zodat ik meerdere exemplaren in mijn dack kan steken?
Hoe doen jullie het?
Alvast bedankt!
 bijgewerkt door Tomtg 6 jaren geleden
Jeff
6 jaren geleden
Dat hangt natuurlijk helemaal af van wat je met je kaarten wilt doen! Wil je verzamelen, decks bouwen, ruilen etc?

Persoonlijk heb ik het volgende:
* Commons en uncommons op kleur/naam gesorteerd in dozen. Ik bewaar 4-8 stuks per kaart zodat ik ze heb mocht ik ze ooit willen spelen. Alles wat ik meer heb gaat in een grote bak die ik af en toe probeer te slijten.
* Rares/Mythics/waardevollere (un)commons heb ik in binders gesorteerd op kleur. Bijhouden op naam of set is te veel werk
*** 1 Binder met actuele/waardevolle kaarten. Dit is mijn ruilmap die ik geregeld meesleep.
*** 2 dikke binders met de 'crap': dingen die niet genoeg waard zijn om mee te slepen als ruilmap.
*** 2 kleine binders met foils.
*** 1 binder met promo's in alle vormen en maten.
* Kaarten die ik om wat voor reden dan ook vast wil houden heb ik in een aparte binder/fatpackdoos zitten. Hier zitten bijvoorbeeld fetchlandjes, modern-staples en kaarten die ik ooit heb bijgeruild met de gedachte dat ik een EDH-deck had waar ze in moesten.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Het ligt er een beetje aan hoeveel kaarten je hebt . Sowieso is het handig om (un)commons te scheiden van de (mythic) rares.

Ik sorteer (un)commons meestal op kleur alleen, maar ik heb ook niet zoveel random (un)commons.

Rares, mythics, foils en wat (un)commons die ik vaker speel en/of bij de hand wil hebben zitten in een binder gesorteerd op kleur.

Ik gebruik deze map: Album Collectors Black.
De (un)commons zitten bij mij in een Gift Box Kaladesh.
Mijn tokens bewaar ik in een Pro 9 Pocket Binder Dragon's Maze: Ral Zarek.
LeKrutes
6 jaren geleden
Heb alle commons en uncommons die ik leuk vind gesorteerd op kleur. Overige meuk heb ik in een schoenen doos liggen.

Alle rares die ik te ruil heb, heb ik in een map zitten.
Alle rares die ik leuk vind zitten in mijn niet ruilen map.
Verder een deck bouw map. Daar stop ik kaarten in die nog in decks moeten of volledig decks waar ik nog paar kaarten van mis.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
MalcolmS
6 jaren geleden
ik doe het eigenlijk vrijwel hetzelfde als hierboven door vele beschreven:
(Un)Commons in opbergdozen op kleur gesorteerd (en binnen die kleur op alfabetische volgorde)
Rares/mythics in mijn rares/mythics binder.

Maar daarnaast houd ik ook mijn standard legal en non-standard legal kaarten gescheiden.
En ik heb nog een binder vol met commons en uncommons die (redelijk) veel gespeeld worden in standard, om te kunnen ruilen met mensen die een nieuw standard deck willen bouwen, maar nog niet een playsetje hebben van alle commons en uncommons die ze nodig hebben
Tomtg
6 jaren geleden
Dankjewel iedereen!
Ik heb hier enkele heel interessante tips gekregen!
De binder: Album Collecters Black en een giftbox, heb ik ook al thuis liggen, dus dat is al mooi meegenomen. Nu kan ik efficiënt mijn kaarten beginnen sorteren.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Als je post per ongeluk dubbel is gegaan, dan report er dan eentje van (dat is het rechter knopje in de rechterhoek van je post). Dan ziet een moderator dat en zal hij de dubbele verwijderen.

En veel plezier met sorteren
Tomtg
6 jaren geleden
Dankjewel MagnusMagicus
burtyoungsters
6 jaren geleden
Ik heb 5 monster storage boxes van 3200 (helaas niet op voorraad bij Bazaar, zag ik. EDIT: enkel in de winkel af te halen): daar heb ik de (un)commons op kleur (1 kleur per doos) en op alfabet liggen. Ik probeer een viertal per kaart te houden (of minder). De rest probeer ik meestal te slijten. Dan gebruik ik de giftboxes voor de rares en mythics onder de euro. Ik heb nu twee giftboxes. Ook hier op alfabet en kleur. En dan heb ik een binder met mijn kaarten boven de euro.

Verder heb ik een giftbox met decks "in progress".

Al mijn EDH decks (ik speel niets anders), bewaar ik per twee in de fatpack/bundle dozen.
 bijgewerkt door burtyoungsters 6 jaren geleden
sibrand
6 jaren geleden
Die monster storage boxen kan je alleen in de winkel kopen, niet bestellen
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Check de beschrijving van bv. Monster Storage Box 5000

Ze zijn er wel en altijd op voorraad, maar worden niet verstuurd vanwege beschadigingsgevaar. Je kunt ze wel kopen in de winkel in Delft zelf.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Ik heb mijn commons & uncommons in plastic opbergdozen van de action. Ik plak stof op de bodem (zodat de kaarten niet te makkelijk schuiven, en maak tussenschotten met karton en tape.

Ultra cheap, maar wel een hoop gedoe.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top