Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat zit er bij jou nog in die EDH-koker?

kolonelnick
5 jaren geleden
Op dit moment bezit ik decks

Kaalia of the Vast, redelijk straight forward, dikke beesten en graveyard recursion for said dikke beesten. Dit deck begon ooit als een van mijn eerste deck als een Tariel, Reckoner of Souls angel tribal deck. Van daaruit ben ik het eigenlijk gaan pimpen.

Feldon of the Third Path, shenanigans met ETB en Death triggers.

Admiral Beckett Brass, soort pirate tribal deck wat erop gebouwd is om zoveel mogelijk te stelen.

Sliver Overlord, straightforward sliver tribal met Maze's End alternate wincon.

Edgar Markov staightforward vampire tribal.

The Locust God raap veel kaarten, win met verschillende combos, Purphoros, God of the Forge en Laboratory Maniac

Arahbo, Roar of the World, cat tribal met equipments.

Ik ben een ontzettende fan van gruul en probeer al jaren een gruul deck te maken wat ik leuk vind. Het leukste deck tot nu toe vond ik Ruric Thar, the Unbowed, echter heeft deze kaart het vervelende effect dat mensen je geleik de game uit gaan werken zodra ze hem zien als je commander. Nu heb ik dit deck recentelijk nieuw leven ingeblazen met Nikya of the Old Ways. Het deck speelt naast land welgeteld 7 noncreatures! en het speelt verrassend goed, deck is echt heel leuk.
Verder heb ik nog een Slimefoot, the Stowaway deck wat ik aan het maken ben, waar ik al even mee bezig ben.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Maar weer eens een poging zombie deck gestart ditmaal met Varina, Lich Queen voornamelijk zwart met wat wit/blauw erbij maar blijft lastig
MarcelN
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Maar weer eens een poging zombie deck gestart ditmaal met Varina, Lich Queen voornamelijk zwart met wat wit/blauw erbij maar blijft lastig


Voor mij is het gebleken dat ik niet een deck te getweakt moet willen beginnen te spelen. Als ik een idee heb van wat in ongeveer wil spelen, knoei ik dat in elkaar en ga ik t spelen. Dan kom je er gaandeweg achter welke kaarten in je deck wel of niet werken en doe je ideeen op voor andere kaarten en tactieken. Zo kun je gaandeweg je deck prima laten draaien.

Dus mijn advies: Zorgen dat je een aantal zaken op orde hebt (draw, ramp, targeted removal, wipes), sleeven dat ding zoals je 'm nu denkt te willen gebruiken en gaan met die banaan! Dan komt de stroomlijning vanzelf!
 bijgewerkt door MarcelN 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Maar weer eens een poging zombie deck gestart ditmaal met Varina, Lich Queen voornamelijk zwart met wat wit/blauw erbij maar blijft lastig


Ik ben best tevreden met mijn deck. Kan altijd getweaked worden, is niet geoptimaliseerd, maar speelt lekker

RSelen
5 jaren geleden
Op het moment bezit ik 5 commander decks. Deze speel ik alle 5 graag, en ben ik vooral steeds aan het bijwerken. Dat, en de beperkte tijd door een dochter van 2,5, is eigenlijk ook de reden dat ik nu niet direct bezig ben met nieuwe decks.
De powerlevevels van decks verschillen nogal, maar voor mij is een leuke pot spelen belangrijker dan winnen.

Mocht ik straks weer meer tijd hebben, dan zal er wellicht een Teysa Karlov of een Muldrotha, the Gravetide deck bijkomen. Dat zijn commanders die me nu het meest aanspreken. Dat kan ook zo weer veranderen als ik een andere stoere commander tegenkom
BluezamX
5 jaren geleden
Er mag van mij wel even gezegd worden dat dit een top idee was voor een forum! Het is super gaaf en inspirationeel om iedereen zo gepassioneerd over hun (toekomstige) decks te zien praten, geeft me zelf meteen weer ideeën voor 10 nieuwe decks!

Je zou bijna denken dat het een verkoop truc is van de Bazaar om mensen nog meer Commander decks te laten kopen
MarcelN
5 jaren geleden
Quote:
12 minuten geleden
Er mag van mij wel even gezegd worden dat dit een top idee was voor een forum! Het is super gaaf en inspirationeel om iedereen zo gepassioneerd over hun (toekomstige) decks te zien praten, geeft me zelf meteen weer ideeën voor 10 nieuwe decks!

