Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Wat zit er bij jou nog in die EDH-koker?

MarcelN
5 jaren geleden
De meeste EDH spelers hebben wel een X-aantal EDH decks, where X is the number of EDH decks you own..

Zo ben ik de trotse eigenaar van 10 EDH decks en ben ik ook vaak wel bezig met “de volgende” (is overigens ook mijn favoriete bier; “de volgende”).

Nou ben ik wel s benieuwd naar wat nu (hopelijk) jullie volgende EDH deck wordt.

Zo kreeg ik, toen ik haar voor t eerst zag gelijk al jeuk van Judith, the Scourge Diva (puur platonisch hè). Die mevrouw schreeuwt Rakdos! Dus ik denk een beetje de kant op van een sac-thema met een stapel recursion (Bloodghast e.d.), een snufje chaos (Havoc Festival e.d.), een traantje reanimatie (Whisper, Blood Liturgist e.d.) en een wolkje mutiny (Captivating Crew e.d.) om de boel af te kunnen fikken. Verder zitten er in en natuurlijk genoeg shenanigans om ook t saccen nog extra speciaal te maken.. keuze te over, na wij dachten!

Nou! Laat maar ‘s horen! Wat borrelt er in jullie stoofje?
BluezamX
5 jaren geleden
De droom om een Phelddagrif "val mij niet aan, hier heb je benefits als je me helpt" deck zonder win con te maken staat nog steeds...

Maar ja, eerst Muldrotha, the Gravetide, en dan is C20 er weer...
Jsterck1
5 jaren geleden
Heel herkenbaar

Bij mij zijn het meestal budget achtige decks met gewoon een duidelijk doel voor ogen.

Men laatste was een Arcades, the Strategist deck en een Simic-merfolk-counter deck.

Het voordeel met en budget versie te beginnen is natuurlijk dat je het uittest en gaandeweg kan upgraden, maar als de speelstijl je niet ligt haal je het gewoon uit elkaar zonder een financiële kater.

In het winkelmandje zit al wat spul voor mijn Nekusar, the Mindrazer deck, wat trouwens in sneltempo een van mijn favoriete decks aan het worden is.
Mijn Mardu vampire deck krijgt elke keer een upgrade als er leuke vampieren in een nieuwe set zitten.

Als volgende wil ik iets met goblins doen, liefst in Jund kleuren dus Shattergang Brothers wordt waarschijnlijk mijn volgende Commander.

Morph
5 jaren geleden
Helaas speel ik niet zoveel meer, waardoor het deckbuilding ook op een laag pitje is komen te staan.

Maar Taigam, Sidisi's Hand met een reanimater thema staat momenteel bovenaan het verlanglijstje.
Kan ik eindelijk die Psychic Possession eens spelen , en ieder deck dat Paradox Haze kan spelen is vet toch? De Dimir kleuren hebben genoeg reanimate en dikzakken om er een goed lopend deck van te maken lijkt me.


Daarnaast lijkt meAtraxa, Praetors' Voice Superfriends gaaf....maar beetje te standaard inmiddels.
En Queen Marchesa houd ik ook met een schuin oog in de gaten, ieder spel met een The Monarch card krijgt een extra dimensie. Cool mechanic voor EDH.
 bijgewerkt door Morph 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Wort, the Raidmother ligt nog op de plank om wat mee te bouwen, echter weinig inspiratie om er wat mee te doen op het moment, wellicht iets goblin/squirrel token achtigs met veel instants en sorceries.

en als war of the spark uit komt wil ik toch wat gaan doen met een superfriendsdeck met als commander Jodah, Archmage Eternal
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb 17 Commander decks in elkaar zitten (en ook nog 4 Pauper Commander ), maar het bouwen is zoooo leuk .

Ik heb sinds vorige week 3 nieuwe decks gemaakt . Zo-Zu the Punisher, Arvad the Cursed en Grenzo, Dungeon Warden. Daar heb ik ook 3 decks voor gesloopt, want dat is voor mij wel een voorwaarde, anders blijf ik teveel staples nodig hebben en speel ik decks te weinig.

Wat ik nog in het vat heb zitten is om een Hallar, the Firefletcher deck te maken en ik wil ook nog een Karlov of the Ghost Council deck maken. Oh, en een Tim-deck (dus alle Prodigal Sorcerer varianten), misschien gecombineerd met Enrage-Dino's .
farden10
5 jaren geleden
Ik heb op het moment 9 commander decks waarbij ik altijd bezig ben om te kijken of ze te verbeteren zijn.

