Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Theros referenties

Reynaerd
4 jaren geleden
Hallo allemaal!


Theros Beyond Death is uit! Zoals de meeste van jullie wel weten, is de set geïnspireerd op de Griekse & Romeinse Oudheid en Mythologie. Nu leek het mij leuk om jullie dagelijks een referentie te geven over de kaarten uit zowel het oude als nieuwe Theros.

Let op:
- Niet alle kaarten uit Theros hebben een referentie. Het speelt zich namelijk af in de MTG-multiverse. Planeswalkers et cetera zijn uniek.
- Ik probeer zo goed mogelijk de referentie uit te leggen.
- De referenties zullen soms bevestigd zijn door WotC, soms maar een vermoeden.

Wat vinden jullie ervan? Welke kaarten willen jullie graag zien of er een referentie ergens naar is? Laat het weten en check dagelijks dit forum en kaartcommentaar voor nieuwe kennis!


Kaarten die een referentie hebben gekregen:
- (27-01-2020) Thassa, God of the Sea
- (28-01-2020) Bronzehide Lion
- (29-01-2020) Dalakos, Crafter of Wonders, Impetuous Sunchaser, Wings of Hubris
- (30-01-2020) Hubris
- (31-01-2020) Anax and Cymede
- (01-02-2020) Akroan Horse
- (02-02-2020) Arasta of the Endless Web, Renowned Weaver
- (03-02-2020) Mantle of the Wolf, Raised by Wolves, Wolfwillow Haven en Kynaios and Tiro of Meletis als bonus.
- (04-02-2020) Purphoros, God of the Forge
- (05-02-2020) Callaphe, Beloved of the Sea & The Callapheia: Nyxborn Brute, Nyxborn Colossus, Nyxborn Courser, Nyxborn Marauder, Nyxborn Seaguard, Unknown Shores
- (06-02-2020) Ichthyomorphosis
- (07-02-2020) Fruit of Tizerus
- (08-02-2020) Alirios, Enraptured, Fated Infatuation
- (09-02-2020) Colossus of Akros
- (10-02-2020) Omenspeaker
- (11-02-2020) Sip of Hemlock
- (12-02-2020) Curse of the Swine
- (13-02-2020) Athreos, Shroud-Veiled
- (14-02-2020) The First Iroan Games
- (15-02-2020) Athreos, God of Passage
- (16-02-2020) Pharika, God of Affliction + Moss Viper (geen referentie gevonden)
- (17-02-2020) Witches' Eye
- (18-02-2020) Bident of Thassa
- (19-02-2020) Ephara, God of the Polis & The Birth of Meletis
- (20-02-2020) Vulpine Goliath
- (21-02-2020) Ravenous Leucrocota
- (22-02-2020) Fleetfeather Sandals
- (23-02-2020) Fleecemane Lion
- (24-02-2020) Golden Hind
- (25-02-2020) Kunoros, Hound of Athreos
- (26-02-2020) Phenax, God of Deception
 bijgewerkt door Reynaerd 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Leuk idee, ik ben een selesnya speler en zou wel graag willen weten of er een verhaal zit achter
Bronzehide Lion en Siona, Captain of the Pyleas?
sbelfroid
4 jaren geleden
zo ver ik weet:
- Siona = Wonder woman (= Diana van de Amazonen)
- Bronzehide lion = https://en.wikipedia.org/wiki/Nemean_lion

(maar ik heb niet alle artikelen op MTG gelezen dus kan helemaal mis zitten)
Reynaerd
4 jaren geleden
Bronzehide Lion is morgen aan de beurt, ik zal Siona daarna uitzoeken! Verwacht haar hetzij morgen of overmorgen!
 bijgewerkt door Reynaerd 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Ik ben wel benieuwd of zowel Dalakos, Crafter of Wonders en Impetuous Sunchaser gebaseerd zijn op de mythe van Icarus en Daedalus, of hier nog enig verschil in zit
Thedouwegames
4 jaren geleden
In mijn ogen lijken ze allebei recht uit dat verhaal geplukt. Ik zag je eerste zin en dacht al aan daedalus en icarus
Jeff
4 jaren geleden
Wings of Hubris behoort ook nog tot het setje Daedalus en Icarus verwijzingen.
Reynaerd
4 jaren geleden
Bronzehide Lion is uitgezocht! sbelfroid dacht hetzelfde als ik.

