Three Card League Week 2

AkiraMonk
1 maand geleden
Quote:
6 uren geleden

Tegen AkiraMonk:
Deze is tegen mij als 3 punten ingevuld, maar tegen Robin als 4-1. De Robin-Akira match zou 3-3 moeten zijn.
Allebei winnen ze het potje op de play.
Robin: T1 Tongs wint de race tegen Dryad Arbor.
Akiramonk: T1 Arbor en laat de tegenstander hun hand discarden.

Ha Tom, je hebt gelijk, summoning sickness 'even' over het hoofd gezien. Groet, Akira Monk
 bijgewerkt door AkiraMonk 1 maand geleden
TheRobinros
1 maand geleden
Quote:
3 uren geleden
Hi all!

Ik ben later nog in het bestand toegevoegd, aangezien Rody mijn inzending was vergeten.

Echter heb ik hetzelfde deck als TheRobinros, dus hoeft niet iedereen opnieuw na te denken over een nieuwe matchup

Wel heb ik een aantal afwijkingen gevonden t.o.v. de bij hem ingevulde scores:

Tegen Ralf:
Volgens mij win ik deze tweemaal voor 6 punten. Ik speel altijd op mijn eerste beurt de Scalding Tongs. Als Ralf begon en in beurt 1 Mutavault speelt kan hij in beurt 2 dan 1) Strip Mine spelen en aanvallen met mutavault. In deze situatie speel ik Ensnaring Bridge en kan Ralf nooit meer damage doen en blijf ik iedere beurt 1 schade doen. Hierdoor win ik. Optie 2) voor Ralf is om mijn Mishra's Workshop te strippen. Echter blijf ik dan schade doen met de tongs, en heeft Ralf niet meer de mana om Mutavault te activeren (zonder de vault zelf te tappen) waardoor hij niet meer kan aanvallen.

Tegen robbertvanderkleij:
Robbert zal nooit de leyline in het spel leggen om in mijn upkeep Memnite te casten. Als hij dit doet kan ik zowel bridge als tongs casten in mijn eerste 2 beurten, waarmee ik win.
Dus hij houdt de Leyline om Force te kunnen casten.
Om een win te kunnen halen zal hij damage moeten kunnen doen, dus wat gebeurt er als hij de Bridge gaat counteren:
Ik op de play: hij is eerder dood aan de Tongs dan dat hij mij doodmept met de Memnite.
Hij op de play: T1 cast Memnite, ik T1 cast Tongs. Hij valt aan, 20-19. Mijn upkeep, Tongs trigger 19-19. Main phase cast ik Bridge. Robbert Forced, betaald 1 leven hiervoor. 18-19. Valt aan 18-18, Tongs 17-18. Etc. Ik win de race.
Oftewel: Robbert kan niet winnen, en zal dus in beide potjes de Tongs moeten counteren. Hierdoor kan ik Bridge casten, wat beide potjes een draw maakt: 2 punten.

Tegen Gonti:
Hier was in mijn regel 0 punten ingevuld, terwijl de match Gonti-TheRobinros als 2 ingevuld is.
2 is naar mijn inzien juist.
Ik zal altijd de Tongs exilen aan Yarok's Fenlurker, waardoor Bride het een draw maakt.

Tegen AkiraMonk:
Deze is tegen mij als 3 punten ingevuld, maar tegen Robin als 4-1. De Robin-Akira match zou 3-3 moeten zijn.
Allebei winnen ze het potje op de play.
Robin: T1 Tongs wint de race tegen Dryad Arbor.
Akiramonk: T1 Arbor en laat de tegenstander hun hand discarden.

Tegen matissparigot:
Hiervoor geldt hetzelfde als tegen Robbert.
Het verschil tussen Dryad Arbor/Memnite en Misdirection/Leyline is hier niet relevant.
Zou 2-2 moeten zijn dus.
Voor mij was bij deze matchup nog geen score ingevuld, mij bij Robin is hier 6-0 voor Matiss genoteerd.

