Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat is jouw favoriete Magic Kaart?

BluezamX
4 jaren geleden
Nadat de mooiste en de duurste kaarten aan bod kwamen, ben ik nu wel benieuwd wat hier de favoriete kaartjes zijn. Dit kan uiteraard om verschillende redenen zijn; heb je er ooit op een geweldige manier een pot mee gewonnen? Was het de eerste Rare die je opende? Is het een grap in je vriendengroep? Etc.

Voor mij is het toch wel Annul. Mijn speelgroep begon te spelen in het (originele) Theros Block, en in de groep was dit een soort meme omdat er zo veel Enchantments gespeeld werden. Ik en een vriend spelen hem om deze reden nog steeds in een Commander deck, wat verrassend goed werkt! Als je 1 mana open hebt verwachten mensen niet snel een counterspell, en er wordt altijd wel iets Counter-waardigs gespeeld. Natuurlijk niet de beste kaart, maar je moet er wat voor overhebben

 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Ik denk dat dat toch Ulamog's Nullifier is bij mij. Ik was best een fan van de "gekleurde" Eldrazi (ik heb in die Standard dagen zelfs een deck gespeeld met Forerunner of Slaughter, Vile Aggregate en Kaladesh vehicles) en dit was een kaart die ik heel graag werkend wilde zien. Laten we wel wezen; hoeveel mensen zijn erop voorbereid dat je hun spells countert met een nonblue creature? Uiteindelijk is ie met Spell Queller, Ashiok, Nightmare Weaver en nog een berg andere exile effecten in een Modern brew van me terecht gekomen en die speel ik nog steeds regelmatig

Coole cardframe, onverwacht effect, en een feelgood effect dat toch niet helemaal goed voelt (kaarten uit exile terugkrijgen is lang niet altijd fijn als een ander kiest welke het zijn); Ulamog's Nullifier is het voor mij.

bartist
4 jaren geleden
Ik heb een kaart die niet goed lijkt, maar stiekem geweldig is. Hij kan het spel winnen, en is de inspiratie geweest voor het eerste deck dat ik heb gemaakt zonder hulp van een intropack. Ik heb het over:



De eerste keer dat ik met deze kaart won, heb ik drie andere potjes stilgelegd (nu ik er over na denk: waarvoor mijn excuses) zodat ze konden aanschouwen hoe de onzin die ik in elkaar had gezet daadwerkelijk kon winnen met de Hedron A.
Nu ik het deck verbeterd en aangepast heb, heb ik al wat vaker gewonnen met de Hedron A., ook bijvoorbeeld op evenementen als Castlefest. Ik moet de persoon nog tegen komen die het niet leuk vond om er van te verliezen, wat wel een van de beste redenen is dat het mijn favoriete kaart is.
Nissa333
4 jaren geleden
Dit vindt ik ren moeilijke vraag, uit zoveel kaarten een moeten kiezen. Ik moet zeggen dat het geen goede kaart is en dat ik hem zeker niet in veel decks stop, ik vindt het gewoon een leuke kaart met een leuke mechanic.

Ik speel niet zo heel lang magic maar deze cycle vindt ik gewoon heel leuk. Ik heb het over de guildmages van Guils of Ravnica en Ravnica Allegiance .
Swarm Guildmage, League Guildmage, House Guildmage, Cult Guildmage, Clan Guildmage, Combine Guildmage, Conclave Guildmage, Senate Guildmage, Legion Guildmage en Syndicate Guildmage.
Het zijn geen enorm goede kaarten maar wel leuke, vindt ik.

Als ik er een moet kiezen is het


Voornamelijk omdat selesnya mijn favoriete kleuren combinatie is
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
DHZII
4 jaren geleden
Ik ben nieuw bij Magic (althans, paper, ik heb wel jaren Duels of the Planeswalkers gespeeld, en nu weer een tijdje Arena), en ik vind de god enchantments uit THB echt overpowered, al zal ik dat vast verkeerd inschatten als noob

Met Heliod, Sun-Crowned heb ik veel succes gehad, heel sterk in mono white lifegain.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
20 minuten geleden
Met Heliod, Sun-Crowned heb ik veel succes gehad, heel sterk in mono white lifegain.