Je zou bijna denken dat het een verkoop truc is van de Bazaar om mensen nog meer Commander decks te laten kopen


In dat geval ben ik erg benieuwd naar de provisie!!!

Maar het leek mij inderdaad ook leuk om 's te zien wie nou wat zit te bekokstoven.. om 't maar 's hypermodern te zeggen..
offspring
5 jaren geleden
Ja, helemaal mee eens! Heel leuk om al dit soort ervaringen langs te zien komen.

Om er nog eentje aan toe te voegen: ik speel al heeeel lang met het idee om een deck te maken met Blind Seer. Heb al een mono blauw deck, dus zal er de komende tijd niet van komen. Maar het is wel weer een yanky deck idee dat in deze thread past.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb mijn gedachtenspinsels rondom Hallar, the Firefletcher omgezet in een Pauper Commander deck. Ik denk dat ik deze wel ga maken

RSelen
5 jaren geleden
Om even een klein zijweggetje in te slaan ben ik wel benieuwd hoe jullie je manabase opzetten voor jullie edh deck. Misschien dat er nog leuke ideeën uitkomen die niet heel erg voor de hand liggen, en de originele duals en fetches liggen over het algemeen niet voor het oprapen. Ofjah, bij mij niet dan

Normaal gezien heb standaard 37 a 38 land in mijn deck, en speel graag met 2 kleuren landjes met een voorwaarde. Landjes zoals shock-landjes, filterlandjes, Sulfur Falls en co, Blooming Marsh en co, en de varianten van Battlebond zoals bijvoorbeeld Luxury Suite.

Vaak heb ik ook nog iets als een Strip Mineof Field of Ruin erin om van dat ene vervelende landje af te komen.

Ook zitten er altijd wat basics in voor als er een landje opgezocht mag worden. Eigenlijk geldt bij mij, hoe minder kleuren, hoe meer basics ik speel.

Voor monocolored speel ik graag Nykthos, Shrine to Nyx, die doet best veel voor mijn Odric, Lunarch Marshal deck als ik hem heb liggen. Voor multicolored had ik de tri-landjes, maar deze bleken toch wat aan de langzame kant. Voor een budgetalternatief vind ik ze overigens prima!

Nu was ik laatst een beetje aan het rondkijken en vond ik uit de oude doos landjes als Darkwater Catacombs tegen. Die zie ik eigenlijk vrij weinig gespeeld worden, terwijl deze niet heel slecht zijn dacht ik. Misschie dat deze ook nog eens in een deck gaan bij mij

Mocht dit zijweggetje niet onder dit topic passen kan ik ook een nieuw topic aanmaken, maar het leek me een goed vervolg op nieuwe deck ideeën... Hoe steek je je manabase voor je nieuwe deck in elkaar?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Manabase ligt heel erg aan het aantal kleuren in je deck. Ik heb zelf wel duals/shockduals/fetch, maar ook teveel decks om ze in allemaal te spelen .

Ik probeer meestal zoveel mogelijk basics te spelen, aangevuld met wat ETB-tapped landen als Temple of Malady en consorten, Isolated Chapel en consorten, Evolving Wilds/Terramorphic Expanse, Bloodfell Caves/Akoum Refuge en consorten, Seaside Citadel en consorten en wat kleurloos utility land.

Bijna al mijn decks hebben wel een Strip Mine/Tectonic Edge/Dust Bowl/Wasteland om van vervelend land af te komen.

Mono- ga je snel naar Urborg, Tomb of Yawgmoth + Cabal Coffers/Cabal Stronghold. Mono- speel ik veel mountains en Valakut, the Molten Pinnacle, mono- veel plains en Emeria, the Sky Ruin. Voor groen had ik ooit een Gaea's Cradle, maar die heb ik verkocht en ik speel de extreem veel goedkopere Growing Rites of Itlimoc. Geen seconde spijt van gehad

Maar ja, de eisen voor een 5-kleuren deck zijn toch wel enorm anders dan die voor een monocolored deck .

In het algemeen probeer ik zoveel mogelijk land te spelen die meerdere kleuren geven zonder teveel nadelen (zoals levens betalen, tapped in het spel komen, of op andere manieren traag zijn). Ik probeer het etb-tapped aantal landen op 5 of minder te houden, maar ik doe er niet heel moeilijk over .
MarcelN
5 jaren geleden
Wat ik ook een BIJZONDER fijne landcycle vind, overigens, is Rocky Tar Pit en consorten. De zogenaamde "slow-fetches". Daar zoek ik dan landen als Canyon Slough, Smoldering Marsh en Blood Crypt mee op. Iets trager allemaal, weliswaar, maar levert wel solide mana-bases op in een casual omgeving.