Siona, Captain of the Pyleas heb ik helaas niets kunnen vinden. Ook bij de flavortexten van andere kaarten, Riptide Turtle & Serpent of Yawning Depths bieden geen clue. Voor zover ik de art bekijk, lijkt het erop dat de vrouwen soldaten zijn en de mannen ondergeschikt. Dit doet mij denken aan de Amazonen. Dit heldhaftige vrouwenvolk gebruikte mannen puur voor nageslacht en als slaven.

Wat vinden jullie?

Dalakos, Crafter of Wonders is morgen aan de beurt!
Nissa333
4 jaren geleden
Als er een referentie bestaat van Wolfwillow Haven zou ik het graag een keer horen.

Bestaat er een verhaal over een wolven oord of iets dergelijks?

En ik kan dan net zo goed ook vragen voor Mantle of the Wolf
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden (Mantle of wolf toegevoegd)
BluezamX
4 jaren geleden
Er zijn wel meerdere verhalen. Zo zouden gehandicapte babies in sommige steden voor de wolven worden achter gelaten. Ook is er in principe de Romulus en Remus mythe, al is dat zeer borderline Grieks.
Eclavyrr
4 jaren geleden
Ik hebben sterk donkerbruin vermoeden dat Heliod's Punishment gebaseerd is op de legende rondom Atlas.
Reynaerd
4 jaren geleden
Dalakos, Crafter of Wonders, Impetuous Sunchaser & Wings of Hubris vertellen nu samen ook een mooi verhaal. Als het zo doorgaat, en ik genoeg tijd heb, kan het zelfs zijn dat ik meerdere verhalen/referenties per dag doen!
 bijgewerkt door Reynaerd 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
1 minuut geleden
Dalakos, Crafter of Wonders, Impetuous Sunchaser & Wings of Hubris vertellen nu samen ook een mooi verhaald. Als het zo doorgaat, en ik genoeg tijd heb, kan het zelfs zijn dat ik meerdere verhalen/referenties per dag doen!


Leuk om te lezen!

Wel jammer dat de vleugels in de 3 verschillende arts allemaal er net anders uitzien en ook de mannetjes. Gemiste kans van Wizards om dat meer op elkaar aan te laten sluiten.
LegoRobster
4 jaren geleden
Dat zijn gewoon drie verschillende ontwerpiteraties.
Met een nieuwe testpiloot omdat het vorige ontwerp in de praktijk toch afgekeurd werd
Reynaerd
4 jaren geleden
Hubris is toegevoegd aan de lijst!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Geweldig! Ga ermee door
bartist
4 jaren geleden
Zou je kunnen kijken of het verhaal van Anax and Cymede ergens op gebaseerd is?
Reynaerd
4 jaren geleden
Anax and Cymede toegevoegd! Dit koninklijk paar is niet mythologisch, maar wel een referentie!

Ik ga nog achter alle Wolven uit Theros aan, die komen ook snel!
 bijgewerkt door Reynaerd 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Ik ben ook wel benieuwd naar Kynaios and Tiro of Meletis... Al kan ik me vaag herinneren dat Grieken best oké waren met homofielie, zolang je maar een vrouw had
Reynaerd
4 jaren geleden
Vandaag geen tijd gehad om van alles uit te zoeken, dus ik heb een bekende kaart gekozen: Akroan Horse.

Kynaios and Tiro of Meletis zijn volgens mij ook een referentie, met name omdat Meletis is geïnspireerd door de Griekse stad Athene.

Wolven komen er nog aan! Al denk ik dat ze wellicht ook Romeins zijn in plaats van Grieks.
 bijgewerkt door Reynaerd 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 74 posts
  • Laatste post BluezamX 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top