Ik kan niet kiezen, maar Heliod is erg leuk om mee te spelen.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Dit vindt ik ren moeilijke vraag, uit zoveel kaarten een moeten kiezen. Ik moet zeggen dat het geen goede kaart is en dat ik hem zeker niet in veel decks stop, ik vindt het gewoon een leuke kaart met een leuke mechanic.

Ik speel niet zo heel lang magic maar deze cycle vindt ik gewoon heel leuk. Ik heb het over de guildmages van Guils of Ravnica en Ravnica Allegiance .
Swarm Guildmage, League Guildmage, House Guildmage, Cult Guildmage, Clan Guildmage, Combine Guildmage, Conclave Guildmage, Senate Guildmage, Legion Guildmage en Syndicate Guildmage.
Het zijn geen enorm goede kaarten maar wel leuke, vindt ik.

Als ik er een moet kiezen is het


Voornamelijk omdat selesnya mijn favoriete kleuren combinatie is


Ik heb goed nieuws voor je: er zijn er nog 20!
Nissa333
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
4 uren geleden
Dit vindt ik ren moeilijke vraag, uit zoveel kaarten een moeten kiezen. Ik moet zeggen dat het geen goede kaart is en dat ik hem zeker niet in veel decks stop, ik vindt het gewoon een leuke kaart met een leuke mechanic.

Ik speel niet zo heel lang magic maar deze cycle vindt ik gewoon heel leuk. Ik heb het over de guildmages van Guils of Ravnica en Ravnica Allegiance .
Swarm Guildmage, League Guildmage, House Guildmage, Cult Guildmage, Clan Guildmage, Combine Guildmage, Conclave Guildmage, Senate Guildmage, Legion Guildmage en Syndicate Guildmage.
Het zijn geen enorm goede kaarten maar wel leuke, vindt ik.

Als ik er een moet kiezen is het


Voornamelijk omdat selesnya mijn favoriete kleuren combinatie is


Ik heb goed nieuws voor je: er zijn er nog 20!


Ja dat weet ik haha , maar ik vindt de nieuwste tot op zeker hoogte de beste/leukste
Triskelion88
4 jaren geleden
Dit is wel een hele moeilijke vraag er is zoveel leuks maar een shortlist is zeker mogelijk

The Cheese Stands Alone een fantastische kaart om een deck omheen te bouwen. Naderhand is Barren Glory natuurlijk geprint maar flavourwise is die toch minder

Qua commander vind ik toch wel Ghave, Guru of Spores een van de leukste kaarten samen met Slimefoot, the Stowaway

Qua landen vind ik Mishra's Factory toch wel een topper mega veelzijdig en past in heel veel decks.

Athreos, God of Passage is toch wel mijn favoriete God en als 2eIroas, God of Victory

Saheeli, Sublime Artificer is mijn favoriete planeswalker voor oathbreaker

Colossus of Sardia vind ik een prachtige kaart om te spelen met name vanuit nostalgie gevoel wat was die lastig weg te krijgen toen ik begon met magicen en je alle kaartjes bij moest ruilen ipv kopen. Ik speel hem nog steeds in oldschool samen met Sword of the Ages

Maar als ik er 1 moet kiezen dan is het toch mijn eerste foil rare ooit
ik geloof dat je die bij een starterset kreeg. Wat het eerste sealed product was wat ik kocht. Daarvoor was het alleen maar 40 commons voor f2.50 wat een tijd was dat
Daretti388
4 jaren geleden
Mijn favoriete kaart is ook een Eldrazi, dat waren m'n eerste kaarten. Forerunner of Slaughter is denk ik m'n favoriet.
kolonelnick
4 jaren geleden
Toen ik net begon met magic had ik een casual rood/zwart aggro deckje, daarin zat oa Raging Goblin en het was een beetje een grap dat wanneer ik begon met een raging goblin ik automatisch de pot won.