Voor alle bovenstaande verschillen heb ik enkel in mijn rij de score aangepast en geel gemarkeerd, en nog geen wijziging in andermans score toegepast.

Tegen Ralf heb je gelijk. In mijn analyse ging het mis, omdat ik dacht dat ik met mijn Scalding Tongs nooit zijn Mutavault zou kunnen racen, als ik één van mijn twee artifacts zou kunnen casten, dus dat ik moest beginnen door Ensnaring Bridge te casten, waardoor ik niet kan winnen. Wat ik vergat, is dat zijn Mutavault niet meer kan aanvallen als hij mijn Mishra's Workshop sloopt. Hier ga ik 6-0 van maken.

Tegen robbertvanderkleij heb je wederom gelijk: ik gebruikte de Leyline of Anticipation zowel om een spell te counteren, als om een Memnite mee in het spel te leggen tijdens mijn beurt, waardoor hij op beurt 1 aan zou vallen en dus de race wél zou winnen met 1 punt. Hier zet ik ook 2-2 neer.

Tegen AkiraMonk dacht ik 3-3 ingevuld te hebben, maar ik heb het 's avonds laat gedaan . Ik heb geen idee meer hoe ik op 6-0 voor matissparigot kwam...

Ik ga alle aanpassingen die ik hierboven beschrijf ook geel markeren, dus check die vooral even als die in jouw rij staat!
Gonti
1 maand geleden
draw maakt: 2 punten.

Tegen Gonti:
Hier was in mijn regel 0 punten ingevuld, terwijl de match Gonti-TheRobinros als 2 ingevuld is.
2 is naar mijn inzien juist.
Ik zal altijd de Tongs exilen aan Yarok's Fenlurker, waardoor Bride het een draw maakt.

Dit klopt, heb het aangepast

[/quote]
Sogeking
1 maand geleden
Hey @AkiraMonk

In jouw matchup tegen mij heb je een 3 in gevuld, terwijl ik een 2 heb (dubbele draw) aangezien ik mijn army token altijd eerder in play krijg en mee aan kan vallen dan jouw Dryad Arbor zal ik altijd de damage race winnen, daarom moet je beide games mijn army token dood blokken en hebben we dus 2x een draw. In plaats van 1 win en 1 loss.

Groeten, Sogeking
 bijgewerkt door Sogeking 1 maand geleden
AkiraMonk
1 maand geleden
Quote:
41 minuten geleden
Hey @AkiraMonk

In jouw matchup tegen mij heb je een 3 in gevuld, terwijl ik een 2 heb (dubbele draw) aangezien ik mijn army token altijd eerder in play krijg en mee aan kan vallen dan jouw Dryad Arbor zal ik altijd de damage race winnen, daarom moet je beide games mijn army token dood blokken en hebben we dus 2x een draw. In plaats van 1 win en 1 loss.

Groeten, Sogeking

Ha Sogeking, te snel alleen de eerste tekst verrekend. inderdaad amass 1. houd jou mooi in play. Ik heb het bij mij aangepast.
thijmen2006h
1 maand geleden
Waarom is mijn ingevoerde 3 tegen MtgproLordwindgraze geel want volgens mij heb ik alles daar goed gedaan.
MagnusMagicus
1 maand geleden
Dayum, mijn deck kon de sneaky Leyline of Anticipation decks gewoon bijhouden...behalve eentje met Toll of the Invasion....so close!
Twigwalker
1 maand geleden
Quote:
1 uur geleden
Dayum, mijn deck kon de sneaky Leyline of Anticipation decks gewoon bijhouden...behalve eentje met Toll of the Invasion....so close!

Vorige week had ik zowel Leyline of Anticipation in mijn deck als Force of Will dus ik vind eigenlijk dat ik nog wat extra credits verdien voor jullie ideeën
MagnusMagicus
1 maand geleden
*geeft credit* alsjeblieft!
Morph
1 maand geleden
Ik ben even zo vrij geweest om alle missende scores in te vullen.
(ik heb de uitslagen gekopieerd van een gelijkwaardig deck, of de score die de tegenstander ingevuld had overgenomen, kijk zeker nog even je eigen scores na!!)

