Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat wordt er bedoeld met "Old school" Magic ?

Mango
4 jaren geleden
Een tijd geleden speelde ik op een middag een aantal potjes casual Magic tegen een jongeman. Het waren aardige potjes. Het ging ongeveer gelijk op. Ik had er een goed gevoel over, ook omdat ik nipt (met 3-2) had weten te winnen. De jongeman stond op en zei: "Gefeliciteerd. Maar ik heb nou wel even genoeg Old School Magic gespeeld. Ik ga weer multi-player spelen met mijn vrienden."

Bestaat er in de Magic community iets als "Old School" Magic? Zo ja, wat wordt er dan mee bedoeld?
Dordledum
4 jaren geleden
Geen idee!
BluezamX
4 jaren geleden
Ik denk 60 kaarten casual, aangezien dit (volgens mij) het oudste format is. Dan zijn varianten als Commander en Oathbreaker nieuwer (of recenter populair geworden). Maar dit is puur speculatie!
MalcolmS
4 jaren geleden
Er kan ook mee bedoeld worden kaarten uit de oude doos (uit het vorige millenium zegmaar)
Triskelion88
4 jaren geleden
Old school is er ook als onofficieel format

Old school swedish wordt veel in nederland gespeeld, alle kaarten zijn daarin legal tot aan the dark.

Afhankelijk van hoe streng het toernooi is er soms een reprint policy die bijvoorbeeld ook same art same frame toe laat uit andere prints.
Denk bijvoorbeeld aan een Tundra uit revised die heeft dezelfde art als Tundra of alpha en beta.
Maar een Swords to Plowshares uit iceage is niet legal want die heeft niet dezelfde art als Swords to Plowshares uit alpha/beta/unl.

de enige uitzondering die er is op de same art same frame zijn is vaak Plateau aangezien die art kwijt is geraakt na unl. en de misprint van Serendib Efreet

IC en CE mogen vaak ook niet. maar wat je aan de keukentafel speelt is natuurlijk altijd in overleg.


er zijn hier een hoop blogs over mocht het je interesseren
Blasty
4 jaren geleden
Frenk heeft een hoop decks gepost van het old school format dat Koendert refereert.

Hier een directe link
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Mango
4 jaren geleden
Het is zeker mogelijk dat BluezamX gelijk heeft, namelijk dat mijn tegenstander bedoelde te zeggen dat hij wel even genoeg 1-op-1 potjes Magic had gespeeld met het ouderwetse Casual format en decks met 60 kaarten. En dat hij verlangde naar het modernere Commander.

Ik acht het ook mogelijk dat mijn tegenstander een beetje baalde van de nipt verloren sessie, en dat hem toen een ironisch commentaar ontglipte met betrekking tot onze contrasterende speelstijlen. Mijn stijl werd wellicht door hem opgevat als rechtlijnig, ouderwets, weinig subtiel, en daardoor een tikkeltje saai en voorspelbaar. Terwijl zijn eigen speelstijl flexibel, dynamisch, interactief, modern, en daardoor interessanter zou zijn.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 7 posts
  • Laatste post Mango 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top