Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Three Card League Week 5

kolonelnick
3 jaren geleden
tegen de counterspell decks kan ik niet winnen als ik begin, van alle andere matchups wel The Rack kan ik niet racen dus casten we maar niks Scalding Tongs kan ik gelukkig wel racen.

Een prima deck om dus lekker de helft van de punten mee te scoren XD
 bijgewerkt door kolonelnick 3 jaren geleden
LeKrutes
3 jaren geleden
Quote:
15 minuten geleden
Nick, jij haalt volgens mij maar 1 punt tegen de Black Lotus, Channel, Emrakul, the Aeons Torn decks. Karakas is inderdaad goeie tech tegen emrakul, maar om jouw threat te spelen moet je karakas tappen. Op dat moment kunnen wij (ja, wij, de emrakul decks), emrakul spelen en verlies je (door de extra beurt).


En zoals verwacht, na het bannen van Force of Will verschijnt het eerste Artifact Blast deck. Ik vond zelf dat we nog met te weinig waren om hiermee echt het verschil te maken, dus ik heb gekozen voor een proactief deck deze week. Ik ben benieuwd hoe je het doet LeKrutes!


Ik dacht juist force of will is banned. Dus nu gaat iedereen hard op emrakrul. Het leverde mij aardig wat punten op. Ben benieuwd of het genoeg is. Vraag me af of mensen Artifact Blast hadden verwacht.

Ik krijg een gelijk spel tegen te rack. Maar ik kan 1x winnen van Scalding Tongs speler als ik begin.
 bijgewerkt door LeKrutes 3 jaren geleden
kolonelnick
3 jaren geleden
De emrakul decks kunnen emrakul nooit tegen mij casten, hun black lotus kost namelijk 1 mana.

Als ik begin dan speel ik grand arbiter en kan mijn tegenstander niks meer, want de black lotus kost nu 1 mana.

Jullie kunnen wel als jullie beginnen alleen de black lotus casten en verder niks doen, dan ben ik verplicht om karakas open te houden voor de emrakul, dus we drawen als het emrakul deck begint, dit zal ik aanpassen.

Artifact blast heb ik al eens eerder gezien, die deed het toen ook goed. Ik meen de tweede of derde editie.
 bijgewerkt door kolonelnick 3 jaren geleden
LeKrutes
3 jaren geleden
Derde editie speelde ik hem ook. Maar toen speelde de top deck Lupine Prototype. Waar ik niks tegen kon. In de tweede editie was het waarschijnlijk beter geweest.
bartist
3 jaren geleden
Note to self: The Rack is een topkaart als je hem wat hulp geeft, als je niets forceert dan win je niet...
Well, dat heet vallen en opstaan
Morph
3 jaren geleden
@robbertvanderkleij

Jij hebt tegen mij een 3 ingevuld. maar dit klopt niet volgens mij.

Als jij begint kun je 1 keer hoeken met Emrakul, maar daarna heb ik Ensnaring Bridge liggen en hoewel Emrakul vleugeltjes heeft, kan deze vreemd genoeg toch niet over een brug heenvliegen....

Tegen bartist kun je ook niet winnen, maar wel gelijk spelen door niets te casten.
 bijgewerkt door Morph 3 jaren geleden
Stalkative
3 jaren geleden
kolonelnick, jij hebt tegen mij 3 punten ingevuld, maar volgens mij krijg je er 6. Als jij begint, win je omdat je meteen Grand Arbiter Augustin IV in het spel brengt waardoor ik niets meer kan casten. Als ik begin, speel ik daarvoor nog mijn Peat Bog, maar omdat die tapped entert leg jij nog steeds je Arbiter neer voordat ik iets met mijn landje kan doen

Ook een note to self: speel geen depletion lands (of andere mana sources die tapped enteren) als heel veel tegenstanders waarschijnlijk een vorm van disruption gaan spelen
robbertvanderkleij
3 jaren geleden
@Morph en kolonelnick
We casten emrakul hè, dus we krijgen een extra beurt. Dus als we beginnen winnen we tegen tegen ieder deck zonder counterspell. Daarom een 3 tegen jullie beide. Nick je had wel gelijk over dat je wint als jij begint. Ik zal mijn 4 naar een 3 aanpassen daar.
Morph
3 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
@Morph en kolonelnick
We casten emrakul hè, dus we krijgen een extra beurt. Dus als we beginnen winnen we tegen tegen ieder deck zonder counterspell. Daarom een 3 tegen jullie beide. Nick je had wel gelijk over dat je wint als jij begint. Ik zal mijn 4 naar een 3 aanpassen daar.


