Welke boosterbox/combo moet ik halen?

AlfadasFire
4 jaren geleden
Hallo iedereen. Ik ben vrij nieuw met magic (heb paar weken terug een dueldeck en twee planeswalker decks gekocht en dat is het). Ik wil heel graag een boosterbox openen. Nu zag ik dat je bij veel sets ook de boosterbox met een bundle in een kan kopen, ook heel leuk natuurlijk. Ik zit alleen heel erg te twijfelen tussen een Ixalan, Rivals of Ixalan en de nieuwe War of the Spark boosterbox/bundle combo. Ik vind de pirates en dino's van de twee Ixalans helemaal geweldig maar weet niet of je nog lang met die kaarten mag spelen (speel voornamelijk thuis dus dan mag eigenlijk alles, maar als ik niet met vrienden wil spelen wat dan)... help?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Als je niet van plan bent om Standard te spelen, maar vooral thuis met vrienden, dan maakt het niet heel erg uit welke set je koopt. Dan zou ik het vooral laten afhangen van het thema van de set.

(Rivals of) Ixalan heeft veel Pirates/Merfolk/Dinosaur/Vampire kaarten en als je daar iets mee wil doen, dan lijkt me dat een goede keuze.

War of the Spark heeft als focus de Planeswalkers. Koop je daar een doos van, dan heb je er meteen 36, aangezien er altijd 1 Planeswalker in elke booster zit.

Je zou ook voor Dominaria kunnen gaan, daar zit een Historic thema in en veel coole legendary creatures.

Een andere optie is ook nog om voor Ravnica te gaan, veel multicolored kaarten.

Dus kies wat je aanspreekt vooral .
AlfadasFire
4 jaren geleden
Dankje voor de hele snelle reactie
ik had al zo'n vermoeden maar altijd goed om de expert's mening te krijgen.

Zit er veel verschil tussen Ixalan en Rivals of Ixalan? Lijkt er namelijk niet echt op. Lijkt mij dat Rivals voor borduurt op Ixalan, met de zelfde soort mechanics. Of zie ik dit nou helemaal verkeerd?

Ravnica en Dominaria zijn idd ook cool... Aahhh keuze stress En dan heb je ook nog de keuze tussen Guilds of Ravnica en Ravnica Allegiance...
waarom moeten er zoveel leuke dingen zijn in een nieuwe hobby? En dan komt binnenkort de Modern Horizons ook nog uit, en Gideons spellbook... Kan mn geld wel kwijt hier
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Eh ja, je kunt je geld er wel in kwijt ja

Tot voor kort was het de gewoonte om 1 grote set uit te brengen, en dan 1 of 2 kleine sets (met minder kaarten) die bij elkaar hoorden. Daar zijn ze mee gestopt (er komen nu alleen nog grote sets uit), maar Rivals of Ixalan is de laatste kleine set. Die kan ik iets minder aanraden, omdat je dan minder verschillende dingen gaat krijgen. Behalve als er veel kaarten in zitten die je graag wil hebben .

Guilds en Allegiance is vooral een keuze welke guilds je leuk vindt. Elk bevatten er 5 van de 10.

Modern Horizons wordt ook wel cool, maar dat gaat wel een vrij ingewikkelde set worden, voor de gevorderde speler. En duurder, een booster kost richting de 6 euro.
AlfadasFire
4 jaren geleden
Dus je raadt aan dat ik gewoon Ixalan koop, omdat pirates en dino's, en dan later mss nog een keer een Rivals of Ixalan als ik de set helemaal toppie leuk geweldig vind en meer wil? Klinkt goed.

Oooh er zijn 10 guilds? Wow... dacht dat er gewoon 5 waren en dat de tweede set extra kaarten voor die gaf. Okay dat is wel cool ja. Maar denk dat ik het voorlopig gewoon op Ixalan hou, die sprak mij meteen het meeste aan

Modern Horizons laat ik dan nog maar even voor wat het is. Bijna het dubbele van een WotS booster is toch vrij prijzig.

