Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Toppers en Floppers 2021 !

Morph
2 jaren geleden
We zijn 2021 ook weer doorgekomen, hoogste tijd om het Magische jaar eens te beschouwen.
Ik ben benieuwd wat jullie de Toppers en Floppers van afgelopen Jaar vinden.

We zijn begonnen met Kaldheim, en Hier staan de overige uitgebrachte producten. Daarnaast zijn er nog enkele Secret-lairs uitgebracht, en wellicht nog wat producten die ik nu gemist heb.

Het jaar 2021 bezien, wat vinden jullie;

Beste nieuwe Mechanic/noviteit :
Leukste Set :
Mooiste Artwork :
Beste Common :
Beste Uncommon :
Beste Rare/Mythic Rare :
Tofste Legendary:
Flopper van het jaar :
Persoonlijk Mooiste Aanwinst :
 bijgewerkt door Morph 2 jaren geleden
Morph
2 jaren geleden
Excuus voor de Dubbelpost, maar om het gescheiden te houden van de openingspost mijn eigen lijstje:

Beste nieuwe Mechanic/noviteit :Magecraft
Leukste Set :Modern Horizons 2 (veel Commander staples)
Mooiste Artwork :Arcane Signet
Beste Common :Eureka Moment
Beste Uncommon :Liquimetal Torque
Beste Rare/Mythic Rare :Koma, Cosmos Serpent
Tofste Legendary: Old Stickfingers
Flopper van het jaar :"Dungeons" in Adventures in the Forgotten Realms
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : Secret Lair - Signets!
 bijgewerkt door Morph 2 jaren geleden
Veekeren
2 jaren geleden
Leuk topic!

Beste nieuwe Mechanic/noviteit : ward (Adrix and Nev, Twincasters)
Leukste Set : MH2
Mooiste Artwork : Lightning Bolt
Beste Common : Unholy Heat
Beste Uncommon : Expressive Iteration
Beste Rare/Mythic Rare : Ragavan, Nimble Pilferer
Flopper van het jaar : Ik had het minst met de D&D set, maar om dat een flopper te noemen.
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : paar setjes fetchlands...

Ik ben me duidelijk meer gaan bezig houden met Modern
Netjes
2 jaren geleden
Beste nieuwe Mechanic/noviteit : magecraft of Extus, Oriq Overlord
Leukste Set : kaldheim
Mooiste Artwork : Demonic Tutor maar dan de japanse
Beste Rare/Mythic Rare : Body of Research
Flopper van het jaar : Tergrid, God of Fright en Hullbreacher
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : secret lair praetors
 bijgewerkt door Netjes 2 jaren geleden
PrinceRuppertsDog
2 jaren geleden
Beste nieuwe Mechanic/noviteit : niet echt een nieuwe mechanic maar ze mogen van mij meer kaarten als Blood token in sets printen
Leukste Set : Strixhaven
Mooiste Artwork : Svyelun of Sea and Sky
Beste Common : Unholy Heat
Beste Uncommon : Dragon's Rage Channeler
Beste Rare/Mythic Rare : Svyelun of Sea and Sky
Flopper van het jaar : Prijskaartje van MH2
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : een playset van Exquisite Blood welke in een "zolder verzameling" zat welke ik als cadeau van degene heb gekregen omdat hij al jaren niet meer speelde
nielsvd
2 jaren geleden
Beste nieuwe Mechanic/noviteit : de enorme boost/support die treasures hebben gehad.
Leukste Set :mh2
Mooiste Artwork : Path to Exile, Well of Lost Dreams, Frantic Search, Intruder Alarm, Shelldock Isle doorlopende artwork
Beste Common : Ravenform
Beste Uncommon : Storm-Kiln Artist
Beste Rare/Mythic Rare : Goldspan Dragon
Flopper van het jaar : Set Boosterbox Zendikar Rising voor de commander booster league. Had weinig echte bommen.
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : mijn Octavia, Living Thesis en Slogurk, the Overslime edh decks. Spelen leuk en zijn heel anders dan decks die ik al had.
 bijgewerkt door nielsvd 2 jaren geleden
Gijsneus
2 jaren geleden
Mooi topic :-)