@Sogeking Gefeliciteerd!!
Discard was deze ronde dus toch nog iets beter dan Exile .
Ik heb zo'n vermoeden dat Fireteam dacht dat Leyline of the Void ook zijn eigen Misthollow Griffin zou exilen.
Voor de tweede keer heb ik dan wel weer een gedeelde tweede plaats weten te bemachtigen. @Twigwalker jou inzending uit de eerste ronde had mij inderdaad geïnspireerd .

Daarnaast was het een zeer goede ronde voor Force of Will!

Leyline of Anticipation staat nu op de nominatie voor de Banlist denk ik?
kolonelnick
1 maand geleden
Het zijn inderdaad vooral decks met Force of Will en Leyline of Anticipation die er met kop en schouders boven uit steken. Je zou bijna denken dat blauw de beste kleur in magic is
Thedouwegames
1 maand geleden
ach ja, Ancestral Recall werkt niet in dit format.
MagnusMagicus
1 maand geleden
Ik heb zelfs goed gebruik gemaakt van de Leviathan in mijn deck
Nissa333
1 maand geleden
Bedoel je tegen mij MagnusMagicus?

Oh nee laat maar, je gebruikte gewoon je Force of Will
 bijgewerkt door Nissa333 1 maand geleden (Snapt sarcasme online niet helemaal)
MagnusMagicus
1 maand geleden
Hahaha! Ik was meer lollig dan sarcastisch, maar goed, je hebt 'm door in ieder geval
Rody
1 maand geleden
De deadline voor het invullen is verstreken en we hebben een winnaar: Sogeking!

De 3 kaarten combinatie van: Black Lotus, Leyline of Anticipation en een heel goed gevonden wincon + disruption in één: Toll of the Invasion. Gefeliciteerd! Binnenkort nemen we contact met je op om je prijs in ontvangst te nemen.

Morgen komt de nieuwe 3 Card League online met ook een nieuwe banlist. Iedereen weer bedankt voor je deelname!
Mango
1 maand geleden
Quote:
16 uren geleden
Gefeliciteerd! Binnenkort nemen we contact met je om je prijs in ontvangst te nemen.

Wacht ! De winnaar van het toernooi wordt geacht een geldbedrag te schenken aan Bazaar of Magic?
Rody
1 maand geleden
Quote:
9 minuten geleden
Quote:
16 uren geleden
Gefeliciteerd! Binnenkort nemen we contact met je om je prijs in ontvangst te nemen.

Wacht ! De winnaar van het toernooi wordt geacht een geldbedrag te schenken aan Bazaar of Magic?

Yup je wordt verwacht de waarde van je deck te schenken. Pas dus maar op volgende keer als je Black Lotus speelt .
 bijgewerkt door Rody 1 maand geleden
Mango
1 maand geleden
Quote:
17 minuten geleden
Yup je wordt verwacht de waarde van je deck te schenken. Pas dus maar op volgende keer als je Black Lotus speelt .

Okay! Ik vind dit een prima afspraak. Het is een beetje lullig voor Sogeking, maar ja, dan had hij de kleine lettertjes maar moeten lezen.
 bijgewerkt door Mango 1 maand geleden
Sogeking
1 maand geleden
Quote:
3 uren geleden
Quote:
3 uren geleden

Okay! Ik vind dit een prima afspraak. Het is een beetje lullig voor Sogeking, maar ja, dan had hij de kleine lettertjes maar moeten lezen.

Geen probleem hoor, aangezien we digitaal speelde, Mijn deck had een Vintage Master's Black Lotus van ongeveer 3 euro!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 92 posts
  • Laatste post Sogeking 1 maand geleden
  • Gemaakt door Rody 1 maand geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL