Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Wat is de Command Zone precies op een MagicFest?

BluezamX
4 jaren geleden
Ik heb informatie op gezocht over MagicFest Utrecht in Oktober, en twijfel nog om een ticket te halen. Ik heb alleen wel wat vragen die ik nergens precies beantwoord zie. Hier komen ze:



Wat is de Command Zone? Is het gewoon het deel van de hal waar alleen Commander wordt gespeeld, vernoemd naar het YouTube kanaal? Of is er meer te doen?

Wat kan je met Prize Tix? Ik neem aan inwisselen voor een soort prijs. Wat zijn ongeveer de ratios waar ik hierbij aan kan denken?

Hoe worden Prize Tix verdeeld? Ik zie staan 50 Prize Tix per round, per player. Ik neem aan dat dit verdeeld wordt over de spelers, gebaseerd op wie wint? Heb hier het antwoord op gevonden. Iedere deelnemer van een On-Demand event krijgt 50 Prize Tix.

Bij de vermelding van de 3 dagen pas staat geen vermelding van Prize Tix. Horen deze daar wel bij? Je krigt 3 On-Demand passes.



Ik ben nog nooit naar een non-Bazaar Magic event geweest, maar het lijkt me wel heel vet om mee te doen. Vandaar deze vragenreeks.
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De Command Zone is vernoemd naar de Command zone, de plek in het spel waar je Commander zich bevindt, niet naar het Youtube kanaal (die is ook naar die plek in het spel vernoemd ).

En ja, het is een gedeelte van de hal waar alleen Commander gespeeld wordt, zowel competitief als relaxed. Als je daaraan meedoet krijg je als het goed is ook een promo Sol Ring .

Prize Tix zijn kaarten met daarop een aantal tix, bijvoorbeeld 50. Je kunt die bij de Prize Wall inleveren tegen een prijs naar keuze. Hoe meer tix je wint (en die niet direct inlevert), hoe grotere prijs of prijzen je uit kunt zoeken.

Het is heel erg leuk! En zover ik weet kun je in principe gratis naar binnen, je hoeft alleen te betalen als je aan het grote toernooi meedoet, en wellicht moet je ook iets betalen om aan de Command Zone mee te kunnen doen, dat weet ik niet.
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Ik ben ook van plan om naar Utrecht te gaan en een ticket te kopen voor de command zone. Wat ik uit Las Vegas begreep is het een 'afgeschermd' gebied waar je commander kan spelen. Ik moet nog wel even uitzoeken wat de on-demand commander events zijn waar je 3 entreebewijzen voor krijgt. Of dat nou de geplande commandertoernooien dagelijks zijn of iets anders.
burtyoungsters
4 jaren geleden
Volgens mij zijn er ook onbeperkte Free to play pods. In ieder geval: dat las ik ergens. Ik denk dat de 3 vouchers voor games met pricesupport en contentmakers zijn? Een gast op reddit vertelde dat hij tegen jeremy noell van starcity VS speelde. Hoop dat er in utrecht ook wat leuke contentmakers zijn. Ik heb me iig ingeschreven.

Een pas voor de command zone kost 75 euro overigens.
 bijgewerkt door burtyoungsters 4 jaren geleden
MrGosh13
4 jaren geleden
Ik had letterlijk dezelfde vragen, snap er helemaal niks van xP
Ik ben pas heel recentelijk begonnen met Magic(en speel alleen commander) dus leek me leuk om zo’n event mee te maken, maar ik snap niet echt waar ik kaartjes zou moeten kopen, en welke?
Ik wil eigenlijk alleen 1 dag heen, sol ring scoren, paar potjes spelen, misschien nog wat leuke dingen winnen (ik acht de kans klein maar toch)
Halp!
burtyoungsters
4 jaren geleden
Wel jammer dat je in Las Vegas 4 vouchers kreeg (dus minimaal 200 tix kunt verdienen) en in Utrecht 3 vouchers (dus minimaal 150 tix kunt verdienen).

BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik had letterlijk dezelfde vragen, snap er helemaal niks van xP
Ik ben pas heel recentelijk begonnen met Magic(en speel alleen commander) dus leek me leuk om zo’n event mee te maken, maar ik snap niet echt waar ik kaartjes zou moeten kopen, en welke?
Ik wil eigenlijk alleen 1 dag heen, sol ring scoren, paar potjes spelen, misschien nog wat leuke dingen winnen (ik acht de kans klein maar toch)
Halp!


