Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat zit er bij jou nog in die EDH-koker?

HaHarr74
5 jaren geleden
Een tip uit die andere thread was Approach of the Second Sun en die heb ik dus ook vast in huis gehaald. Dat is al 3/100e deck!
burtyoungsters
5 jaren geleden
Bij mij zitten nog de volgende decks in de pijplijn:

- Brudiclad, Telchor Engineer Polymorph deck; super janky, maar lijkt me echt mooi om een thopter te polymorphen naar een dikke eldrazi. En Jhoira of the Ghitu is dan weer zo saai. Verder is een backup plan om tokens met kaarten zoals Descent of the Dragons en de ability van Brudiclad zelf sterker te maken.

- Alternate Win-Con tribal. Met Ramos, Dragon Engine als commander en kaarten zoals Approach of the Second Sun en consorten winnen met kaarten die zeggen: you win the game.

- Gahiji, Honored One iedereen valt elkaar aan maar niet mij.


Triskelion88
5 jaren geleden
Reef Worm doet het erg leuk met Brudiclad samen
MarcelN
4 jaren geleden
Ik up deze nog een keer! Ondertussen weer wat maandjes verder en ik heb t vermoeden dat er al weer nieuwe ideeën zijn ontsproten aan jullie vruchtbare brewklieren! Ikzelf heb de 2 decks die ik in de steigers had ondertussen klaar:



commander
[EDH] Geistzeit
door MarcelN6 maanden geleden


Zelf ben ik nu al druk aan t verzamelen voor een chaos-deck zonder wincon. Mijn idee is om met dat deck aan te schuiven om een spelfactor te zijn in plaats van een tegenstander. Mijn beslissingen maak ik aan de hand van dobbelsteenworpen en muntjes opgooien. Alles wat ik doe is zo random mogelijk. Dit alles natuurlijk in overleg met de spelers.. als ze dat niet leuk vinden speel ik gewoon wat anders.



Is het eerste idee, maar er zijn ook andere kaarten die er in zouden passen. Keer spelen en kijken wat leuk is.

Nou... kom er maar weer in voor part deux!
Sunitram
4 jaren geleden
Hoe heb ik nog nooit op dit topic gereageerd!

Wat ik heb
Arjun, the Shifting Flame bijna-Wizard tribal
Mayael the Anima
Whisper, Blood Liturgist creatures-die-bij-ETB-tokens-maken-tribal
Edgar Markov slightly updated precon
En verder heb ik de Saheeli en Morph precon nog intact en speelklaar

In aanbouw
Alela, Artful Provocateur flying tribal

Druk over aan het fantaseren
Vorel of the Hull Clade
Volrath, the Shapestealer
Mairsil, the Pretender
BluezamX
4 jaren geleden
Ik heb net Muldrotha, the Gravetide af, maar inmiddels al weer druk bezig met plannen... Rayami, First of the Fallen lijkt me erg vet, maar ik ga denk ik toch wachten wat 2020 allemaal brengt. Ik zie mezelf zeker nog wel een Precon halen in ieder geval!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ooh, leuke revival

Ik heb momenteel in elkaar zitten:

Zada, Hedron Grinder goblins spammen en spells kopieren
Mistform Ultimus all tribal
Varina, Lich Queen zombie tribal
Odric, Lunarch Marshal keyword soup
Karlov of the Ghost Council life drain
Ezuri, Claw of Progress 2 power creature
Golos, Tireless Pilgrim Ally tribal met Maze's End
Grenzo, Dungeon Warden Rakdos Walls
Breya, Etherium Shaper Thopters spammen
Muldrotha, the Gravetide leuke kaartjes spelen
Firesong and Sunspeaker mass damage
Brudiclad, Telchor Engineer tokens en artifacts
Mairsil, the Pretender Mairsil abusen

En mijn nieuwste decks zijn:
Anje Falkenrath 100% Madness!
Greven, Predator Captain hoeken met Greven
Syr Gwyn, Hero of Ashvale Legendary Knights
Korvold, Fae-Cursed King Jund sacrifice
Torbran, Thane of Red Fell veel kleine damage

En ik ben nog bezig met de laatste kaarten voor:
Rankle, Master of Pranks
Morph
4 jaren geleden
Ik ben aan een redelijk groot nieuw project begonnen.

Na aanleiding van de Command Zone aflevering met de Commander Cube Hier ben ik een Commander Cube aan het bouwen.
Ik heb een grote stapel kaarten welke ooit een gewone Cube zijn geweest, en nu een Big Deck is, Deze kaarten krijgen nu dus een derde bestemming.