Het eerstvolgende deck dat ik wil maken is een angel tribal Kaalia of the Vast deck. Ik wil al een angel tribal deck sinds ik ben begonnen met commander en heb geprobeerd deck te bouwen met Tariel, Reckoner of Souls als commander, maar dat werkte niet. Dit heeft ook te maken met mijn toen erg gelimiteerde deck building skills, maar ook doordat Tariel, Reckoner of Souls veel zwakker is dan Kaalia of the Vast. Helaas heb ik nog geen Kaalia.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Let wel dat Kaalia je een enorm target op je voorhoofd kan geven, want men weet wat er aan gaat komen . Dus ook als je deck niet een echt sterk Kaalia deck is....dat gaan mensen wel aannemen .
Red_Hero
5 jaren geleden
ik bezet slechts 4 EDH decks, waaronder een deck op Rhys the Redeemed die ik wil omvormen en Ghave, Guru of Spores de leiding geven.

verder ben ik nu bezig met een zombie tribe op The Scarab God en het verbeteren van al mijn decks

ik wens nog een elderazie deck te bouwen op Animar, Soul of Elements en Teysa Karlov gaat misschien mijn oude death matters deck nieuw leven in blazen
derooy89
5 jaren geleden
Nu trots kunnen terugschalen naar 3 deckjes die ik graag speel en waar ik tevreden mee ben (1nog wel aant tunen). Maar ben nog aan spelen met het idee of ik een werkbaar Geist of Saint Traft deck kan maken..
MarcelN
5 jaren geleden
Quote:
35 minuten geleden
Nu trots kunnen terugschalen naar 3 deckjes die ik graag speel en waar ik tevreden mee ben (1nog wel aant tunen). Maar ben nog aan spelen met het idee of ik een werkbaar Geist of Saint Traft deck kan maken..


Nois! Geist of Saint Traft staat inderdaad bij mij ook nog in de lijst. Enchantment/Aura deckje moet dat gaan worden, maar ben er nog niet helemaal zeker van hoe en met at ik die in elkaar ga prutsen.
Dordledum
5 jaren geleden
Ik ben laatste (half) jaar ofzo ook echt aan het terugschalen naar het aantal decks wat ik speel. Heb er nu 3 in elkaar zitten die ik echt leuk vind:
commander
Bosh Boom Box
door Dordledum16 dagen geleden

En dan heb ik ook nog in elkaar zitten, maar wordt ik minder warm van:

Toekomstplannen zullen dan ook in het groen en/of blauwe spectrum zitten vermoed ik zodat ik Thrasios kan vervangen. Merfolk tribal werkte erg goed, misschien dat ik deze opnieuw in elkaar ga zetten:
commander
Kumena Counters
door Dordledum9 maanden geleden

 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
farden10
5 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Let wel dat Kaalia je een enorm target op je voorhoofd kan geven, want men weet wat er aan gaat komen . Dus ook als je deck niet een echt sterk Kaalia deck is....dat gaan mensen wel aannemen .

Ik speel in een vaste groep, dus dat valt vaak wel mee. Als ik met random tegenstanders speel dan gebeurt het wel natuurlijk, maar dat ben ik wel gewend. Atraxa, Praetors' Voice, Muldrotha, the Gravetide en Selvala, Heart of the Wilds krijgen ook zulke reacties.

Een ander idee waar ik al een tijdje mee loop, is om een Mayael the Anima deck te bouwen, maar de 5 pwr creatures apart van de rest te houden. Het lijkt mij erg leuk om met zo'n deck een stapel van ongeveer 100 hits te hebben voor Mayael the Anima en voor elke game die stapel te schudden en de correcte hoeveelheid creatures blind toe te voegen aan het deck.
Geen idee of dit in de praktijk even leuk is als in concept, maar misschien wel het proberen waard. Het enige probleem is dat ik al 2 naya decks heb.
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik heb nu een deck of 26 in elkaar. Daarvan wil ik er nog een aantal (om)bouwen.

Animar, Soul of Elements: dit is een Morph deck. Maar hou niet van de play style. 3 beurten lang het zelfde doen voordat het werkt. Wat ik nu wil doen is er een golem, construct deck van gaan maken. Nog even kijken hoe ik dat precies ga maken.

Een superfriends deck. Nog geen idee over de kleuren. Vermoed zo wie zo . Meeste support kaarten heb ik wel. Nu de planeswalker nog.

In tegenstelling tot MagnusMagicus. Will ik een big damage deck maken dat kaarten als Blasphemous Act en Swans of Bryn Argoll wil misbruiken. Dit wordt langzaam een echt deck.

Ik heb ook nog een gates deck in de maak. Hier wacht ik vooral op war of the spark voor hopelijk extra gate kaarten.

En als laatst een leuk dat ook echt kan winnen zonder al teveel control. Maar ben er nog niet uit. Mij lijkt me Karma, Angry Mob en Urborg, Tomb of Yawgmoth een leuke combinatie.
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Aangezien ik afgelopen maanden uit m'n hoofd een deck of 5 heb gebouwd (Etali, Primal Storm, alweer uit elkaar, Yidris, Maelstrom Wielder, Inalla, Archmage Ritualist, Helm of the Host (Roon) en Grenzo, Havoc Raiser), moet ik denk ik maar even pas op de plaats maken. Maar ik zit nog wel te denken aan een Paradox Haze deck...
TheRobinros
5 jaren geleden
Nog steeds nul
Ik mis een beetje de playgroup om wat richting Commander geduwd te worden. De plannen liggen er wel en het jeukt ook heel erg, maar dan geef je een smak geld uit voor een deck waar je bijna nooit mee speelt... Mehh.