Beste nieuwe Mechanic/noviteit : Foretell is me erg bevallen.
Leukste Set : Commander Legends (by far!)
Mooiste Artwork : al die Strixhaven alternate arts. Maar niet die Japanse, snap niet waarom mensen dat willen.
Beste Common : alle snow duals uit Kaldheim
Beste Uncommon : Dragon's Rage Channeler
Beste Rare/Mythic Rare : Ragavan, Nimble Pilferer is echt heel goed
Flopper van het jaar : De aanschaf van een collecters boosterbox, wat een geldverspilling.
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : Een Fastbond en meerdere Secret Lairs
TheRobinros
2 jaren geleden
Pfoe, zal er nog even goed voor gaan zitten...
Quote:
21 minuten geleden
Leukste Set : Commander Legends (by far!)

Die was wel november 2020, anders was ik het wel met je eens, denk ik
Gijsneus
2 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
Pfoe, zal er nog even goed voor gaan zitten...
Quote:
34 minuten geleden
Leukste Set : Commander Legends (by far!)

Die was wel november 2020, anders was ik het wel met je eens, denk ik ;-)


Ha, dat zegt genoeg over 2021 :-)
jelmerz77
2 jaren geleden
Beste nieuwe Mechanic/noviteit : Magecraft denk ik
Leukste Set : Modern Horizons 2
Mooiste Artwork : Fabled Passage
Beste Common : Unholy Heat
Beste Uncommon : Expressive Iteration
Beste Rare/Mythic Rare : Solitude / Endurance / Fury in die volgorde.
Flopper van het jaar : D&D Adventures in the Forgotten Realms, ongebalanceerd en daardoor heel eentonig in limited, dat het ook nog de simpelheid / diepgang van een coreset heeft helpt er ook niet aan mee.
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : Laatste Goblin King van de playset, en mijn eigen custom Grumpy Kim sleeves (foto van mijn dochter Kim die ligt te schreeuwen als baby, met de tekst "you displease me")
 bijgewerkt door jelmerz77 2 jaren geleden
Rody
2 jaren geleden
Dit is cool, ik mis alleen tofste nieuwe legendary creature voor alle commander liefhebbers onder ons

Beste nieuwe Mechanic/noviteit : Magecraft, ik hou van spells casten en kopiëren
Leukste Set : Modern Horizons 2. Een van mijn favoriete mechanics of all time is Madness en heb een aantal heerlijke madness deckjes kunnen draften. Ik zou het graag meer draften om ook alle andere toffe mechanics in deze set te proberen maar ben bang dat het er niet zo vaak meer van gaat komen.
Mooiste Artwork : Strixhaven Mystical Archives en dan vooral de Japanse, snap niet wat mensen daar niet cool aan vinden
Beste Common : Consider, cantrip voor altijd fijn.
Beste Uncommon : Faithful Mending. Faithless looting is een van mijn favoriete kaarten, zeker toen deze nog Modern legal was. Phoenix for the win Faithful Mending is een fijn alternatief voor Modern maar ook een heerlijke commander kaart, meeste van mijn decks doen toch wel iets met de graveyard.
Beste Rare/Mythic Rare : Zo moeilijk om een keuze te maken uit al het tofs dat is uitgekomen. De beste en waar ik er zeker nog meer van wil hebben is denk ik toch Urza's Saga.
Flopper van het jaar : Dankzij Covid maar heel erg weinig evenementen kunnen houden en spelen in de winkel. Dit is zeker de flopper van het jaar voor mij. Verder ben ik makkelijk tevreden dus vond persoonlijk alle sets wel tof. Op een niet hele serieuze noot; Ik mis wel Liliana of the Veil in de nieuwe Innistrad set en een reprint van Snapcaster Mage had ook wel gemogen.
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : Gaea's Cradle in een best goede staat voor een redelijke prijs. Erg blij mee!

