Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Welke pre-con decks?

RonnieB
4 jaren geleden
Sinds kort heb ik mijn vriendin ook besmet met het virus, en vind ze het erg leuk om magic te spelen.

Zelf een deck bouwen is nog even een stap te ver voor haar, dus houden we het nu bij wat pre-con decks.
Eerst merfolk vs goblins, leuk dat de decks erg op elkaar ingesteld zijn, maar dat vinden we ook een nadeel.
Merfolk heeft bijvoorbeeld een kaart met protection from red, waarvan in het andere deck slechts een aantal kaarten zitten om daar mee af te kunnen rekenen. Zo zitten er wel meer van dat soort dingen in waardoor je soms al snel uitgeschakeld word.
Ook hebben we laatst 2 planeswalkers decks gekocht, om zo de wat meer recentere kaarten te spelen; Gideon van WotS en Dovin van Ravnica Allegiance.
Deze vinden we al een heel stuk leuker spelen, maar om er wat meer variatie in te krijgen willen we nog wat verder uitbreiden.

Welke recente pre-con zijn nog meer leuk om mee te spelen? Ik zal te kijken naar de challenger decks van 2019, die zien er sowieso wel goed uit, en zijn voorlopig zelfs nog in standard te spelen. Ik verwacht dat deze decks ongeveer vergelijkbaar zijn in sterkte?

Daarnaast zijn er nog de guild-kits, hoe verhouden die zich qua sterkte tot elkaar? (en zijn ze leuk om te spelen?)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het zijn allemaal aanraders. De Challenger decks zijn denk ik het sterkste, en de Guild Kits het meest divers. Onderling (dus Kit vs Kit bv.) zouden ze goed tegen elkaar opgewassen moeten zijn. Dus kies vooral wat je het meeste aanspreekt.
RonnieB
4 jaren geleden
Thanks, ik heb nog even naar de decklists van de guild kits gekeken, en het zijn vooral '1-of' decks... ook zijn de (meeste) kaarten niet bruikbaar in standard, dus ik denk dat de challenger decks meer value hebben en houden.

Bestelling voor de 4 Challenger decks is inmiddels de deur uit
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, als je Standard wil spelen zijn die Challenger decks beter, die zijn exact daarvoor gemaakt .

Veel plezier!
offspring
4 jaren geleden
Ik heb met een maatje van me deze gebruikt om de eerste potten te spelen, en die beviel ook prima: Duel Decks: Blessed vs. Cursed
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Linkje mooi gemaakt :))
Flut123
4 jaren geleden
Misschien kan je ook nog wachten op Core set 2020? Ik raad Planeswalker Deck Rivals of Ixalan: Vraska aan, die is redelijk uitdagend... Als je dan ook nog iets van Planeswalker Deck Ravnica Allegiance: Domri koopt heb je best wel goede decks en ook wel gebalanceerd denk ik...
RonnieB
4 jaren geleden
Thanks! Daar zal ik ook naar kijken als we weer aan wat nieuws toe zijn
Progenitus2005
4 jaren geleden
Commander decks zijn zeer aan te radenCommander 2018: Nature's Vengeance en Commander 2018: Adaptive Enchantment zijn wat mij betreft de beste
Maar natuurlijk niet standard legal
 bijgewerkt door Progenitus2005 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top