Verder inderdaad altijd een landjes-vernieler a la Strip Mine of Ghost Quarter.. Als het enigszins mogelijk is ook een Reliquary Tower..
LeKrutes
5 jaren geleden
Al mijn utility landjes moet iets specifieks doen met met het thema van het deck.

Heeft het deck veel card draw (Isperia, Supreme Judge, Prime Speaker Zegana. Dan speel ik bijvoorbeeld wel een Reliquary Tower.

Heeft het deck geen of klein graveyard thema dan speel ik bijvoorbeeld Scavenger Grounds.

Heb ik grote beaters die door moeten komen. Speel ik Rogue's Passage.

Doe ik iets met colorless creatures speel ik Tomb of the Spirit Dragon. Deze gaint me vaak 7+ life in mijn Sai, Master Thopterist deck.
Triskelion88
5 jaren geleden
meestal 33 land, aangevuld met wat manastone's, evolving wild vaste prik, en vaak de etb tapped landjes die magnus aangeeft. Vaak hoeft de manabase niet perfect untapped in to play te komen naar mijn idee. ook speel ik veel met de transform naar land kaartjes uit ixalan en dan met name Dowsing Dagger welke vaak wel in beurt 3 voor een goede fix zorgt.
mono rood commander speel ik nog minder land maar gobo's hebben ook minder curve op de enkele draak na die in het deck zitten. daarbij speel ik wel wat land destruction mono rood om van vervelende landjes af te komen
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Wow, 33 land is echt extreem weining voor mijn gevoel. Mijn decks hebben er allemaal 37 of 38, op echt een paar na die veel kleine spells spelen!
goeth78
5 jaren geleden
Ik probeer toch wel vast te houden aan een land of 37/38 voor een regulier deck. Decks die slecht(er) kunnen rampen misschien nog wel 1 of 2 extra.

Er zijn een paar uitzonderingen: land gerelateerde decks zoals Omnath, Locus of Rage, daarin speel ik er ruim in de 40. Daarnaast heb ik nog een underpowered Narset, Enlightened Master-deck dat vooral permanents in het spel probeert te krijgen (natuurlijk). Daarin speel ik erg veel mana-rocks en uiteindelijk maar iets van 20 land. Openingshand in dat deck hoopt echt op twee landjes zodat de mana-rocks gespeeld kunnen worden
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
55 minuten geleden
Wow, 33 land is echt extreem weining voor mijn gevoel. Mijn decks hebben er allemaal 37 of 38, op echt een paar na die veel kleine spells spelen!


Veelal speel ik in combi met groen en dan heb je ook nog je mana elfjes die mee helpen en de mana stenen maar bijvoorbeeld ook een Manakin vind ik toegevoegde waarde hebben.

Merfolk is relatief goedkoop speel 33 land
Markov Speel ik iets meer land 36
Krenko speel ik 30 land
Hallar, the Firefletcher speel ik bijna 40 land maar daar moet ik voor de kickercost natuurlijk flink kunnen rampen
Ghave 32 land

rest weet ik niet uit mijn hoofd maar over het algemeen speelt het wel redelijk stabiel eerlijk gezegd.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Sure, met heel veel manastenen/elfjes en goedkope spells kan minder wel, maar toch....ik speel deze aantallen

Zada 35
Vial/Kydele 37
Battle Cattle 37
Mr. Ultimus 37
Muldrotha 37
Ezuri 37
Mimeoplasm 37
Odric 37
Tazri Allies 37
Varina 38
Brudiclad 38
Mairsil 38
Arvad 38
Thantis 38
Grenzo 38
Breya 38
Zo-Zu 38
LeKrutes
5 jaren geleden
Denk dat al mijn decks er 37/38 spelen op 2 na.
Teshar, Ancestor's Apostle speelt er 35 vrij lage mana kost en veel reducties.

Omnath, Locus of Rage speelt er 40 logische reden.

Maar 33 vind ik wel te laag. Wil vaak wel mijn 4 drop minimaal halen.
Dordledum
5 jaren geleden
38 land is standaard voor mij, maar de variatie in mijn decks is tussen de 37 en 42 land. Niets zo vervelend als een mana screw.

33 is echt te laag, tenzij je met ouderwetse valsspeelmulliganregels werkt.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 91 posts
  • Laatste post Dordledum 4 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top