Angus Mackenzie wordt (zoals het er nu voor staat en mocht ik ooit een deck gaan bouwen) mijn eerste Commander. Maar die is nogal prijzig enzo
offspring
5 jaren geleden
Decks bouwen is, na een avondje commander met vrienden, het mooiste van het spelletje :-). Zelf heb ik:
Norin the Wary chaos control --> mijn oudste deck, super leuk
Braids, Conjurer Adept politics --> leuke commander, brengt iets nieuws
Karametra, God of Harvests indestructible hexproof enchantress --> tijdje gesloopt, maar ik miste haar :-P
Rashmi, Eternities Crafter topdeck skills --> vind ik mss wel de leukste commander. Net nieuw, moet ik nog echt testen.
Animar, Soul of Elements morph --> super leuk casual
Zedruu the Greathearted group hug alternate win --> werk aan de winkel, loopt voor geen meter, haha.
Nicol Bolas, the Ravager superfoes --> super leuk om mee te spelen, lekker evil
Muldrotha, the Gravetide recursion --> moet nog veel aan getweaked worden.
Yidris, Maelstrom Wielder Storm Wheels --> erg sterk, pak ik maar heel af en toe.
Ramos, Dragon Engine only multicolor --> deze ga ik slopen. Idee is leuk, werkt voor geen meter.

...mijn volgende?
- eigenlijk zou ik iets met Rakdos willen doen, maar weet nog niet wat. Nooit eerder gespeeld, wel interessant. Malfegor?
- lifegain is he-le-maal niks voor mij. Dus ga ik het maken denk ik. Ik neig naar Vona, Butcher of Magan.

 bijgewerkt door offspring 5 jaren geleden
Sanderdl
5 jaren geleden
Poeh. In alle eerlijkheid ben ik de laatste tijd meer aan het afschalen dan bouwen. Wat eigenlijk ook wel weer eens nodig was. Voorlopig zit ik dus op:
The Gitrog Monster - Een landmatters/graveyard deck. Ook zo een deck dat op voorhand veel haat trekt.
Samut, Voice of Dissent - Voltron met enchantments.
Liliana, Heretical Healer - Als je de SDCC promo hebt, moet je er ook iets mee doen.
Kumena, Tyrant of Orazca - merfolk tribal aggro met een snufje control.
Lathliss, Dragon Queen - simpel monorood deck dat iedereen telkens weer onderschat.
Gyrus, Waker of Corpses - Token deck dat vanuit de graveyard spontaan een flinke board presence oproept.
Etrata, the Silencer - Eén dezer dagen lukt het me een keer ...
Ephara, God of the Polis - ETB toolbox met alternatieve wincons.

Voor de komende tijd houd ik de brouwer in mij even in toom om te voorkomen dat ik teveel geld uitgeef aan magic. Eind april wil ik namelijk naar Londen voor de grandprixrelease. En dat gaat weer een prijzig grapje worden.

Zit er dan helemaal niks in de pijplijn? Tuurlijk wel.
Teshar, Ancestor's Apostle - Een iets te gemeen artifact combo deck. Ik speel zoiets normaal nooit, dus even kijken hoe het bevalt.
Selenia, Dark Angel - Eerst suicide je jezelf bijna, daarna ruil je levens met een tegenstander. Een ontzettend whacky concept en het lukt waarschijnlijk maar zelden, maar soms zijn vreemde decks gewoon leuk.
Karametra, God of Harvests - Een ramp-elf tribal deck dat uiteindelijk grote X-spells wilt gooien.
Wort, the Raidmother - Dit is een deck dat ik eigenlijk al heel lang wil maken. Op het moment heb ik zelfs Wort zelf niet, dus dit deck is echt een toekomstplan.
Anafenza, Kin-Tree Spirit - Dit is een vaag idee dat ik een keer had. Ik zat er aan te denken om een soldier-weenie deck te maken met haar als commander als throwback naar één van mijn eerste decks ten tijde van Onslaught.
Krabbel
5 jaren geleden
Ik ben een sucker voor tribal decks Op dit moment zijn 7 van m'n 8 decks tribal. Ik heb gekeken om nog een 2e angel deck te maken, met Kaalia of the Vast als Commandrice, maar heb er uiteindelijk van af gezien(om de reden die MagnusMagicus al noemde). Heb net wel het volgende opzetje online gezet: . I have a problem
LeKrutes
5 jaren geleden
Leuke decks allemaal. Ik ben er 1 vergeten. Secret commander Mirror Entity. Verder veel lords.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 91 posts
  • Laatste post Dordledum 4 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top