Dit is de website, je kan je hier inschrijven (pas begin oktober voor de meesten). Als je een foil Sol Ring wil scoren moet je de 3 dagen pas nemen, ik zie hier geen non-foil bij staan volgens mij. Je kan wel op de dag zelf On-Demand spelen voor €10 per potje, waar je sws 50 TIX krijgt, of meedoen met een gepland event voor €15 waar je 100 TIX voor krijgt en 2 rondes speelt.

Momenteel denk ik zelf dat ik nog even wacht, en via Reddit / mensen die naar Gent zijn gegaan ga checken hoe alles zit en dan besluiten of ik het doe of niet.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
nederland439
4 jaren geleden
Vorige keer in Amsterdam kon je voor 10 tix een standard legal booster krijgen. Dus de prijs support op de side events is dik in orde. Hoe het allemaal precies voor Commander zit weet ik niet.

Voor een 8 man knock out draft was er toen in Amsterdam 50 tix voor plek 3-4, 100 tix voor plek 2 en 200 tix voor de winnaar. Inschrijfgeld was gewoon iets van 10-15 euro.
BluezamX
4 jaren geleden
Dus als je op een van de dagen meedoet met het €15 Commander event, ontvang je 2 rondes spelen, en 100 TIX --> 10 Standard Boosters --> +- €30 aan waarde, naast het foil land? Dat klinkt niet verkeerd!
MrGosh13
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
5 uren geleden
Ik had letterlijk dezelfde vragen, snap er helemaal niks van xP
Ik ben pas heel recentelijk begonnen met Magic(en speel alleen commander) dus leek me leuk om zo’n event mee te maken, maar ik snap niet echt waar ik kaartjes zou moeten kopen, en welke?
Ik wil eigenlijk alleen 1 dag heen, sol ring scoren, paar potjes spelen, misschien nog wat leuke dingen winnen (ik acht de kans klein maar toch)
Halp!


Dit is de website, je kan je hier inschrijven (pas begin oktober voor de meesten). Als je een foil Sol Ring wil scoren moet je de 3 dagen pas nemen, ik zie hier geen non-foil bij staan volgens mij. Je kan wel op de dag zelf On-Demand spelen voor €10 per potje, waar je sws 50 TIX krijgt, of meedoen met een gepland event voor €15 waar je 100 TIX voor krijgt en 2 rondes speelt.

Momenteel denk ik zelf dat ik nog even wacht, en via Reddit / mensen die naar Gent zijn gegaan ga checken hoe alles zit en dan besluiten of ik het doe of niet.
Yo bedankt, maakt het een stuk duidelijker! Weet dan nog niet of ik heen ga, maar iig goed om te weten hoe en wat
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik moet nog uitvogelen hoe en wat precies, maar ik ga zaterdag 12 oktober in ieder geval naar MagicFest Utrecht! En ik vermoed dat ik alleen maar in de Command Zone te vinden zal zijn, al wil ik ook wel wat Oathbreaker spelen
BluezamX
4 jaren geleden
Ik ga het vandaag met een playgroup bespreken. Lijkt me leuk om vrijdag / zaterdag te gaan.
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Ik ga sowieso ook en zaterdag lijkt de logische keuze voor mij, misschien ga ik twee dagen.
marcoboth
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Dus als je op een van de dagen meedoet met het €15 Commander event, ontvang je 2 rondes spelen, en 100 TIX --> 10 Standard Boosters --> +- €30 aan waarde, naast het foil land? Dat klinkt niet verkeerd!


Volgens is het aantal tickets per standard booster verhoogd in het afgelopen jaar (x2?).
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Quote:
1 dag geleden
Dus als je op een van de dagen meedoet met het €15 Commander event, ontvang je 2 rondes spelen, en 100 TIX --> 10 Standard Boosters --> +- €30 aan waarde, naast het foil land? Dat klinkt niet verkeerd!


Volgens is het aantal tickets per standard booster verhoogd in het afgelopen jaar (x2?).


Ah, dat is op zich jammer, maar ook wel logisch. Dan loop je echter nog steeds gelijk! Met een Foil en een leuke dag erbij... Klinkt zeker niet verkeerd
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok helder. Maar wat ik begrepen heb is dat op zaterdag maar 1 Commander event is om 17.30u, maar dat vind ik wel wat laat .

Plus, er is dan inderdaad 50 tix per player per ronde, maar ik weet niet of er een vaste payout is, of dat je dat zelf moet afspreken, en je krijgt dan inderdaad een promo foil land, maar geen Sol Ring.

