Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Wat zit er bij jou nog in die EDH-koker?

RSelen
4 jaren geleden
Op het moment heb ik de volgende decks:
Hapatra, Vizier of Poisons -1/-1 counters uitdelen
The Ur-Dragon de precon maar dan geupdate
Nin, the Pain Artist met wheels en veel kaarten proberen te rapen
Odric, Lunarch Marshal keywords
Oloro, Ageless Ascetic lifegain, lifeloss

Verder heb ik nog Kadena, Slinking Sorcerer morph deck met enkele aanpassingen. Wel de orginele kaarten erbij dat dit deck zo weer als de precon is. Ook heb ik het flashback deck als precon. Wel heb ik Elsha of the Infinite aan het roer. Deze vind ik leuker dan Sevinne, the Chronoclasm

Waar ik nu mee bezig ben, dat is een etb trigger deck met Yarok, the Desecrated als commander. Ik wil hier ook een beetje vanuit mijn graveyard kunnen spelen. Dus dat thema komt er ook in terug
Krabbel
4 jaren geleden
Op het moment heb ik:

Aurelia, the Warleader Combat steps en shenanigans
Feather, the Redeemed Instant/Sorcery funsies
Najeela, the Blade-Blossom Warrior tribal
Karrthus, Tyrant of Jund Dragon tribal
Lyra Dawnbringer Angel tribal
Kaalia, Zenith Seeker Angel/Demon/Dragon tribalish
Syr Gwyn, Hero of Ashvale Knight tribal
Gishath, Sun's Avatar Dinosaur tribal

Ik heb een Yarok, the Desecrated deck liggen wat bijna af is, nog een paar laatste dingen toevoegen en dan sleeven en spelen
Verder ben ik ook bezig met Khorvath Brightflame en Sylvia Brightspear, knight/dragon tribalish, lijkt me ook heel erg sweet
 bijgewerkt door Krabbel 4 jaren geleden
nielsbap
4 jaren geleden
zelf ben ik best trots op mijn niet door iedereen gespeelde commander Kothophed, Soul Hoarder. het deck werkt lekker. ook super politiek door de vele target removal. ik voel me altijd als een demon. (lekker veel deals maken.
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Oh ja! Ik heb de Morph en Madness decks ongewijzigd liggen... ook wel een keer leuk om zo een deck te pakken en tegen elkaar te spelen!


Precies! Op eenzelfde manier heb ik ook nooit de Amonkhet Block Planeswalker Decks uit elkaar gehaald. Die spelen ook heerlijk tegen elkaar weg

Quote:
2 uren geleden
zelf ben ik best trots op mijn niet door iedereen gespeelde commander Kothophed, Soul Hoarder. het deck werkt lekker. ook super politiek door de vele target removal. ik voel me altijd als een demon. (lekker veel deals maken.


Die lijkt me echt supervet! Heb je een decklist?
magic4sven
4 jaren geleden
Mijn nieuw deckje,
commander
Chulane stax
door magic4sven1 minuut geleden
burtyoungsters
4 jaren geleden
Ah, stax, het mooiste archetype dat er is! Lijkt me trouwens meer hatebears dan stax, toch? Maar dat is ook een mooie archetype. Hoe loopt je deck? Wat is je wincon (kon ik zo snel niet vinden)?
 bijgewerkt door burtyoungsters 4 jaren geleden
magic4sven
4 jaren geleden
Yep klopt hatebears /stax,

Deck ga ik nu woensdag voor de 1ste keer mee spelen dus er gaan nog aanpassingen gebeuren
Goscalyon
4 jaren geleden
Mijn huidge decks die ik veel speel :
Korvold, Fae-Cursed King Sac-Sac-Sac
Derevi, Empyrial Tactician Focus op Tap/Untap en +1/+1 counters. (Gilder Bairn)
Feather, the Redeemed
Kadena, Slinking Sorcerer, (precon met redelijk wat aanpassingen, voornamelijk het toevoegen van flash en wat leuke manifest creatures)
Varina, Lich Queen Zombie Tribal met mijn nieuwste aanwinst : The Scarab God
Syr Gwyn, Hero of Ashvale - Knight + Equipment tribal
Torbran, Thane of Red Fell, veel incidentele damage (ben nog niet helemaal tevreden over de huidige build)
Kydele, Chosen of Kruphix + Ravos, Soultender Cylcing!! Een super leuk deck om te spelen met een lastige strategie.
Ghired, Conclave Exile Ik heb mijn Trostani, Selesnya's Voice deck omgebouwd en samengevoegd hiermee.

Dan wat nieuwe ideetjes:
Kykar, Wind's Fury Spellslinger/Flashback
Muldrotha, the Gravetide Ik wilde gaan voor topdeck manipulatie/graveyard recursion, maar het is nog lang niet waar ik het wil hebben, en ik heb al wat graveyard builds dus het mist nog te veel kaarten die ik nu in andere decks heb zitten.
Alela, Artful Provocateur Enchantments (geen stax)

Nu ik weer veel nieuwe kaarten heb zal ik op een gegeven moment weer rond mijn favoriete commander een deckje bouwen: Tariel, Reckoner of Souls het idee van deze commander is alle grafbakken zoveel mogelijk te vullen en andermans creatures te reanimaten.

