Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Three Card League Week 1

Jeff
3 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Quote:
10 uren geleden
Het verbaast me dat geen enkele speler heeft gekozen voor Hymn to Tourach. Ik heb zelf een tijdje overwogen die kaart in mijn deck op te nemen, maar vond hem uiteindelijk te saai. Je wilt toch met iets originelers komen.
(....)
Daar dacht ik ook aan, vandaar mijn vraag:
Quote:
8 dagen geleden
Quote:
9 dagen geleden
Hoe zit het met random effecten?


Random effecten vallen altijd zo negatief mogelijk uit voor de controller. Een coin flip die iets positiefs oplevert zul je dus altijd verliezen.

En dat maakt Hymn dus minder sterk dan ik had verwacht.


Bovendien wint Hymn tegen best veel decks alleen on the play. Je ziet een beetje hetzelfde bij Obituary nu, die koos voor Blackmail als 1 mana discard optie. Hij wint maar van 2 spelers ook on the draw.
 bijgewerkt door Jeff 3 jaren geleden
robbertvanderkleij
3 jaren geleden
Ik zou nooit de lotus bannen, de lotus bannen schaadt de creativiteit juist. De lotus zorgt voor heel veel mogelijkheden, waardoor je creatief kan zijn. En er zijn ook antwoorden tegen. Ik kan mij herinneren uit een vorige league dat er op gegeven moment na wat bans een rock-paper-scissors metagame was en ik toen best wat weken won of hoog uitkwam omdat ik had gegokt waar de concurrentie mee kwam. Maar ook toen was de lotus niet geband.
De oracle en de chancellor staan wel op de nominatie wat mij betreft.

Volgens mij verlies ik 1x van Robert Lodder. Als hij begint kan hij z'n herinker gelijk spelen zonder dat ik m kan counteren. Als ik begin spelen we beide onze dryad arbor en doen we niks. 4-1 voor Robert, klopt dat?

Volgens mij win ik 2x van Mango. Zolang ik een kaart op hand hou, kan hij niet aanvallen of blocken. Hij gaat dood aan mijn Dryad Arbor. 6-0 voor mij, klopt dat?

Wel bijzonder dat een aantal precies hetzelfde deck hebben, bijvoorbeeld ikzelf met Hans verkade. Ik heb gewoon gezocht op een 1 mana spell die kostte....
Jeff
3 jaren geleden
Quote:
15 minuten geleden
Ik zou nooit de lotus bannen, de lotus bannen schaadt de creativiteit juist. De lotus zorgt voor heel veel mogelijkheden, waardoor je creatief kan zijn. En er zijn ook antwoorden tegen. Ik kan mij herinneren uit een vorige league dat er op gegeven moment na wat bans een rock-paper-scissors metagame was en ik toen best wat weken won of hoog uitkwam omdat ik had gegokt waar de concurrentie mee kwam. Maar ook toen was de lotus niet geband.
De oracle en de chancellor staan wel op de nominatie wat mij betreft.

Volgens mij verlies ik 1x van Robert Lodder. Als hij begint kan hij z'n herinker gelijk spelen zonder dat ik m kan counteren. Als ik begin spelen we beide onze dryad arbor en doen we niks. 4-1 voor Robert, klopt dat?

Volgens mij win ik 2x van Mango. Zolang ik een kaart op hand hou, kan hij niet aanvallen of blocken. Hij gaat dood aan mijn Dryad Arbor. 6-0 voor mij, klopt dat?

Wel bijzonder dat een aantal precies hetzelfde deck hebben, bijvoorbeeld ikzelf met Hans verkade. Ik heb gewoon gezocht op een 1 mana spell die kostte....



robbertvanderkleij vs RobertL:
Ik denk dat je gelijk hebt!

robbertvanderkleij vs Mango:
Je bent niet de eerste die Lupine Prototype even opnieuw moet gaan lezen... Je gaat hartstikke morsdood aan 2 5/5jes die jouw kant op komen...
WJayW
3 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
@JwayJ. Je hebt gelijk! 17 tegen 2 wordt: 1-4. Vraag: waarom koos je voor Excise, terwijl Path to Exile flexibeler en sterker is?