Zoals ik het nu begrijp is de enige manier om die kaart te krijgen de Command Zone 3 day pass te kopen voor 75 euro. Dan krijg je:

* 3 Days access to the Command Zone
* 3 On-Demand Commander Event Vouchers
* FOIL Sol Ring Promo!
* Deck box

Maar ik ga maar 1 dag....En wat zijn dan precies die On-Demand Event vouchers? Is dat zo'n "hallo, we zijn hier met 4 man, mogen we wat tix en we gaan een potje spelen" events? En zo ja, hoeveel zouden die los kosten? En kan ik uberhaupt die Command Zone in zonder deze 3 daagse pas te kopen? Is er een 1 day pass?

Ik vind het licht frustrerend hoe lastig het is om deze informatie te vinden.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
34 minuten geleden
Ok helder. Maar wat ik begrepen heb is dat op zaterdag maar 1 Commander event is om 17.30u, maar dat vind ik wel wat laat .

Plus, er is dan inderdaad 50 tix per player per ronde, maar ik weet niet of er een vaste payout is, of dat je dat zelf moet afspreken, en je krijgt dan inderdaad een promo foil land, maar geen Sol Ring.

Zoals ik het nu begrijp is de enige manier om die kaart te krijgen de Command Zone 3 day pass te kopen voor 75 euro. Dan krijg je:

* 3 Days access to the Command Zone
* 3 On-Demand Commander Event Vouchers
* FOIL Sol Ring Promo!
* Deck box

Maar ik ga maar 1 dag....En wat zijn dan precies die On-Demand Event vouchers? Is dat zo'n "hallo, we zijn hier met 4 man, mogen we wat tix en we gaan een potje spelen" events? En zo ja, hoeveel zouden die los kosten? En kan ik uberhaupt die Command Zone in zonder deze 3 daagse pas te kopen? Is er een 1 day pass?

Ik vind het licht frustrerend hoe lastig het is om deze informatie te vinden.


On Demand is een spel type waar je je voor kan melden volgens mij. Het is net als casual play, alleen meld je het en zitten er rewards aan. Je gaat met een groep van 4 spelers, betaalt €10 pp (of zo'n voucher), en krijgt dan 50 TIX pp. Het is dus efficiënter om voor een normaal event te gaan, maar die tijden zijn vrij ruk, dus is dit een alternatief.

Dit is in ieder geval wat ik van de site af haal. Ben met je eens dat het enorm onoverzichtelijk is.
Sanderdl
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ok helder. Maar wat ik begrepen heb is dat op zaterdag maar 1 Commander event is om 17.30u, maar dat vind ik wel wat laat .

Plus, er is dan inderdaad 50 tix per player per ronde, maar ik weet niet of er een vaste payout is, of dat je dat zelf moet afspreken, en je krijgt dan inderdaad een promo foil land, maar geen Sol Ring.

Zoals ik het nu begrijp is de enige manier om die kaart te krijgen de Command Zone 3 day pass te kopen voor 75 euro. Dan krijg je:

* 3 Days access to the Command Zone
* 3 On-Demand Commander Event Vouchers
* FOIL Sol Ring Promo!
* Deck box

Maar ik ga maar 1 dag....En wat zijn dan precies die On-Demand Event vouchers? Is dat zo'n "hallo, we zijn hier met 4 man, mogen we wat tix en we gaan een potje spelen" events? En zo ja, hoeveel zouden die los kosten? En kan ik uberhaupt die Command Zone in zonder deze 3 daagse pas te kopen? Is er een 1 day pass?

Ik vind het licht frustrerend hoe lastig het is om deze informatie te vinden.


Je hebt zeg maar twee stands. Eentje voor geplande events en eentje voor on demand. On demand houdt in feite in dat het (bijna) de hele dag doorgaat. Je gaat er in feite naartoe en zegt "oi ik wil 4-man commander spelen" dan krijg je een buzzer en wanneer er nog drie anderen zijn die hetzelfde willen, gaat jouw buzzer (en die van je soulmates) af.

Die vouchers zijn eigenlijk free passes om te tonen dat je al hebt betaald. In Londen stond ook een box om je vouchers in te doen zodat je de line kon skippen.

Het is inderdaad allemaal wat gebruiksonvriendelijk en vergt wat uitvogelwerk. Deed het in Londen de eerste keer dan ook fout
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok, dus als ik de 3-day pass neem betaal ik 75 euro voor 30 euro aan vouchers en een Sol Ring. Ok, en een deckbox, maar die geloof ik wel .

En als ik gewoon losse on-demand games ga spelen, moet je dan nog entree betalen voor de Command Zone?
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Dus als ik het begrijp, 'koop' je een plekje in de hal om commander te spelen (namelijk in de command zone)? Daarnaast krijg je eigenlijk nog 3x 50 tix (mits je deze on-demand toernooitjes gaat spelen)? Oh ja en een sol ring...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top