En dan heb ik nog een paar deckjes zoals Vampire/Dragon/Wizard tribal van de precons die ik ooit wel weer eens zal herpakken.
En Mirko Vosk, Mind Drinker zal ik hoe dan ook ooit het licht laten zien

Mocht je interesse hebben in de huidige builds, ik probeer mijn decks op bazaar zoveel mogelijk bij te werken.
 bijgewerkt door Goscalyon 4 jaren geleden
Sanderdl
4 jaren geleden
Niks eigenlijk In tegendeel ik heb laatst een flinke culling gedaan onder mijn decks en alle decks die ik eigenlijk bijna niet speel uit elkaar gehaald. Dus ik ben weer terug naar iets van zes decks, waardoor ik toch weer iets meer overzicht heb.

De overlevende decks zijn:
The Gitrog Monster; voornamelijk land matters met een graveyard thema
Samut, Voice of Dissent; enchantress-voltron
Ephara, God of the Polis; een soort puzzeldoos waarin je omslachtige wincons zoekt.
Liliana, Heretical Healer
Kykar, Wind's Fury; voornamelijk instants/sorceries.
Syr Gwyn, Hero of Ashvale

Voorlopig bouw ik even geen nieuwe decks. Wanneer er volgend jaar weer hippe commanderdingen uitkomen, begin ik weer met brewen.
Nissa333
4 jaren geleden
Ik zou graag de volgende decks willen maken:
Eight-and-a-Half-Tails
Ghalta, Primal Hunger/Goreclaw, Terror of Qal Sisma
Feather, the Redeemed

Maar weet nog niet met welke ik wil beginnen, iemand in het bijzonder haat naar een van deze commanders (dan weet ik een beetje hoe de commanders bij andere speler liggen)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Feather daarvan weet men dat het heel hard kan gaan. De anderen vallen wel mee. Ghalta is natuurlijk groot en eng en ligt snel, maar er is niet specifieke haat voor zoals naar Zur the Enchanter
Sunitram
4 jaren geleden
Eight-and-a-Half-Tails zou een interessante Voltron commander kunnen zijn. Volhangen met equipment (niet met aura's want die vallen eraf zodra ie zichzelf Protection from white geeft) en even een paar keer doorkomen. Als je het goed doet hoef je 'm zelden opnieuw te casten, want hij kan zichzelf beschermen. Carddraw en mana rampen zijn alleen wel wat problematisch in monowit.

Bij je groene commanders zou ik voor Goreclaw, Terror of Qal Sisma gaan en Ghalta lekker in de 99 runnen Genoeg redelijk geprijsde dikke beaters in groen, dus waarom focussen op één (weliswaar heulheulheul dikke) trampler als je met Goreclaw een heel leger goedkoop neer kan leggen en trample geven?

Feather, the Redeemed is eigenlijk m'n minst favoriete van je opties. Begrijp me niet verkeerd: ze is goed, maar er is maar één correcte manier om haar te spelen en die zie ik gewoon te vaak. Maar da's persoonlijke voorkeur en daar hoef jij geen last van te hebben. Speel vooral wat je leuk lijkt!
Dordledum
4 jaren geleden
Ik vind Feather, the Redeemed ook de saaiste optie.

Eight-and-a-Half-Tails lijkt me de leukste commander, maar ik zou zelf niet snel voor Voltron gaan, dat vind ik ook niet zo boeiende strategie.
LeKrutes
4 jaren geleden
Goreclaw, Terror of Qal Sisma is echt een baas als je het goed bouwt. Als Goreclaw, Terror of Qal Sisma blijft liggen is het beurt 7 over. Zoveel 4+ beesten leg je dan op hrt veld. Galta zit er uiteraard in. Maar ook beide rhonasen en nylea etc. Je wil voornamelijk 4 mana of minder 4 power beesten spelen. Ik zit er ook aan te denken om poorclaw te maken met alleen maar commons of alleen maar kaarten van 2 euro of minder. Dan kan je heymakers als Stonehoof Chieftain niet spelen.

Ik heb zelf verder Greven, Predator Captain in de steigers staan, gekregen van sinterklaas.

Big damage deck moet ik nog eens echt afmaken. Met kaarten als Boros Reckoner en Blasphemous Act.

Niv-Mizzet Reborn all guilds deck. Lijkt me erg leuk om te spelen.
 bijgewerkt door LeKrutes 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik inderdaad probeer een Eight-and-a-Half-Tails deck te gaan maken ik vind het zelf heel leuk dat een (goedkope) simpele kaart zoals Circle of Protection: White zo’n goede synergy heeft met de commander
Jacemaster
4 jaren geleden
Ik heb geen commander waar wel een bralw deck. Namelijk een Odric, Lunarch Marshal deck.
Krabbel
4 jaren geleden
Quote:
12 minuten geleden
Ik heb geen commander waar wel een bralw deck. Namelijk een Odric, Lunarch Marshal deck.


Maar... Odric, Lunarch Marshal is niet Standard Legal
Jacemaster
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik heb geen commander waar wel een bralw deck. Namelijk een Odric, Lunarch Marshal deck.


Maar... Odric, Lunarch Marshal is niet Standard Legal
mijn playgroup is erg casual
nielsbap
4 jaren geleden
Sunitram ik zal in de kerstvakantie de decklist online zetten en je een pm sturen dat het online staat. (moet zowiso even me bomspot opschonen)

LeKrutes ik heb voor mijn vriendengroep een guildfight deck om niv mizzet reborn. Afspraak is alleen kaarten uit ravnica en core sets. (ik heb alleen Azor, the Lawbringer er ook in zitten vanwege duidelijke redenen.)
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik inderdaad probeer een Eight-and-a-Half-Tails deck te gaan maken ik vind het zelf heel leuk dat een (goedkope) simpele kaart zoals Circle of Protection: White zo’n goede synergy heeft met de commander


Dat is inderdaad een hele leuke synergy
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 91 posts
  • Laatste post Dordledum 4 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top