Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Theros referenties

Sunitram
4 jaren geleden
Ik plaats de reactie maar hier, omdat ie geen reet met de kaart te maken heeft, maar Terry Pratchett nam dit gebruik heel mooi op de hak in Mort. In dat boek neemt de Dood een leerling aan. Op een gegeven moment gaan ze samen uit eten en de Dood betaalt. Mort, de leerling, vraagt 'm hoe hij aan al die munten komt, waarop de Dood antwoordt: "ik krijg ze per twee."
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Misschien leuk om alle goden even te benoemen met hun greek /roman counterpart.

Iroas, God of Victory = Ares?
Reynaerd
4 jaren geleden
Goed idee Dordledum!

Voor vandaag echter The First Iroan Games!
Reynaerd
4 jaren geleden
Athreos, God of Passage is niet geen god in de Griekse mythologie! Maar wie dan wel, lees het vandaag!
Reynaerd
4 jaren geleden
Pharika, God of Affliction vandaag!

Helaas heb ik geen referenties voor Moss Viper kunnen vinden, ik denk dat dit iets uit Theros is, niet uit de mythologie.
Reynaerd
4 jaren geleden
Vandaag het biologische mysterie achter Witches' Eye.

Spoiler: niet aan te raden als je een zeer zwakke maag hebt en een beelddenker bent.
Reynaerd
4 jaren geleden
Hoewel veel kaarten een mooie mythologische referentie zijn, ben ik het absoluut niet eens met de Bident of Thassa. Lees gerust en laat je mening achter!
Reynaerd
4 jaren geleden
Vandaag het verhaal achter The Birth of Meletis en Ephara, God of the Polis!
Nissa333
4 jaren geleden
Ik heb nog een paar kaarten waar ik meer van zou willen weten (als er daadwerkelijk meer van te weten is)

Font of Fertility is er daadwerkelijk een mythe met zo’n vijver?

Vulpine Goliath is er een mythe over een enorme vos of iets dergelijks?

Ravenous Leucrocota is er een beest wat hier op lijkt?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Reynaerd, ik vind het echt supercool dat je overal die referenties neerzet! Er zijn er nog veel meer dan ik dacht!
Reynaerd
4 jaren geleden
Graag gedaan Magnus, ik ben nog lang niet klaar!

Thank all the (stil-alive) gods on Theros, iemand heeft mijn favoriete kaart Vulpine Goliath gevraagd. Ja, er is een referentie naar een vos, die kende ik zelf eerst ook niet, verwacht die later vandaag!
Reynaerd
4 jaren geleden
Vulpine Goliath, zoals beloofd!

Er is trouwens een hele Font cycle uit Journey into Nyx. Ik ga kijken of die referenties zijn.
Reynaerd
4 jaren geleden
Ravenous Leucrocota, geweldig woord voor galgje trouwens, is misschien minder mythisch dan het lijkt....
Reynaerd
4 jaren geleden
Ja, zelfs de gevleugelde Fleetfeather Sandals zijn een verwijzing! Lees nu waarnaar!
Reynaerd
4 jaren geleden
Sommige kaarten verwijzen naar dezelfde monster! De oude Fleecemane Lion is hier een mooi voorbeeld van!
Reynaerd
4 jaren geleden
Zelfs mana-makers als Golden Hind kunnen stiekem een referentie zijn.
Reynaerd
4 jaren geleden
Soms verbaas ik mezelf, waarom ik nog steeds niet bij sommige kaarten de referentie heb benoemd of überhaupt iets hebt gepost.

Kunoros, Hound of Athreos, mijn persoonlijk favoriete kaart uit Theros Beyond Death, heeft ook zijn referentie gekregen.
Reynaerd
4 jaren geleden
De volgende god is aan de beurt: Phenax, God of Deception, en ja, ik heb er echt wat geschreven
Reynaerd
4 jaren geleden
Dag allemaal,

Er komt een tijdelijke pauze met de referenties. Het plan is om niet dagelijks meer te gaan posten.

Heb je suggesties of als ik iets gemist heb, laat het hier weten! De referenties komen er nog steeds, alleen wat minder frequent.
BluezamX
4 jaren geleden
Begrijpelijk! Hoe verder je gaat, hoe moeilijker het wordt natuurlijk. Tot nu toe allemaal gelezen, bedankt voor de inzet!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 74 posts
  • Laatste post BluezamX 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top