JwayJ...lol

Omdat ik er niet goed en te makkelijk over nagedacht heb, weinig tijd in gestoken had qua onderzoek welke kaarten ik zou kunnen gebruiken... en omdat ik Excise op dat moment toevallig fysiek voor me had liggen
Tja, Ik zal me volgende keer beter voorbereiden in ieder geval.
TheRobinros
3 jaren geleden
Is er nou niet alleen een two-man-tie voor de eerste plek, maar ook met één punt minder een two-man-tie voor de derde plek?
Jeff
3 jaren geleden
Dat klopt!

Wat verder op valt: Er zijn maar 2 decks (en 3 personen) geweest dat on the draw niet verloren heeft van het nummer 1 deck. Deze deck wisten on the draw overigens niet te winnen. Sterker nog, deze decks wisten helemaal niets te winnen omdat ze twee kaarten (lees: Force of Will) nodig hadden om de Thassa's Oracle te disrupten en het niet lukte met de ene andere kaart iets beters dan Memnite te produceren.

Met de Chancellor of the Annex-decks blijkt ietsje beter te dealen te zijn: er zijn bijvoorbeeld maar liefst 3 decks (4 spelers) die beide games wisten te winnen tegen mijn deck. Daar staat dan weer tegenover dat mijn deck nooit 3 punten heeft gepakt. Dat en de enige draws waren in de mirror. Dit is dan weer best bewonderenswaardig.

Al met al zie ik wel een goed argument voor een ban op Chancellor of the Annex en Thassa's Oracle, alhoewel ik de Chancellor persoonlijk ook wel weer als een soort vangnet zie.
Nissa333
3 jaren geleden
Quote:
13 uren geleden


@Nissa333. Waarom speelde je een 3/3 creature en een 2/1 creature? Twee keer Old-Growth Dryads is toch toegestaan en sterker?



Omdat ik verwachte dat er wel iets met flashback of graveyard zou worden gespeeld. Dit is mijn eerste Three Card League en met de Dryad Militant had ik mogelijk iets van graveyard shenanigans kunnen voorkomen.
Morph
3 jaren geleden
Er klopt nog iets niet. Ik zie dat Ralf speler 18 nu een 6 ingevuld heeft tegen Jeff en mij. Maar dit moet een draw worden volgens mij.
Ik had in eerste instantie niet gezien dat hij met Karakas de kan betalen voor de Chancellor of the Annex.
Maar wij kunnen met de 1/1 goblin gewoon Gideon of the Trials aanvallen. Waardoor Ralf gedwongen wordt om de +1 steeds te gebruiken. Toch?


Laat maar, hij kan eerst heel vaak de +1 spelen, tot 15 loyalty ofzo. En daarna aanvallen.
 bijgewerkt door Morph 3 jaren geleden
RobertL
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden

Volgens mij verlies ik 1x van Robert Lodder. Als hij begint kan hij z'n herinker gelijk spelen zonder dat ik m kan counteren. Als ik begin spelen we beide onze dryad arbor en doen we niks. 4-1 voor Robert, klopt dat?



Je hebt helemaal gelijk.
Ik dacht dat ik 1-1 (2-2 in punten) had ingevuld, was blijkbaar vergeten dat je op de draw de extra mana voor Force of Will niet kan betalen
matissparigot
3 jaren geleden
waar kan ik spelen en tot wanneer?
 bijgewerkt door Twigwalker 3 jaren geleden
Rody
3 jaren geleden
Er is mist nog bij 1 iemand 2 scores maar voor de rest is het helemaal ingevuld en eventueel aangepast na de vele reacties hier. Leuk om te zien dat iedereen er volop mee bezig is geweest. Morgen zullen we deze editie afsluiten en een nieuwe three card league opstarten!
Jeff
3 jaren geleden
Quote:
9 uren geleden
Er is mist nog bij 1 iemand 2 scores maar voor de rest is het helemaal ingevuld en eventueel aangepast na de vele reacties hier. Leuk om te zien dat iedereen er volop mee bezig is geweest. Morgen zullen we deze editie afsluiten en een nieuwe three card league opstarten!


Maar deze scores waren al wel ingevuld bij diens tegenstander. Ik ben zo vrij geweest de twee missende scores van Obituary in te vulen op basis van wat er bij zijn tegenstanders ingevuld staat. Ik heb ze niet gecontroleerd op correctheid.