Bonus Tofste Legendary : Toxrill, the Corrosive. Zo'n toffe slak. En zo'n eindbaas. Love it.
Morph
2 jaren geleden
Quote:
14 minuten geleden
Dit is cool, ik mis alleen tofste nieuwe legendary creature voor alle commander liefhebbers onder ons

Maar meteen even aan de openinspost toegevoegd!
SceneFizza
2 jaren geleden
Het eerste hele jaar in vele jaren dat ik de kartonnetjes weer heb mogen verwelkomen. Waar ik erg van heb genoten.
Met een aantal goede sessies in de zomer tot het najaar, me geupgrade pre-cons en wat eigen bouw kunnen testen aan tafel.
Daarnaast heb ik vrijwel dagelijks de arena bezocht, digitaal vind ik het spel minder leuk, het maken van decks wat moeilijker, maar het speelt wel makkelijker.

Beste nieuwe Mechanic/noviteit : Disturb vind ik erg interessant, maar Foretell heb ik ook echt kunnen toepassen. De class kaarten vind ik overigens erg vervelend om tegen te spelen.
Leukste Set : kaldheim,
Mooiste Artwork : ghaha, er is voor mij niet een ‘de mooiste’.
Beste Common : Ornithopter of Paradise sentiment naar lang gevlogen birds.
Beste Uncommon : Cleric Class een favo bij de arena
Beste Rare/Mythic Rare : Wrenn and Seven verwacht ik in de toekomst meer te gaan gebruiken. Righteous Valkyrie heeft me dit jaar veel mooie plays bezorgd,
Tofste Legendary: Killian, Ink Duelist by far het meest mee gespeeld, brawl en commander
Flopper van het jaar : te weinig aan de keuken tafel gespeeld hebben.
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : de algehele hobby
Luc
2 jaren geleden
Leuk topic! Hierbij ook mijn lijstje:

Beste nieuwe Mechanic/noviteit : De dungeons van de D&D set, leuk als een one off. Zeker niet vaker gaan doen maar ik gebruik deze bijvoorbeeld om door infinite blink in commander tot een win te komen
Leukste Set : Kaldheim, leuke set, flavor spreekt me aan, goede kaarten.
Mooiste Artwork : alle strixhaven mystical archive kaarten
Beste Common : Village Rites
Beste Uncommon : Infernal Grasp
Beste Rare/Mythic Rare : de innistrad landcycle
Tofste Legendary: Ranar the Ever-Watchful
Flopper van het jaar : Te weinig tijd/mogelijkheden om commander te spelen, hoeveelheid producten dat uitkomt.

Persoonlijk Mooiste Aanwinst : Commander Deck Kaldheim
 bijgewerkt door Luc 2 jaren geleden (Village rites als common benoemen om vervolgens de uncommon art toe te voegen XD)
Gijsneus
2 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Mooiste Artwork : Strixhaven Mystical Archives en dan vooral de Japanse, snap niet wat mensen daar niet cool aan vinden ;-)


Hehe, ieder z'n smaak :-)
Mattheus
2 jaren geleden
Beste nieuwe Mechanic/noviteit : Ward /day & night
Leukste Set : Kaldheim en Innistrad. Zoveel sfeer in deze gave realms.
Mooiste Artwork : Eradicator Valkyrie
Beste Common : Snakeskin Veil
Beste Uncommon : Binding the Old Gods
Beste Rare/Mythic Rare : The Meathook Massacre
Tofste Legendary: Old Gnawbone
Flopper van het jaar : ALCHEMY en de aankondiging en spoilers dat Kamigawa een cyberpunk achtig toekomst thema wordt vind ik heel erg jammer. Daar heb ik waarschijnlijk niks mee. Doet me ook teveel aan Yugi oH denken. Jammer want de oude sets waren zo gaaf qua verhaallijn.
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : Vorinclex, Monstrous Raider gisteren uit een collectorbooster gehaald..
 bijgewerkt door Mattheus 2 jaren geleden (Nog niet helemaal wakker.....)
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Maar meteen even aan de openinspost toegevoegd!


