Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat vragen betreft de aankomende PTQ

Shotgunbunny
9 jaren geleden
Hoi mensen,

Ik heb me ingeschreven voor de PTQ in Amsterdam binnenkort en dit wordt het eerste iets serieuzere Magic event waar ik aan mee ga doen, vandaar dat ik wat vragen heb.

Ten eerste, bij prereleases is 't zo dat je tussen potjes je sealed deck vrij mag aanpassen, is dat hier nog steeds zo? Of is het zoals bij constructed formats dat je steeds je deck weer terug in "originele staat" brengt aan het begin van een match?

Daarnaast wil ik misschien mee doen aan 'n Modern side-event. Wanneer kan je hieraan mee doen? Als je uit de main event ligt, of tussen potjes door? En kan ik hier vooral T1 decks verwachten, of maak ik ook 'n kans met mijn budget deckje?

En dan als laatste, vooral voor de mensen die vaker op deze locatie zijn geweest, moet je vooral veel contant geld meenemen of is je pinpas voldoende voor eten/side-events/overig spul?
mr83
9 jaren geleden
Bij sealed tijdens PTQ's moet je inderdaad alles weer In orriginele staat terug brengen
de rest durf ik niet te zeggen
maar denk niet dat je veel kans maakt met budget decks mischien een enkele overwinning
MagnusMagicus
9 jaren geleden
De exacte details zal ik nog voor je navragen, maar je moet inderdaad na elke match je deck weer in originele staat brengen.

Side-events doe je in plaats van het main-event. Je kunt niet aan het main-event meedoen, en tussendoor even Modern gaan spelen . Maar als je bijvoorbeeld 0-3 bent gegaan en geen kans meer maakt op prijzen kun je droppen uit het main event en dan iets anders gaan doen.

Welke decks je daar tegen gaat komen is natuurlijk niet te voorspellen. Maar omdat een PTQ wel spelers aantrekt die goed kunnen spelen, denk ik dat je wel top-Tier decks kunt verwachten. Hoeveel kans je maakt met een budget deck kan ik niet inschatten.

De locatie is een hotel in Amsterdam, dus ik vermoed dat je er wel kunt pinnen. Het kan zijn dat je de (side)events zelf cash zult moeten betalen, dus van te voren wat geld opnemen lijkt me wel verstandig.
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 30-09-2014 om 07:23
Welke decks je daar tegen gaat komen is natuurlijk niet te voorspellen. Maar omdat een PTQ wel spelers aantrekt die goed kunnen spelen, denk ik dat je wel top-Tier decks kunt verwachten. Hoeveel kans je maakt met een budget deck kan ik niet inschatten.

De locatie is een hotel in Amsterdam, dus ik vermoed dat je er wel kunt pinnen. Het kan zijn dat je de (side)events zelf cash zult moeten betalen, dus van te voren wat geld opnemen lijkt me wel verstandig.


Ik zou ook rekenen op top-tier decks in de side-events.

Qua pinnen: Dit kan alleen Ralf of Jan echt bevestigen, maar bij eerdere grote events op deze locatie was er geen mogelijkheid tot pinnen.
Blasty
9 jaren geleden
Een vriend van me woont in de buurt en wil graag komen kijken, kan dat?

Moet je na het bouwen van je deck een officiele decklist maken?
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Absoluut, als je wil komen kijken: vooral doen! Er zijn de hele dag door side-events, waar je ook gewoon aan mee kunt doen als je niet aan de PTQ zelf meedoet.

Ik vermoed dat je een decklist in moet leveren ja. Ik ben nog achter details aan het jagen .
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ok, ik ben erachter:

- Je kunt niet pinnen op locatie. Zorg dus voor cash!

- Deckregistratie is verplicht.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top