Gaat er nog iemand een controleslag doen over het geheel? Kijken of alle scores wel kloppen met wat er bij de tegenstanders staat?
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Quote:
12 uren geleden
Er is mist nog bij 1 iemand 2 scores maar voor de rest is het helemaal ingevuld en eventueel aangepast na de vele reacties hier. Leuk om te zien dat iedereen er volop mee bezig is geweest. Morgen zullen we deze editie afsluiten en een nieuwe three card league opstarten!


Maar deze scores waren al wel ingevuld bij diens tegenstander. Ik ben zo vrij geweest de twee missende scores van Obituary in te vulen op basis van wat er bij zijn tegenstanders ingevuld staat. Ik heb ze niet gecontroleerd op correctheid.

Gaat er nog iemand een controleslag doen over het geheel? Kijken of alle scores wel kloppen met wat er bij de tegenstanders staat?

Ik heb het even gecheckt en er zijn nog twee matchups die niet met elkaar kloppen:
BluezamX (7) vs Mango (22): BluezamX heeft 0 punten staan, Mango 2
TheRobinros (12) vs Ralf (18 ): Ze hebben allebei 1 punt staan
 bijgewerkt door Stalkative 3 jaren geleden
WJayW
3 jaren geleden
in mij optiek zou dit de uitslag zijn voor die 2 afwijkende scores:
BluezamX (7) vs Mango (22) : moet 0-6 zijn (Mango wint 2x)

in het geval dat BluezamX begint
City of Traitors & Isochron Scepter exile Lightning Helix | City of Traitors & Lupine Prototype1
23-17 | Lupine Prototype2 18-17
21-14 | 11-14
14-11 | 4-11
7 - 8 | win

in het geval dat Mango begint
City of Traitors & Lupine Prototype1 | City of Traitors & Isochron Scepter exile Lightning Helix
Lupine Prototype2 20-15 | 17-18
17-8 | 14-11
14-1 | 11-4
win

-------------
TheRobinros (12) vs Ralf (18 ) : moet 2-2 zijn

in het geval dat Ralf begint
Karakas | Black Lotus & Show and Tell
Ashen Rider kom in het spel, Karakas wordt exiled en Gideon of the Trials komt in het spel
Gideon plust tot hij sterk genoeg is om een emblem te maken waardoor TheRobinros niet meer kan winnen
Gideon is niet sterk genoeg om Ashen Rider te verslaan dus gelijkspel

in het geval dat TheRobinros begint
Black Lotus & Show and Tell
Ashen Rider kom in het spel, niets wordt ge-exiled en Gideon of the Trials komt in het spel
Gideon plust tot hij sterk genoeg is om een emblem te maken waardoor TheRobinros niet meer kan winnen
Gideon is niet sterk genoeg om Ashen Rider te verslaan dus gelijkspel
 bijgewerkt door WJayW 3 jaren geleden (verduidelijking)
Jeff
3 jaren geleden
Quote:
54 minuten geleden
TheRobinros (12) vs Ralf (18 ) : moet 2-2 zijn

in het geval dat Ralf begint
Karakas | Black Lotus & Show and Tell
Ashen Rider kom in het spel, Karakas wordt exiled en Gideon of the Trials komt in het spel
Gideon maakt een emblem waardoor TheRobinros niet meer kan winnen
Gideon is niet sterk genoeg om Ashen Rider te verslaan dus gelijkspel

in het geval dat TheRobinros begint
Black Lotus & Show and Tell
Ashen Rider kom in het spel, niets wordt ge-exiled en Gideon of the Trials komt in het spel
Gideon maakt een emblem waardoor TheRobinros niet meer kan winnen
Gideon is niet sterk genoeg om Ashen Rider te verslaan dus gelijkspel


Ik ben niet zeker dat dit klopt, de omschrijving is op zijn minst te kort door de bocht. Ik ga het zo even checken.
WJayW
3 jaren geleden
Quote:
12 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
TheRobinros (12) vs Ralf (18 ) : moet 2-2 zijn

in het geval dat Ralf begint
Karakas | Black Lotus & Show and Tell
Ashen Rider kom in het spel, Karakas wordt exiled en Gideon of the Trials komt in het spel
Gideon maakt een emblem waardoor TheRobinros niet meer kan winnen
Gideon is niet sterk genoeg om Ashen Rider te verslaan dus gelijkspel

in het geval dat TheRobinros begint
Black Lotus & Show and Tell
Ashen Rider kom in het spel, niets wordt ge-exiled en Gideon of the Trials komt in het spel
Gideon maakt een emblem waardoor TheRobinros niet meer kan winnen
Gideon is niet sterk genoeg om Ashen Rider te verslaan dus gelijkspel