Die wil ik dan ook nog wel even invullen Voor mij is het absoluut Adrix and Nev, Twincasters. Ik sta in mijn playgroup bekend als een token-fan, toen deze uitkwam was het voor mij een no-brainer.

Verder team Rody qua Japanese Mystical Archive art, net Playmat Mystical Archive: Demonic Tutor - Japanese Alternate Art besteld. Had ik ook makkelijk als favoriete art kunnen nemen
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Beste nieuwe Mechanic/noviteit :Ward
Leukste Set : AFR, ja echt, hoe slecht de kaarten ook waren ik vond het wel een hele leuke thematishe set.
Mooiste Artwork :Sword of Hearth and Home
Beste Common :Ornithopter of Paradise
Beste Uncommon :Moonsilver Key (all star in mn muldrotha deck)
Beste Rare/Mythic Rare :Vorinclex, Monstrous Raider
Tofste Legendary: Esika, God of the Tree /
Flopper van het jaar : het hele day bound night bund gebeuren om Mid night hunt, dat vond ik personelijk zo kansloos, je moet een beurt niks doen om een kleine boost te krijgen? nee bedankt
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : Jeweled Lotus
TheRobinros
2 jaren geleden
Beste nieuwe Mechanic/noviteit : Vond eigenlijk alle mechanics dit jaar wel een beetje mèh, maar ik denk dan toch dat ik Venture into the Dungeon het meest janky vindt.
Leukste Set : Ik was van tevoren super hyped over Strixhaven, maar vond daar uiteindelijk toch niet zo veel aan. Modern Horizons 2, dus
Mooiste Artwork : Harness Infinity.
Beste Common : Consider
Beste Uncommon : Fortifying Draught
Beste Rare/Mythic Rare : Grist, the Hunger Tide
Tofste Legendary : Magda, Brazen Outlaw
Flopper van het jaar : Te weinig gespeeld, vooral door you know what
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : De Codie, Vociferous Codex die ik na de prerelease Strixhaven van nielsbap gedoneerd kreeg, met de uitdaging "Bouw nou eens een Commanderdeck". Ik speel nu 10 jaar MtG en tot dit jaar speelde ik altijd de grootst mogelijke Commander-onzin in niet-Commander formats, met als excuus dat ik "mijn deck" in Commander gewoon nog niet gevonden had. Codie was mijn eerste, ik vond het een superstom deck, maar ik ben koppig en ben de uitdaging aangegaan. Daarna was het vooral "Ach, nu moet ik ook een deck bouwen wat wél leuk is om mee en tegen te spelen" en ben ik om, heb er inmiddels 5
 bijgewerkt door TheRobinros 2 jaren geleden
marcoboth
2 jaren geleden
Beste nieuwe Mechanic/noviteit : Classes. ik vind ze erg leuk en hoop dat er meer van gemaakt worden! Lijkt me ook grappig om te gebruiken in plaats van een commander voor een thema deckje.
Leukste Set : Kaldheim, al zitten strixhaven en adventures dicht in de buurt.
Mooiste Artwork : Rimewood Falls
Beste Common : Consider
Beste Uncommon : Prismatic Ending
Beste Rare/Mythic Rare : The World Tree Ik hou van veel kleurtjes
Tofste Legendary: Esika, God of the Tree
Flopper van het jaar : Geen Time spiral remastered draft kunnen doen .
Persoonlijk Mooiste Aanwinst : Consuming Blob; echt perfect voor mijn commander deck dat rondom delirium/tarmogoyf gebouwd is.
commander
Delirium
door marcoboth2 maanden geleden
 bijgewerkt door marcoboth 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 28 posts
  • Laatste post Mango 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Morph 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top