Sorry maar dit zie ik niet, Emrakul heeft geen Haste en Annihilator laat je niets discarden. en hij doet "maar" 15 damage.
Volgens mij gaat het zo:

Jij begint: Cast Emrakul, the Aeons Torn (geen Haste mag niet aanvallen)
Jij Krijgt Extra beurt valt aan: 15 damage..
Ik ben, speel Ensnaring Bridge
Jij bent, Emrakul, the Aeons Torn mag niet aanvallen, want de brug. Dus ook geen annihilator trigger
Ik ben, speel Scalding Tongs, welke komende 5 beurten jou leven aanvalt,

wat mis ik?
 bijgewerkt door Morph 3 jaren geleden
Sogeking
3 jaren geleden
Hey, ik ben er vrij zeker van dat ik ook een deck had ingestuurd, maar ik sta er niet tussen!
robbertvanderkleij
3 jaren geleden
Quote:
44 minuten geleden
Quote:
52 minuten geleden
@Morph en kolonelnick
We casten emrakul hè, dus we krijgen een extra beurt. Dus als we beginnen winnen we tegen tegen ieder deck zonder counterspell. Daarom een 3 tegen jullie beide. Nick je had wel gelijk over dat je wint als jij begint. Ik zal mijn 4 naar een 3 aanpassen daar.


Sorry maar dit zie ik niet, Emrakul heeft geen Haste en Annihilator laat je niets discarden. en hij doet "maar" 15 damage.
Volgens mij gaat het zo:

Jij begint: Cast Emrakul, the Aeons Torn (geen Haste mag niet aanvallen)
Jij Krijgt Extra beurt valt aan: 15 damage..
Ik ben, speel Ensnaring Bridge
Jij bent, Emrakul, the Aeons Torn mag niet aanvallen, want de brug. Dus ook geen annihilator trigger
Ik ben, speel Scalding Tongs, welke komende 5 beurten jou leven aanvalt,

wat mis ik?

Ja, my bad... sorry. Ik zat in mijn hoofd dat er al wel iets op de bf lag. Ik ben niet helemaal wakker vandaag.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Je score tegen Rody klopt ook niet, je verliest 2x (net zoals ik )
kolonelnick
3 jaren geleden
@stalkative ik had niet gezien dat Peat Bog tapped in play kwam, dan win ik inderdaad beide.

@robbert. Als jij begint, dan kun je meteen emrakul casten, krijg jij een extra beurt en sla je mij in die beurt voor 15 en ga ik maar vijf, dan ben ik en speel ik karakas en bounce ik emrakul. Deze kun je niet meer casten, waarna ik grand arbiter speel en win. Om dit te voorkomen speel jij alleen je black lotus, dan speel ik karakas, maar geen grand arbiter. Op het moment dat jij dan emrakul cast bounce ik deze meteen, waarna ik grand arbiter speel en win. Daarom als jij begint kun je mij dwingen karakas open te houden en doen we allebei niks en drawen we de game die jij begint.

Als ik begin speel ik meteen grand arbiter en cost je black lotus 1 mana, deze kun je dus niet casten en dus ook geen emrakul
 bijgewerkt door kolonelnick 3 jaren geleden
TheRobinros
3 jaren geleden
Oh, de mijne staat er niet tussen, wat jammer. Dan gaat die voor volgende keer wel mee.

EDIT: Mijn inzending zou deze ook niet gewonnen hebben, ik zou volgens mij blijven hangen op 45 punten, waarbij een hoop andere inzendingen ook punten zouden krijgen!
 bijgewerkt door TheRobinros 3 jaren geleden
Rody
3 jaren geleden
Ik ben blijkbaar 2 inzendingen vergeten erbij te zetten. Die van Sogeking en Therobinros, die zet ik er straks nog even bij. Sorry voor het ongemak.
Twigwalker
3 jaren geleden
MagnusMagicus & robbertvanderkleij

De Emrakul decks drawen onderling 2x toch? Want diegene die begint speelt zijn Emrakul niet want wie dat als eerste doet verliest van de andere Emrakul.
 bijgewerkt door Twigwalker 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Oh je hebt gelijk! Ik pas het even aan
Vivien879
3 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Note to self: The Rack is een topkaart als je hem wat hulp geeft, als je niets forceert dan win je niet...
Well, dat heet vallen en opstaan


Daar sluit ik me helemaal bij aan XD had geen force spike erbij moeten doen
 bijgewerkt door Vivien879 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik zag dat Lekrutes 0 punten had ingevuld tegen Flut123, maar volgens mij zijn het twee draws. Lekrutes speelt Dryad Arbor, Simian Spirit Guide, Artifact Blast en Flut speelt Mountain, Goblin Lackey, Krenko, Mob Boss. Volgens mij als Lekrutes in zijn eerste beurt de Arbor speelt kan die de Lackey blocken zodat Krenko nooit het spel haalt. Ik pas de score ook alvast aan, maar ter info hier dus
Rody
3 jaren geleden
Ik probeer elke week mijn madness / discard deck te laten werken maar tot nu toe weinig succes. Het is erg moeilijk om te winnen als je niet begint. Ik had ook meer Emrakul, the Aeons Torn en Lupine Prototype verwacht deze week, waardoor nu mijn Big Game Hunter niet zo goed is helaas. Het viel te proberen . Artifact Blast blijkt de perfecte counter aangezien zoveel mensen gebruik maken van Black Lotus.
 bijgewerkt door Rody 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 57 posts
  • Laatste post Twigwalker 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Rody 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top