Ik ben niet zeker dat dit klopt, de omschrijving is op zijn minst te kort door de bocht. Ik ga het zo even checken.


laat ik het zo zeggen, Gideon zijn plus 1 ability is genoeg om loyalty op te bouwen tot hij sterk genoeg is om de emblem te maken en niet gekilled te kunnen worden door ashen rider.
Heb het in mijn originele post even verduidelijkt.
 bijgewerkt door WJayW 3 jaren geleden
Stalkative
3 jaren geleden
TheRobinros vs Ralf:

Zodra Robin zijn Show and Tell speelt, exilet hij met zijn Ashen Rider iets wat Ralf gespeeld heeft. Ralf zal dus altijd wachten met iets spelen totdat Robin Show and Tell heeft gespeeld (en legt dan zelf niets in het spel). Als Ralf begint, gebeurt er dus uiteindelijk hetzelfde als wanneer Robin begint.
Robin wil gewoon smorcen met zijn Ashen Rider en zal dus zijn Show and Tell op zijn eerste beurt spelen.
Op de eerstvolgende beurt zal Ralf zijn Gideon of the Trials spelen. Hij zal niet de emblem maken, want dan slaat Robin meteen de Gideon of the Trials dood. Ralf activeert dus de +1 om alle damage van de Ashen Rider te preventen.
Robin valt natuurlijk niet aan met zijn Ashen Rider, want die doet geen damage.
Ralf zal nooit aanvallen met Gideon of the Trials, want Ashen Rider kan altijd blocken. Aangezien hij dus niet kan winnen, zal hij de +1 blijven activeren, om ook niet te verliezen.

Het is dus inderdaad 2-2
Rody
3 jaren geleden
Alle scores zijn uitgerekend en we hebben een winnend deck! Bedankt voor alle inzendingen en al jullie enthousiasme!

Black Lotus + Thassa's Oracle + Memnite bleek het meeste punten binnen te halen, maar liefst 117.

Het bijzondere aan dit deck was dat het bijna altijd won on the play en nooit een match verloren heeft, het won of het werd een draw.

Dit deck werd ingestuurd door twee gebruikers namelijk: Thedouwegames en Rody. Beide gefeliciteerd en Bazaar of Magic zal jullie een leuke prijs opsturen. Natuurlijk komen jullie ook in de Three Card League Hall of Fame!

Een ander heel sterk deck was Chancellor of the Annex + Chancellor of the Forge + Strip Mine en haalde maar liefst 116 punten binnen.

Er is veel gesproken over welke kaarten gebanned moeten worden voor de volgende Three Card League. We hebben 2 problematische kaarten geselecteerd en besloten deze te bannen. Het gaat om: Thassa's Oracle en Chancellor of the Annex. Het is te makkelijk winnen met de oracle en te veel decks worden uitgesloten omdat ze niet genoeg resources hebben om de extra mana van de chancellor te kunnen betalen. Aan het einde van de volgende editie zullen we opnieuw over de banlist heen gaan en besluiten om kaarten toe te voegen of eraf te halen.

Over een nieuwe editie gesproken, over enkele ogenblikken zal er een nieuwe Three Card League online staan. Heel veel succes met het verzinnen van nieuwe decks!
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Kansloos was ik zeg ik, kansloos!

Maar nu heb ik weer een hele vette combo!
Obituary
3 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Quote:
2 dagen geleden
Er is mist nog bij 1 iemand 2 scores maar voor de rest is het helemaal ingevuld en eventueel aangepast na de vele reacties hier. Leuk om te zien dat iedereen er volop mee bezig is geweest. Morgen zullen we deze editie afsluiten en een nieuwe three card league opstarten!


Maar deze scores waren al wel ingevuld bij diens tegenstander. Ik ben zo vrij geweest de twee missende scores van Obituary in te vulen op basis van wat er bij zijn tegenstanders ingevuld staat. Ik heb ze niet gecontroleerd op correctheid.

Gaat er nog iemand een controleslag doen over het geheel? Kijken of alle scores wel kloppen met wat er bij de tegenstanders staat?


Thx man! hij stond bij mij in de spam folder... zal dit even aanpassen in mn outlook dat rody daar niet meer in terecht komt
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 110 posts
  • Laatste post Obituary 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Rody 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top