Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Spelen jullie nog weleens un-sets?

BluezamX
4 jaren geleden
Een losse Un booster is naar mijn mening vrij waardeloos, aangezien het format weinig gespeeld wordt in mijn groep, en de kaarten zijn weinig waard.

Echter! Wat wel geweldig is aan Unstable is de Draft ervaring. Ik heb twee keer gedraft met de set en het zorgt voor legendarische matches. Zo heb ik op een gegeven moment met de moeder van een vriend (Better Than One) samen gespeeld, terwijl ze geen idee had hoe Magic werkt. Hard gelachen om alles. In die zin kan ik de set wel enorm aanraden.
DaanJamo
4 jaren geleden
Misschien koop ik later nog 5 boosters erbij, om ze dan te schudden voor een soort draft?

Is het mogelijk om een draft te spelen met geopende boosters, door ze in te delen in groepen (contraptions, commons, rares ,etc) en ze dan zo opnieuw te verdelen in een stapel die hetzelfde bevat als een booster? Als scholier is 12 packs in een keer kopen nogal duur
BluezamX
4 jaren geleden
Nou ja, als iedere speler die meedoet 3 boosters heeft kan je draften, dus rond de 9 euro pp. Ik zou dan wel met minimaal 6 (4 kan ook nog maar verminderd je pool) mensen draften, want zo heb je meer kaart variatie om uit te kiezen.

Je kan geopende boosters / kaarten best bij elkaar gooien voor een Cube (meer info vind je op Google), dit is basically een set met semi random kaarten bedoelt om mee te draften.

Laatste optie, post een vraag op de BoM fora onder Toernooien en Speelgroepen met de vraag of andere mensen interesse hebben in een Unstable Draft, en kijk of je wat kan regelen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Draften met Un-sets is hilarisch en superleuk om te doen. Alleen daarna doe ik nooit wat met die kaarten. De basics zijn wel erg mooi, maar dan moet je eigenlijk wel je hele deck ermee volstoppen .
Flut123
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Een losse Un booster is naar mijn mening vrij waardeloos, aangezien het format weinig gespeeld wordt in mijn groep, en de kaarten zijn weinig waard.

Echter! Wat wel geweldig is aan Unstable is de Draft ervaring. Ik heb twee keer gedraft met de set en het zorgt voor legendarische matches. Zo heb ik op een gegeven moment met de moeder van een vriend (Better Than One) samen gespeeld, terwijl ze geen idee had hoe Magic werkt. Hard gelachen om alles. In die zin kan ik de set wel enorm aanraden.


Deze boosters zijn juist groot in waarde, er zit (volgensmij) (bij mij altijd tot nu toe) altijd een unstable landje van 5 euro in...

En DaanJamo unsets zijn GEWELDIG in elk deck dat ik heb zitten wel unkaarten zoals Goblin S.W.A.T. Team!
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
18 minuten geleden
Quote:
1 dag geleden
Een losse Un booster is naar mijn mening vrij waardeloos, aangezien het format weinig gespeeld wordt in mijn groep, en de kaarten zijn weinig waard.

Echter! Wat wel geweldig is aan Unstable is de Draft ervaring. Ik heb twee keer gedraft met de set en het zorgt voor legendarische matches. Zo heb ik op een gegeven moment met de moeder van een vriend (Better Than One) samen gespeeld, terwijl ze geen idee had hoe Magic werkt. Hard gelachen om alles. In die zin kan ik de set wel enorm aanraden.


Deze boosters zijn juist groot in waarde, er zit (volgensmij) (bij mij altijd tot nu toe) altijd een unstable landje van 5 euro in...

En DaanJamo unsets zijn GEWELDIG in elk deck dat ik heb zitten wel unkaarten zoals Goblin S.W.A.T. Team!


Ja, maar die decks zijn casual neem ik aan. Anders krijg je snel mot

En de landjes worden voor die prijs verkocht op de bazaar (Islands zijn duur, de mountains volgens mij niet zo), dat betekent niet dat je meteen je waarde eruit hebt. De andere kaarten in de set zijn namelijk minder waard
Flut123
4 jaren geleden
Island: 5 euro
Swamp: 4,20 euro
Forest: 4,20 euro
Mountain: 3,20 euro
Plains: 2,80 euro

Kans is 3 op 5 dat je met 1 kaart je geld al terugmaakt
Volgensmij maak je met bijna alle boosters wel je geld terug, bij mountain moet je bij de rest 30 cent aan kaarten krijgen en bij n plains 70 cent en dat krijg je best wel, want je krijgt ook n full art foil token erbij dus eigenlijk zijn dit wel de beste boosters zo ongeveer...
(op promo boosters enzo na dan, ik bedoel qua gewone boosters)

En ik ruil ze, dus ik krijg wel gewoon mijn waarde voor mijn deck terug...
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
DaanJamo
4 jaren geleden
Zoiezo lijkt het me ook gewoon heel leuk om dit op school met vrienden te doen. Vorig jaar zat ik met een vriend met speelkaarten te "stressen". in dat spel moet je zodra iemand zijn laatste kaart de kleinste stapel kaarten pakken. Er was een potje waarin ik mijn laatste kaart ging spelen, maar mijn vriend wachtte daarop, en hing met zijn hand boven de stapel. Ik won dat potje door de kant van een hoogte te laten vallen op de stapel. Aan dat soort gekke dingen doen un-sets me denken.

Met kaarten zoals Chaos Confetti. Contrapions en kaarten die je op elkaar legt om een geheel te vormen lijken me ook gave concept voor standard magic. Een kaart waar je muren (creatures met defender bijvoorbeeld) aan kan toevoegen om een fort te maken lijkt mij bijvoorbeeld ook een gaaf idee .

Wel jammer dat juist door die waardere volle lands de eerste 2 unsets heel duur zijn geworden. Zonde van de rest van de kaarten vind ik.

Ze hadden ook joke lands kunnen toevoegen, een beetje als een bewuste versie van hoe weinig een island nog lijkt op een eiland.

Nog een suggestie: plains wordt plain: de artbox is blanco
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Niet dubbelposten graag: je kunt je eigen post editen. En gaarne kaartlinkjes.)
Flut123
4 jaren geleden
Ja die joke lands zijn ook wel leuk ja... Ik vind het idd wel jammer dat de prijs van landjes zo hoog zijn, maar daardoor zijn sommige kaarten juist goedkoper geworden
Dordledum
4 jaren geleden
Een vriend van me heeft een Un-cube gebouwd, maar daar hebben we nog steeds niet mee gespeeld wegens tijdgebrek (van iedereen). Eigenlijk zelf nog nooit met Un-sets gespeeld. Staat op de bucket list.
Flut123
4 jaren geleden
Wat is een un-cube?
TheRobinros
4 jaren geleden
Een soort fun-cube, maar dan zonder "f".

Iets serieuzer: een cube bestaande uit un-kaarten. Dat houdt dus in dat je een grote hoevedlheid kaarten (denk aan ordegrootte 500) hebt, daar een deel uit neemt, daar boosters van maakt en daar met vrienden mee gaat draften, om de kaarten daarna terug te doen in de cube
BluezamX
4 jaren geleden
Een fiets zonder "f" is ook iets!
Rookworsten zonder "R" zijn ookworsten!
Een fun-cube zonder "f" is ook un-cube?
Flut123
4 jaren geleden
lol dat lijkt me best wel cool ga ik ook doen... bij boosterdraft is het toch dat t nii uitmaakt welke kleur het is?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Welke kleur wat is?

Een cube bestaat uit kaarten van alle kleuren. Je maakt dan willekeurige pakjes van 15 kaarten, en daarmee ga je draften.
Flut123
4 jaren geleden
Ja dat snap ik maar je gebruik gewoon 1 kleur landjes die tellen voor elke, toch?
BluezamX
4 jaren geleden
Niet dat ik weet eigenlijk. Vaak staat er een apart Basic Land Station met daarin land dat mensen zelf aan hun deck toe kunnen voegen. In principe is het je eigen draft, dus als jij wil dat landjes voor iedere kleur tappen dan is dat natuurlijk geen enkel probleem.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
13 dagen geleden
Een vriend van me heeft een Un-cube gebouwd, maar daar hebben we nog steeds niet mee gespeeld wegens tijdgebrek (van iedereen). Eigenlijk zelf nog nooit met Un-sets gespeeld. Staat op de bucket list.


Vrijdag! Dan wordt er voor het eerst met de cube gedraft! Erg benieuwd, .

En het is als een gewone draft inderdaad, basic lands naar keuze zelf aan je deck toevoegen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Naar keuze? Moeten natuurlijk wel Un-basics zijn!
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
5 minuten geleden
Naar keuze? Moeten natuurlijk wel Un-basics zijn!


Zou me niks verbazen als hij daadwerkelijk een bergje un-basics heeft verzameld hiervoor.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top