Commander en Archetypes welke ik wil ondersteunen in de cube:

: Sharuum the Hegemon, Alela, Artful Provocateur, Sydri, Galvanic Genius. Artifacts, Tokens, Reanimate.
: Kess, Dissident Mage, Inalla, Archmage Ritualist, Jeleva, Nephalia's Scourge. Spells Matters - Wizards
: Korvold, Fae-Cursed King, Prossh, Skyraider of Kher, Shattergang Brothers. tokens - Sacrifice
: Atla Palani, Nest Tender, Ghired, Conclave Exile, Gahiji, Honored One. Big Stuff - Populate - tokens
: Roon of the Hidden Realm, Chulane, Teller of Tales en ?? - ETB

: Ghave, Guru of Spores, Karador, Ghost Chieftain, Teneb, the Harvester. Proliferate, Reanimate
: Kykar, Wind's Fury, Elsha of the Infinite, Shu Yun, the Silent Tempest. Spells Matters - tokens
: Muldrotha, the Gravetide, Yarok, the Desecrated, The Mimeoplasm. Reanimate - ETB
: Kaalia of the Vast, Kaalia, Zenith Seeker, Queen Marchesa. Angels/Demons/Dragon - tokens
: Riku of Two Reflections, Animar, Soul of Elements, Maelstrom Wanderer. Big Stuff - Populate/tokens

: Atraxa, Praetors' Voice - Proliferate
: Breya, Etherium Shaper: Artifacts
: The Ur-Dragon, Morophon, the Boundless - Dragons.


Totaal worden het zo'n 800 kaarten.
Ik kom nogal wat uitdagingen tegen, ik probeer het zo te bouwen dat je ook echt een thema in je deck kunt bouwen, en niet standaard uitkomt bij "Goodstuff". Dus er is geen plek voor Jodah, Archmage Eternal en Golos, Tireless Pilgrim. Geen Sol Ring en Mirari's Wake bijvoorbeeld.
Wel weer kaarten zoals Backdraft Hellkite, want deze is goed in Spell's Matters, Dragons en kaalia.
En Pitiless Plunderer is weer speelbaar in zowat alle decks die spelen.
 bijgewerkt door Morph 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Ik heb er momenteel nog maar eentje in elkaar zitten:

MarcelN
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Hoe heb ik nog nooit op dit topic gereageerd!

Wat ik heb
Arjun, the Shifting Flame bijna-Wizard tribal
Mayael the Anima
Whisper, Blood Liturgist creatures-die-bij-ETB-tokens-maken-tribal
Edgar Markov slightly updated precon
En verder heb ik de Saheeli en Morph precon nog intact en speelklaar

In aanbouw
Alela, Artful Provocateur flying tribal

Druk over aan het fantaseren
Vorel of the Hull Clade
Volrath, the Shapestealer
Mairsil, the Pretender


Oh ja! Ik heb de Morph en Madness decks ongewijzigd liggen... ook wel een keer leuk om zo een deck te pakken en tegen elkaar te spelen!
AncientOne
4 jaren geleden
Helemaal niets...
(ik blijf het format negeren...)
RSelen
4 jaren geleden
Op het moment heb ik de volgende decks:
Hapatra, Vizier of Poisons -1/-1 counters uitdelen
The Ur-Dragon de precon maar dan geupdate
Nin, the Pain Artist met wheels en veel kaarten proberen te rapen
Odric, Lunarch Marshal keywords
Oloro, Ageless Ascetic lifegain, lifeloss

Verder heb ik nog Kadena, Slinking Sorcerer morph deck met enkele aanpassingen. Wel de orginele kaarten erbij dat dit deck zo weer als de precon is. Ook heb ik het flashback deck als precon. Wel heb ik Elsha of the Infinite aan het roer. Deze vind ik leuker dan Sevinne, the Chronoclasm

Waar ik nu mee bezig ben, dat is een etb trigger deck met Yarok, the Desecrated als commander. Ik wil hier ook een beetje vanuit mijn graveyard kunnen spelen. Dus dat thema komt er ook in terug
Krabbel
4 jaren geleden
Op het moment heb ik:

Aurelia, the Warleader Combat steps en shenanigans
Feather, the Redeemed Instant/Sorcery funsies
Najeela, the Blade-Blossom Warrior tribal
Karrthus, Tyrant of Jund Dragon tribal
Lyra Dawnbringer Angel tribal
Kaalia, Zenith Seeker Angel/Demon/Dragon tribalish
Syr Gwyn, Hero of Ashvale Knight tribal
Gishath, Sun's Avatar Dinosaur tribal

Ik heb een Yarok, the Desecrated deck liggen wat bijna af is, nog een paar laatste dingen toevoegen en dan sleeven en spelen
Verder ben ik ook bezig met Khorvath Brightflame en Sylvia Brightspear, knight/dragon tribalish, lijkt me ook heel erg sweet
 bijgewerkt door Krabbel 4 jaren geleden
nielsbap
4 jaren geleden
zelf ben ik best trots op mijn niet door iedereen gespeelde commander Kothophed, Soul Hoarder. het deck werkt lekker. ook super politiek door de vele target removal. ik voel me altijd als een demon. (lekker veel deals maken.
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Oh ja! Ik heb de Morph en Madness decks ongewijzigd liggen... ook wel een keer leuk om zo een deck te pakken en tegen elkaar te spelen!


