Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Theros referenties

Galbatorix
4 jaren geleden
Arasta of the Endless Web verdient ook een leuke referentie!
Thedouwegames
4 jaren geleden
Als dat Arachne niet is
Nissa333
4 jaren geleden
Guardians of Meletis zouden ook interessant zijn. Zijn ze gebaseerd op twee Griekse leiders?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Reynaerd
4 jaren geleden
Arasta of the Endless Web was vandaag aan de beurt. Hoewel ik Galbatorix & Thedouwegames geen ongelijk kan geven, is er een betere referentie! Lees Arasta of the Endless Web & Renowned Weaver!
Nissa333
4 jaren geleden
Quote:


Haha, had ik niet door
Dan ben ik dus benieuwd of Reynaerd een referentie kan vinden
Reynaerd
4 jaren geleden
Vandaag een bonus dag!

Mantle of the Wolf, Raised by Wolves & Wolfwillow Haven!

Daarnaast verdienden Kynaios and Tiro of Meletis ook een referentie, dus die hebben ze gekregen.
En ja, de oude Grieken waren oké met homosexualiteit! Zelfs de god Apollo had op een bepaald moment een boyfriend
 bijgewerkt door Reynaerd 4 jaren geleden
Reynaerd
4 jaren geleden
Na Thassa, God of the Sea is Purphoros, God of the Forge aan de beurt!

Persoonlijk vond ik dit een erg interessante!
Blizzardfox
4 jaren geleden
Ik zou graag uitleg willen over:
* Thassa, Deep-Dwelling
* Alirios, Enraptured
* Callaphe, Beloved of the Sea

Ik weet dat Thassa's naam komt van het Griekse woord ''Thalassa.'' Wat "zee" is. Maar goed, waarom nu Deep-Dwelling en wie zijn Alirious en Callaphe in de Griekse mythologie?

Is er een reden waarom de nieuwe goden, Keen-Eyed, Deep-Dwelling, Black-Hearted heten? Is het een magic iets of heeft het te maken waarvoor ze staan?
Thedouwegames
4 jaren geleden
Alirios is narcissus, die verlieft werd op zijn eigen spiegelbeeld. De anderen heb ik geen idee over.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik zou graag uitleg willen over:
* Thassa, Deep-Dwelling
* Alirios, Enraptured
* Callaphe, Beloved of the Sea

Ik weet dat Thassa's naam komt van het Griekse woord ''Thalassa.'' Wat "zee" is. Maar goed, waarom nu Deep-Dwelling en wie zijn Alirious en Callaphe in de Griekse mythologie?

Is er een reden waarom de nieuwe goden, Keen-Eyed, Deep-Dwelling, Black-Hearted heten? Is het een magic iets of heeft het te maken waarvoor ze staan?


Volgens mij zijn de Deep-Dwelling en zo gewoon referenties naar hun uiterlijk. Zo heeft Athreos, Shroud-Veiled een veil die hem shroud en Purphoros, Bronze-Blooded bloed van vloeibaar brons omdat hij de God van de forge is. Dat zijn simpelweg hun domeinen.

Het zou kunnen dat er meer achter zit, maar dat betwijfel ik
Maarten94
4 jaren geleden
Callaphe, Beloved of the Sea heeft een verhaal in de flavortext wat erg lijkt op The Odyssey. Callaphe lijkt dus geïnspireerd door Odysseus

Source: https://mtg.gamepedia.com/The_Callapheia
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Oh cool, die had ik nog helemaal gemist!
Maarten94
4 jaren geleden
Nog een gevonden. Ichthyomorphosis verwijst naar de Ichthyes.

Source: https://www.theoi.com/Ther/Ikhthyes.html
Reynaerd
4 jaren geleden
Ichtus betekent ook Vis in het grieks

Geloof me, er zijn nog zoveel referenties die nog niet behandeld zijn hier. Dagelijks komen er steeds meer! Laat vooral weten welke kaarten je benieuwd naar bent, dan ga ik op zoek!
Stalkative
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Callaphe, Beloved of the Sea heeft een verhaal in de flavortext wat erg lijkt op The Odyssey. Callaphe lijkt dus geïnspireerd door Odysseus

Source: https://mtg.gamepedia.com/The_Callapheia

"Beloved of the Sea" past dan alleen niet echt
Reynaerd
4 jaren geleden
Ik zal Callaphe, Beloved of the Sea vandaag wel doen. Ik denk zelf dat het ook Odysseus is. Let op: dit is Theros, niet de Griekse Oudheid. WotC heeft de vrijheid om de karakters aan te passen naar hun eigen wens.
Nissa333
4 jaren geleden
Reynaerd zou jij toveallig weten op welke god Pharika, God of Affliction gebaseerd is en of dat de flavor text bij Moss Viper dus daadwerkelijk ook op een mythe gebaseerd is?
Reynaerd
4 jaren geleden
Callaphe, Beloved of the Sea, helemaal uitgeschreven. Een van de langste posts tot nu toe, maar zeker de moeite waard!

Alle kaarten van The Callapheia zijn er ook vernoemd:
- Nyxborn Brute;
- Nyxborn Colossus;
- Nyxborn Courser;
- Nyxborn Marauder;
- Nyxborn Seaguard;
- Unknown Shores.


@Nissa333
Pharika, God of Affliction & Moss Viper, die ga ik voor je uitzoeken! Ik ben zelf ook erg benieuwd!
 bijgewerkt door Reynaerd 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Alle kaarten van The Callapheia zijn er ook vernoemd:
- Nyxborn Brute;
- Nyxborn Colossus;
- Nyxborn Courser;
- Nyxborn Marauder;
- Nyxborn Seaguard;
- Unknown Shores.


Iets wat ik me afvroeg, is dit nog geschreven in een specifieke Griekse dichtvorm? Want ik herinner me vaag dat er zoiets bestaat, al zou ik de naam bij de goden niet weten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 74 posts
  • Laatste post BluezamX 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top