Olivia Voldaren was de eerste mythic die ik opende uit een booster (ik ben begonnen met spelen met de core set voor original innistrad)

Kaalia of the Vast is tot op heden nog steeds mijn favorietste commander om te spelen
PrimeAvatar
4 jaren geleden


Exile uit Alliances heeft een speciaal plekje. Bijna heel mijn mono wit mid-range deck van vroeger ('95-' 97) zit vol met favorieten, maar Exile heeft zo vaak mijn hachje gered dat ik nog altijd uitkijk naar de dag dat die weer terugkomt. Liefst met originele art!

Paar andere favorieten van toen uit dat deck:
Longbow Archer
Blinking Spirit
Reverse Damage
Disenchant
Eye for an Eye
Serra Angel
Crusade
Wrath of God
Armageddon
Field of Souls
Soltari Champion
Swords to Plowshares
Jsterck1
4 jaren geleden
Ik denk dat de meesten onder ons de nostalgische toer op gaan, afhankelijk van wanneer je bent begonnen met magic.

Mijn eerste aankoop was het equivalent van een aantal weken zakgeld, wat was het toen moeilijk om het niet te verbrassen aan snoep...
Maar het wachten was het waard om een Revised starter deck te kopen.
Daar zat toen Demonic Hordes in, daarom blijft deze kaart altijd een favoriet van mij.
burtyoungsters
4 jaren geleden
In mijn Revised starter deck zat een Demonic Tutor, daarom is dat nog steeds 1 van mijn favoriete kaarten ooit.

Verder was ik een groot fan van de turn 1 swamp, Dark Ritual, Hypnotic SpecterHypnotic Specter. Wil die kaart graag in EDH spelen, maar hij is gewoon eigenlijk te slecht tegenwoordig.
Jsterck1
4 jaren geleden
Spectre tribal dan...?
BlackDahlia
4 jaren geleden
Ik speel commander en ik hou van artifacts dus:


Simpel, maar zeer effectief.
BlackDahlia
4 jaren geleden
En ik hou van Merfolk dus mn favoriete commander is natuurlijk:
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik denk dat de meesten onder ons de nostalgische toer op gaan, afhankelijk van wanneer je bent begonnen met magic.


Niet per se. Ik speel al sinds Shards of Alara en ik heb sindsdien zoveel leuke kaarten de revue zien passeren. M'n eerste rare was Arcanis the Omnipotent en die stop ik nog steeds in Commander decks. M'n eerste deck dat niet (hoe losjes ook) gebaseerd was op een precon gebruikte Hive Mind om Burning Inquiry te kopiëren en met een Megrim op tafel m'n tegenstanders te killen. Ik heb nog een oud Standard deck staan dat Clone Shell gebruikte om Praetors en Butcher of Malakirs het spel in te sneaken. Mayael the Anima is m'n eerste en nog steeds een van m'n favoriete commanders. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het aller-, allermeest hou ik van effecten die niemand aan ziet komen en daar is Ulamog's Nullifier heer en meester in; vandaar mijn keuze
WJayW
4 jaren geleden
Het is best lastig om 1 favoriete kaart te kiezen, er zijn zoveel leuke en goede kaarten...
maar als ik er over na ga denken is er wel een kaart die altijd indruk gemaakt heeft op me.
Ik heb er ook al een keer een deck meegebouwd puur voor de lol om te zien of ik m op tafel kon krijgen, zowel met graveyard recursion als gewoon puur hardcasten.

Mango
4 jaren geleden
Mijn favoriete kaarten zijn allemaal mono-wit en stammen uit de tijd van Tempest (of iets eerder).

Mother of Runes Geweldige kaart. Speel ik nog steeds in bijna elk deck waarin wit voorkomt.
Soltari Priest Speel ik nog steeds in mijn Earthquake deck. Prima creature. Prachtige artwork.
Paladin en-Vec Nog steeds een goede creature in mijn Earthquake deck.
Swords to Plowshares
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top