Precies! Op eenzelfde manier heb ik ook nooit de Amonkhet Block Planeswalker Decks uit elkaar gehaald. Die spelen ook heerlijk tegen elkaar weg

Quote:
2 uren geleden
zelf ben ik best trots op mijn niet door iedereen gespeelde commander Kothophed, Soul Hoarder. het deck werkt lekker. ook super politiek door de vele target removal. ik voel me altijd als een demon. (lekker veel deals maken.


Die lijkt me echt supervet! Heb je een decklist?
magic4sven
4 jaren geleden
Mijn nieuw deckje,
commander
Chulane stax
door magic4sven1 minuut geleden
burtyoungsters
4 jaren geleden
Ah, stax, het mooiste archetype dat er is! Lijkt me trouwens meer hatebears dan stax, toch? Maar dat is ook een mooie archetype. Hoe loopt je deck? Wat is je wincon (kon ik zo snel niet vinden)?
 bijgewerkt door burtyoungsters 4 jaren geleden
magic4sven
4 jaren geleden
Yep klopt hatebears /stax,

Deck ga ik nu woensdag voor de 1ste keer mee spelen dus er gaan nog aanpassingen gebeuren
Goscalyon
4 jaren geleden
Mijn huidge decks die ik veel speel :
Korvold, Fae-Cursed King Sac-Sac-Sac
Derevi, Empyrial Tactician Focus op Tap/Untap en +1/+1 counters. (Gilder Bairn)
Feather, the Redeemed
Kadena, Slinking Sorcerer, (precon met redelijk wat aanpassingen, voornamelijk het toevoegen van flash en wat leuke manifest creatures)
Varina, Lich Queen Zombie Tribal met mijn nieuwste aanwinst : The Scarab God
Syr Gwyn, Hero of Ashvale - Knight + Equipment tribal
Torbran, Thane of Red Fell, veel incidentele damage (ben nog niet helemaal tevreden over de huidige build)
Kydele, Chosen of Kruphix + Ravos, Soultender Cylcing!! Een super leuk deck om te spelen met een lastige strategie.
Ghired, Conclave Exile Ik heb mijn Trostani, Selesnya's Voice deck omgebouwd en samengevoegd hiermee.

Dan wat nieuwe ideetjes:
Kykar, Wind's Fury Spellslinger/Flashback
Muldrotha, the Gravetide Ik wilde gaan voor topdeck manipulatie/graveyard recursion, maar het is nog lang niet waar ik het wil hebben, en ik heb al wat graveyard builds dus het mist nog te veel kaarten die ik nu in andere decks heb zitten.
Alela, Artful Provocateur Enchantments (geen stax)

Nu ik weer veel nieuwe kaarten heb zal ik op een gegeven moment weer rond mijn favoriete commander een deckje bouwen: Tariel, Reckoner of Souls het idee van deze commander is alle grafbakken zoveel mogelijk te vullen en andermans creatures te reanimaten.

En dan heb ik nog een paar deckjes zoals Vampire/Dragon/Wizard tribal van de precons die ik ooit wel weer eens zal herpakken.
En Mirko Vosk, Mind Drinker zal ik hoe dan ook ooit het licht laten zien

Mocht je interesse hebben in de huidige builds, ik probeer mijn decks op bazaar zoveel mogelijk bij te werken.
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
Sanderdl
4 jaren geleden
Niks eigenlijk In tegendeel ik heb laatst een flinke culling gedaan onder mijn decks en alle decks die ik eigenlijk bijna niet speel uit elkaar gehaald. Dus ik ben weer terug naar iets van zes decks, waardoor ik toch weer iets meer overzicht heb.

De overlevende decks zijn:
The Gitrog Monster; voornamelijk land matters met een graveyard thema
Samut, Voice of Dissent; enchantress-voltron
Ephara, God of the Polis; een soort puzzeldoos waarin je omslachtige wincons zoekt.
Liliana, Heretical Healer
Kykar, Wind's Fury; voornamelijk instants/sorceries.
Syr Gwyn, Hero of Ashvale

Voorlopig bouw ik even geen nieuwe decks. Wanneer er volgend jaar weer hippe commanderdingen uitkomen, begin ik weer met brewen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 91 posts
  • Laatste post Dordledum 4 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top