Okay, dank je wel voor de snelle reacties en voor de erg bruikbare hulp

EDIT: Ik heb nog eens naar de guild kits gekeken van Ravnica, en wow... misschien wil ik die toch ook wel hebben... alleen al de basic lands zien er geweldig uit
 bijgewerkt door AlfadasFire 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Graag gedaan!

En ja, er zijn 10 Guilds, eentje voor elke combinatie van 2 kleuren die je in Magic kunt maken. De namen ervan zijn ook handig om te onthouden (komt ook vanzelf wel ):

Azorius
Orzhov
Boros
Selesnya
Dimir
Izzet
Simic
Rakdos
Golgari
Gruul

Veel plezier met je Boosterbox Ixalan als dat hem wordt!
AlfadasFire
4 jaren geleden
Dat gaat wel lukken denk ik
AlfadasFire
4 jaren geleden
Heb net de booster box (en bundle) geopend, uit de bundle kreeg ik 1 mythic en 1 foil, best netjes uit 10 packs. Uit de boosterbox zelf, kreeg ik 4 mythics, 7 foils EN EEN FOIL MYTHIC Gishath, Sun's Avatar. Ik kon het bijna niet geloven, uit de eerste boosterbox die ik open, gelijk een foil mythic??
Verder geen token nr 6 (de plant) wat raar is want ik heb nu een hele berg tokens behalve die ene. Ach ja.
De commons, uncommons en rares zijn natuurlijk allemaal geweldig, ze zien er zo cool uit
Ben erg blij dat ik deze gekocht heb. Helemaal blij
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Kaartlinkjes maak je met [k]kaartnaam[/k] :))
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Haha, geweldig om het enthousiasme te lezen . En nu snel decks bouwen
Dordledum
4 jaren geleden
Mooi man!
Huatliño
4 jaren geleden
Ik heb eigenlijk wel interesse in gishath...
Quote:
2 uren geleden
Heb net de booster box (en bundle) geopend, uit de bundle kreeg ik 1 mythic en 1 foil, best netjes uit 10 packs. Uit de boosterbox zelf, kreeg ik 4 mythics, 7 foils EN EEN FOIL MYTHIC Gishath, Sun's Avatar. Ik kon het bijna niet geloven, uit de eerste boosterbox die ik open, gelijk een foil mythic??
Verder geen token nr 6 (de plant) wat raar is want ik heb nu een hele berg tokens behalve die ene. Ach ja.
De commons, uncommons en rares zijn natuurlijk allemaal geweldig, ze zien er zo cool uit
Ben erg blij dat ik deze gekocht heb. Helemaal blij

Maar je mag hem zelf houden.
Darkling
4 jaren geleden
Van Gishath, Sun's Avatar kun je een erg leuk dino tribal deck maken! Ik spreek uit ervaring
LievenVm
4 jaren geleden
Ik weet niet of dit hier past, maar wat is eigenlijk het verschil tussen de verschillende Masterreeksen? Ultimate/Iconic/Eternal...?
BluezamX
4 jaren geleden
Andere kaarten. Sommige hebben betere, en zijn dus ook wat duurder. Maar ach, ze hebben allemaal wel een Tarmogoyf
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Welke kaarten er in zitten

Er zijn 3 Modern Masters sets geweest, elk met het doel om wat schaarse kaarten voor Modern te reprinten. Iconic Masters had reprints van iconische kaarten uit heel Magic, Masters 25 ook en was uitgebracht omdat Magic 25 jaar bestond, Eternal Masters was een set die veel hele oude kaarten reprintte en Ultimate Masters is de laatste (ze zijn de komende tijd in ieder gestopt met meer Masters sets maken) en bevat ook kaarten van heel Magic.

Het idee was dat ze vooral bedoeld waren voor de wat meer ervaren speler. Je kunt er ook mee boosterdraften. Dat is echt heel gaaf, veel cooler dan 'gewone' sets, omdat er veel meer en ingewikkeldere opties en combo's zijn (omdat ze niet voor beginnende spelers bedoeld zijn ).
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top